Art 25 ust 4 - gdzie się zatrzymać?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Art 25 ust 4 - gdzie się zatrzymać?

Postprzez sjakubowski » wtorek 13 lipca 2010, 11:29

Oto skrzyżowanie --> http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=%A3%F3d%BC,+Bandurskiego+&Submit=Szukaj&long=19.4191931&lat=51.7501296&type=2&scale=1a&svActive=false.

Moje pytanie:
Jadę od dołu ulicą o 3 pasach ruchu w jednym kierunku (jadę prawym pasem). Przy przejściu dla pieszych jest sygnał czerwony. Gdzie powinienem się zatrzymać? Czy zaraz przed linią warunkowego zatrzymania, czy może o dużo dalej, jeszcze przed powierzchnią wyłączoną z ruchu? Chodzi o kwestię skrzyżowania (droga z prawej jest podporządkowana) i zapis Art 25 ust. 4.


Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez WojtekS » wtorek 13 lipca 2010, 12:38

Cześć

Moim zdaniem w tym przepisie jest luka, tzn. jego sformułowanie nie uwzględnia opisanej przez Ciebie sytuacji. Dlatego w mojej opinii trzeba sobie z nią poradzić w sposób bezpiecznym zgodny ze zdrowym rozsądkiem i interesem własnym i innych uczestników ruchu. Moim zdaniem trzymanie się litery przepisu i zatrzymanie przed powierzchnią wydzieloną spowoduje, że Twoja jazda nie będzie zrozumiała dla innych uczestników ruchu.

Ja zatrzymałbym się na linii warunkowego zatrzymania, chyba że wjeżdżający z drogi podporządkowanej mogliby mieć jakąś korzyść z tego, że zostawię wylot skrzyżowania wolny (poza tym, że wyjadą przede mnie i sami zablokują wylot skrzyżowania). W tym przypadku chyba nie ma takiej możliwości (ale np. gdyby to było przed skrzyżowaniem, gdzie na lewym pasie są światła kierunkowe do skrętu w lewo, i one zapalą się przed moim sygnałem zielonym, to zastanowiłbym się nad zostawieniem miejsca. Zależy jednak od geometrii skrzyżowania.
www.trenerjazdy.pl
Avatar użytkownika
WojtekS
 
Posty: 200
Dołączył(a): piątek 09 lipca 2010, 08:52
Lokalizacja: Kraków

Postprzez sjakubowski » wtorek 13 lipca 2010, 12:42

WojtekS napisał(a):Moim zdaniem w tym przepisie jest luka, tzn. jego sformułowanie nie uwzględnia opisanej przez Ciebie sytuacji.
Zgadzam się z Tobą. Szkoda tylko, iż takie sytuacje to wcale nie jest wyjątek... : Skrzyżowanie 800 metrów dalej:
http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=%A3%F3d%BC,+Bandurskiego+&Submit=Szukaj&long=19.4057531&lat=51.7451356&type=2&scale=1a&svActive=false


Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez WojtekS » wtorek 13 lipca 2010, 12:56

Hej. Otóż to, niestety. Przykładów kiepskiego oznakowania i błędnej konstrukcji skrzyżowań są tysiące. Moim zdaniem to największy problem polskich dróg. Nie nawierzchnia, nie stan pojazdów, nie prędkość itd. ale właśnie złe, niechlujne oznakowanie, które uczy lekceważenia dla przepisów.

W tym przypadku to subtelność, którą poza nami i innymi osobami czytającymi to forum zauważy może 5% kierowców. Ale jest mnóstwo przykładów rażących błędów w oznakowaniu. Dwuznaczność skrzyżowań, na które wskazałeś, niestety tylko się w ten trend wpisuje.

pozdr
www.trenerjazdy.pl
Avatar użytkownika
WojtekS
 
Posty: 200
Dołączył(a): piątek 09 lipca 2010, 08:52
Lokalizacja: Kraków

Postprzez athlon » wtorek 13 lipca 2010, 12:58

Zatrzymujesz się przed linią zatrzymania. To że sie zatrzymasz wcześniej nie przyniesie żadnej korzyści tym ktorzy by chcieli wyjechać z podporządkowanej, a Art 25.4 opisuje ruch na "typowym" skrzyżowaniu. Nie ma sensu się nad tym bardziej rozdrabniać, przepisy mają byc jak najprostsze i logiczne, więc bez sensu by było opisywanie kazdej możliwej sytuacji która może wystąpić na drodze.
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Postprzez dylek » wtorek 13 lipca 2010, 16:59

Wg mnie zatrzymanie przed linią zatrzymania w obu przypadkach...

Zarówno ci na głównej jak i podporządkowanej mogą dojechać góra do tej linii... i nikt ani joty więcej.... Kwestię kto ma pierwszeństwo dojechania do tej linii określają znaki.... Gdyby z podporządkowanej mieli szansę wjechać na bardziej lewy pas drogi z pierwszeństwem, to bym ten przejazd zostawił... w tym przypadku zgodnie z literą prawa nawet jak staniesz przed powierzchnią wyłączoną z ruchu, to "namówisz" tylko tych z podporządkowanej do złamania artykułu, którego sam chcesz przestrzegać :D - mało tego... być może zablokujesz prawoskręt jadącemu za tobą :) - jeśli już gdzie indziej niż przed linią, to raczej na wysokości powierzchni niż przed nią ;)

U siebie mam podobne skrzyżowanie z tym, że nie w kształcie T, a klasyczny X ... Też bez świateł, za to światełka dla pieszych na przejściu przez główną zaraz za skrzyżowaniem ...
Wyrysowano na nim 2 linie zatrzymania... 1 tuż przed przejściem, 2 przed skrzyżowaniem na głównej.
Kierowcy (wg mnie słusznie) ci na głównej zatrzymują się przed skrzyżowaniem, by go nie zblokować.. Na tej linii tuż przed przejściem stają natomiast prawo/lewo skręty z podporządkowanej
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez maryann » piątek 23 lipca 2010, 13:42

Też bym dojechał do linii zatrzymania. Zatrzymanie się przed polem wyłączonym sprawiłoby zablokowanie skrętu w prawo i to właśnmie można by podciągnąć pod utrudnianie ruchu z różnych paragrfów w tym 3.1 i 25.4.1)
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3358
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Postprzez MarcoFox » piątek 23 lipca 2010, 17:17

Linia zatrzymania wyznacza miejsce gdzie nalezy się zatrzymać przy czerwonym swietle aby przepuścic pieszych... ci z drogi podporządkowanej muszą ustąpić pierwszeństwa tym na głównej... ot proste i nieskomplikowane... a to czy masz dobre serce i wpuścisz kogoś z podporządkowanej to tylko twoja dobra wola, ale równiez za tobą ktoś może chcieć skręcić w prawo a wtedy to ty mu blokujesz ruch...
MarcoFox
 
Posty: 9
Dołączył(a): piątek 02 lipca 2010, 06:40


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości