Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Postprzez mp0011 » środa 31 maja 2017, 14:27

LeszkoII napisał(a):Jak widać na powyższym zrzucie, do wyprzedzenia "tira" pozostała odległość, która zajęła p. Dworakowi równe 15 sekund. Zakładając, iż poruszał się na tym odcinku ze średnią prędkością 145 km/h (40 m/s), odległość ta wynosiła 600 metrów. Jednak prowadzący zwolnił reagując na zachowanie wyprzedzającego, więc powiedzmy że odległość wynosiła 0,5 km. (...)


Policzyłeś odległość do miejsca wyprzedzenia, a nie między pojazdami.Zapomniałeś że wyprzedzany się poruszał z prędkością - powiedzmy 100km/h, co daje różnicę prędkości 45km/h. Odległość wynosiła więc (nie biorąc pod uwagę spowolnienia, które ją jeszcze zmniejsza) jakieś 120-180m. 100m to minimalna dozwolona prawem odległość między pojazdami na autobahnie w Niemczech.

LeszkoII napisał(a):2. Nie rozumiem też paniki p. Dworaka. Został wyprzedzony, nie musiał istotnie zmniejszać prędkości, widać doskonale, że pojazd poruszał się znacznie szybciej. Jedyne uchybienie to brak lewego kierunkowskazu przy zmianie pasa ruchu na lewy.


No tu trochę nie Ci umnkęło żę Dworak musiał odbić, co wypełnia znamiona "zmiany kierunku lub pasa" i jest wymuszeniem pierwszeństwa.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Postprzez LeszkoII » środa 31 maja 2017, 17:02

gumik napisał(a):Bardzo naciągane obliczenia. Po słupkach drogowych widać, że odległość była około 200m, max 300m.
Nie naciągane, tylko kłania się Twoja nieumiejętność czytania, tego co napisałem. Nie twierdziłem, że odległość poprzedzająca autobus wynosi 500m, tylko że (cytaty z LeszkoII) "Jak widać na powyższym zrzucie, do wyprzedzenia "tira" pozostała odległość, która(...)" oraz "Zakładając, iż poruszał się na tym odcinku ze średnią prędkością 145 km/h (40 m/s), odległość ta wynosiła 600 metrów."To był tylko szacunek, ale rzeczywiście do faktycznego wyprzedzenia doszło na 600-nym metrze.

Jak nie wierzysz, to licz (na siebie): https://goo.gl/maps/61nx6DZZ24r

W tym miejscu (patrz słupek nr /4) zaczyna się nagranie.

Obrazek

W chwili gdy Dworak znajduje się na wysokości słupka nr /4, autobusowi zajmie 14 sekund zanim zrówna się z słupkiem nr /9 (tablica kierunków).
Zakładając że autobus jedzie max 100 km/h (28 m/s), w chwili rozpoczęcia ujawnionego nagrania będzie go dzielić od tablicy odległość równa 390 m. Stąd wniosek, że w punkcie startowym Dworak miał przed sobą autobus w odległości 110 m.
Jadąc z planowaną max prędkością 140 km/h(*!!!), różnica prędkości wynosi 40 km/h (11 m/s) a zatem przy powyższych założeniach Dworak zacząłby wyprzedzanie autobusu za ~10 sekund.

*!!! Niestety te założenia (odnośnie prędkości dworakowozu) okazały się mylne. Od ~34 s programu od ~38 s programu, pan Marek przejechał (aż!) 100 metrów, co pozwala wysnuć hipotezę, że bezpośrednio przed wyprzedzeniem go przez białą Kia jechał z zawrotną prędkością 90 km/h lewym pasem ruchu na autostradzie. Czy zmniejszył prędkość złośliwie chcąc prowokować? Nie mnie to oceniać, każdy niech sam wyciąga wnioski. Jeżeli moje obliczenia są słuszne, to jego zachowanie praktycznie niczym nie różniło się od chęci wyprzedzania jednego tira przez drugiego tira a wtedy zachowanie kierowcy Kia mogłoby być po części "usprawiedliwione" (mam na myśli chęć podjęcia wyprzedzania prawym pasem).

Jeszcze raz podkreślam, że sposób zmiany pasa ruchu tuż po wyprzedzaniu pozostawia wiele do życzenia ale kwestią dyskusyjną jest to, czy doszło do nieustąpienia pierwszeństwa czy nawet innego niż wynikające z nieprzestrzegania reguł pierwszeństwa zagrożenia ruchu drogowego. Roboczo uznaję, że jednak doszło.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Postprzez gumik » piątek 02 czerwca 2017, 09:52

LeszkoII napisał(a):Nie naciągane, tylko kłania się Twoja nieumiejętność czytania, tego co napisałem. Nie twierdziłem, że odległość poprzedzająca autobus wynosi 500m, tylko że (cytaty z LeszkoII) "Jak widać na powyższym zrzucie, do wyprzedzenia "tira" pozostała odległość, która(...)" oraz "Zakładając, iż poruszał się na tym odcinku ze średnią prędkością 145 km/h (40 m/s), odległość ta wynosiła 600 metrów."To był tylko szacunek, ale rzeczywiście do faktycznego wyprzedzenia doszło na 600-nym metrze.
Hehe. Niezła linia obrony. ;-) A po co komu wiedzieć na którym metrze od początku nagrania doszło do wyprzedzania? Ważna jest odległość od auta poprzedzającego i względna prędkość między nimi. Więc albo specjalnie pominąłeś dalsze wyliczenia odległości do autobusu, tak żeby nieuważny czytelnik miał wrażenie, że Dworak miał aż 500m do autobusu (a jak widać dwie osoby się nabrały). Albo faktycznie nie wiedziałeś co liczysz i dopiero po poście mp0011 spróbowałeś jakoś obronić swoje obliczenia.
Stąd wniosek, że w punkcie startowym Dworak miał przed sobą autobus w odległości 110 m.
I to jest bezpieczna odległość od pojazdu poprzedzającego przy prędkości >100km/h. Także jeśli chciałby się usunąć na prawy pas, to mógłby niebezpiecznie zbliżyć się do autobusu na odległość <100m. Nie wiemy również jaka była odległość od poprzedniego pojazdu, który wyprzedzał. Bo należy pamiętać, że po wyprzedzaniu też trzeba zachować odpowiednią odległość od pojazdu wyprzedzanego. Także jeśli nie było tam miejsca, to ocena sytuacji jak najbardziej poprawna. Zjeżdżanie na prawy pas wiązałoby się z ryzykiem, że w przypadku sytuacji awaryjnej i gwałtownego hamowania przez autobus mogłoby dojść do kolizji. I to jeszcze samochód prowadzącego został by zmiażdżony z tyłu przez tira.
Jadąc z planowaną max prędkością 140 km/h(*!!!), różnica prędkości wynosi 40 km/h (11 m/s) a zatem przy powyższych założeniach Dworak zacząłby wyprzedzanie autobusu za ~10 sekund.
A można wiedzieć na jakiej podstawie określasz rozpoczęcie wyprzedzania? Ma się zrównać przodem samochodu do tylnego zderzaka samochodu wyprzedzanego? :shock:
*!!! Niestety te założenia (odnośnie prędkości dworakowozu) okazały się mylne. Od ~34 s programu od ~38 s programu, pan Marek przejechał (aż!) 100 metrów, co pozwala wysnuć hipotezę, że bezpośrednio przed wyprzedzeniem go przez białą Kia jechał z zawrotną prędkością 90 km/h lewym pasem ruchu na autostradzie.
I tu po raz kolejny widać jak Twoje obliczenia są naciągane. Albo po prostu niedokładne. Pomiar prędkości z nagrania jest generalnie zawsze obarczony błędem. Przy takich prędkościach ważne są ułamki sekund, które weźmiesz pod uwagę. Także przybliżanie do równych sekund wprowadziło spory błąd. Również odległość, którą mierzysz ma kolosalne znaczenie. Drugi słupek drogowy jest sporo oddalony od jezdni w stosunku do pierwszego. Dlatego ciężko określić dokładne miejsce, kiedy samochód już minął słupek, a kiedy jeszcze nie. Proponuję do obliczeń wziąć punkty odniesienia które są w bezpośredniej i takiej samej odległości od jezdni.
leszko1.jpg

Jak widać na google mapach odległośc między nimi wynosi 49,15m.
Dokładne czasy, kiedy samochód milał te punktu prezentują się następująco
leszko2.jpg
leszko3.jpg

Tak więc dystanc 49,15m został przejechany w 1,4s. Co daje prędkość około 126,5 km/h, a nie 90km/h jak LeszkoII błędnie obliczył.
Także zgadzam się w zupełności, że na obliczenia Leszka nie ma co liczyć, bo
LeszkoII napisał(a):Jak nie wierzysz, to licz (na siebie)

Jeszcze raz podkreślam, że sposób zmiany pasa ruchu tuż po wyprzedzaniu pozostawia wiele do życzenia ale kwestią dyskusyjną jest to, czy doszło do nieustąpienia pierwszeństwa czy nawet innego niż wynikające z nieprzestrzegania reguł pierwszeństwa zagrożenia ruchu drogowego. Roboczo uznaję, że jednak doszło.
Zmusił do istotnej zmiany prędkości? Zmusił. To nie ma się co zastanawiać. Przy prędkościach autostradowych po wyprzedzeniu trzeba zostawić co najmniej te kilkadziesiąt metrów zanim się wjedzie przed wyprzedzane auto. A tu ile było? 5m? Sądzę, że nawet nie aż tak dużo.

P.S.
Widziałem Twój post LeszkoII, w którym pisałeś, że obowiązek utrzymania odpowiedniej odległości zawsze ciąży na pojeździe z tyłu. Także, nie dziwię się, że później cały post usunąłeś. :D
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3457
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Postprzez LeszkoII » piątek 02 czerwca 2017, 13:58

gumik napisał(a):A po co komu wiedzieć na którym metrze od początku nagrania doszło do wyprzedzania?
Po to żeby oszacować, w jakim czasie dojdzie do wyprzedzania autobusu znajdującego się przede mną. Może ktoś za mną chciałby pojechać szybciej niż 120 km/h.
gumik napisał(a):Ważna jest odległość od auta poprzedzającego i względna prędkość między nimi.
No właśnie :) W stosunku do autobusu względna prędkość Dworaka wynosiła około 20-30 km/h a względna prędkość wyprzedzającego prawym pasem była co najmniej dwa razy większa. Więc nic by się p. Markowi nie stało, gdyby albo jechał szybciej tym lewym pasem albo po każdym wyprzedzeniu chował się na prawym pasie. W przeciwnym razie jego szybkość ogranicza swobodę innym, którzy maja prawo jechać szybciej. Dla takiego mistrza nie jest problemem (cytuję) "dynamiczna zmiana pasa ruchu".

Problem w tym, że nie mógł wrócić na prawy pas, bo już był zajęty przez Kię.
gumik napisał(a):Także jeśli chciałby się usunąć na prawy pas, to mógłby niebezpiecznie zbliżyć się do autobusu na odległość <100m.
Wystarczyło zdjąć nogę z gazu.
gumik napisał(a):Nie wiemy również jaka była odległość od poprzedniego pojazdu, który wyprzedzał.
Na pewno spora, skoro Kia już zdołała zmienić pas na prawy (da się? da). Myślę że pomiędzy "kolumną" pojazdów na prawym pasie odległość wynosiła co najmniej 230 metrów.
gumik napisał(a):Także jeśli nie było tam miejsca, to ocena sytuacji jak najbardziej poprawna.
Wnęka miedzy pojazdami na prawym pasie równa ćwierć kilometra jest wystarczająca żeby się w nią schować.
gumik napisał(a):Zjeżdżanie na prawy pas wiązałoby się z ryzykiem, że w przypadku sytuacji awaryjnej i gwałtownego hamowania przez autobus mogłoby dojść do kolizji.
Ale odległość ta, w momencie wyprzedzania pojazdu na prawym pasie (tym który jechał za autobusem) nie wynosiła 110 m, lecz była 2x większa.
gumik napisał(a):A można wiedzieć na jakiej podstawie określasz rozpoczęcie wyprzedzania?
Na podstawie definicji wyprzedzania.
gumik napisał(a):I tu po raz kolejny widać jak Twoje obliczenia są naciągane. Albo po prostu niedokładne.
Niedokładne były tylko dlatego, gdyż przyjąłem, że odległość między słupkami wynosi równe 100m a tak nie było. Po zweryfikowaniu tychże odległości, wychodzi prędkość Dworaka równa 120 km/h (mierzona zarówno na odcinku 50m jak też 114m), co oznacza, że pan Marek niestety okłamał widzów :cry: Taka jest prawda. No chyba że gdzieś było ograniczenie do 120.

Obrazek

Na tym rys. zmierzyłem odległość między słupkiem /4 a słupkiem /5 (dokładność +/- 1m)
gumik napisał(a):Jak widać na google mapach odległośc między nimi wynosi 49,15m.
Zmierzyłeś odległość od słupka /4 do studzienki, przy której słupka nie ma.
gumik napisał(a):Tak więc dystanc 49,15m został przejechany w 1,4s. Co daje prędkość około 126,5 km/h
Dworak nie jechał więcej niż 120 km/h na odcinku od słupka /4 do słupka /5. Zmierz sobie dokładniej te czasy.
gumik napisał(a):a nie 90km/h jak LeszkoII błędnie obliczył
To zostało już wyjaśnione.
gumik napisał(a):Także zgadzam się w zupełności, że na obliczenia Leszka nie ma co liczyć, bo
W Twoich też pojawia się błąd. Moje wcześniejsze obliczenia były szacunkowe (nie badałem czasu z dokładnością do dziesiętnych sekundy). Obecne są wykonane rzetelnie (za pomocą SoundForge).

Myślę też, że autobus nie jechał średnio 100 km/h a nieco wolniej. Widać bowiem jak za mostem zmniejsza prędkość zbliżając się do tira. Czyli odległość między Dworakiem a autobusem,
począwszy od startu nagrania, wynosiła nie mniej niż 127m.
gumik napisał(a):Widziałem Twój post LeszkoII, w którym pisałeś, że obowiązek utrzymania odpowiedniej odległości zawsze ciąży na pojeździe z tyłu. Także, nie dziwię się, że później cały post usunąłeś.
Usunąłem, bo nie chciałem pisać jednego pod drugim a później zapomniałem (jakby co to mam kopię na dysku!) Co do zasady (ale nie zawsze) - większa odpowiedzialność ciąży na kierującym, który jedzie z tyłu.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Postprzez gumik » piątek 02 czerwca 2017, 17:02

LeszkoII napisał(a):Na pewno spora, skoro Kia już zdołała zmienić pas na prawy (da się? da). Myślę że pomiędzy "kolumną" pojazdów na prawym pasie odległość wynosiła co najmniej 230 metrów.
Myśleć, to sobie możesz. Skoro pirat drogowy był w stanie zmienić pas na lewy zachowując odległość <5m, to równie dobrze mógł zrobić tak samo przy zmianie pasa na prawy. Także odległość między autami w "kolumnie" mogla wynosić również zdecydowanieniej. Na przykład 120-130m. Zdecydowanie za mało żeby chować się tuż przed maskę kilkudziesiecio tonowego tira.
Ale odległość ta, w momencie wyprzedzania pojazdu na prawym pasie (tym który jechał za autobusem) nie wynosiła 110 m, lecz była 2x większa.
To wynika tylko z twoich śmiałych założeń, których nie jesteś w stanie w żaden sposób udowodnić.
Na podstawie definicji wyprzedzania.
I uważasz ,że nie można odpowiednio wcześniej jechać lewym pasem żeby zachować bezpieczne odległości od samochodów przy wyprzedzaniu?

gumik napisał(a):Jak widać na google mapach odległośc między nimi wynosi 49,15m.
Zmierzyłeś odległość od słupka /4 do studzienki, przy której słupka nie ma.
Brawo za spostrzegawczość! Dokładnie taki pomiar zrobiłem. Między dwoma studzienkami. :-)
Dworak nie jechał więcej niż 120 km/h na odcinku od słupka /4 do słupka /5. Zmierz sobie dokładniej te czasy.
Czasy są zmierzone bardzo dokładnie. Masz w poprzednim poście stopklatki, gdzie studzienki obok jezdni są dokładnie w takim samym miejscu względem samochodu. Nawet jeśli "naciągnę" wyniki, żeby wyszło mniej to i tak wychodzi powyżej 120. Co jak co, ale z suchymi danymi nie możesz dyskutować.
Obecne są wykonane rzetelnie (za pomocą SoundForge).
Program może i rzetelny, ale czy użytkownik programu też? ;-) Ja przy swoich obliczeniach wrzuciłem stopklatki z filmu gdzie wyrażnie widać jak auto znajduje się obok punktów orientacyjnych.
Myślę też, że autobus nie jechał średnio 100 km/h a nieco wolniej. Widać bowiem jak za mostem zmniejsza prędkość zbliżając się do tira. Czyli odległość między Dworakiem a autobusem,
począwszy od startu nagrania, wynosiła nie mniej niż 127m.
I znowu śmiałe i niczym nie poparte założenia żeby tylko naciągnąć tą odległość. ;-) Widać, że masz problem z Dworakiem i za wszelką cenę chcesz udowodnić, że zrobił coś źle dlatego naciągasz fakty byleby tylko bardziej pasowały do twojej teorii.
Usunąłem, bo nie chciałem pisać jednego pod drugim a później zapomniałem (jakby co to mam kopię na dysku!) Co do zasady (ale nie zawsze) - większa odpowiedzialność ciąży na kierującym, który jedzie z tyłu.
A to trzeba było wrzucić teraz. ;-)
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3457
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Postprzez LeszkoII » piątek 02 czerwca 2017, 18:06

gumik napisał(a):Skoro pirat drogowy był w stanie zmienić pas na lewy zachowując odległość <5m, to równie dobrze mógł zrobić tak samo przy zmianie pasa na prawy.
Gdybanie. Jeżeli tak faktycznie zrobił, to Dworak z pewnością by o tym powiedział a samo nagranie zaprezentowane byłoby obszerniej (od momentu kończenia wyprzedzenia pojazdu jadącego za autobusem). Całkiem możliwe, że w chwili wyprzedzania przez p. Dworaka pojazdu, który jechał za autobusem, Kia wisiała mu już prawie na zderzaku a przynajmniej zauważalnie zbliżała się. Widząc że Dworak nie włącza prawego kierunkowskazu w momencie wyprzedzania, kierujący Kią dynamicznie zmienił pas ruchu z lewego na prawy w celu wyprzedzenia.
gumik napisał(a):Także odległość między autami w "kolumnie" mogla wynosić również zdecydowanieniej. Na przykład 120-130m.
Zdrowo myślący tirowiec ustawia sobie tempomat i celowo zostawia właśnie miejsce min 200 m.
gumik napisał(a):To wynika tylko z twoich śmiałych założeń, których nie jesteś w stanie w żaden sposób udowodnić.
Tak samo jak Ty, że Kia zmieniła pas na prawy wjeżdżając 5m przed wyprzedzony pojazd.
gumik napisał(a):I uważasz ,że nie można odpowiednio wcześniej jechać lewym pasem żeby zachować bezpieczne odległości od samochodów przy wyprzedzaniu?
Odpowiedziałem Ci tylko na pytanie, czy na początku filmu Dworak wyprzedzał. Nie, nie wyprzedzał nikogo. Do wyprzedzania dzieliła go odległość około 0,5 km.
gumik napisał(a):Brawo za spostrzegawczość! Dokładnie taki pomiar zrobiłem. Między dwoma studzienkami.
Ja nie mierzyłem odległości między studzienkami, tyko pomiędzy słupkiem /4 a następna studzienką. Słupek ten stoi nieco ponad metr od studzienki, gdzie zaczyna się film.
gumik napisał(a):Nawet jeśli "naciągnę" wyniki, żeby wyszło mniej to i tak wychodzi powyżej 120. Co jak co, ale z suchymi danymi nie możesz dyskutować.
Nie wyjdzie Ci nawet 121 km/h. Przypomnę, że bronisz człowieka, który kłamie w telewizorze. Udowodnij, że jechał 140 i będzie ok.
gumik napisał(a):Widać, że masz problem z Dworakiem
Nie mam problemu z Dworakiem, jego całościową misję oceniam na 9/10. Wadą prowadzącego jest to, że nie potrafi się przyznać do błędów nawet sięgając do kłamstwa. To przykre. Wyemitowanie tego nagrania miałoby większy walor, gdyby przyznał - mogłem przepuścić jadącego na autostradzie szybciej niż 120 km/h.
gumik napisał(a):A to trzeba było wrzucić teraz.
Zatem wrzucam:
Nie wybielam zachowania osoby, która zakończyła wyprzedzanie. Oczywiście za bezpieczny odstęp na autostradzie (i nie tylko) odpowiada generalnie pojazd jadący z tyłu. W tym jednak przypadku pojazd wyprzedził, coraz szybciej oddalając się od Dworaka, ale kierujący nim wykonał manewr nietypowy i zaskakujący zmuszając Dworaka do redukcji prędkości.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Postprzez gumik » wtorek 06 czerwca 2017, 10:54

LeszkoII napisał(a):Gdybanie. Jeżeli tak faktycznie zrobił, to Dworak z pewnością by o tym powiedział a samo nagranie zaprezentowane byłoby obszerniej (od momentu kończenia wyprzedzenia pojazdu jadącego za autobusem). Całkiem możliwe, że w chwili wyprzedzania przez p. Dworaka pojazdu, który jechał za autobusem, Kia wisiała mu już prawie na zderzaku a przynajmniej zauważalnie zbliżała się. Widząc że Dworak nie włącza prawego kierunkowskazu w momencie wyprzedzania, kierujący Kią dynamicznie zmienił pas ruchu z lewego na prawy w celu wyprzedzenia.
To również gdybanie. Może by zrobił, może by powiedział.
Nie wiemy tego, więc nie gadaj jaka była odległość między tirem i autobusem.
Zdrowo myślący tirowiec ustawia sobie tempomat i celowo zostawia właśnie miejsce min 200 m.
J.w. nie wiemy jaka była odległość i czy Tirowiec był zdrowy, czy nie.
Tak samo jak Ty, że Kia zmieniła pas na prawy wjeżdżając 5m przed wyprzedzony pojazd.
Oczywiscie, że nie mogę tego udowodnić. Ale chcę Ci pokazać,
że Twoja wersja nie jest jedyną możliwą[/quote]
Odpowiedziałem Ci tylko na pytanie, czy na początku filmu Dworak wyprzedzał. Nie, nie wyprzedzał nikogo. Do wyprzedzania dzieliła go odległość około 0,5 km.
Chyba,
że kończył wyprzedzanie tira i jechał jeszcze lewym pasem żeby przy zjeździe na prawy mieć bezpieczna odległość od tira.
Ja nie mierzyłem odległości między studzienkami, tyko pomiędzy słupkiem /4 a następna studzienką. Słupek ten stoi nieco ponad metr od studzienki, gdzie zaczyna się film.
A ja mierzyłem od studzienki do studzienki co dokładnie widać na screenach.
Nie wyjdzie Ci nawet 121 km/h.
Wyjdzie wyjdzie. Uważasz, że źle policzyłem? Wrzuciłem screeny z dokładnymi czasami. Udowodnij, że się mylę.
Przypomnę, że bronisz człowieka, który kłamie w telewizorze. Udowodnij, że jechał 140 i będzie ok.
To jest tylko niczym nie poparta opinia. Przypominam, że we współczesnych samochodach prędkość pokazywana na prędkościomierzu może być zawyżona nawet o 10% + 4km/h. Czyli przy prędkości 126km/h z jaką poruszał się samochód, licznik mógł wskazywać nawet 142km/h. A więc kierowca nie znający dokładnego błędu licznika w swoim pojeździe i nie chcący łamać przepisów będzie jechał z taką prędkością i nie można go o nic obwiniać.
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3457
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Postprzez LeszkoII » wtorek 06 czerwca 2017, 18:22

Oświadczenie:
Przepraszam Pana Marka Dworaka za bezpodstawne oskarżenia, które sprowadzały się do tego, że komentując ostatni odcinek (moment tuż przed wyprzedzaniem go przez Kia), zarzucałem mu jazdę z prędkością nie większą niż 120 km/h oraz sugerowałem, że powinien zjechać tuż po wyprzedzeniu rzekomego tira na prawy pas.

Przepraszam Pana Marka Dworaka za to, iż nazwałem go "bezczelnym kłamcą". Niemniej jednak w tym odcinku doszło do kłamstwa, ale nie bezczelnego. Pan Marek nie jechał z maksymalną dopuszczalna prędkością w momencie, o którym dyskutujemy na podstawie filmu.


Uzasadnienie:
Użytkownikiem autostrady może być też kierowca, który pragnie poruszać się ekonomicznie (czyli 125 km/h). Ma on prawo do wyprzedzania pojazdów właśnie z taką prędkością. Wszak na autostradzie prędkość równa 120 km/h (także podczas wyprzedzania) nie jest prędkością utrudniającą ruch.

Dziękuję userowi @gumik za przekonanie mnie do zmiany zdania.

Dziękuję za uwagę i pozdrawiam,

L2
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Postprzez klebek » sobota 10 czerwca 2017, 10:55

Wydzielony temat dotyczący Znaku P-17 a zakazu zatrzymywania się viewtopic.php?f=3&t=40063 :D
klebek
 
Posty: 224
Dołączył(a): wtorek 27 grudnia 2016, 13:12
Lokalizacja: Szczecin

Re: Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Postprzez szerszon » wtorek 04 lipca 2017, 21:20

https://www.youtube.com/watch?v=WVuemNH8iHk

Kolejny przykład,że zmądrzeli wywalając C-12 z miejsc, gdzie nie powinno go w ogóle być. Prostowacze rond !!! Baza wam się kurczy. :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Postprzez papadrive » wtorek 04 lipca 2017, 21:33

Jak to zwykły kawałek blachy (znaki) może wyprostować lub zagiąć drogę. :P
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Postprzez PraktykRuchu » środa 05 lipca 2017, 00:05

Ale skrzyżowanie w dalszym ciągu źle oznakowane.
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Re: Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Postprzez szerszon » środa 05 lipca 2017, 06:26

Chyba nie zauważyłeś, że na tym rynku nie ma jednego skrzyżowania. Tak więc które jest źle oznakowane ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Postprzez gumik » środa 05 lipca 2017, 10:59

Moim zdaniem bardzo dobra zmiana! Chociaż widać panuje jakieś błędne przekonanie, że rondo/plac = ruch okrężny. Mówię o zachowaniach kierowców przy tej nowej organizacji ruchu. Chyba, że jakoś na pamięć jeżdżą. Ale to też niedobrze. :/
"Krótki prawy zjazdowy" ;-) -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3&t=35676&p=408094&hilit=kr%C3%B3tki#p408094
gumik
 
Posty: 3457
Dołączył(a): czwartek 15 września 2016, 18:14

Re: Komentujemy odcinki programu "Jedź Bezpiecznie"

Postprzez PraktykRuchu » środa 05 lipca 2017, 14:19

szerszon napisał(a):Chyba nie zauważyłeś, że na tym rynku nie ma jednego skrzyżowania. Tak więc które jest źle oznakowane ?

Około drugiej minuty Dworak sam wyraźnie zwraca uwagę, które.
PraktykRuchu
 
Posty: 633
Dołączył(a): niedziela 11 grudnia 2016, 22:36

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 72 gości