szerszon napisał(a):Cyryl napisał(a):moim zdaniem przepisy co do sygnalizacji na SoRO powinny być na tyle czytelne i jednoznaczne, aby były zrozumiałe dla wszystkich.
Ależ są. Tylko pojawiają się leśne dziadki, którzy PJ zdobyli za czapkę gruszek, nie zauważyli,że przepisy sie zmieniają i wala babole.
z tego co wiem nie ma dokładnych wytycznych jak duże może być SoRO.
Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać drogi. Definicja drogi. Kto to słyszał, aby odległość pomiędzy wlotami miała pół kilometra. Toż to odpowiada definicji drogi twardej o długości ponad 20 metrów. To każdemu agentowi trzeba napisać jak krowie na rowie, aby zastanowił się, ze jednak ten C-12 pasuje jak pięść do nosa ? Postawmy C-12 na obwodnicach...w czym problem? Chociaż wesoło będzie.
nie przekonałeś mnie do końca.
jeżeli te przepisy są tak jednoznaczne i jasne, to skąd tyle wątpliwości (wśród kierowców, instruktorów i egzaminatorów), dlaczego sprawa ta musiała trafić do sądu?
czy uważasz, że wszyscy Ci, którzy mają wątpliwości, są leśnymi dziadkami, którzy zdobyli PJ za czapkę gruszek? chyba by tych gruszek w Polsce nie starczyło.
wyszłoby na to, że żyjemy w szuflandii, bo oni stanowią większość, a Ty jesteś wyjątkiem.
przykład jaki podałeś obwodnica Berlina (ring) A-10 ma chyba 196 km, więc to lekkie przerysowanie, ale różnice w wielkości SoRO są znaczne nawet między tymi budowanym w granicach rozsądku np.:
Wrocław skrzyżowanie Semaforowa/Centralna, gdzie wysepka ma średnicę 3m,
Wrocław tkz rondo na Iwinach średnica około 50-70m (dwa pasy),
Wrocław skrzyżowanie Czekoladowej z Kwiatkowskiego średnica ponad 100m (trzy pasy),
Wińsko Rynek o podobnych wymiarach jak Iwiny, ale kwadratowy z zielenią i parkingami na środku, gdzie w ostatnich przypadkach nie widać skąd nadjeżdżają pojazdy.
przeglądałem to rozporządzenie w sprawę warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi, ale ograniczenia wielkości (średnicy) czy też kształtu SoRO nie mogłem znaleźć.
mógłbyś mi wskazać właściwy paragraf?