Rondo turbinowe.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Rondo turbinowe.

Postprzez gumbo » piątek 17 czerwca 2011, 21:13

Witam

Jak prawidłowo powinno się przejechać przez takie rondo.

http://mapy.zumi.pl/,,,21.1501703,51.42 ... =51.427666

oczywiście zgodnie z zasadami PoRD
a mianowicie:
- czy można zmieniać pas ruchu będąc na rondzie
- czy zjazd z ronda sygnalizujemy
- czy zjazd z ronda może odbyć się wewnętrznym pasem czy tylko zewnętrznym (zmiana tuż przy zjeździe z ronda linia przerywana)
Ostatnio zmieniony piątek 17 czerwca 2011, 22:15 przez gumbo, łącznie zmieniany 1 raz
gumbo
 
Posty: 40
Dołączył(a): niedziela 06 grudnia 2009, 18:43

Re: Rondo turbinowe.

Postprzez cman » piątek 17 czerwca 2011, 21:33

gumbo napisał(a):- czy można zmieniać pas ruchu będąc na rondzie

Z tego co widzę, wszędzie są linie ciągłe, więc nie.


gumbo napisał(a):- czy zjazd z ronda sygnalizujemy

Nie.


gumbo napisał(a):- czy manewr skrętu w Lewo można zarówno wykonać wewnętrznym pasem jak zewnętrznym (zmiana tuż przy z jezdzie z ronda)

Nie, przecież strzałki wyraźnie wszystko pokazują.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Rondo turbinowe.

Postprzez Borys68 » piątek 17 czerwca 2011, 21:47

Ahoj!
Na jesieni w Warszawie mają rondo Babka na takie coś przerobić ...
Może i dobrze - ja tamtędy zawsze z duszą na ramieniu przejeżdżam.
Borys
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Re: Rondo turbinowe.

Postprzez dylek » piątek 17 czerwca 2011, 21:48

gumbo napisał(a):Witam

Jak prawidłowo powinno się przejechać przez takie rondo.

http://mapy.zumi.pl/,,,21.1501703,51.42 ... =51.427666

oczywiście zgodnie z zasadami PoRD
a mianowicie:
- czy można zmieniać pas ruchu będąc na rondzie
- czy zjazd z ronda sygnalizujemy
- czy manewr skrętu w Lewo można zarówno wykonać wewnętrznym pasem jak zewnętrznym (zmiana tuż przy z jezdzie z ronda)


gumbo - mam nadzieję, że jeszcze nie masz prawa jazdy, a dopiero się o nie starasz ;)

czy można zmieniać pasy na tym rondzie : można , ale w sposób na który pozwala oznaczenie poziome (linia jednostronnie przekraczalna tam jest ), czyli tylko z wewnętrznego na zewnętrzny, a nie odwrotnie.
tu mały edit : cman chyba ma rację, że jest ciągła - więc nie można. Propozycja z linią jednostronnie przekraczalną z lewej strony sądzę też by się tu sprawdziła ;)
czy zjazd z ronda sygnalizujemy : w PoRD jest nakazany tylko obowiązek sygnalizowania zmiany pasa ruchu lub kierunku jazdy - o obowiązku sygnalizowania opuszczania skrzyżowania nic nie pisze.
To, że na niektórych rondach zaleca się prawy kierunkowskaz przy zjeździe wynika z interpretacji zapisów o zmianie pasa ruchu.
czy manewr skrętu w lewo można zarówno wykonać wewnętrznym pasem jak zewnętrznym :
oczywiście jest to niedopuszczalne i zabronione przepisami. Do skrętu w lewo masz zająć lewy pas, absolutnie nie można tego robić z pasa prawego.
Rondo, które wkleiłeś, wprawdzie nie jest rondem turbinowym jak piszesz, ale za to jest oznaczone idealnie - życzył bym sobie i innym, by wszystkie w PL były tak wymalowane.

@Borys68 - na "Babce" teraz jest właśnie coś takiego - a mają zrobić turbinowe.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Rondo turbinowe.

Postprzez gumbo » piątek 17 czerwca 2011, 22:01

Cman

Co do zmiany pasa na rondzie przy skręcaniu w lewo przy 2 wlocie jest linia przerywana a chyba taka linia nie zabrania zmiany pasa ruchy i o to mi chodzi tym miejscu możemy zmienić pas z wewnętrznego na zewnętrznym i takim to pasem opuścić to rondo ???

posty scalone przez moderatora (edytuj posty)

Panie mądraliński Dylek jest to rondo oznaczone znakami ustąp pierw. i C12 a co za tym idzie opuszczanie ronda może odbyć się tylko z prawego pasa jeżeli chodzi o zwykle rondo

Źle sformułowałem pytanie wcześniej ale chodziło mi o to czy skręcając w lewo oczywiście zajmujemy lewy skrajnym pas musimy opuścić rondo tylko prawym bo zjazd z ronda jest zmianą kierunku jazdy w prawo a co za tym idzie możemy taki manewr wykonać z prawego pasa
gumbo
 
Posty: 40
Dołączył(a): niedziela 06 grudnia 2009, 18:43

Re: Rondo turbinowe.

Postprzez dylek » piątek 17 czerwca 2011, 22:25

gumbo napisał(a):Panie mądraliński Dylek jest to rondo oznaczone znakami ustąp pierw. i C12 a co za tym idzie opuszczanie ronda może odbyć się tylko z prawego pasa jeżeli chodzi o zwykle rondo

Źle sformułowałem pytanie wcześniej ale chodziło mi o to czy skręcając w lewo oczywiście zajmujemy lewy skrajnym pas musimy opuścić rondo tylko prawym bo zjazd z ronda jest zmianą kierunku jazdy w prawo a co za tym idzie z możemy taki manewr wykonać z prawego pasa


Panie mało mądraliński gumbo.... oj sporo się jeszcze musisz podszkolić z PoRD.... a może i więcej...
Skoro twoje teorie o rzekomym skręcie w prawo przy opuszczaniu ronda się nie sprawdzają na załączonym przykładzie - może warto się zastanowić, czy są słuszne ??
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Rondo turbinowe.

Postprzez gumbo » piątek 17 czerwca 2011, 22:30

To co sugerujesz mi ze na Zwykłym klasycznym rondzie o 2 pasach ruchU

TY SOBIE NAJZWYCZAJNIEJ OPUSZCZASZ RONDO PASEM WEWNĘTRZNYM

TO BRAWO NIEZŁY Z CIEBIE INSTRUKTOR !!!!

post edytowany przez moderatora (regulamin, pkt 8.)
gumbo
 
Posty: 40
Dołączył(a): niedziela 06 grudnia 2009, 18:43

Re: Rondo turbinowe.

Postprzez dylek » piątek 17 czerwca 2011, 22:39

gumbo napisał(a):To co sugerujesz mi ze na Zwykłym klasycznym rondzie o 2 pasach ruchU

TY SOBIE NAJZWYCZAJNIEJ OPUSZCZASZ RONDO PASEM WEWNĘTRZNYM

TO BRAWO NIEZŁY Z CIEBIE INSTRUKTOR !!!!

Sugeruję, że nie znasz przepisów.
Sugeruję, że nie wiesz co oznacza strzałka na wprost wymalowana na asfalcie.
Sugeruję, że ktoś ci bzdur nawkładał do głowy, a ty je powielasz.
Sugeruję również, że przepisy odnośnie rond są kulawe w PL, ale zbyt szczegółowa jest o nich dyskusja - z tobą, który ma braki w podstawach - to o szczegółach na pewno nie ma sensu dyskutować ;)
A to jakim jestem instruktorem na pewno nie tobie to oceniać :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Rondo turbinowe.

Postprzez gumbo » piątek 17 czerwca 2011, 22:49

Powiedziałbyś lepiej czy można zmienić pas z wewnętrznego na zewnętrzny na tym rondzie na przerywanej przy skręcie w lewo

Nie będę z tobą dyskutował siedzisz w tym pewnie ze 20 lat dziennie po 10 h i tera cwaniaka udajesz Sięgnij pamięcią wstecz jak zdales prawko czy tak wszystko bylo dla Ciebei jasne
pzodr.

odpowiedz mi wkoncu co z tą zmiana pasa!!!!!!!!!!!!!!

post edytowany przez moderatora (regulamin, pkt 8.)
gumbo
 
Posty: 40
Dołączył(a): niedziela 06 grudnia 2009, 18:43

Re: Rondo turbinowe.

Postprzez dylek » piątek 17 czerwca 2011, 23:02

gumbo - jak ty grzeczniej to i ja mogę grzeczniej ;)
Nie potrzebnie tyle wykrzykników... spokojnie pytając też się odpowiedź uzyska ;)

To o co pytasz to formalnie nie tyle zmiana pasa ruchu co zmiana kierunku jazdy.
Tu na rondzie wyjeżdżasz prosto i całkiem serio ci mówię, że nie musisz prawym kierunkowskazem nic sygnalizowac przy jego opuszczaniu.
Natomiast decydując się na dalsze jechanie wokół wyspy musisz to zasygnalizować lewym kierunkowskazem, a skręcając możesz w obrebie tych przerywanych zając pas wewnętrzny (i nim wyjechać z ronda lub dalej kontynuować kręcenia się wokół ) lub zewnętrzny, którym możesz tylko opuścić rondo bez możliwości dalej jeżdżenia wokół.

nie zgrywam cwaniaka - na chłodno przeczytaj pierwszą moją odpowiedź - wg mnie nic z cwaniaczenia, a tylko w miarę czytelne wyjaśnienie ;)
Co do przypominania sobie kursu... pamiętam. Nikomu nie życzę takiego instruktora obiboka jakiego ja miałem, a mimo to nie wyzywałem go od mądralińskich i cwaniaków. Po prostu starałem się go słuchać, a co nie powiedział doczytać bezpośrednio w przepisach.... i zdałem za pierwszym razem ;)

post edytowany przez moderatora (regulamin, pkt 8.)
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Rondo turbinowe.

Postprzez Borys68 » sobota 18 czerwca 2011, 08:43

dylek napisał(a):@Borys68 - na "Babce" teraz jest właśnie coś takiego - a mają zrobić turbinowe.

Poplątało mi się ...
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Re: Rondo Turbinowe.

Postprzez gumbo » sobota 18 czerwca 2011, 08:43

Ok dzięki za odpowiedz Dylek o to mi chodziło.

mój błąd że źle sformułowałem pytanie na początku a potem nie przeczytałem tego co napisałem ;p
i dlatego wyszedł taki niuans techniczny który oburzył starych wyjadaczy którzy tylko czekają na takie podknięcia:p aby potem zaraz wytknąć nie umiesz jeździć gdzie ty prawko robiłeś itd heh.

A POCO TE KOMENTARZE No PO CO do czego są one potrzebne tylko po to aby udownić swoją wyższość w swojej dziedzinie
Niestety większość tak postępuje zakompleksionych w sobie ludzi którzy próbują się dowartościować w ten sposób

Zdarzyło mi się kilka razy jeździć po tym rondzie stosowałem się do znaków poziomych (strzałek kierunkowych) i wygląda na no po twojej odpowiedzi że jezdzilem tak jak powinno być.:)


Ostatnio za dużo szumu się zrobiło z tymi rondami i już łeb mi prawie osiwiał
- w Wordzie w Kielcach na rondzie teraz życzą sobie że jeżeli dadzą komendę skrętu w lewo to ten manewr jadąc po rondzie wykonujemy z włączonym kierunkowskazem i dopiero przy opuszczaniu ronda prawy teraz za to oblewają ( oczywiście po 2-krotnym nie zasygnalizowaniu).

Ale Dylek dzięki za odpowiedz poważnie ja lubię mieć wszystko dograne a nie bylem pewien pewnych zachowań

Pozdr i Bez Obrazy.:)
Ostatnio zmieniony sobota 18 czerwca 2011, 09:22 przez gumbo, łącznie zmieniany 1 raz
gumbo
 
Posty: 40
Dołączył(a): niedziela 06 grudnia 2009, 18:43

Re: Rondo turbinowe.

Postprzez kg1956 » sobota 18 czerwca 2011, 09:12

Proponuję zdawać poza Kielcami. Może zbankrutują.
Odnośnie przykładu widzę na zjeździe z ronda linię jednostronnie przekraczalną z zewnętrznego na wewnętrzny a nie odwrotnie! Jest to uzasadnione, ponieważ pojazdy wjeżdżające na rondo muszą przez nią przejechać. Czy to oznacza, że zjeżdżający z ronda pasem zewnętrznym może w tym miejscu zmienić pas na wewnętrzny i jechać dalej rondem? Oczywiście zachowując ostrożność i ustępując pierwszeństwa komu trzeba. Idąc dalej tym tokiem rozumowania czy to oznacza, że można tak jeździć dookoła ronda zewnętrznym pasem?
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Rondo turbinowe.

Postprzez gumbo » sobota 18 czerwca 2011, 11:14

kg1956 napisał(a): Czy to oznacza, że zjeżdżający z ronda pasem zewnętrznym może w tym miejscu zmienić pas na wewnętrzny i jechać dalej rondem? Oczywiście zachowując ostrożność i ustępując pierwszeństwa komu trzeba. Idąc dalej tym tokiem rozumowania czy to oznacza, że można tak jeździć dookoła ronda zewnętrznym pasem?


Dobra Dylek może zajmiesz stanowisko !!!
gumbo
 
Posty: 40
Dołączył(a): niedziela 06 grudnia 2009, 18:43

Re: Rondo turbinowe.

Postprzez dylek » sobota 18 czerwca 2011, 12:53

Art. 22 PoRD wszystko wyjaśnia i nie jest do tego potrzebne moje stanowisko.
Chcąc skręcać w lewo ( a to by oznaczał manewr o który jest pytanie ) należy to robić z lewego pasa.
I to dotyczy wszystkich skrzyżowań, a więc i tych o ruchu okrężnym.
Skoro na zwykłym skrzyżowaniu nikt nie odważy się takiego manewru wykonać, to skąd pokusa by robić coś takiego na rondzie ??
Można by było to robić z prawego pasa gdyby była dozwolona jazda tylko w jednym kierunku.
Na żadnym rondzie PL coś takiego nie ma miejsca, gdyż zawsze jest wybór kierunku: dalej po rondzie/wyjazd z ronda.
Więc nie można na żadnym rondzie w PL jeździć w kółko prawym pasem.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 94 gości