Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez kolezankafilizanka » poniedziałek 15 maja 2017, 12:16
przez LeszkoII » poniedziałek 15 maja 2017, 12:54
przez kolezankafilizanka » poniedziałek 15 maja 2017, 18:18
LeszkoII napisał(a):Chodzi o to, że każdy manewr sygnalizujemy zawczasu i wyraźnie. Jednoczesna zmiana 2 pasów ruchu, to brak sygnalizowania drugiego manewru zmiany pasa ruchu (ze środkowego na lewy). Należy najpierw zmienić z prawego na środkowy, wyłączyć kierunkowskaz, w miarę możliwości odczekać zmniejszając prędkość, włączyć lewy kierunkowskaz i finalnie zmienić pas na lewy.
Prawo nie przewiduje jednoczesnej zmiany kilku pasów ruchu.
przez LeszkoII » poniedziałek 15 maja 2017, 20:12
przez szerszon » poniedziałek 15 maja 2017, 22:37
Że co ? Można "zaschodkować' ale po co wyłączać kierunkowskaz ? Jak odczyta to jacy z tyłu, a do skrzyżowania masz ze 100 metrów? Wyłączysz, z tyłu przyspieszy, a ty mu znowu ?LeszkoII napisał(a):Należy najpierw zmienić z prawego na środkowy, wyłączyć kierunkowskaz, w miarę możliwości odczekać zmniejszając prędkość, włączyć lewy kierunkowskaz i finalnie zmienić pas na lewy.
przez mp0011 » poniedziałek 15 maja 2017, 23:00
przez oskbelfer » wtorek 16 maja 2017, 09:19
kolezankafilizanka napisał(a):LeszkoII napisał(a):Chodzi o to, że każdy manewr sygnalizujemy zawczasu i wyraźnie. Jednoczesna zmiana 2 pasów ruchu, to brak sygnalizowania drugiego manewru zmiany pasa ruchu (ze środkowego na lewy). Należy najpierw zmienić z prawego na środkowy, wyłączyć kierunkowskaz, w miarę możliwości odczekać zmniejszając prędkość, włączyć lewy kierunkowskaz i finalnie zmienić pas na lewy.
Prawo nie przewiduje jednoczesnej zmiany kilku pasów ruchu.
Dzięki Bardzo mi jasno wytłumaczyłeś. Miałam taką sytuację na kursie, oczywiście Instruktor nie dopuścił do akcji, i teraz jak nabroiłam, to mi się przypomniało. Będę pamiętac
przez LeszkoII » wtorek 16 maja 2017, 19:01
Art. 3 ust. 1 w związku z art. 22 ust 5. (uPoRD).mp0011 napisał(a):Chętnie bym zobaczył podstawę prawną zakazującą zmiany pasa bezpośrednio z 1. na 3...
Niektórzy wyprzedzają na PdP upewniwszy się, że...mp0011 napisał(a):Często tak robię, oczywiście upewniwszy się, że nic nie jedzie czemu mógłbym utrudnić itp.
Wyłączam kierunkowskaz bezpośrednio po ukończeniu manewru, co w tym dziwnego?szerszon napisał(a):Że co ? Można "zaschodkować' ale po co wyłączać kierunkowskaz ? Jak odczyta to jacy z tyłu, a do skrzyżowania masz ze 100 metrów? Wyłączysz, z tyłu przyspieszy, a ty mu znowu ?
przez szerszon » wtorek 16 maja 2017, 20:18
LeszkoII napisał(a):Wyłączam kierunkowskaz bezpośrednio po ukończeniu manewru, co w tym dziwnego?
przez LeszkoII » wtorek 16 maja 2017, 21:02
Wyłączenie kierunkowskazu na pewno go nie zaskoczy. Po prostu każdy manewr wykonuję starannie.szerszon napisał(a): i może zaskoczyć jadącego za Tobą sąsiednim pasem
przez szerszon » wtorek 16 maja 2017, 21:08
przez kolezankafilizanka » środa 17 maja 2017, 17:42
przez oskbelfer » środa 17 maja 2017, 20:30
przez kolezankafilizanka » czwartek 18 maja 2017, 08:31
oskbelfer napisał(a):No to sama sobie odpowiedziałaś - ciągłych linii nie powinno się przekraczać