Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez maryann » piątek 18 kwietnia 2014, 09:43
przez aaltonen » piątek 18 kwietnia 2014, 09:59
Art. 25.1 dotyczy miejsc przecięcia kierunków ruchu zarówno na skrzyżowaniu jak i poza skrzyżowaniem.LeszkoII napisał(a): Ale mimo wszystko trzeba brać pod uwagę, czy mamy do czynienia z pokonywaniem skrzyżowania wedle Art. 25.1 czy Art. 25.3. Ja akurat dopuszczam stosowanie Art. 25.3 na powierzchni skrzyżowania (wiem wiem - kontrowersyjna, ale niezwykle rzadko mająca miejsce sytuacja).
Dokładnie - sam to napisałeś - jeździć w ustalonym kierunku. Taki jest właśnie kierunek jazdy. Trzeba być wyjątkowym ignorantem, żeby stwierdzić inaczej.LeszkoII napisał(a): Dookoła wyspy możesz jeździć w ustalonym na znaku kierunku
Jak sobie napiszesz własne prawo o wlotach i wylotach będziesz mógł pisać o takich kwintesencjach .LeszkoII napisał(a): Nie prawda. Informacja - kto którym wlotem wjechał oraz kto którym wylotem zamierza opuścić skrzyżowanie jest kwintesencją art. 25.1.. Najwyraźniej go nie znasz.
A to ci dopiero heca, twierdzisz, że art. 25.1 nie obowiązuje na skrzyżowaniu?.... brak słów.LeszkoII napisał(a): Na skrzyżowaniu realizujesz obowiązki wynikające z def. ustąpienia pierwszeństwa a nie zasady płynące z Art. 25.1...
A czy rozmawiamy o skręcaniu/zakręcaniu w kontekście zmiany kierunku jazdy, czy kręcenia śrub? Ja twierdze, że rząd i szereg krzeseł to to samo (synonimy), a ty mi wyskakujesz, że niemożliwe bo szereg to nie parlament.... Taka z tobą rozmowa....LeszkoII napisał(a):No to czym się różni zdanie "Zakręciłem śrubę." od "Skręciłem śrubę."aaltonen napisał(a):Jesteś wręcz zabawny w swojej głupocie. Oczywiście, że są to synomimy.
przez Makabra » piątek 18 kwietnia 2014, 10:01
maryann napisał(a):szerszon np. twierdzi, że na rondzie muszę realizować plan ułożony przed wjazdem.
przez kirbag » piątek 18 kwietnia 2014, 10:09
przez aaltonen » piątek 18 kwietnia 2014, 10:37
Jak chcesz rozwiązać w prosty sposób, trzeba się powołać na zapisy prawa......kirbag napisał(a): Postaram się w prosty sposób zakończyć tę niepotrzebną sprzeczkę.
A od kiedy na "normalnych" skrzyżowaniach ruch odbywa się w kierunku skazanym na znaku C-12? Twoja zasada nie ma żadnego uzasadnienia w przepisach.kirbag napisał(a): Jest żelazna zasada, że przy obecnym stanie zapisów w naszym prawie ruch na rondach odbywa się według zasad ruchu na "normalnych skrzyżowaniach.
W którym artykule takie rzeczy napisali?kirbag napisał(a): Czyli: wjazd z prawego pasa na rondo
a - mam zamiar opuścić rondo na pierwszym zjeździe (jadę jakby w prawo na skrzyżowaniu)
b - mam zamiar zjechać na drugim zjeździe (jadę jakby prosto na skrzyżowaniu)
wjazd z lewego pasa na rondo
a - mam zamiar opuścić rondo na drugim zjeździe (jadę jakby prosto na skrzyżowaniu)
b - mam zamiar opuścić rondo na trzecim zjeździe (jadę jakby w lewo na skrzyżowaniu
c - mam zamiar zawrócic na rondzie (zawracam na skrzyżowaniu)
A to gdzie napisali?kirbag napisał(a):dla czepialskich
Co jeśli rondo ma 5 czy 6 zjazdów??? A najzwyczajniej nic specjalnego, podejdź logicznie:
1 i 2 zjazd potraktuj jako jazdę w prawo
2 i 3 zjazd potraktuj jako jazdę na wprost
4 i 5 zjazd jako jazdę w lewo i zawracanie
przez LeszkoII » piątek 18 kwietnia 2014, 11:15
Napisałem, że ruch dookoła wyspy odbywa się w kierunku... a nie ruch na skrzyżowaniu odbywa się w kierunku. Tego się trzymajmy. Podobnie zresztą masz ze znakiem C-9. Ruch odbywa się względem znaku a nie wyznacza kierunku jazdy na skrzyżowaniu. Na SoRO masz nie wjechać w wyspę - są dwie możliwości: albo poruszasz się WZGLĘDEM NIEJ po prawej albo po lewej. Strzałki informują, że powinna znajdować się po lewej stronie pojazdów, które poruszają się na skrzyżowaniu oznaczonym C-12. Ta techniczna sprawa zupełnie nie przeszkadza w sygnalizowaniu zamiaru skręcenia, gdyż jedno z drugim nie jest powiązane.aaltonen napisał(a):Dokładnie - sam to napisałeś - jeździć w ustalonym kierunku. Taki jest właśnie kierunek jazdy. Trzeba być wyjątkowym ignorantem, żeby stwierdzić inaczej.
Nie muszę, bo już takie spisanoaaltonen napisał(a):Jak sobie napiszesz własne prawo o wlotach i wylotach będziesz mógł pisać o takich kwintesencjach
Jest związek? Jest.Liczba pasów ruchu na wylocie nie powinna być mniejsza niż liczba pasów ruchu dla kierunku na wprost na wlocie.
Odezwał się ten, co o ruchu prostoliniowym i krzywoliniowym a nawet planetarnym gawędził Udowodniłem Ci, że słowa zakręcać i skręcać nie są synonimami. Podałem nawet przykłady A-1 do A-4. Niebezpieczny skręt czy zakręt? Synonimyaaltonen napisał(a):A czy rozmawiamy o skręcaniu/zakręcaniu w kontekście zmiany kierunku jazdy, czy kręcenia śrub?
Zasady zasadami. Np. zasada, że trzeba trzymać ręce na kierownicy "w godzinie 13:50" albo zasada "zamka błyskawicznego". Dobrze, że piszesz o zasadzie a nie o PoRD.kirbag napisał(a):Dodajcie do tego jedynie małą ale bardzo istotną zasadę: podczas zjazdu z ronda ZAWSZE należy używać prawego kierunkowskazu.
przez szerszon » piątek 18 kwietnia 2014, 12:41
A co bys chciał jeśli mamy rondo typu tego z Piastowa ?Masz znaki F-10 strzałki kierunkowe... nie liczą sie pewnie po minięciu..nie ma..amba...maryann napisał(a):szerszon np. twierdzi, że na rondzie muszę realizować plan ułożony przed wjazdem.
Dodajcie do tego jedynie małą ale bardzo istotną zasadę: podczas zjazdu z ronda ZAWSZE należy używać prawego kierunkowskazu.
przez maryann » piątek 18 kwietnia 2014, 12:50
Nie wolno się pogubić! Masz stanąć przed i tak długo planować trasę, aż nie będziesz miał wątpliwości, że przejedziesz je bezbłędnie. viewtopic.php?f=3&t=35350&p=344128&hilit=WIEWI%C3%93RKI#p344128 i stronę późniejMakabra napisał(a):A jak się ktoś pogubił na rondzie i nie wie gdzie ma jechać?maryann napisał(a):szerszon np. twierdzi, że na rondzie muszę realizować plan ułożony przed wjazdem.
Popieprzyło Cię i trzyma? Jakie strzałki, jakie F10?? Po pierwsze piszę tylko o C12 i jego strzałkach, a nawet w tym wątku strzałek na rondzie nie ma!szerszon napisał(a):Masz znaki F-10 strzałki kierunkowe..
przez szerszon » piątek 18 kwietnia 2014, 13:01
A jak się ktoś pogubił na rondzie i nie wie gdzie ma jechać?
Nie wolno się pogubić! Masz stanąć przed i tak długo planować trasę, aż nie będziesz miał wątpliwości, że przejedziesz je bezbłędnie.
Popieprzyło Cię i trzyma? Jakie strzałki, jakie F10??
Po pierwsze piszę tylko o C12 i jego strzałkach, a nawet w tym wątku strzałek na rondzie nie ma!
przez maryann » piątek 18 kwietnia 2014, 13:32
Oczywiście, że tak- bo ludzi inteligentnych jest 1% ,a mądre rozwiązanie ma być głupcoodporne. I jeśli ktoś snuje teorie z powoływaniem się na rozróżnienia ustawy od rozporządzenia, to wystarczający powód by go uznać za bujającego w obłokach.szerszon napisał(a): myśleć..a to juz ci nie odpowiada.
przez kirbag » piątek 18 kwietnia 2014, 13:51
przez kirbag » piątek 18 kwietnia 2014, 14:02
szerszon napisał(a):To powinien mieć świadomość, ze inna jazda niz zaplanowana na początku może wprowadzić w błąd innych uczestników ruchu.
przez maryann » piątek 18 kwietnia 2014, 14:42
Metodą teleportacji czy przecinania równoległego pasa?? A co z regułami zmiany pasa?kirbag napisał(a):z pasa wewnętrznego także opuszczę skrzyżowanie o ruchu okrężnym zgodnie z przepisami.
przez kirbag » piątek 18 kwietnia 2014, 16:14
maryann napisał(a):Metodą teleportacji czy przecinania równoległego pasa?? A co z regułami zmiany pasa?kirbag napisał(a):z pasa wewnętrznego także opuszczę skrzyżowanie o ruchu okrężnym zgodnie z przepisami.
przez szerszon » piątek 18 kwietnia 2014, 17:17
maryann napisał(a):1.Oczywiście, że tak- bo ludzi inteligentnych jest 1% ,a mądre rozwiązanie ma być głupcoodporne.szerszon napisał(a): myśleć..a to juz ci nie odpowiada.
2.I jeśli ktoś snuje teorie z powoływaniem się na rozróżnienia ustawy od rozporządzenia, to wystarczający powód by go uznać za bujającego w obłokach.