Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez SJS » piątek 19 lutego 2016, 07:48

szerszon napisał(a):
SJS napisał(a): Bo, C-12 to nakaz zastosowania się do zasad ruchu okrężnego. A podstawową zasadą ruchu okrężnego, odczytaną z §36.1 jest jazda dookoła wyspy W KIERUNKU WSKAZANYM NA ZNAKU C-12.
W paragrafie jest napisane o ruchu a nie o jeździe...

Ruch pojazdów to właśnie jazda. Gubisz się nawet w najbardziej podstawowych określeniach.

szerszon napisał(a):
Jest jazdą w kierunku wskazanym na znaku C-12. Dalej nie możesz odróżnić znaków C-5 i C-12? To dwa różne kierunki jazdy. Nie widać, że te znaki nie są takie same?
Kierunki jazdy to na wprost w lewo w prawo lub zawracanie.
Nie w przypadku ruchu okrężnego. W dalszym ciągu całkowicie ignorujesz §36.1 i definicję ruchu okrężnego.
Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym - ZGODNIE Z §36.1 - Ruch odbywa się dookoła wyspy w KIERUNKU wskazanym na znaku C-12, a nie w lewo na wprost w prawo lub zawracanie, jakbyś z niewiadomych przyczyn chciał. Chciałbyś, żeby było jak na zwykłym skrzyżowaniu, a nie jest. Reguluje to §36.1. ZAPAMIĘTAJ TO W KOŃCU.

szerszon napisał(a):
Jakie, w lewo? Jak jedziesz zgodnie ze znakiem C-12 - dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12, to chcąc skręcić w lewo musiałbyś wjechać na wyspę.
W normalne w lewo. Pokazane na znakach F-10 i P-8x..nie widzisz ? Poza tym aby skręcić w lewo mogę objechać wyspę. Czy tam jest C-12 czy go nie ma w lewo jest tak samo.
To nie jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym zgodne z §36.1. Znak C-12 nie powinien tam stać. Opierasz swoje poglądy na nieprawidło oznakowanych skrzyżowaniach.
SJS
 
Posty: 239
Dołączył(a): czwartek 12 listopada 2015, 11:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez SJS » piątek 19 lutego 2016, 07:54

venom1324 napisał(a):Obrazek
https://www.google.pl/maps/@50.7204942, ... 56!6m1!1e1
No dobra, ale tutaj mamy ewidentnie dwa pasy ruchu przed i na rondzie. Czyli osoba która jedzie wewnętrznym pasem i chce zjechać na zewnętrzny musi przepuścić tego z zewnętrznego, a z kolei ten z zewnętrznego nie może wyprzedzić, a więc kto w takim razie kogo przepuści? Zapewne w praktyce to wygląda tak, że ten z wewnętrznego sprawnie przyspiesza i zmienia pas, no ale załóżmy, że ja jestem tą "łajzą" i wole sobie powolutku w babcinym tempie jechać po rondzie :D

Jeżeli nie ma wyznaczonych pasów ruchu to nie można wyprzedzać z prawej strony, co innego omijać pojazd który już się zatrzymał - wtedy można.
Mam dla ciebie radę - jeżeli zdecydowałeś się wjechać na rondo lewym pasem i nie ma za bardzo możliwości zmiany na prawy pas, zawsze możesz objechać wyspę i wtedy bez najmniejszego problemu zmienisz pas na prawy i bezpiecznie i zgodnie z przepisami opuścisz rondo.

To jest właśnie jedna z podstawowych możliwości ruchu okrężnego - dziwne, że kierowcy nie często korzystają z takiej możliwości, a wolą złamać wszelkie przepisy i niebezpiecznie zjechać z ronda z lewego pasa, modląc się przy tym, żeby kierowca po prawej nie kontynuował jazdy zgodnie ze znakiem C-12.
SJS
 
Posty: 239
Dołączył(a): czwartek 12 listopada 2015, 11:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 19 lutego 2016, 08:04

SJS napisał(a):
Ruch pojazdów to właśnie jazda. Gubisz się nawet w najbardziej podstawowych określeniach.



Ale nie ma mowy o kierunku jazdy...w ruchu prawostronnym tak samo :lol:
Nie w przypadku ruchu okrężnego. W dalszym ciągu całkowicie ignorujesz §36.1 i definicję ruchu okrężnego.
A to nie wiedziałem ,że ruch okrężny to taki ruch, który wyłącza normalne kierunki jazdy i myślenie.
Na pytanie , gdzie mam jechać ? pada odpowiedź , nie prosto, nie w lewo tylko w okrężnie :lol:
Nie ignoruję ruchu okrężnego, ponieważ skręcając w lewo czy jadąc na wprost dalej mam wyspę po tej stronie co trzeba.
Chciałbyś, żeby było jak na zwykłym skrzyżowaniu,
Bo jest. To wynika z Art 22, z F-10..to ty i prostowacze rond zawijacie rzeczywistość. :lol:
To nie jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym zgodne z §36.1. Znak C-12 nie powinien tam stać.
Jak to nie jest ? Nie jadę wokół wyspy z właściwej strony ? Moge po angielsku ?
Kiedy wreszcie zrozumiesz klonie, że C-12 i A-7 dotyczy pierwszeństwa przejazdu, a nie kierunków jazdy, kiedy w końcu nauczysz się definicji skrzyżowania i drogi ?
Opierasz swoje poglądy na nieprawidło oznakowanych skrzyżowaniach
Opieram się na przepisach, a nie idiotycznemu przekonaniu ,że C-12 ma coś wspólnego z kierunkiem jazdy i wyimaginowanych zasadach ruchu okrężnego. :lol:
Zasada jest jedna-pojazdy jadące po skrzyzowaniu mają pierwszeństwo
modląc się przy tym, żeby kierowca po prawej nie kontynuował jazdy zgodnie ze znakiem C-12.
Wszyscy jadą zgodnie z C-12, tylko nie wszyscy zgodnie z Art 22Dalej nie wskazałeś słowa o kierunku jazdy przy C-12...przeinaczasz sobie.Inaczej nie jesteś w stanie zrozumieć.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 19 lutego 2016, 08:09

szymon1977 napisał(a):.....
papadrive napisał(a):Organizacja ruchu na takim skrzyżowaniu nie ma nic wspólnego z nakazanym kierunkiem jazdy. Owszem, mam obowiązek przejechać przez nie (skrz.) tak, jak jest ustalony ruch, ale kierunek jazdy mogę wybrać z wszystkich dostępnych, wedle swoich potrzeb.
To pojedź na skrzyżowaniu oznakowanym c-12 w innym kierunku niż ten pokazany na c-12. Bo jak na razie wychodzi na to, że tych "wszystkich dostępnych, z których możesz wybierać wedle swoich potrzeb" jest sztuk jeden.
.....

.....
szerszon napisał(a):...poza tym piszę o kierunku jazdy a nie o jeździe.
Ale kierunek jazdy to nic innego jak kierunek, w którym odbywa się jazda. Więc jeżeli piszesz o kierunku, w którym odbywa się jazda piszesz o kierunku jazdy właśnie a nie o czym innym. Nie ma w PoRD odmiennej definicji określenia "kierunek jazdy" więc tak wynika z zasad języka prawnego i wykładni prawa.

Jadąc zgodnie C-12 mam możliwość wybory kierunku jazdy ? Jak długo będzesz ignorował oznakowanie w postaci F-10 czy Art 22 ?
Pisze o kierunku jazdy , a nie zamianie ruchu w jazdę..odróżnij pojęcia....aha..masz problem ? kuć vs kłuć..no tak...długo bedziesz tak bezczelny ,że przy twoim mizernym zrozumieniu języka polskiego dalej powoływał na język prawny i wykładnię ? :lol: :lol: :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez SJS » piątek 19 lutego 2016, 08:18

szerszon napisał(a):
SJS napisał(a):
Ruch pojazdów to właśnie jazda. Gubisz się nawet w najbardziej podstawowych określeniach.
Ale nie ma mowy o kierunku jazdy...

Oczywiście, że jest.

Podstawową zasadą ruchu okrężnego zapisaną w §36.1 jest JAZDA W KIERUNKU wskazanym na znaku C-12.
Kierunek jazdy to nic innego jak kierunek, w którym odbywa się jazda.

Oznacza to, że na znaku C-12 wskazano właśnie kierunek jazdy, którego ty tak usilnie nie możesz dostrzec.
SJS
 
Posty: 239
Dołączył(a): czwartek 12 listopada 2015, 11:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » piątek 19 lutego 2016, 10:14

szymon1977 napisał(a):Korek na rondzie pierścieniowym jest powodem do zastąpienia przez drogowców ronda pierścieniowego o niewielkiej przepustowości innym rodzajem skrzyżowania o większej przepustowości, na którym kierujący nie przekręcający przepisów korka nie utworzą.
Ciekawe... Załóżmy, że korek na drogach wlotowych i wylotowych sięga 500m a Ty mówisz, że to wina skrzyżowania :lol: Nawet gdyby tam drogowcy postawili nakaz jazdy na wprost przez skrzyżowanie, to nie zlikwidowaliby korka. O korku pisałem w sensie efektu wtórnego, czego oczywiście nie zrozumiałeś albo nie czytałeś, że napisałem o bezużytecznym lewym pasie.

Zgodnie z teorią szkoły krakowskiej, na rondzie pierścieniowym trzeba zmienić pas ruchu przed opuszczaniem skrzyżowania - jak masz siłę, to znajdź mi uzasadnienie tego zwyczaju. Bo ja proponuję wjazd tylko lewym a wyjazd dowolnym.... i będzie to znacznie bezpieczniejsze rozwiązanie (o płynności ruchu nie wspomnę).

=========
Dylek, dzięki za linki (akurat to rozporządzenie ma świeżutki tekst jednolity 2016).
Kilka paragrafów dalej jest tabelka (juz w tym wątku analizowana), i w przypisie do pozycji "mini-rondo" napisano:
Wyspa środkowa przejezdna lub częściowo przejezdna
Kłóci się to z dyspozycją znaku C-12.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez eragon » piątek 19 lutego 2016, 11:57

LeszkoII napisał(a):Zgodnie z teorią szkoły krakowskiej, na rondzie pierścieniowym trzeba zmienić pas ruchu przed opuszczaniem skrzyżowania - jak masz siłę, to znajdź mi uzasadnienie tego zwyczaju. Bo ja proponuję wjazd tylko lewym a wyjazd dowolnym

Zwyczaju ??? A szerszon nie dopuszcza zwyczajowości w przestrzeganiu zasad - skąd taki pomysł ?? zaraz ci się oberwie..
Chyba ci się fora pomyliły, a wątki na pewno..
Wciąż mowimy o przepisach, nie zwyczajach..
Poza tym nie wypisuj takich bdur - zjazd dowolnym/z dowolnego to samobójstwo.. Jedynie zjeżdżając z prawego pasa możesz zająć dowolny pas jeśli jest ich na zjeździe więcej..
eragon napisał(a):
Zauważ, że przed L-ką jest linia przerywana (jednostronnie) umozliwiająca jazdę po obwiedni zewnętrznym pasem.. Gdyby tych trzech kresek nie było, to tak - prawy pas by "wyrzucał" autka do zjazdu i mozna by z wewnętrznego pasa też zjeżdżać w prawo....

.
Jak zasygnalizujesz zmianę pasa, gdy już sygnalizujesz zmianę kierunku jazdy ? Myślisz,że ta linia przerywana służy do zmiany pasa ? A może też do zajęcia pasa wewnętrznego przy wjeździe na rondo ?
Cytuj:
A tak, to (pomijając fatalny manewr L-ki) L-ka jadąc wewnętrznym pasem wiele ryzykuje zjeżdżając z ronda..
Poważnie ? Ewentualnie kto tu zmienia pas ?
Cytuj:
Hmmm, chyba patrzymy na dwa różne obrazki - przecież nic nie stoi na przeszkodzie aby objechac to rondo zewnętrznym pasem ..
Poza F-10 na wlocie to moze faktycznie nic... :lol:

@szerszon - o czym ty piszesz ?? Odpowiadaj logicznie - ani słowa nie ma w moim poście o zmianie pasa, a ty jak mantrę w kółko..
Linie przerywane są w/g ciebie różne ?? Jedne do zmiany pasa a inne do ..(czego??)
Nie mogę przez tą przerywaną (przed L-ką) przejechać ?? Gdybym cię nie lubiał to bym cię wyśmiał ..
A patrze na tą fotkę już długo i F-10 nie widzę.. O czym mówisz ?? Poza tym, nawet gdyby był to i tak na rondzie nie obowiązuje - po przejechaniu jezdni poprzecznej jadę gdzie chcę - przepisowo zmieniam pas na rondzie i te F-10 mogą sobie wsadzić w d...
LeszkoII napisał(a):Cytuj:
Wyspa środkowa przejezdna lub częściowo przejezdna
Kłóci się to z dyspozycją znaku C-12.

Ale pozwala to na legalne przejechanie przez "naleśnik" ciężarówce..
https://goo.gl/maps/QFj8cqfBREk
Pozdrowienia z prawego fotela L-ki..
Obrazek
Avatar użytkownika
eragon
 
Posty: 884
Dołączył(a): niedziela 31 sierpnia 2014, 12:50

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » piątek 19 lutego 2016, 12:24

eragon napisał(a):Zwyczaju ??? A szerszon nie dopuszcza zwyczajowości w przestrzeganiu zasad - skąd taki pomysł ?? zaraz ci się oberwie..
Tak, dyrektor Dworak wielokrotnie uzasadniał, że zajmowanie lewego pasa ruchu przy wjeździe na rondo "pierścieniowe" wynika z....... , ale nie wynika z art. 22.2. Dlatego pozwoliłem sobie ocenić jego wypowiedź jako prezentowanie "zwyczaju". Zresztą taki tok rozumowania współgra z inną jego wypowiedzią, jakoby kręcenie się dookoła po zewnętrznej części obwiedni wyspy nie stanowiło naruszenia art. 22.2. a jedynie "utrudnianie ruchu".
eragon napisał(a):Wciąż mowimy o przepisach, nie zwyczajach..
W takim razie masz szansę znaleźć skuteczną podstawę prawną na poparcie wypowiedzi Dworaka, wtedy wycofam się z określenia "zwyczaj".
eragon napisał(a):Poza tym nie wypisuj takich bdur - zjazd dowolnym/z dowolnego to samobójstwo.. Jedynie zjeżdżając z prawego pasa możesz zająć dowolny pas jeśli jest ich na zjeździe więcej..
Bzdur? Dysponuję nagraniem, na którym widać jak wybitny przedstawiciel tzw. "szkoły krakowskiej" nie opuszcza pierścieniowego ronda z prawego pasa, lecz podczas jego zmiany. To nie jego wina! Wynika to z prostej przyczyny: poruszał się po małym rondzie. Zaś na innym filmie najeżdżał na linię, której najechać nie miał prawa. Tele teksów o "dynamicznej" zmianie pasa ruchu - brzmią one komicznie dla małego ronda, zwłaszcza z tymi śmiesznymi liniami ciągłymi.
Stąd kwestia zajmowania lewego pasa ruchu z powodów, które wymieniają liderzy szkoły krakowskiej, posostawia wiele do życzenia - nie tylko w aspekcie prawnym, ale czysto logicznym.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » piątek 19 lutego 2016, 15:27

SJS napisał(a):Oznacza to, że na znaku C-12 wskazano właśnie kierunek jazdy...
Na c-12 nie pokazano jak masz jechać, tylko w jaki sposób zorganizowano ruch na kawałku asfaltu, na który właśnie wjedziesz.
.....
LeszkoII napisał(a):Ciekawe... Załóżmy, że korek na drogach wlotowych i wylotowych sięga 500m a Ty mówisz, że to wina skrzyżowania Nawet gdyby tam drogowcy postawili nakaz jazdy na wprost przez skrzyżowanie, to nie zlikwidowaliby korka. O korku pisałem w sensie efektu wtórnego, czego oczywiście nie zrozumiałeś albo nie czytałeś, że napisałem o bezużytecznym lewym pasie.
Dokładnie zrozumiałem co napisałeś i w jakim celu. Prezentując zalety opcji warszawskiej chcesz ułatwić dokonanie "właściwego" wyboru nie wnikającym w treść PoRD z pomiędzy opcji warszawskiej i krakowskiej. Tylko problemem nie jest dokonanie wyboru z pomiędzy dwóch dostępnych opcji - bo jest coś takiego jak PoRD, a z PoRD tylko jedna opcja wynika. Problemem jest odczytanie, jaka to jest opcja.

Nie mówię, że właściwa jest opcja krakowska bo p. Dworak lubi rozmijać się w swoich programach z treścią PoRD, być może w kwestii rond także się rozmija. Ale z pewnością nie jest to opcja warszawska, bo ta dość mocno rozmija się z PoRD poczynając od przekręcanie treści samego art.36.

Tylko skąd Ty możesz o Tym wiedzieć, skoro już dawno temu przestałeś zajmować się odczytaniem treści PoRD a wybrałeś sobie fajniejszą wg. Ciebie opcję warszawską i całą swoją uwagę poświęcasz na odnalezienie sposobu na uzasadnienie przekręcania treści PoRD, która z opcją warszawską po prostu się rozmija?
.....
LeszkoII napisał(a):Zgodnie z teorią szkoły krakowskiej, na rondzie pierścieniowym trzeba zmienić pas ruchu przed opuszczaniem skrzyżowania - jak masz siłę, to znajdź mi uzasadnienie tego zwyczaju.
Art.22.2.1. zgodnie z treścią stosowany do zmiany kierunku jazdy a nie naciągany do kierunku jazdy przez skrzyżowanie innego niż na wprost.
.....
szerszon napisał(a):Jadąc zgodnie C-12 mam możliwość wybory kierunku jazdy ? Jak długo będzesz ignorował oznakowanie w postaci F-10 czy Art 22 ?
Jadąc zgodnie z c-12 po dojechaniu do odchodzącej od obwiedni drogi masz możliwość wyboru kierunku jazdy: albo pojedziesz w takim kierunku jak pokazany na c-12, albo takim jak pokazany na d-3 (zakładając, ze w tym miejscu od obwiedni odchodzi droga/jezdnia jednokierunkowa).
szerszon napisał(a):To wynika z Art 22, z F-10..to ty i prostowacze rond zawijacie rzeczywistość.
Przykro mi, ale z art.22. i strzałek p-8 na obwiedni wynika już co innego. Przykro mi ale to Ty jesteś prostowaczem zawiniętej rzeczywistości.
szerszon napisał(a):Opieram się na przepisach, a nie idiotycznemu przekonaniu ,że C-12 ma coś wspólnego z kierunkiem jazdy...
Skoro przekonanie idiotyczne to pojedź na skrzyżowaniu oznakowanym c-12 w przeciwnym kierunku niż ten pokazany na c-12 - szybko okaże się czyje przekonania są idiotyczne.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez JAKUB » piątek 19 lutego 2016, 15:34

LeszkoII napisał(a):(...)
Stąd kwestia zajmowania lewego pasa ruchu z powodów, które wymieniają liderzy szkoły krakowskiej, posostawia wiele do życzenia - nie tylko w aspekcie prawnym, ale czysto logicznym.
SJS napisał(a):
Na tym skrzyżowaniu mam jechać w LEWO - to którym pasem dojeżdżam do "ronda"? (ja tylko lewym.)
JAKUB
 
Posty: 1406
Dołączył(a): sobota 10 marca 2012, 19:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez SJS » piątek 19 lutego 2016, 15:56

szymon1977 napisał(a):
SJS napisał(a):Oznacza to, że na znaku C-12 wskazano właśnie kierunek jazdy...
Na c-12 nie pokazano jak masz jechać, tylko w jaki sposób zorganizowano ruch na kawałku asfaltu, na który właśnie wjedziesz.

To w jaki sposób zorganizowano ruch pokazuje mi właśnie jak mam jechać.
C-12 pokazuje w jakim kierunku odbywa się ruch na skrzyżowaniu czyli w jakim kierunku będą jechać na skrzyżowaniu te pojazdy, które będą przestrzegać przepisów ruchu drogowego, a w szególności §36.1.

JAKUB napisał(a):
Na tym skrzyżowaniu mam jechać w LEWO - to którym pasem dojeżdżam do "ronda"?

Na skrzyżowanie o ruchu okrężnym możesz wjechać dowolnym pasem ruchu, podobnie jak dowolnym pasem ruchu możesz jechać dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12.
(§36.1)

Za to zjazd z ronda, czyli zmiana kierunku jazdy w prawo może odbyć się jedynie z zewnętrznego pasa ruchu (po zbliżeniu się do prawej krawędzi jezdni). (Art 22.2).
SJS
 
Posty: 239
Dołączył(a): czwartek 12 listopada 2015, 11:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 19 lutego 2016, 16:14

SJS napisał(a):Oczywiście, że jest.
No to wskaż gdzie jest tak napisane jak w Art 22. Mieszasz gościu pojęcia.
Ruch odbywający się w kierunku-kierunek ruchu-kierunek jazdy to dla ciebie wszystko to samo. A to są różne pojęcia i było o tym pisane. Ale ty tak zrozumiałeś jak przepis.
Podstawową zasadą ruchu okrężnego zapisaną w §36.1 jest JAZDA W KIERUNKU wskazanym na znaku C-12.
Poważnie ? Może ci zacytować dokładnie paragraf i zobaczysz,że nie tylko wjeżdżajacy a i wchodzący jest brany pod uwagę. Nie jest napisane o kierunku jazdy..po to podałem przykłady znaków od C-1 do C-6 abyś odróżnił ( płonne nadzieje)
Kierunek jazdy to nic innego jak kierunek, w którym odbywa się jazda.
Dla ciebie jazda jest rozumiana w potocznym określeniu. Tym się różnimy..amator wypisujący , że skoro jedzie to ma kierunek jazdy-taka prosta chłopska filozofia- tylko nie jesteś w stanie podać tego kierunku jazdy i nie jesteś w stanie uzasadnić, dlaczego podczas zmiany kierunku jazdy np w lewo przejeżdżając przez skrzyżowanie nagle ci "zanika" zmiana tego kierunku i powstaje jakiś nieokreślony i nieopisany byt.
Podczas gdy z oznakowania dla tych myślacych inaczej i z opóźnieniem( F-10) wynika coś innego. Twój "argument" -nieprawidłowe oznakowanie :lol: :lol: :lol:
Oznacza to, że na znaku C-12 wskazano właśnie kierunek jazdy, którego ty tak usilnie nie możesz dostrzec.
Wskaż w paragrafie , gdzie napisali o kierunku jazdy.Czekam.
=========================================
eragon napisał(a):Zwyczaju ??? A szerszon nie dopuszcza zwyczajowości w przestrzeganiu zasad - skąd taki pomysł ??


Tak. To zwyczaj.
Wciąż mowimy o przepisach, nie zwyczajach..
Niektórzy uprawiają s-f i co z tego ?
Poza tym nie wypisuj takich bdur - zjazd dowolnym/z dowolnego to samobójstwo.. Jedynie zjeżdżając z prawego pasa możesz zająć dowolny pas jeśli jest ich na zjeździe więcej..
Pod warunkiem,że trafimy na cymbała skręcającego w lewo lub zawracającego pasem zewnętrznym, czyli już takiego, co zajął złą pozycję zbliżając się do skrzyżowania.
Odpowiadaj logicznie - ani słowa nie ma w moim poście o zmianie pasa, a ty jak mantrę w kółko..
I jest logicznie. Wystarczy tylko znać przepisy..tu z 220...do przemyślenia
Znak P-3b "linia jednostronnie przekraczalna - krótka" (rys. 2.2.1.9) stosuje się, jeżeli zabroniony jest przejazd na sąsiedni pas ruchu (sąsiednią część drogi) od strony linii ciągłej.
To że nie piszesz o zmianie pasa ruchu wynika z tego, ze nie wiesz o czym piszesz :mrgreen:
Czy teraz się zgodzisz,że przejeżdżając przez linię P-3 zmieniasz pas ruchu ? Chyba nie masz wyjścia. :wink:
Linie przerywane są w/g ciebie różne ?? Jedne do zmiany pasa a inne do ..(czego??)
Poczytaj w końcu 220..inaczej bez sensu jest ta dyskusja..nie lubię kopać leżącego.
A patrze na tą fotkę już długo i F-10 nie widzę..
Ten znak może być umieszczony ( a raczej jest ) poza kadrem. po to dałem rysunek ronda, gdzie jest już pełne oznakowanie.
Poza tym, nawet gdyby był to i tak na rondzie nie obowiązuje - po przejechaniu jezdni poprzecznej jadę gdzie chcę - przepisowo zmieniam pas na rondzie i te F-10 mogą sobie wsadzić w d...
Czyli nie wywiązujesz się z sygnalizowanego zamiaru. Przerywasz wykonywany manewr. Ciekawie jak wyglądałaby sytuacja gdy na skrzyżowaniu X wjeżdżasz zgodnie z F-10 w lewo i nagle masz w d.., bo ciebie nie obowiązuje i skręcasz w prawo...musi to interesująco wyglądać
=================================================
szymon1977 napisał(a):.....
Skoro przekonanie idiotyczne to pojedź na skrzyżowaniu oznakowanym c-12 w przeciwnym kierunku niż ten pokazany na c-12 - szybko okaże się czyje przekonania są idiotyczne.
Gdybyś chociaż raz błysnął inteligencją to byś takich przykładów nie podawał. Ruch lewo i prawostronny przez rondo. Jadę na wprost. Czy pojadę w Polsce czy W Anglii to na wprost będzie to samo, a C-12 jest związane z ruchem lewo i prawostronnym. Pojechanie pod prąd w obu przypadkach byłoby złamaniem Art 16 w Polsce i jakiegoś tam na Wyspach
Jadąc zgodnie z c-12 po dojechaniu do odchodzącej od obwiedni drogi masz możliwość wyboru kierunku jazdy: albo pojedziesz w takim kierunku jak pokazany na c-12, albo takim jak pokazany na d-3
:lol: :lol: :lol: dobre...kierunek jazdy określasz dopiero przy zjeździe ze skrzyżowania ? Faktycznie zawczasu :lol: :lol: :lol:
Zapoznaj się ze zrozumieniem z paragrafem 36 i zrozum,że jest jedno skrzyzowanie, a nie cztery.A obwiednia to nie droga jednokierunkowa z kierunkiem jazdy na wprost( a jaki jest kierunek wskazany na C-12?) abyś skręcał w prawo. Masz wiele rond, gdzie zjazd jest na wprost i twoje w prawo jest śmiechu warte. Chociażby zjazd z ronda ze zdjęcia , które zalinkowałem. Nie zmianiasz nic..ani pasa ruchu ani drogi.
Ale aby to zrozumieć trzeba w końcu przyjąć do wiadomości,że obwiednia to skrzyzowanie, a nie droga.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » piątek 19 lutego 2016, 17:06

JAKUB napisał(a):Na tym skrzyżowaniu mam jechać w LEWO - to którym pasem dojeżdżam do "ronda"? (ja tylko lewym.)
Jakbyś zadał to pytanie p. Markowi Dworakowi, to by odpowiedział, że zajmuje lewy dlatego, bo "będzie dłużej przebywał na rondzie" 8) Wytłumaczenie godne prowadzenia pojazdu na autostradzie!

Moja odpowiedź jest taka, jak Twoja, Szerszona, Dylka i zapewne większości ludzi, którzy z pewnych względów wolą się jednak nie wypowiadać na temat rond, bo ten temat stał się z góry jałowy. Ostatnia jakaś oficjalna konferencja ludzi z branży (np. b.r.d. czy środowisk naukowych) odbyła się (chyba) w 2008 roku, później odbywały się konferencje ale "stricte inżynierskie".

Dodatkowa sprawa - małopolska WRBRD już od ładnych paru lat zapowiada (w raportach i ustami samego jej Dyrektora) inicjowanie zmian w przepisach na temat rond. Tymczasem ani nie słyszałem ani nie widziałem żadnych konkretnych projektów w tej sprawie. Jako projekty rozumiem konkretne teksty prawne, nad którymi proceduje się w komisjach. Taki projekt nie musiałby wywracać do góry nogami "pół kodeksu drogowego". Wszystko da się zrobić obrębie jednego artykułu dokładając kilka ustępów.
szymon1977 napisał(a):Ale z pewnością nie jest to opcja warszawska, bo ta dość mocno rozmija się z PoRD poczynając od przekręcanie treści samego art.36.
Zdecydowanie łatwiej jest zrozumieć § 36 (artykuły masz w ustawach i kodeksach!) niż próbować go nie zrozumieć. O nie, nie wmówisz że jedno zdanie z rozporządzenia zastąpi te 4xx stron. Zresztą nie chodzi o znak C-12, tylko o przepisy ustawowe dotyczące zmiany kierunku jazdy. To czym ona jest, trzeba wywodzić z innych przepisów tej ustawy a dopiero w następnej kolejności z aktów od niej wydelegowanych. Oczywiście wymaga to "trochę" większej znajomości przepisów niż jeden składający się z kilku słów. Ty takich kompetencji i zdolności intelektualnych nie posiadasz, do czego sam się przyznałeś.
Ostatnio zmieniony piątek 19 lutego 2016, 17:14 przez LeszkoII, łącznie zmieniany 3 razy
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez JAKUB » piątek 19 lutego 2016, 17:08

SJS napisał(a):(...)
JAKUB napisał(a):
Na tym skrzyżowaniu mam jechać w LEWO - to którym pasem dojeżdżam do "ronda"?

Na skrzyżowanie o ruchu okrężnym możesz wjechać dowolnym pasem ruchu, podobnie jak dowolnym pasem ruchu możesz jechać dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12.
(§36.1)

Za to zjazd z ronda, czyli zmiana kierunku jazdy w prawo może odbyć się jedynie z zewnętrznego pasa ruchu (po zbliżeniu się do prawej krawędzi jezdni). (Art 22.2).
Zapraszam na egzamin PAŃSTWOWY do woj. Kujawsko-Pomorskiego. 2xN wynik znasz.
Wy się boksujecie, a w imieniu Rzeczypospolitej wykwalifikowani, zweryfikowani fachowcy (egzaminatorzy WORD) ludzi ulewają.
JAKUB
 
Posty: 1406
Dołączył(a): sobota 10 marca 2012, 19:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez SJS » piątek 19 lutego 2016, 17:24

Na skrzyżowanie o ruchu okrężnym możesz wjechać dowolnym pasem ruchu, podobnie jak dowolnym pasem ruchu możesz jechać dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12.
(§36.1) Za to zjazd z ronda, czyli zmiana kierunku jazdy w prawo może odbyć się jedynie z zewnętrznego pasa ruchu (po zbliżeniu się do prawej krawędzi jezdni). (Art 22.2).
Zapraszam na egzamin PAŃSTWOWY do woj. Kujawsko-Pomorskiego. 2xN wynik znasz.
Wy się boksujecie, a w imieniu Rzeczypospolitej wykwalifikowani, zweryfikowani fachowcy (egzaminatorzy WORD) ludzi ulewają.

Nikt nikogo nie obleje, za jazdę zgodną z przepisami i znakiem C-12.

Oczywiście nawet wśród egzaminatorów mogą mogą trafić sie czarne owce na bakier z przepisami, ale takiego niedouczonego egzaminatora można łatwo wykryć, zdyskredytować i wsłać na zieloną trawkę. Na jego miejsce czeka 4 chętnych.
SJS
 
Posty: 239
Dołączył(a): czwartek 12 listopada 2015, 11:12

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości