Po opublikowaniu CZĘŚCI 2, udało się ustalić co powoduje całe zamieszanie w kwestii prawidłowego poruszania się po skrzyżowaniach o ruchu okrężnym (i nie tylko). Jak widać po wpisach to kwestia zmiany kierunku jazdy stwarza wszystkie problemy, a ściślej mówiąc nieprawidłowe jej interpretowanie/rozumienie.
Zatem w tej części to zagadnienie postaramy się wyjaśnić i potem już wszystko będzie szło łatwiej.
CZĘŚĆ 2aPORD Art. 221. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1) do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;
2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.
4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
Na poniższym rysunku oba samochody jadą "prosto", na wprost.
http://www.autocentrum.pl/pic.php?file= ... 382.91.jpgCo pomoże nam bardzo w prawidłowym poruszaniu się w ruchu drogowym?Otóż przyswojenie sobie faktu, że
kierunek jazdy nie jest tożsamy z pojęciem kierunku ruchu (fizyka). W tej dziedzinie nauki jak wiemy możemy określić różne tory ruchu i np.na powyższym rysunku jest on krzywoliniowy.