Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez waw » niedziela 24 września 2017, 00:29
przez oskbelfer » niedziela 24 września 2017, 13:38
przez LeszkoII » niedziela 24 września 2017, 17:40
Jest to niemożliwe dla rowerzysty jadącego zgodnie z przepisami czyli korzystającego z pasa ruchu dla rowerów. Zawrócenie może rozważyć za skrzyżowaniem a nie w sposób jak zaznaczono na granatowo. Więc po co wydawać pieniądze na niepotrzebną sygnalizację?mp0011 napisał(a):Co jeśli rowerzysta wyjedzie z Kapitulnej za szeroko pod autobus (nie trafi w pas rowerowy, albo nie będzie o nim wiedział, albo po prostu będzie chciał zwrócić, więc zajmie od razu pas przy osi jezdni)?
przez mp0011 » niedziela 24 września 2017, 22:24
przez LeszkoII » poniedziałek 25 września 2017, 08:35
Rowerzysta zjedzie do osi jezdni z PrdR (pas ruchu dla rowerzystów) i tam sobie zawróci. Po skręceniu w prawo (na skrzyżowaniu) będzie poruszać się na wprost i to jest jedyny możliwy kierunek tuż za PdP. Zawracanie dobywa się dopiero na wysokości żmijki P-17.mp0011 napisał(a):Rowerzysta zamierzający zawrócić lub skręcić jest zobowiązany zająć zawczasu odpowiednie miejsce na jezdni...
Tak to można tłumaczyć niekorzystanie z PRdR w większości miejsc, bo w większości miejsc da się zawrócić, o ile znajdzie się wyrwa w pasie ruchu dla rowerzystów, w postaci linii przerywanej. Tłumaczenie błędnemp0011 napisał(a): jakikolwiek przepis nakazujący rowerzyście korzystanie z Pasa dla rowerów który nie jest wyznaczony w kierunku, w którym zamierza skręcić?