Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Postprzez szerszon » czwartek 12 grudnia 2013, 11:42

W tym przypadku to nawet szymonowi nie powinno wychodzić, że droga z pierwszenstwem "idzie w łuku"
pkt 5.2.1.1 z 220 raczej nie powinien pozostawiać wątpliwości..
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Postprzez evo9rs » czwartek 12 grudnia 2013, 12:21

szerszon napisał(a):
Pasy ruchu przebiegają zgodnie z pierwszeństwem drogi.

Bzdura. Linia P-1e nie wyznacza pasów ruchu.
Przemysl to sobie.
I dalej czekaja na Ciebie dwa pytanka..ignorowanie ich wcale nie oznacza,ze nie istnieją.


CYTUJĘ DOKŁADNIE JAK W ROZPORZĄDZENIU:
Rozporządzenie w sprawie znaków:
§ 86. 1. Znak P-1 „linia pojedyncza przerywana”,
w którym kreski są krótsze od przerw lub równe przerwom,
wyznacza pasy ruchu.

Napisz do ministra że wg ciebie kłamie w rozporządzeniu.
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Postprzez szerszon » czwartek 12 grudnia 2013, 12:31

CYTUJĘ DOKŁADNIE JAK W ROZPORZĄDZENIU:
Rozporządzenie w sprawie znaków:
§ 86. 1. Znak P-1 „linia pojedyncza przerywana”,
w którym kreski są krótsze od przerw lub równe przerwom,
wyznacza pasy ruchu.

Napisz do ministra że wg ciebie kłamie w rozporządzeniu.

Nie trzeba nigdzie pisać. Wystarczy zrozumieć,ze linia zastosowana P-1e nie jest linią pojedynczą przerywaną, opisana w tym paragrafie jak to usiłujesz tu przemycić.
Nie każda linia przerywana oddziela pasy ruchu... :wink:
Nie masz co sie rzucać , tylko grzecznie przeczytaj...

jak tam moja sygnalizacja, bo tak sie zaaferowałeś w tym temacie, że chyba Ci umknęło...
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Postprzez evo9rs » czwartek 12 grudnia 2013, 12:36

szerszon napisał(a):
CYTUJĘ DOKŁADNIE JAK W ROZPORZĄDZENIU:
Rozporządzenie w sprawie znaków:
§ 86. 1. Znak P-1 „linia pojedyncza przerywana”,
w którym kreski są krótsze od przerw lub równe przerwom,
wyznacza pasy ruchu.

Napisz do ministra że wg ciebie kłamie w rozporządzeniu.

Nie trzeba nigdzie pisać. Wystarczy zrozumieć,ze linia zastosowana P-1e nie jest linią pojedynczą przerywaną, opisana w tym paragrafie jak to usiłujesz tu przemycić.
Nie każda linia przerywana oddziela pasy ruchu... :wink:

Linia P-1e nie jest LINIĄ POJEDYŃCZĄ PRZERYWANĄ? A JAKĄ?
Nie jest opisana w tym paragrafie? A niby w którym?
PRZECZYTAJ SOBIE DO CZEGO SŁUŻĄ linie P-1 (w tym P-1e) i później się wypowiadaj. bo na razie piszesz same głupoty.

PRZECZYTAJ SOBIE CO TO SĄ LINIE SEGREGACYJNE, I ŻE SŁUŻĄ DO OODZIELENIA OD SIEBIE PASÓW PROWADZĄCYCH RUCH.
PRZECZYTAJ SOBIE ŻE P-1e JEST LINIĄ SEGREGACYJNĄ.
WSZYTKO JEST NAPISANE TU MISIU: http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/20 ... zal2_2.pdf
Ostatnio zmieniony czwartek 12 grudnia 2013, 12:41 przez evo9rs, łącznie zmieniany 1 raz
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Postprzez szymon1977 » czwartek 12 grudnia 2013, 12:41

evo9rs napisał(a):A czy wg ciebie cały czas jadąc swoim wyznaczonym (lub nie) pasem ruchu zmieniasz kierunek jazdy?
Moim zdaniem przejeżdżając przez skrzyżowanie droga z PP to:
- jeżeli droga z PP przebiega na wprost - ja także przejeżdżam na wprost,
- jeżeli droga z PP przebiega łukiem (nie zmieniając kierunku) - ja także przejeżdżam łukiem (nie zmieniając kierunku jazdy),
- jeżeli droga z PP przebiega zmieniając kierunek - ja także przejeżdżam zmieniając kierunek (jazdy).

Fakt wyznaczenia pasów ruchu na skrzyżowaniu wzdłuż drogi z PP nie wpływa w żaden sposób na przebieg tej drogi przez skrzyżowanie.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Postprzez evo9rs » czwartek 12 grudnia 2013, 12:51

szymon1977 napisał(a):
evo9rs napisał(a):A czy wg ciebie cały czas jadąc swoim wyznaczonym (lub nie) pasem ruchu zmieniasz kierunek jazdy?
Moim zdaniem przejeżdżając przez skrzyżowanie droga z PP to:
- jeżeli droga z PP przebiega na wprost - ja także przejeżdżam na wprost,
- jeżeli droga z PP przebiega łukiem (nie zmieniając kierunku) - ja także przejeżdżam łukiem (nie zmieniając kierunku jazdy),
- jeżeli droga z PP przebiega zmieniając kierunek - ja także przejeżdżam zmieniając kierunek (jazdy).

Fakt wyznaczenia pasów ruchu na skrzyżowaniu wzdłuż drogi z PP nie wpływa w żaden sposób na przebieg tej drogi przez skrzyżowanie.



- jeżeli droga z PP przebiega łukiem (nie zmieniając kierunku) - ja także przejeżdżam łukiem (nie zmieniając kierunku jazdy)

Każda droga w łuku zmienia kierunek. PRZEJEŻDŻAJAC PRZEZ TEN ŁUK NIE ZMIENIASZ KIERUNKU JAZDY.

- jeżeli droga z PP przebiega zmieniając kierunek - ja także przejeżdżam zmieniając kierunek (jazdy).


Droga zmienia kierunek. Pasy ruchu przebiegają wzdłuż drogi z pierwszeństwem. KIERUNKU JAZDY NIE ZMIENIASZ - bo cały czas poruszasz się swoim pasem ruchu.

Defakto są to analogiczne sytuacje, z tym że jedna nie ma miejsca na skrzyżowaniu, a druga ma (jest możliwość skrętu w prawo z drogi- zmiany kierunku JAZDY)

KIERUNEK I KIERUNEK JAZDY TO DWIE RÓŻNE RZECZY. GDYBY TO BYŁO TO SAMO MIGAŁBYŚ NA KAŻDYM ŁUKU, WŁAŚCIWIE TO PRZY KAŻDYM RUCHU KIEROWNICĄ.
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Postprzez szerszon » czwartek 12 grudnia 2013, 13:00

Linia P-1e nie jest LINIĄ POJEDYŃCZĄ PRZERYWANĄ? A JAKĄ?

No przecież Ci podałem punkt w rozporządzeniu :wow: nie przeczytałeś ?
2.2.1.5 jak nie przeczytałeś to o czym chcesz dyskutować ?
Nie jest opisana w tym paragrafie? A niby w którym?

Na pewno nie w tym co podajesz..nie mozesz odróznic linii pojedynczej od podójnej ??? Nie żartuj...Polecam udać sie na poczatek rozporządzenia i poszukać takiego jednego paragrafu..
PRZECZYTAJ SOBIE DO CZEGO SŁUŻĄ linie P-1 (w tym P-1e) i później się wypowiadaj. bo na razie piszesz same głupoty.

Przecież przeczytałem i nigdzie nie widzę, aby linia P-1e miała zastosowanie, jakie Ty tu sugerujesz...wiadomo Ci cos w temacie przepisów szczegółówych ?

PRZECZYTAJ SOBIE CO TO SĄ LINIE SEGREGACYJNE, I ŻE SŁUŻĄ DO OODZIELENIA OD SIEBIE PASÓW PROWADZĄCYCH RUCH.
PRZECZYTAJ SOBIE ŻE P-1e JEST LINIĄ SEGREGACYJNĄ.

Ależ sie nie unoś , krzykiem nikogo nie przekonasz..cały czas proponuję pkt 2.2.1.5



No i przypomne sie..jak tam moja sygnalizacja jazdy na łamanym pierwszeństwie z mojego linku... :D
Nie moja wina ,ze linii jest tłum..., a Ty nie potrafisz ich rozróznić :)
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Postprzez evo9rs » czwartek 12 grudnia 2013, 13:32

szerszon napisał(a):
szerszon napisał(a):Wystarczy zrozumieć,ze linia zastosowana P-1e nie jest linią pojedynczą przerywaną

Linia P-1e nie jest LINIĄ POJEDYŃCZĄ PRZERYWANĄ? A JAKĄ?

No przecież Ci podałem punkt w rozporządzeniu :wow: nie przeczytałeś ?
2.2.1.5 jak nie przeczytałeś to o czym chcesz dyskutować ?

Piszę wielkimi literami bo masz problemy z czytaniem.

2.2.1.5: P-1e LINIA POJEDYŃCZA PRZERYWANA - PROWADZĄCA SZEROKA.
Stosuje się do:
- oddzielenia przeciwnych kierunków ruchu w ciągu linii podwójnych P-4 lub P-3a na skrzyżowaniach lub włączeniach do jezdni
- umożliwienia przejazdów poprzecznych na zjazdach w ciągu linii P2b wydzielającej pas ruchu dla autobusów i rowerów.

Oprócz tego mamy: 2.2.1.4 : P-1d - LINIA POJEDYŃCZA PRZERYWANA - PROWADZĄCA WĄSKA
Stosuje się do :
- oddzielenia pasów ruchu w tym samym kierunku na skrzyżowaniach WZDŁUŻ DROGI Z PIERWSZEŃSTWEM.

Zestaw tych linii segregacyjnych(P-1d i P-1e) zgodnie z punktem 2.2.1 SŁUŻY DO ODDZIELENIA OD SIEBIE PASÓW PROWADZĄCYCH RUCH w tych samych albo przeciwnych kierunkach.

Ponadto zgodnie z § 86 Rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych WSZYSTKIE ZNAKI P-1 (P1a, P1b, P-1c, P1d i P1e) WYZNACZAJĄ PASY RUCHU.


Czegoś jeszcze nie kumasz? :D

Powtarzam też pytanie:
evo9rs napisał(a):Taraz przemyśl sprawę kto ma pierwszeństwo:

Czy samochód Nr 1 jadący prawym pasem zgodnie ze swoim wyznaczonym ( lub nie ) pasem ruchu na wprost (wzdłuż) drogi z pierwszeństwem.
Czy samochód Nr 2 który z lewego pasa, najpierw przetnie pas ruchu po którym porusza się NR 1, a w rezultacie zjedzie w prawo z drogi z pierwszeństwem z lewego pasa i złamie art22.2
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Postprzez szerszon » czwartek 12 grudnia 2013, 14:59

Piszę wielkimi literami bo masz problemy z czytaniem.

jest to traktowane jako wrzask... :D napinasz sie za bardzo...

2.2.1.5: P-1e LINIA POJEDYŃCZA PRZERYWANA - PROWADZĄCA SZEROKA.
Stosuje się do:
- oddzielenia przeciwnych kierunków ruchu w ciągu linii podwójnych P-4 lub P-3a na skrzyżowaniach lub włączeniach do jezdni
- umożliwienia przejazdów poprzecznych na zjazdach w ciągu linii P2b wydzielającej pas ruchu dla autobusów i rowerów.

Bardzo ładnie..i teraz mi wskaż , gdzie tu jest napisane o wyznaczaniu pasów ruchu, jak sie bezpodstawnie upierasz :)

Oprócz tego mamy: 2.2.1.4 : P-1d - LINIA POJEDYŃCZA PRZERYWANA - PROWADZĄCA WĄSKA
Stosuje się do :
- oddzielenia pasów ruchu w tym samym kierunku na skrzyżowaniach WZDŁUŻ DROGI Z PIERWSZEŃSTWEM.

A po co mi tu przepisujesz coś , co nie dotyczy tematu ?

Zestaw tych linii segregacyjnych(P-1d i P-1e) zgodnie z punktem 2.2.1 SŁUŻY DO ODDZIELENIA OD SIEBIE PASÓW PROWADZĄCYCH RUCH w tych samych albo przeciwnych kierunkach.

Jak oddziela to wyznacza ? To jest wyznaczony pas ruchu ?
Masz pojecie czym jest skrzyżowanie ?

Ponadto zgodnie z § 86 Rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych WSZYSTKIE ZNAKI P-1 (P1a, P1b, P-1c, P1d i P1e) WYZNACZAJĄ PASY RUCHU.

Niesamowite, czy mógłbyś mi wskazać , gdzie to jest napisane ?
Szczególnie o linii P-1e..nie zauważyłem..

Czegoś jeszcze nie kumasz?

Ja tu wszystko kumam, nawet mam nadzieję ,że nie masz PJ..po tym co tu prezentujesz. :D

Jak sobie przyjąłeś błędne założenia, nie odróżniasz linii, widzisz coś w rozporządzeniu, czego nie ma... to sobie odpowiadaj :lol: ..jakoś na moje nie potrafisz
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Postprzez evo9rs » czwartek 12 grudnia 2013, 17:26

szerszon napisał(a):
2.2.1.5: P-1e LINIA POJEDYŃCZA PRZERYWANA - PROWADZĄCA SZEROKA.
Stosuje się do:
- oddzielenia przeciwnych kierunków ruchu w ciągu linii podwójnych P-4 lub P-3a na skrzyżowaniach lub włączeniach do jezdni
- umożliwienia przejazdów poprzecznych na zjazdach w ciągu linii P2b wydzielającej pas ruchu dla autobusów i rowerów.

Bardzo ładnie..i teraz mi wskaż , gdzie tu jest napisane o wyznaczaniu pasów ruchu, jak sie bezpodstawnie upierasz :)

Jak to gdzie? Linia P-1e oddziela przeciwne kierunki ruchu. W związku z tym po jednej stronie linii jest pas ruchu a po drugiej jest pas ruchu o przeciwnym kierunku ruchu.

szerszon napisał(a):
Oprócz tego mamy: 2.2.1.4 : P-1d - LINIA POJEDYŃCZA PRZERYWANA - PROWADZĄCA WĄSKA
Stosuje się do :
- oddzielenia pasów ruchu w tym samym kierunku na skrzyżowaniach WZDŁUŻ DROGI Z PIERWSZEŃSTWEM.

A po co mi tu przepisujesz coś , co nie dotyczy tematu ?

Jak to nie dotyczy tematu? P-1d stosuje się na skrzyżowaniach w celu udzielenia pasów o tym samym kierunku WZDŁUŻ DROGI Z PIERWSZEŃSTWEM. Czyli jeżeli mamy dwa lub więcej pasów o tym samym kierunku ruchu WZDŁUŻ DROGI Z PIERWSZEŃSTWEM.


szerszon napisał(a):
Zestaw tych linii segregacyjnych(P-1d i P-1e) zgodnie z punktem 2.2.1 SŁUŻY DO ODDZIELENIA OD SIEBIE PASÓW PROWADZĄCYCH RUCH w tych samych albo przeciwnych kierunkach.

Jak oddziela to wyznacza ? To jest wyznaczony pas ruchu ?

Skoro oddziela pasy ruchu, to co znajduje się po obu stronach linii? :hmm: :hmm: PASY RUCHU!!!!!. Nie trzeba być geniuszem żeby dojść do tak prostego wniosku.

szerszon napisał(a):
Ponadto zgodnie z § 86 Rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych WSZYSTKIE ZNAKI P-1 (P1a, P1b, P-1c, P1d i P1e) WYZNACZAJĄ PASY RUCHU.

Niesamowite, czy mógłbyś mi wskazać , gdzie to jest napisane ?
Szczególnie o linii P-1e..nie zauważyłem..

Widocznie musisz mieć "specjalnie" napisane rozporządzenie żebyś mógł zrozumieć. Może wersja z dużymi obrazkami bez tekstu będzie odpowiednia?
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Postprzez taik » czwartek 12 grudnia 2013, 18:05

Łoj, ale napuchło. :D
Padło wiele słów i wymaga to uściślenia, szczególnie kieruję to do evo9rsa.

evo9rs,
Po pierwsze: na tym skrzyzowaniu nigdy nie było wyznaczonych linii [P-1d], nie wiem dlaczego podajesz przykład tej linii, tam nie ma wyznaczonych pasów ruchu na wlotach, widać to wyraźnie na zdjęciu, zatem nie może być mowy o [P-1d]! Mówię o widoku z góry bez włączonej opcji pod kątem 45 st. oraz zdjęciach z pozycji oczu kierowcy. Na zdjęciu z góry pod kątem 45 st. widać już reorganizację tego skrzyżowania, tj. "wydzielenie" torowiska i konsekwencje z tym związane - jeden pas ruchu, o tej sytuacji nie mówimy, ponieważ nie dotyczy dwóch pasów ruchu, a to był rozważany problem.

Po drugie: Nie widać tego na zdjęciu, ale było tam naniesione TYLKO oznaczenie linią [P-1e] na przedłużeniu [P-4] oraz na krawędzi jezdni, obydwie linie oczywiście w łuku, zgodnie ze zmianą kierunku drogi z pierwszeństwem.

Po trzecie: łączy się z po drugie. Zobacz co oznacza zastosowanie takiego oznakowania na skrzyżowaniu - dwie linie [P-1e] znakujące oś oraz krawędź drogi na kierunku z pierwszeństwem, i gdzie się je stosuje, odpowiedzi na pewno nie znajdziesz w pkt. 2.2.1 Zał. 2. Błędem jest posługiwanie się zapisami tam widniejącymi do udowodnienia czegokolwiek, co dotyczy zmiany kierunku drogi z pierwszeństwem czy wyznaczenia pasów ruchu na takiej drodze z łamanym pierwszeństwem. Dla ułatwienia dodam - takie oznakowanie wynika TYLKO i WYŁĄCZNIE z pkt. 8.2 oraz rys. 8.2.7 Zał. 2. Wyraźnie pada stwierdzenie o OZNAKOWANIU/ZNAKOWANIU skrzyżowania (i tylko oznakowaniu/znakowaniu skrzyzowania, nic o wyznaczaniu pasów ruchu), na którym droga z pierwszeństwem nie przebiega na wprost - konsekwencje nasuwają się same. Dodatkowo, zobacz pkt. 2.2.6 oraz 5.2.1.1 Zał. 1, których powyższe oznakowanie jest uzupełnieniem.

Po czwarte: podaj mi podstawę prawną, która stwierdza, iż przy dwóch niewyznaczonych pasach ruchu, znajdujących się na wlocie skrzyżowania, które jest oznakowane liniami [P-1e] jak dla skrzyżowania na którym droga z pierwszeństwem zmienia kierunek, nie trzeba stosować zapisów art. 22.2.

Po piąte: nie chcę stosować tu szkółki moralizatorskiej, ale trochę mnie boli, że zaciemniany jest główny nurt problemu tłumaczeniem rzeczy ujętych w 220, z którymi nie zapoznałeś się do końca szczegółowo. Dlaczego nie sprawdzisz dokładnie tego co mówią koledzy, którzy są bardziej doświadczeni w materii prawa PRD (i nie mówię tego o sobie, bo za takiego się nie uważam, mówię to jako obserwator z zewnątrz), a co powinieneś bezwzględnie zrobić w czasie prowadzenia dyskusji ?

A teraz nie bijąc już piany o [P-1e] i jej zastosowaniu zechciej odpowiedzieć w szczególności na zagadnienie oznaczone jako "po czwarte".
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Postprzez evo9rs » czwartek 12 grudnia 2013, 18:56

Taik:

1. A gdyby zdecydowano się wyznaczyć pasu ruchu liniami P-1d, to jak by je poprowadzono?
Tak, zgodnie z drogą z pierwszeństwem. Jest wiele takich skrzyżowań w Polsce.
Teraz pytanie czy nie oznaczenie pasów ruchu sprawia że przebiegają one inaczej?

2. Jesteś pewny że na krawędzi było P-1e a nie P-7a ? (które de facto wyglądają tak samo)

3. Na rysunku 8.2.7 jest ewidentny błąd w podpisie linii. Pewnie wynika z tego że P-1e i P-7a wyglądają tak samo.
P-1e w osi jest ok, ale przy krawędzi powinno być P-7a. Błędów w tym rozporządzeniu jest dużo więcej.

4. Ależ trzeba stosować 22.2, kwestią sporną jest jedynie w tym - czy skręcasz - jadąc cały czas swoim wyznaczonym pasem, czy skręcasz z tego pasa zjeżdżając.

W Konwencji Wiedeńskiej używa się słowa ABBIEGEN - które znaczy: "skręcać z drogi" lub "zbaczać".
Niemcy mają jeszcze słowa UMBIEGEN - które znaczy skręcać w sensie jechać po zakręcie, i AUFBIEGEN - "skręcać w drogę".
W związku z powyższym moja interpretacja jest zgodna z KW. Problem w tym że w Polsce wszędzie używa się jednego SKRĘCAĆ, któro ma wszystkie te trzy znaczenia. Próbowano się ratować wprowadzając pojęcie KIERUNEK JAZDY, jednak nie wyszło to za bardzo bo go nie zdefiniowano i teraz mamy niezłe kwiatki.

5. Jesteś w błędzie mówiąc że nie zapoznałem się szczegółowo z 220.

Odpowiedz jeszcze na pytanie które zadałem tobie:
evo9rs napisał(a):Taraz przemyśl sprawę kto ma pierwszeństwo:

Czy samochód Nr 1 jadący prawym pasem zgodnie ze swoim wyznaczonym ( lub nie ) pasem ruchu na wprost (wzdłuż) drogi z pierwszeństwem.
Czy samochód Nr 2 który z lewego pasa, najpierw przetnie pas ruchu po którym porusza się NR 1, a w rezultacie zjedzie w prawo z drogi z pierwszeństwem z lewego pasa i złamie art22.2
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Postprzez szerszon » czwartek 12 grudnia 2013, 23:46

Jak to gdzie? Linia P-1e oddziela przeciwne kierunki ruchu.

Zgadza się...i na tym koniec.

W związku z tym po jednej stronie linii jest pas ruchu a po drugiej jest pas ruchu o przeciwnym kierunku ruchu.

a skąd niby taki wniosek ? Nie może być np po dwa pasy niewyznaczone w jednym kierunku ?
Jak to nie dotyczy tematu? P-1d stosuje się na skrzyżowaniach w celu udzielenia pasów o tym samym kierunku WZDŁUŻ DROGI Z PIERWSZEŃSTWEM. Czyli jeżeli mamy dwa lub więcej pasów o tym samym kierunku ruchu WZDŁUŻ DROGI Z PIERWSZEŃSTWEM.

Nie dotyczy , ponieważ dyskusja jest o linii P-1e
Polecam zapoznać sie z grafiką 8.2.7 z tego samego załacznika, gdzie podane sa przykłady oznakowania skrzyżowań.

Skoro oddziela pasy ruchu, to co znajduje się po obu stronach linii? PASY RUCHU!!!!!. Nie trzeba być geniuszem żeby dojść do tak prostego wniosku

Faktycznie są pasy ruchu..ale jak nazwa i przeznaczenie linii wskazuje oddzielone, a nie wyznaczone

Widocznie musisz mieć "specjalnie" napisane rozporządzenie żebyś mógł zrozumieć. Może wersja z dużymi obrazkami bez tekstu będzie odpowiednia?

Przepraszam najmocniej...szanownemu zabrakło argumentów..???

No i czy doczekam się w końcu jak tam z ta sygnalizacją na łamanym pierwszeństwie ?
czyżby pytanie było ze zbyt wysokiej półki ?

Dobra..koniec zabawy...
https://maps.google.pl/maps?q=Banacha,+ ... =12,0,,0,0

Czy pasy do skrętu w lewo sa wyznaczone poprzez tę linie i uważasz ,że nie ma potrzeby sygnalizacji pomimo sygnalizacji kierunkowej i strzałek poziomych oraz znaku pionowego F-10
http://goo.gl/maps/W1T9N
???
czym niby róznia sie sytuacje na drodze ?

Analogiczne sytuacje na skrzyzowaniu..może nie skręcają, ponieważ twoim zdaniem nie zmieniają pasa ruchu ?
http://goo.gl/maps/JVdqn

A tu jaka niemiła niespodzianka..linii nie przewidzieli..jak tu teraz sygnalizować jazdę drogą z pierwszeństwem jak pasów nie ma... :lol:
http://goo.gl/maps/8XdXg
Życzę dalszych sukcesów w interpretacji przepisów..

3. Na rysunku 8.2.7 jest ewidentny błąd w podpisie linii.

No nie mogę..jaki fachowiec...bo bzdury nie poparli !
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Postprzez taik » piątek 13 grudnia 2013, 12:18

evo9rs napisał(a):Taik:

1. A gdyby zdecydowano się wyznaczyć pasu ruchu liniami P-1d, to jak by je poprowadzono?
Tak, zgodnie z drogą z pierwszeństwem. Jest wiele takich skrzyżowań w Polsce.


Gdyby zdecydowano się wyznaczyć na powierzchni skrzyżowania pasy ruchu liniami [P-1d] to do wlotów musiałyby dochodzić wyznaczone pasy ruchu. To z kolei implikuje kolejną zależność - obowiązek oznaczenia wyznaczonych pasów ruchu, na których rozkład kierunków jazdy z poszczególnych pasów ruchu jest niezgodny z zasadą zezwalającą na jazdę na wprost z każdego pasa.
Mając naniesione strzałki [P-8] na takim skrzyzowaniu brak jest jakichkolwiek wątpliwości jak i z którego pasa można skręcać.

Jeżeli pokażesz mi przykład skrzyżowania, o konfiguracji takiej jak omawiany przykład, z wyznaczonymi pasami ruchu przez [P-1d] biegnącymi zgodnie z przebiegiem drogi z pierwszeństwem, która zmienia kierunek, bez strzałek kierunkowych na wlotach, będzie to ciekawy przykład do dyskusji, na razie omawiamy konkretny przykład skrzyżowania, na którym brak jest takiego rozwiązania.
evo9rs napisał(a):Teraz pytanie czy nie oznaczenie pasów ruchu sprawia że przebiegają one inaczej?

Ba, ich niewyznaczenie nic nie zmienia, tak samo, jak nic nie zmienia oznaczenie skrzyżowania, na którym droga z pierwszeństwem zmienia kierunek, zgodnie z pkt. 8.2 oraz rys. 8.2.7 Zał. 2.
To ja zadam inne pytanie. Czy coś się zmieni na tym konkretnym skrzyżowaniu typu X, jeżeli usuniemy oznaczenie drogi z pierwszeństwem i zrobimy z niego skrzyżowanie równorzędne?
Nagle zmieni się pojmowanie kierunku jazdy i jego zmiany?
evo9rs napisał(a):2. Jesteś pewny że na krawędzi było P-1e a nie P-7a ? (które de facto wyglądają tak samo)

Jestem pewny, że skrzyżowanie było oznakowane zgodnie z pkt. 8.2 oraz rys. 8.2.7 Zał. 2. Dwie linie [P-1e], a że [P-1e] ma tę samą konstrukcję co [P-7a]...
evo9rs napisał(a):3. Na rysunku 8.2.7 jest ewidentny błąd w podpisie linii. Pewnie wynika z tego że P-1e i P-7a wyglądają tak samo.
P-1e w osi jest ok, ale przy krawędzi powinno być P-7a. Błędów w tym rozporządzeniu jest dużo więcej.

Błędy oczywiście są, ale dotyczą raczej oznaczeń między wąska a szeroką odmianą oznaczenia (przynajmniej ja dostrzegłem kilka takich "oczywistych" pomyłek). W tym przypadku kompletnie nie jest to istotne, czy widnieje tam [P-1e], czy [P-7a], ponieważ oznaczenie takie służy jedynie do znakowania skrzyżowania, na którym droga z pierwszeństwem nie przebiega na wprost. Podkreślam użycie sformułowania NIE NA WPROST.
Oznaczenie liniami [P-1e] nie wyznacza pasów ruchu, ani tym bardziej nie wskazuje kierowcy możliwość wykonania manewru skręcenia w lewo z prawego pasa ruchu, przy jednoczesnym zakazie pojechania na wprost kierowcy na lewym pasie. Takie dyspozycje daje oznakowanie poziome w postaci [P-8] oraz oznakowanie uzupełniające pionowe [F-10].

Oznaczenie podane w pkt. 8.2 oraz rys. 8.2.7 Zał. 2 jest rozwiązaniem szczegółowym, analogicznie jak np. oznaczenie krawędzi jezdni dla wyznaczenia przejazdów przez pasy dzielące jezdnie [P-7a]. Mimo że [P-7a] dopuszcza postój na poboczu, nikt nie będzie postulował, że jej obecność na skrzyzowaniu oznacza to samo.
evo9rs napisał(a):4. Ależ trzeba stosować 22.2, kwestią sporną jest jedynie w tym - czy skręcasz - jadąc cały czas swoim wyznaczonym pasem, czy skręcasz z tego pasa zjeżdżając.

Podkreślam raz jeszcze, tam nie ma wyznaczonych pasów ruchu poprzez linie [P-1e], tam jest naniesione oznaczenie skrzyżowania, na którym droga z pierwszeństwem nie przebiega na wprost.
Co do skręcania. Cały czas tłukę pojęcie zawarte w pkt. 8.2 oraz rys. 8.2.7 Zał. 2 NIE NA WPROST. Porównaj to sformułowanie do zapisów chociażby pkt. 3.2.1 zał. 2, a wyłapiesz kontekst tego pojęcia i konsekwencje z nim związane.
evo9rs napisał(a):5. Jesteś w błędzie mówiąc że nie zapoznałem się szczegółowo z 220.

Być może, dopuszczam taką możliwość, zechciej i Ty dopuścić podobne założenie wobec tez, które przedkładasz.
evo9rs napisał(a):Odpowiedz jeszcze na pytanie które zadałem tobie:
evo9rs napisał(a):Taraz przemyśl sprawę kto ma pierwszeństwo:

Czy samochód Nr 1 jadący prawym pasem zgodnie ze swoim wyznaczonym ( lub nie ) pasem ruchu na wprost (wzdłuż) drogi z pierwszeństwem.
Czy samochód Nr 2 który z lewego pasa, najpierw przetnie pas ruchu po którym porusza się NR 1, a w rezultacie zjedzie w prawo z drogi z pierwszeństwem z lewego pasa i złamie art22.2

Myślałem, że moja odpowiedź jest dorozumiana wobec tego, co tu wypisuję, ale dobrze odpowiem jasno.

Na początek to, co zostało już ustalone, brak jest wydzielonych pasów ruchu, zarówno na wlocie jak i samym skrzyżowaniu. Przechodzę do meritum.

Zapis pkt. 3.2.1 zał. 2 mówi m.in., że:
Strzałki kierunkowe umieszcza się przed skrzyżowaniami, na których rozkład kierunków jazdy z poszczególnych pasów ruchu jest niezgodny z zasadą zezwalającą na jazdę na wprost z każdego pasa lub gdy jest on zgodny, ale układ geometryczny skrzyżowania albo warunki ruchu wymagają wskazania kierunków jazdy.

Wobec powyższego brak wyznaczonych pasów ruchu i naniesionych strzałek kierunkowych wskazuje, iż rozkład kierunków na tym skrzyżowaniu jest zgodny z zasadą zezwalającą na jazdę na wprost z każdego pasa - to odpowiedź na zarzut, że niejako nie można pojechać na wprost z dwóch pasów ruchu.

Pojazd Nr 1, jadący prawym pasem, może pojechać na wprost oraz może skręcić w prawo zgodnie z art. 22.2.1.
Pojazd Nr 2, jadący lewym pasem, może pojechać na wprost oraz może skręcić w lewo zgodnie z art. 22.2.2.
Ich wzajemne przejazdy są bezkolizyjne, a więc nie ma mowy o udzieleniu pierwszeństwa jednego względem drugiego.

Jest to jedyny, prawidłowy przejazd przez tak oznakowane skrzyżowanie.
Zechciej wykazać, że się mylę.

I już tak na koniec, w ramach ciekawostki. Czy na tym skrzyżowaniu, też będziesz migał w prawo "zjazd" z drogi z pierwszeństwem, która zmienia kierunek na skrzyzowaniu, jadąc na wprost, a skręcając w lewo, tym samym jadąc zgodnie z przebiegiem drogi z pierwszeństwem, wyzbędziesz się kierunkowskazu w lewo?

PS - Zobacz jak wygląda prawidłowe oznakowanie wlotu, który masz na myśli (z dwoma pasami do jazdy zgodnie z przebiegiem drogi z pierwszeństwem, która zmienia kierunek), jest [P-1d], jest [P-1e], oraz są wyznaczone pasy ruchu na wlocie. Zwróć uwagę jakie zastosowano strzałki kierunkowe na pasach ruchu do jazdy zgodnie z przebiegiem drogi z pierwszeństwem - [P-8d], coś to jednak oznacza.
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: Skrzyżowanie - Nieustąpienie pierwszeństwa?

Postprzez szymon1977 » piątek 13 grudnia 2013, 20:27

LeszkoII napisał(a):Na rysunkach Szymona wszystkie drogi przebiegają w łuku. Możemy dywagować jaki promień tego łuku i jaki jego zwrot a później próbować na podstawie pomiaru określić je jako duże lub małe.
dylek napisał(a):Stąd moje ponowienie pytania : jakie kryteria przyjąć, by rozróżniać, gdzie łuk, a gdzie nie ?
To tym razem jeden rysunek i jedna krecha, za to trzy kolorowe kwadraty. I cztery pytania:
1. Czy czarna krecha przebiega przez rysunek zmieniając kierunek? TAK.
2. Czy czarna krecha przebiega przez czerwony kwadrat zmieniając kierunek? TAK.
3. Czy czarna krecha przebiega przez żółty kwadrat zmieniając kierunek? NIE, przebiega łukiem.
4. Czy czarna krecha przebiega przez zielony kwadrat zmieniając kierunek? NIE, przebiega łukiem o względnie małym zwrocie i dużym promieniu, że można pokusić się o stwierdzenie, że przez zielony kwadrat przebiega prosto.

999-61.png
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 79 gości