oskbelfer napisał(a):Ruch pojazdu w zależności od skrecenia ko to przede wszystkim sama teoria. Teoria ruchu bryly. Geometria wykreslna i wyobraznia przestrzenna. Najpierw trzeba osobie wytłumaczyć jak to jest, następni pokazac a w kolejnym etapie zastosować metodę nauczania polegajaca na leczeniu teorii z praktyka...
wszystko fajnie, ale aby przystąpić do kursu na kat. B, a nawet inne nie trzeba skończyć politechniki lub przynajmniej pierwszego roku, gdzie jest geometria wykreślna (krechy). osoby, które wiedzą co to geometria przestrzenna to niewielki odsetek kandydatów.
nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego, że na kursie bywają osoby, które mają problemy z pisaniem, o geometrii już nie wspomnę, więc tłumaczenie im na Twój sposób jest trochę bezcelowe.
miałem kurs 23 Romów, których język jest tylko mówiony, nie ma (miał) formy pisanej i część z nich była analfabetami. a co za tym idzie geometria była im tak bliska jak II liga krykieta w Indiach Zachodnich.
miałem kurs w ośrodku dla głuchoniemych i jak dowiedziałem się od wychowawców dla osób głuchoniemych geometria jest totalną abstrakcją, w nauczaniu ją się po prostu pomija, a z manewrowaniem mają mniej kłopotów niż osoby znające geometrię.
dodatkowo znajdź mi przynajmniej 20 kierowców zawodowych z dużym doświadczeniem cofający swobodnie z przyczepą z przednią osią skrętną, którzy potrafią wytłumaczyć jak taki zespół działa jako bryły.
pisać można uczyć na dwojaki sposób, czyli od głowy do ręki, jak większość z nas, ale jest też inna metoda, dla tych co przychodzi im trudniej: najpierw piszą od szablonu, a później ten szablon idzie od ręki do głowy.
ludzie nie są zerojedynkowi, to co trafia do jednego, dla innego będzie kompletnie niezrozumiałe i cały urok pracy instruktora polega (dla mnie) na tym, że każdy jest zagadką, która trzeba rozwiązać.