Szymon1977 napisał(a):(w prd) Istnieje tylko manewr skrecania, ktory zadnej zaleznosci nie tylko ze skrzyzowaniem ale i z kierunkiem jazdy PRZEZ skrzyzowanie nie ma.
Nie licząc "skrętnych osi", fraza "skręt", "skręcić" w UPRD występuje WYŁĄCZNIE w sytuacjach, kiedy jeden z kierujących jest w sytuacji zmiany
kierunku ruchu (skrzyżowania i inne przecięcia):
Art. 22.2.1 i 2 - Zajęcie pasa przy skręcaniu (na skrzyżowaniu i p.k.r, bez sensu na łukach)
Art. 22.3 - J.W. (na skrzyżowaniu i p.k.r, bez sensu na łukach)
Art. 23.1.3 - Omijanie pojazdu sygnalizującego zamiar skrętu (na skrzyżowaniu i p.k.r, bez sensu na łukach)
Art. 24.5 - Wyprzedzanie pojazdu sygnalizującego zamiar skrętu (na skrzyżowaniu i p.k.r, bez sensu na łukach)
Art. 24.9 - J.W. (na skrzyżowaniu i p.k.r, bez sensu na łukach)
Art. 25.1 - Zasada prawej ręki (na skrzyżowaniu i p.k.r, bez sensu na łukach)
Art. 26.1 - Ustąpienie pieszym na drodze poprzecznej (na skrzyżowaniu i p.k.r, bez sensu na łukach)
Art. 27.1a - Ustąpienie rowerzystom na drodze poprzecznej (na skrzyżowaniu i p.k.r, bez sensu na łukach)
Art. 33.1 - Nakaz korzystania z DdR (na skrzyżowaniu i p.k.r, bez sensu na łukach)
To wszystkie wystąpienia tego zwrotu. Zastosuj którykolwiek z nich poza skrzyżowaniem lub bez zmiany
kierunku ruchu (ustaliliśmy, że łuk zmianą
kierunku nie jest)...
Zastosuj którykolwiek na łuku (o ile żaden z kierujących np. nie zjeżdża z drogi w pole)
Oczywiście, że ustawa nie definiuje jazdy po łuku czy też zakręcania. Tak samo nie definiuje jazdy prosto, mostu, wiaduktu...
Ustawodawca wyszedł z założenia, że ludzie znają takie pojęcia i rozróżniają podstawowe zwroty...