* Zaloguj się   * Zarejestruj się * FAQ    * Szukaj

Dzisiaj jest śr paź 01, 2014 23:51

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
PostZamieszczono: czw sie 19, 2010 12:36 
Offline

Rejestracja: pn lut 22, 2010 18:49
Posty: 2071
Myślę, że warto przeczytać: http://motoryzacja.interia.pl/Motor/news/wiesz-jak-jechac-rondem,1519315


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: czw sie 19, 2010 13:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 22, 2010 08:38
Posty: 3157
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa
Jakoś nie spodziewam się po motor'ze specjalnie trafnych interpretacji przepisów- tutaj tyknęli tylko podstawowych spraw w tekście; w rysunku trzecim- 'rondo bez sygnalizacji' żółty zjeżdża ze środkowego pasa... E!, panowie!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: czw sie 19, 2010 13:16 
Offline

Rejestracja: pn lut 22, 2010 18:49
Posty: 2071
Nie tylko to, ale i niebieski pasem zewnętrznym śmiga dookoła ronda...
Żenada że coś takiego publikuje się w internecie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostZamieszczono: czw sie 19, 2010 14:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 22, 2010 08:38
Posty: 3157
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa
Tydzień temu było w gazecie.
Też się dziwię- albo by przyjęli jedną 'szkołę', albo drugą. A tu groch z kapustą! Kiedyś kazali migac jadąc prosto, a nie migać przy skręcie.
Ale i tak więcej głupot było w broszurze Gazety Prawnej o rondach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: wt wrz 14, 2010 16:45 
Offline

Rejestracja: pn mar 01, 2010 18:51
Posty: 10
Powiedzcie mi jedna rzecz: rys. 3 "rondo bez sygnalizacji świetlnej"-dlaczego jadąc w lewo(wjeżdżając z pasa wewnętrznego na wewnętrzny pas na rondzie)nie mogę opuścić ronda bezpośrednio na pas wewnętrzny-czyli lewy-drogi wylotowej, tylko przed moim wylotem muszę zmienić pas na zewnętrzny i "wyjeżdżać z ronda na zewnętrzny pas-czyli prawy?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: wt wrz 14, 2010 17:03 
Offline

Rejestracja: pn sie 17, 2009 23:18
Posty: 2068
Z tego samego powodu dla którego na dwupasmowej drodze jednokierunkowej zajmujesz pas lewy by wykonać lewoskręt.

Cytuj:
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

1.do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
2.do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.


Ten przepis nie przestaje obowiązywać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: wt wrz 14, 2010 17:38 
Offline

Rejestracja: pn mar 01, 2010 18:51
Posty: 10
Dobrze rozumiem i respektuje. Ale mam jeszcze dwa pytania, mianowicie:
1. Sytuacja przedstawiona na rysunku: Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Dwa auta w tym samym czasie ruszają i jadą prosto(jako że jazda na wprost jest możliwa z obu pasów-patrz rys.). Czyli pojazd niebieski przed zjazdem musi zwolnić, przepuścić pojazd czerwony i zająć jego pas(czyli zmienić pas na zewnętrzny) tak? I nie może zjechać równolegle z czerwonym zjeżdżając z wewnętrznego pasa na pas wylotowy lewy?

2. To po co w ogóle są dwa wylotowe pasy skoro i tak przed zjazdem musimy zająć zewnętrzny pas na rondzie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: wt wrz 14, 2010 18:31 
Offline

Rejestracja: pn sie 17, 2009 23:18
Posty: 2068
Cytuj:
Dwa auta w tym samym czasie ruszają i jadą prosto(jako że jazda na wprost jest możliwa z obu pasów-patrz rys.). Czyli pojazd niebieski przed zjazdem musi zwolnić, przepuścić pojazd czerwony i zająć jego pas(czyli zmienić pas na zewnętrzny) tak?


Tak.

Cytuj:
I nie może zjechać równolegle z czerwonym zjeżdżając z wewnętrznego pasa na pas wylotowy lewy?


To się kłóci z przepisem który zacytowałem post wyżej. Ponadto pojazd jadący pasem prawym ma dowolność jeśli chodzi o zajmowanie pasa ruchu po skręcie.

Cytuj:
. To po co w ogóle są dwa wylotowe pasy skoro i tak przed zjazdem musimy zająć zewnętrzny pas na rondzie?


Dla lepszej przepustowości. Gdy na prawym pasie ustawi się sznurek, z czego większość z kierowców będzie np miała ochotę opuścić rondo pierwszym zjazdem, to pewien kierowca może zająć pas lewy, minąć nim pierwszy zjazd i tuż za nim zmienić pas i w końcu wyjechać zjazden nr 2.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: wt wrz 14, 2010 18:41 
Offline

Rejestracja: pn mar 01, 2010 18:51
Posty: 10
Cytuj:
. To po co w ogóle są dwa wylotowe pasy skoro i tak przed zjazdem musimy zająć zewnętrzny pas na rondzie?


Cytuj:
Dla lepszej przepustowości. Gdy na prawym pasie ustawi się sznurek, z czego większość z kierowców będzie np miała ochotę opuścić rondo pierwszym zjazdem, to pewien kierowca może zająć pas lewy, minąć nim pierwszy zjazd i tuż za nim zmienić pas i w końcu wyjechać zjazden nr 2.


A co to ma do dwóch wylotów? Jeśli rondo będzie dwu pasmowe a wylot jedno to podany przez ciebie przyklad będzie taki sam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: wt wrz 14, 2010 19:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 17, 2009 20:09
Posty: 6860
Lokalizacja: E-g/Gda
Jak jest dopuszczalny zjazd z wewnętrznego to zazwyczaj są juz tak wymalowane pasu i strzałki, ze z zewnętrznego nie da sie jechać dalej i mu zajechać. Jak jest tak jak narysowałeś to jedyny pożytek z 2 wylotów jest taki, że jak jest korek na jednym pasie to zazwyczaj można się jeszcze zmieścić na lewy :P
Poza tym możesz zawsze zmienić pas z wewnętrznego pasa praktycznie 'w ostatniej chwili' czyli tak jakby zjechac z wewnętrznego... tyle, że musisz pamiętać żeby ustąpić w razie czego temu na zewnętrznym.

Czasami nawet na rondach się maluje ciągłą między pasami na rondzie tak, żeby nie dało się zjechać tam z wewnętrznego na lewy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: wt wrz 14, 2010 19:42 
Offline

Rejestracja: pn mar 01, 2010 18:51
Posty: 10
Czyli jeśli miałbym takie skrzyżowanie:Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
to zgodnie z tym co powiedział lith mogę zjechać ze środkowego bezpośrednio na lewy z uwagi na układ namalowania pasów tak? A na pierwszym rysunku który przedstawiłem muszę postępować tak jak zostało to omówione wcześniej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: wt wrz 14, 2010 20:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 19:36
Posty: 2422
Lokalizacja: Lublin
Ajjj tam, pieprzenie o szopenie.

Poprosze o konkretny przepis, ktory nie pozwala mi na rondzie o 2 pasach ruchu, gdzie przy wlocie i wylocie mamy tez po 2 pasy ruchu pojechac pasem wewnetrznym prosto, czyli wg was zjechac z ronda z wewnetrznego?

Rondo jest skrzyzowaniem. Zatem jesli ktos nas kieruje i powie nam przed rondem "na tym skrzyzowanie pojedziemy prosto", to walicie wtedy po rondzie w kolko, bo to jest to wasze "prosto", czy wylatujecie na drugim wylocie?
Ano wlasnie. A jechac prosto na skrzyzowaniu moge z kazdego pasa, chyba, ze ewentualne znaki pionowe lub strzalki na jezdni pokazuja, ze jest inaczej.
W kazdym OSK w Lublinie jest jazda po rondzie uczona wlasnie w ten sposob i ludzie w Lublinie na prawde nie maja problemow z rondami. Wlatujesz, przelatujesz, wylatujesz. Bardzo przyjemna sprawa takie rondo.

Np takie ladne wymalowane rondo "turbinowe". Jakos na takim czy to koles z Lublina, czy Warszawiak smialo pocisnie prosto z kazdego pasa. A czy w przepisach jest wyroznione osobno rondo zwykle, od ronda "turbinowego"?? Nie, wiec traktowanie ich inaczej jest po prostu swoim wymyslem.
Najstarsze ksiazki do nałuki jazdy przedstawiaja taki sposob poruszania sie po rondach, jesli nie ma znakow, to z kazdego pasa mozna leciec prosto.

Lecisz prosto z wewnetrznego na rondzie w Lublinie i egzaminator nie ma zadnego "ale", manewr wykonany poprawnie.


Baaa, lecimy dalej. W Warszawie zjezdzalismy z wewnetrznego (przez rondo przelatywalismy "prosto", bylem pasazerem, jechalem z kolega), lekkie bum w nadkole, worszowiak z volva do mas wyjezdza z pretensjami. Przyjezdza policja i wlepia wine worszowiokowi. A bylo to na poczatku tych wakacji.

Nie wiem czemu to dowodzi, czy temu ze tak jest poprawnie, czy temu, ze tak jest niepoprawnie, ale w taki, a nie inny sposob ludzie z Lublina interpretuja sobie przepisy, najwazniejsze, ze w przypadku bum policja jest po naszej stronie i tylko to mnie interesuje. Nie bede dociekal swoich racji, bo "prosto to jest w kolko", a tam to juz bylo w prawo. Dostosowuje sie do tego, jak jezdza inni i tego jak podchodzi do tego policja. Byc moze kiedys trafie na innego policmajstra i bede mial z tego tytulu nieprzyjemnosci, ze pojade sobie prosto z wewnetrznego, ale to z pewnoscia nie w Lublinie.

Dziekuje, do widzenia.


BTW wg waszego "prosto to jest w kolko", to w kolko mozna legalnie smigac zarowno wewnetrznym jak i zewnetrznym pasem. Zgadzacie sie z tym? No co, swoim pasem prosto bym jechal. Poroniona koncepcja.

_________________
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: wt wrz 14, 2010 21:48 
Offline

Rejestracja: pn mar 01, 2010 18:51
Posty: 10
qwer0 dobrze mówisz z ta jazda prosto z dowolnego pasa. Z tym, że dyskusja ogólnie tyczy się możliwości zjazdu z pasa wewnętrznego bezpośrednio na lewy pas wylotowy: czy można, czy jednak nie? a jeśli tak to kiedy? Jak to jest z waszymi doświadczeniami


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: wt wrz 14, 2010 21:51 
Offline

Rejestracja: pn sie 17, 2009 23:18
Posty: 2068
Z innego pasa niż zewnętrzny możesz zjechać jak masz odpowiednie oznakowanie poziome lub omawiamy rondo turbinowe.

Cytuj:
Najstarsze ksiazki do nałuki jazdy przedstawiaja taki sposob poruszania sie po rondach, jesli nie ma znakow, to z kazdego pasa mozna leciec prosto.


Tak, ale po minięciu pierwszego zjazdu należy zmienić pas na zewnętrzny.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostZamieszczono: wt wrz 14, 2010 22:30 
Offline

Rejestracja: pn mar 01, 2010 18:51
Posty: 10
piotrekbdg pisze:
Z innego pasa niż zewnętrzny możesz zjechać jak masz odpowiednie oznakowanie poziome

Jako oznakowanie poziome miałeś na myśli tylko poziome strzałki kierunkowe np. P-8a, P-8b, P-8c umieszczone na pasach "dojazdowych" do ronda czy też inne znaki poziome, które umożliwiłyby zjazd z wewnętrznego pasa?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Pentuer, Yahoo [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group