Porady egzaminacyjne

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Porady egzaminacyjne

Postprzez Slawek » sobota 06 lipca 2002, 12:33

Hmmmm, zostawiłem sobie do poczytania na później te porady egzaminacyjne (ze starego forum), bo było ich dużo, ale teraz sie do nich nie dostane :( Czy ktoś (nie wiem kto je pisał i skąd je brał) mógłby to powtórzyć :?:
Avatar użytkownika
Slawek
 
Posty: 769
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:57

mógłby... (PLACYK)

Postprzez Mmeva » sobota 06 lipca 2002, 23:56

HEY!!! ( trochę tych porad było - to pisałam je w edytorze txtu i sie zachowały...)...

O ile mi wiadomo to manewry można wykonywać i w prawo i w lewo ( ale w WORDACH przaważnie wykonuje się je w prawo - bo tak jest trudniej).

=Łuk - postaraj się ustawić lusterka (szczególnie prawe) tak, aby widzieć linię - to bardzo pomaga - jadąc do przodu kontroluj w prawym odległość od linii, żeby nie ściąć ( skręć w prawo, staraj się utrzymać stałą odległość od linii, zerknij w prawe i w odpowiednim momencie wyprostuj).
*Jadąc do tyłu obserwuj głównie prawe (ale zerknij też w lewe), na podstawie prawego ustal odległość od prawej linii i staraj się ją utrzymać, dochodząc do apogeum łuku ( jak tył samochodu jest już na wysokości zakrętu) kręcisz w prawo ( na tyle, żeby zachować odpowiednią odległość od prawego prawej linii i słupka), a następnie prostujesz ( zerknij też w lewo - odległość od słupka lewego, aby nie zaczepić przodem), po odkręceniu jedziesz prosto ( dobrze jest mieć ustawione lewe lusterko do dołu, aby obserwować tylną linię - zatrzymujesz się w odległości ok. 40 cm. od niej) - zerknij też w górne lusterko na tylne słupki.

=Prostopadłe tyłem ustaw się przy "dalszej linii" ( na lewo), dajesz prawy kierunkowskaz, a następnie podczas jazdy odbij lekko na prawo ( trochę oddalisz się od słupków po lewej stronie - abyś ich nie zaczepił przodem przy skręcie), skręcasz mniej więcej w momencie, gdy odległość od tyłu auta do bliższego słupka będzie równa pół długości samochodu - jadąc do tyłu obserwujesz boczną tylna szybę ( zobaczysz słupek w rogu i za chwilę zobaczysz całą bliższa linię ) i prawe lusterko ( dobrze jest odgiąć je tak, abyś widział tylko kawałek swojego samochodu i słupki od garażu) obserwujesz, czy auto dobrze ci wchodzi w garaż i w razie potrzeby korygujesz , wykonujesz max. skręt w prawo (patrzysz do przodu, jeśli przód samochodu by ci za bardzo odszedł musisz skorygować) , wjeżdżając staraj się zachować odległość od słupków z obu stron, przy prostowaniu kół po wjeździe dobrze jest zerknąć w lewe lusterko (upewnić się, że prosto wjechałeś i ocenić odległość od tylnego słupka) i potem zerknąć także w tylne.
*Przy wyjeździe dajesz prawy i gdy pół auta wyjdzie kręcisz w prawo, a następnie prostujesz.

=Koperta - ustawiasz się w odległości około 40 cm od linii przerywanej ( wjazdu do koperty), dajesz prawy kierunek, jadąc do tyłu, gdy twoje tylne koło będzie dochodziło do pierwszego słupka dajesz maksymalny skręt w prawo, jedziesz na skręcie i gdy zobaczysz przekątną ( słupek znajdujący sie po przekątnej) na środku tylnej szyby prostujesz kierownicę i od tego momentu wjeżdżasz na prostych kołach,patrzysz ( a raczej zerkasz) w lewe lusterko [ ustaw je do dołu, aby widzieć linię - w lusterku obserwuj, ile auta ci już weszło i gdy zobaczysz, że już większa część ci wchodzi ( będzie dochodziło blisko przedniego koła) wychyl się lekko w lewo] i mniej więcej od tego momentu (oczywiście przedniego koła w lusterku nie zobaczysz, musisz wyczuć i mniej więcej wiedzieć, kiedy masz się wychylić) obserwuj linię przez boczną szybę i gdy zobaczysz, że przednie lewe koło będzie dochodzić do linii przerywanej daj skręt w lewo ( przy prawidłowo wykonanym manewrze przód nie powinien ci odejść, ale dobrze jest popatrzec też do przodu) i ustaw się równolegle do krawędzi ( kierownicy nie musisz tu koniecznie odkręcać - będzie ci potem potrzebma do wyjazdu). Zerknij na tylne lusterko w końcowej fazie wjazdu )( odległość od tylnych słupków).
*Przy wyjeździe powinieneś mieć koła skręcone w lewo, dajesz lewy kierunek, następnie jedziesz kawałek na prostych kołach i gdy pół samochodu wyjdzie kręcisz w prawo i następnie prostujesz.

=Skośne - jedziesz z "bliższej linii" ( jest to manewr łatwiejszy), gdy przednia szyba auta zbliża się do pierwszego słupka dajesz max. w prawo i odkręcasz w odpowiednim momencie ( możesz skorygować, jakby coś poszło nie tak - patrz, czy nie skręciłeś za gwałtownie i nie jesteś za blisko prawego słupka, lub za wolno - wtedy przykręć jeszcze, aby nie dotknąć lewego), prostujesz, jak już auto zacznie ci wchodzić ( po minięciu przodem lewego słupka) odbijasz lekko na lewo ( do skośnej linni) i prostujesz (prawe lusterku ustaw tak, aby po wjeździe widzieć w nim prawą linię i słupek, dobrze jest też stanąć sobie bliżej prawego słupka - ale nie za blisko - aby zostawić sobie miejsce z lewej, będzie łatwiej przy wyjeździe).
*Przy wyjeździe dajesz prawy kierunek, jedziesz chwilkę na prostych, jak tylne koło będzie mijało prawy slupek ( obserwujesz w prawym lusterku) dajesz max. skręt w prawo, potem obserwujesz lewy słupek, i jak przód samochodu będzie dochodził do niego ( także koło nie może wyjść ci za linię) korygujesz ( w miarę możliwości wyjeżdżasz na lekko skręconych), jak nie będzie już zagrożenia ( miniesz przodem lewy słupek) kręcisz z powrotem w prawo , (w tylnym lusterku obserwujesz tylny słupek) i prostujesz - zerknij w lewe lusterko ( także na jego odległość od słupka).

=Prostopadłe przodem - jedziesz od "dalszej linii" ( jest trudniejszy, więc potrzebujesz więcej miejsca), gdy przednia szyba auta zbliża się do pierwszego słupka dajesz max. w prawo i odkręcasz w odpowiednim momencie ( możesz skorygować, jakby coś poszło nie tak - patrz, czy nie skręciłeś za gwałtownie i nie jesteś za blisko prawego slupka, lub za wolno - wtedy przykręc jeszcze, aby nie dotknąc lewego), prostujesz.
*Przy wyjeździe technika podobna jak przy skośnym, musisz bardziej uważać na lewy słupek i aby ci koło przy skręcie za linię nie wyszło.

=Zawracanie na 3 - dojeżdżasz maxymalnie do prawego krawężnika, dajesz lewy kierunek i skręcasz koła max. w lewo, dojedź sobie przodem maksymalnie do krawężnika ( ale go nie dotknij) - przy dojeżdżaniu wykonaj ostatnie ruchy kierownicą w kierunku przeciwnym - w prawo, następnie dajesz prawy, jadąc do tyłu skręcasz koła max. w prawo ( znowu dojeżdżasz do kraweżnika, tym razem tyłem) - obserwuj odlełość koła od krawężnika w tylnym bądź lewym lusterku, znowu ostatnie ruchy kierownica wykonujesz w kierunku przeciwnym - czyli tu w lewo, dajesz lewy kierunek, skręcasz koła max. w lewo i jedziesz do przodu.

=Górka - zatrzymujesz się przed linią, zaciągasz ręczny, szukasz momentu ciągu i gdy juz go znajdziesz puszczasz ręczny ( możesz dodać lekko gazu) i jedziesz do przodu...
*można też pokonywać górkę przy użyciu hamulca nożnego ( wtedy po prostu trzymasz nożny i jak już masz moment ciągu puszczasz go i przechodzisz na gaz) - ale na egzaminie jest chyba tylko ruszanie z ręcznego.



Proponuję często odwiedzać plac i iść na egzamin w momencie, gdy dojdziesz do perfekcji.

3-maj się, plac jest naprawdę prosty i (o ile cie nerwy nie zjedzą) zdasz.


Dobrze jest też pojechać na plac przed samym egzaminem i przelecieć sobie raz wszystko...

POWODZENIA!!!








Ostatnio zmieniony poniedziałek 08 lipca 2002, 23:16 przez Mmeva, łącznie zmieniany 2 razy
Mmeva
 
Posty: 967
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 23:22

Postprzez miros » niedziela 07 lipca 2002, 12:46

znalazlem blad w "kopercie". napisalas, ze:"patrzysz w lewe lusterko ( ustaw je do dołu, aby widzieć linię) i gdy przednie lewe koło bedzie dochodzić do linii przerywanej daj skęt w lewo" jest to raczej niemozliwe zeby zobaczyc lewe przednie kolo przez lusterko. chodzilo ci pewnie o lewe tylne kolo. nie wiem jak jest u ciebie ale u mnie przy manewrze "luk" patrzylem sie tylko w prawe lusterko(przy wyjezdzie). a moja rada jest taka zeby starac sie przy tym manwerze(dokladnie wyjazd) nie patrzec w lusterka tylko miec glowe odwrocona do tylu(oczywiscie oczy skierowane w lusterko). egzaminator zwrocil mi na to uwage ze patrzylem sie tylko w lusterko jadac do tylu.
Avatar użytkownika
miros
 
Posty: 2049
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:55
Lokalizacja: warszawa

Porady egzaminacyjne

Postprzez złośliwy » niedziela 07 lipca 2002, 15:10

Dziwię się waszemu sposobowi myślenia kurs prawa jazdy to nie tylko egzamin państwowy , przecież macie manewry nie wytresować tylko umieć zrobić w każdych warunkach. Co zrobićie jak w mieście nie będzie tyczek? To wtedy gdzie patrzeć?. Opłaci się wam pouczyć odrobinę dłużej ale nauczyć sie manewrów , a nie wytresować,bo wiekszy z tej nauki będzie pożytek.
złośliwy
 
Posty: 105
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 21:41

Postprzez Slawek » niedziela 07 lipca 2002, 15:12

Dzięki :!:
Właśnie o to mi chodziło - mam nadzieję, że mi to pomoże. Egzamin już niedługo :(
Avatar użytkownika
Slawek
 
Posty: 769
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:57

do mirosa...

Postprzez Mmeva » poniedziałek 08 lipca 2002, 23:03

miros - chodziło mi o przednie koło, a nie tylne - ale rzeczywiście trochę nieprecyzyjnie się wyraziłam i można było pomysleć o tym lusterku, na szczęście na tym forum można poprawiać swoje posty, co zaraz uczynię...
Mmeva
 
Posty: 967
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 23:22

Do złośliwego!!!

Postprzez Slawek » wtorek 09 lipca 2002, 19:18

Wiesz złośliwy - w sumie masz rację. Ale jeśli mam do wyboru nie umieć tego zastosować w mieście, ale zdać egzamin i nauczyć się tego potem, albo dokupywać godziny żeby zdać, to wybieram to pierwsze. Miomo, że może ktos uzna, że jest to nieliczenie się z innymi użytkownikami dróg.
Avatar użytkownika
Slawek
 
Posty: 769
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:57

Re: Porady egzaminacyjne

Postprzez Mmeva » wtorek 09 lipca 2002, 20:32

"Opłaci się wam pouczyć odrobinę dłużej ale nauczyć sie manewrów , a nie wytresować,bo wiekszy z tej nauki będzie pożytek." - tak dla twojej wiadomości złośliwy to dość często bywałam na placu i uczyłam się manewrów, żeby wszystkie robić " z zamkniętymi oczami", i uważam, że była to jak najbardziej nauka - a nie "tresowanie"

nie chodzi tu o "wytresowanie" manewrów - wiadomo, że trudniej jest wykonać je na mieście, gdzie jak piszesz nie ma tyczek ( ale przecież niemożliwa jest nauka parkowanie tylko w mieście - chyba nie byłbyś zachwycony, gdyby twoje auto miało posłużyć komuś za słupek treningowy? )

trzeba mniej więcej wiedzieć, kiedy należy skręceć, a gdzie podprostować i jak będziesz to wiedział jesteś w stanie zaparkować wszędzie ( zamiast " jak przód samochodu będzie na wysokości słupka" skojarzysz, że ma być na wysokości "początku" auta, obok którego chcesz stanąć itd.), zresztą jak się troche pojeździ i poćwiczy część rzeczy można po prostu wyczuć

nauczyć się parkować mozęsz tylko na placu i innej drogi nie ma...

nie powiesz mi chyba, że instruktor powinien wsadzić kursanta w auto i powiedzieć coś w stylu " to jest plac, tu są stanowiska takie i takie, wjedź sobie jak chcesz" - chyba nie o to ci chodzi, bo to byłaby już kompletna paranoja ( bo skąd taki kursant ma wiedzić, jak zaparkować ? - chyba lepiej, aby instruktor wytłumaczył, jak należy to prawidłowo zrobić)

nauczysz się na słupkach, a potem w mieście technika parkowania pozostaje ta sama, tyle tylko, że zamiast słupków będą inne samochody...
Mmeva
 
Posty: 967
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 23:22

Błąd

Postprzez złośliwy » niedziela 21 lipca 2002, 13:02

Znajoma nauczyła się cofać na lusterko i tak uporczywie patrzyła w to lusterko ,że nie widziała słupa z tyłu na środku auta, dobrze że mamy serwisy
złośliwy
 
Posty: 105
Dołączył(a): sobota 06 lipca 2002, 21:41

Postprzez Slawek » poniedziałek 22 lipca 2002, 16:26

Bo to była kobieta. :D - nic im nie ujmując, ale one się właśnie tak uczą na pamięć.
Avatar użytkownika
Slawek
 
Posty: 769
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:57

Postprzez Pablo » poniedziałek 22 lipca 2002, 16:31

Mają dobrą pamięć :)
Pablo
 
Posty: 93
Dołączył(a): środa 17 lipca 2002, 22:29
Lokalizacja: Morąg/Cromer

Postprzez Łakom » poniedziałek 22 lipca 2002, 21:48

A ja napisze jeszcze raz "Prawko nie dla kobiet"
Avatar użytkownika
Łakom
 
Posty: 541
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 22:04
Lokalizacja: bełchatów

Postprzez Sławek_18 » wtorek 23 lipca 2002, 10:05

napisz to w podpisie i będzie .... 8) :twisted: 8)
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

animacja

Postprzez kos » czwartek 25 lipca 2002, 22:36

Dla szukających polecam animacje zestawów egzaminacyjnych wraz z opisem na : http://www.prawko-kwartnik.info/plac.htm :wink:
kos
 
Posty: 109
Dołączył(a): poniedziałek 08 lipca 2002, 20:43


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 58 gości