Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez benio101 » poniedziałek 20 listopada 2017, 12:26
przez mp0011 » poniedziałek 20 listopada 2017, 12:45
W celu przekroczenia jezdni na przejściu dla pieszych oznaczonym jako takie lub wyznaczonym znakami na jezdni:
i)jeżeli przejście jest wyposażone w sygnały świetlne dla pieszych, piesi są obowiązani podporządkować się wskazaniom podawanym przez te sygnały;
ii) jeżeli przejście nie jest wyposażone w takie sygnały, a ruch pojazdów jest kierowany sygnałami świetlnymi ruchu lub przez funkcjonariusza kierującego ruchem, piesi nie powinni wkraczać na jezdnię dopóty, dopóki sygnał świetlny ruchu lub podawany przez funkcjonariusza kierującego ruchem nie wskazuje, że pojazdy mają prawo przejazdu;
przez benio101 » poniedziałek 20 listopada 2017, 14:59
przez mp0011 » poniedziałek 20 listopada 2017, 15:12
benio101 napisał(a):Jak nie ma sygnalizatora dedykowanego dla pieszych, to obowiązuje ich sygnalizator dla pojazdów.
przez LeszkoII » poniedziałek 20 listopada 2017, 17:30
Jeśli już powoływać się na KW, to należałoby to uczynić rzetelnie a nie po łebkach, wywodząc właściwy sposób postępowania pieszego na podstawie li tylko def. skrzyżowania (tej z KW, tej która dobitnie świadczy że w procedowanym na rozprawie przypadku nie ma skrzyżowania ani w rozumieniu naszego krajowego prawodawcy ani prawodawców międzynarodowych - sygnatariuszy).Konwencja o ruchu drogowym,
Art. 20 ust. 6 lit. a:
Piesi zamierzający przekroczyć jezdnię mogą wejść na nią tylko przy zachowaniu szczególnej ostrożności; powinni oni korzystać z przejścia dla pieszych, jeżeli znajduje się ono w pobliżu.
A surowszym postanowieniem jest przepis art. 13 ust. 1 Ustawy PoRD (zwłaszcza w związku z zastrzeżeniem co do ust. 2, który nieco łagodzi lub konkretyzuje sposób przekraczania jezdni).Jednakże Umawiające się Strony lub ich organy terenowe mogą ustanowić surowsze postanowienia dla pieszych przechodzących przez jezdnię.
U nas (w Polsce), w zasadzie takiej sytuacja nie powinna mieć miejsca, bo każdy strumień ruchu powinien być objęty sygnalizacją. Aczkolwiek mogę sobie wyobrazić, że nie na wszystkich ramionach skrzyżowania znajduje się PdP (a tym bardziej że nie znajduje się tam S-5). I wtedy teoretycznie takie przechodzenie będzie uznane w Polsce za niedopuszczalne - i zresztą na podstawie KW też. Trudno sobie wyobrazić skrzyżowanie, bez PdP - a o takich sytuacji mowa cytowanym przez Ciebie przepisie KW.mp0011 napisał(a):Piesi nie powinni wkraczać na jezdnię dopóty, dopóki sygnał świetlny ruchu nie wskazuje, że pojazdy mają prawo przejazdu
przez mp0011 » poniedziałek 20 listopada 2017, 17:55
LeszkoII napisał(a):U nas (w Polsce), w zasadzie takiej sytuacja nie powinna mieć miejsca, bo każdy strumień ruchu powinien być objęty sygnalizacją. Aczkolwiek mogę sobie wyobrazić, że nie na wszystkich ramionach skrzyżowania znajduje się PdP (a tym bardziej że nie znajduje się tam S-5). I wtedy teoretycznie takie przechodzenie będzie uznane w Polsce za niedopuszczalne - i zresztą na podstawie KW też. Trudno sobie wyobrazić skrzyżowanie, bez PdP - a o takich sytuacji mowa cytowanym przez Ciebie przepisie KW.mp0011 napisał(a):Piesi nie powinni wkraczać na jezdnię dopóty, dopóki sygnał świetlny ruchu nie wskazuje, że pojazdy mają prawo przejazdu
przez LeszkoII » poniedziałek 20 listopada 2017, 18:57
A po co na jakiejś ulicy umieszczać S-1 i jednocześnie nie umieszczać S-5 mimo wyznaczenia PdP? Jedyna sytuacja, jaka mi przychodzi na myśl, to omawiana wielokrotnie na Forum a chodziło o to, czy na wlocie skrzyżowania sygnalizator dotyczy całego skrzyżowania czy wyłącznie PdP.mp0011 napisał(a):Tylko że ten przepis nie dotyczy skrzyżowań, a przejść wytyczonych w poprzek jakiejś ulicy.
Pieszy raczej nie ma szans podejrzeć sygnału wyświetlanego dla kierujących, bo nie każdy program sygnalizacji jest klasycznym dwufazowym rozwiązaniem (tylko dwie grupy sygnalizacyjne).mp0011 napisał(a):Można by go pewnie zastosować w Polsce np. w sytuacji, kiedy nie działa któreś ze świateł S-5, a reszta sygnalizacji działa. Wbrew pozorom, całość sygnalizacji nie przechodzi w "tryb awaryjny", tylko po prostu nie wyświetla się np. czerwone dla pieszych, a zielone już (zgodnie z cyklem) owszem... Po prostu jest to kiepsko przetłumaczone i wymaga dokładnie odwrotnego działania niż w oryginale
Akurat tutaj nie czepiałbym się tłumaczenia, chyba że widzisz jakąś znacząca różnicę. Ja nie widzę.mp0011 napisał(a):"Piesi nie powinni wkraczać na jezdnię dopóty, dopóki sygnał świetlny ruchu nie wskazuje, że pojazdy mają prawo przejazdu;"
"Pedestrians shall not step onto the carriageway while the traffic light signal indicates that vehicles may proceed along it;"
"Piesi nie powinni wkraczać na jezdnię podczas gdy sygnał świetlny ruchu wskazuje, że pojazdy mają prawo przejazdu;"
przez szerszon » poniedziałek 20 listopada 2017, 22:29
Zacznij w końcu myśleć i czytać ze zrozumieniem. Jeszcze raz z tego wyrokubenio101 napisał(a):szerszon, zachowaj choć resztki przyzwoitości. Jak to powiadają, "never go full retard".
tj. o czyn z art. 97 k.w. w zw. z art. 13 Ustawy prawo o ruchu drogowym
przez benio101 » wtorek 21 listopada 2017, 00:07
A ten dalej cytuje zarzut policjantów, zamiast uzasadanienie sąduszerszon napisał(a):Podstawa prawnatj. o czyn z art. 97 k.w. w zw. z art. 13 Ustawy prawo o ruchu drogowym
szerszon napisał(a):Zawsze proszę o jakikolwiek wyrok sądowy oparty na KW z jednoczesnym wyrzuceniem PoRD do kosza.
VII W 155/16 napisał(a):Należy zauważyć, że w Polsce, biorąc pod uwagę aktualny stan prawny w przypadku kolizji przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowymi i Konwencji wiedeńskiej, pierwszeństwo mają przepisy zawarte w Konwencji.
przez yorki » wtorek 21 listopada 2017, 07:08
Cytowany przepis dotyczy PdP, ale bez dodatkowego sygnalizatora dla pieszych. W Polsce sytuacja niespotykana, ale gdzie indziej...LeszkoII napisał(a):J Aczkolwiek mogę sobie wyobrazić, że nie na wszystkich ramionach skrzyżowania znajduje się PdP (a tym bardziej że nie znajduje się tam S-5). I wtedy teoretycznie takie przechodzenie będzie uznane w Polsce za niedopuszczalne - i zresztą na podstawie KW też. Trudno sobie wyobrazić skrzyżowanie, bez PdP - a o takich sytuacji mowa cytowanym przez Ciebie przepisie KW.
przez szerszon » wtorek 21 listopada 2017, 08:32
benio101 napisał(a):
A jak już czarno na białym dostałeś wyrok, o który prosiłeś, to nagle udajesz idiotę i zamiast przeczytać orzeczenie sądu, czytasz zarzut policjantów.
]
Skoro tak, to dlaczego sąd powołał się znowu na Art 13 PoRD, a nie na przepis z KW ? PoRD do kosza nie został wyrzucony tylko sobie zmieszał przepisy.Skoro tak, to zgodnie art. 13 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku prawo o ruchu drogowym miał możliwość przemierzenia tejże ulicy w tym miejscu, bez narażenia się na zarzut naruszenia przepisów prawa. Zgodnie bowiem z art. 13 ust 2 ustawy prawo o ruchu drogowym Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.
chyba że jej stosowanie jest uzależnione od wydania ustawy.
d) określenie "droga" oznacza całą powierzchnię każdej drogi lub ulicy otwartej dla ruchu
publicznego;
przez Henq » wtorek 21 listopada 2017, 12:47
Jak na razie w każdym temacie jak obnaża się twoje głupoty wskazując konkretne przepisy ty nie potrafisz takowych znaleźć tylko z podkulonym ogonem uciekaszbenio101 napisał(a):Z tego, co widzę, to przyparty do muru zaczynasz gadać kompletnie bez sensu, jak Henq.
Widzę że mistrz twój zaraził cię analfabetyzmem czytanie nie jest twoją mocnąstroną prawda? masz tu o co pyta @szerszon:benio101 napisał(a):Chciałeś wyrok, dostałeś.
szerszon napisał(a):Zawsze proszę o jakikolwiek wyrok sądowy oparty na KW z jednoczesnym wyrzuceniem PoRD do kosza.
Skoro tak, to zgodnie art. 13 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku prawo o ruchu drogowym miał możliwość przemierzenia tejże ulicy w tym miejscu, bez narażenia się na zarzut naruszenia przepisów prawa. Zgodnie bowiem z art. 13 ust 2 ustawy prawo o ruchu drogowym Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.
Czyli idąc po chodniku pieszy nie może wejść za sygnalizator np w prawo po chodniku bo wyświetlany jest sygnał czerwony dla pojazdów? interpretacja godna twojego mistrza i ciebiebenio101 napisał(a):Jak nie ma sygnalizatora dedykowanego dla pieszych, to obowiązuje ich sygnalizator dla pojazdów.
mp0011 napisał(a):"Piesi nie powinni wkraczać na jezdnię dopóty, dopóki sygnał świetlny ruchu nie wskazuje, że pojazdy mają prawo przejazdu;"
"Pedestrians shall not step onto the carriageway while the traffic light signal indicates that vehicles may proceed along it;"
"Piesi nie powinni wkraczać na jezdnię podczas gdy sygnał świetlny ruchu wskazuje, że pojazdy mają prawo przejazdu;"
przez benio101 » środa 22 listopada 2017, 00:53
Albo nie ma tutaj niezgodności z PoRD, albo nikt na ten fakt nie zważył. Pierwszeństwo ma Konwencja w przypadku niezgodności. Tam, gdzie zgodność jest, obowiązuje zasada lex specialis, a więc stosujemy PoRD (który w zamyśle winien być zgodny z Konwencją).szerszon napisał(a):Skoro tak, to dlaczego sąd powołał się znowu na Art 13 PoRD, a nie na przepis z KW ?
PoRD wprowadza znacznie więcej definicji i przepisów, niż Konwencja. Ponadto, niektóre zapisy Konwencji wymagają, by prawo krajowe (czyt. w naszym przypadku PoRD) zdefiniowało, czy opisało odpowiednio określone sytuacje, np. zrównanie motorowerów z rowerami.szerszon napisał(a):Skoro KW ma pierwszeństwo przed PoRD to po co ten PoRD jest jeszcze w użyciu ?
przez szerszon » środa 22 listopada 2017, 01:01
Jest niezgodność. Tylko logiki vs sąd i ty.benio101 napisał(a):Albo nie ma tutaj niezgodności z PoRD, albo nikt na ten fakt nie zważył. Pierwszeństwo ma Konwencja w przypadku niezgodności.
.
Czyli bezużytecznych, ponieważ podobno KW ważniejszaPoRD wprowadza znacznie więcej definicji i przepisów, niż Konwencja.
Wybiórcze stosowanie co wygodniejsze według własnego interesu ?Ponadto, niektóre zapisy Konwencji wymagają,
przez benio101 » środa 22 listopada 2017, 01:33