Porady dla świeżego kierowcy- jazda zimą.

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Porady dla świeżego kierowcy- jazda zimą.

Postprzez mati1414 » środa 15 grudnia 2010, 23:52

Witam,

jestem dosyć świeżym kierowcą. Prawko odebrałem pod koniec września więc jest to moja pierwsza zima w aucie i spotkało mnie pare sytuacji, w których zbytnio nie wiedziałem jak zareagować. Jedną z nich było wpadnięcie samochodu w poślizg, ale jako że jeżdzę autem z przednim napędem nie miałem problemu z opanowaniem go. Drugą sytuacją jest śliska nawierzchnia a raczej tzw. "szklanka lodu". Dojeżdzając do skrzyżowania parę razy zdarzyło mi się, że auto nie reagowało na hamulec - włączał się ABS, oczywiście deptałem pedał do oporu a samochód dalej jechał. Co robić w takich sytuacjach, żeby nie wjechać komuś w pupę? W tamtych jedyne co mogłem zrobić to wybrać trochę wiekszą i bezpieczniejszą zaspę, ew. krawężnik i po prostu w to wjechać :)... 3 problem to podjazd pod górkę, zakopanie się w śniegu. Raz byłem w sytuacji, że auto nie chciało ruszyć do przodu ani do tyłu, jak głupek walczyłem 15min, żeby z tego jakoś wyjść :)...

Jak Wy się zachowujecie w podobnych sytuacjach (opiszcie je)? Proszę o rady i sugestie dla młodego i niedoświadczonego ;)
mati1414

Re: Porady dla świeżego kierowcy- jazda zimą.

Postprzez ella » czwartek 16 grudnia 2010, 00:12

ella
Moderator

Postprzez WojtekS » czwartek 16 grudnia 2010, 00:17

Cześć

Po pierwsze, patrz dalej przed siebie (nie 50 m do przodu, tylko raczej 500 m - oczywiście nie cały czas, ale ustawicznie sięgaj wzrokiem tak daleko, jak się da) i staraj się przewidywać, co może się wydarzyć. Jadąc w kolejce, nie koncentruj się na samochodzie przed sobą, ale patrz na kilka-kilkanaście aut do przodu i staraj się reagować z wyprzedzeniem. To ma znaczenie o każdej porze roku.