Cześć
Sytuacja wygląda następująco: za 4 dni mam egzamin praktyczny na kategorię A1 i jutro mam ostatnią jazdę na placu manewrowym przy czym mój instruktor nie należy do najlepszych (nawet nie wspomniał o podstawowych aspektach kierowania motocyklem tj. np. przeciwskręt, prawidłowy dosiad, technika zmiany biegów itd. - większości rzeczy musiałem dowiedzieć się sam) dlatego chciałbym uzyskać odpowiedzi na kilka pytań i zweryfikować "rady" których instruktor mi udzielał (tak czy nie) :
1.Obowiązek rozglądania się w prawo i lewo na środku nowej ósemki (że niby liczone to jest jako skrzyżowanie)
2. Przekręcanie stacyjki koniecznie z zaciśniętą klamką sprzęgła.
3. Slalom szybki powinno się robić nie na 2 lub 3 biegu tylko koniecznie na 3 (wjazd w bramkę na 2-gim i zmiana biegu na 3-ci na pierwszym pachołku)
4. Pomiar prędkości w zadaniu z przeszkodą jest dokonywany nie na bramce wjazdowej tylko na wysokości samej przeszkody
5. Motocykl lepiej będzie przyspieszał jak będę wcześniej zmieniał biegi (co jest całkowicie odwrotne do moich spostrzeżeń gdzie przeciągnięcie silnika na większe obroty powoduje szybsze zwiększanie prędkości) - to jest dla mnie ważne gdyż bestia na której będę zdawał ma aż 10KM a do tych 50 trochę trwa aż się rozpędzi a nie chciałbym zepsuć zadania z hamowaniem awaryjnym/przeszkodą
6. Muszę zmieniać bieg z 1 na 2 nawet jeśli mam do przejechania jakieś 10 metrów, ogólnie to na jedynce wcale się nie powinno jeździć
Liczę na szybkie odpowiedzi i jeśli można prosić o jakieś dodatkowe unikalne rady co do zdawania egzaminu to byłoby miło