Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Dlaczego zdawalność egzaminu praktycznego na prawo jazdy kat. B jest w Polsce tak niska?

Czas głosowania minął wtorek 07 marca 2017, 05:18

1- Problem leży w samym egzaminie który jest nastawiony na oblewanie
9
36%
2- Mamy (statystycznie) najgorszych instruktorów w Europie
7
28%
3- Polacy są wyjątkowymi nieudacznikami z urodzenia
9
36%
 
Liczba głosów : 25

Re: Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

Postprzez skov » środa 29 marca 2017, 21:21

"Pochwalił się" też, że wszystkie zdał za pierwszym, oprócz B... do którego podchodził 6 razy. Od razu widać, że coś tu jest nie tak z tym całym systemem.


no proszę, na inne kategorie chamskich, stresujących i nie obiektywnych egzaminatorów już nie ma? Tylko na "B" takich zatrudniają ?
:D :D :D :D :D :D
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1411
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

Postprzez bartek0807 » środa 29 marca 2017, 21:29

Raczej mając B miał już umiejętności i przerzucenie się na inny typ pojazdu jest iMHO łatwiejsze. Gdyby zaczynał robienie PJ od kategorii C być może też by 6 razy podchodził...
bartek0807
 
Posty: 112
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 17:26

Re: Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

Postprzez Blacksmith » czwartek 30 marca 2017, 00:12

skov napisał(a):no proszę, na inne kategorie chamskich, stresujących i nie obiektywnych egzaminatorów już nie ma? Tylko na "B" takich zatrudniają ?

No, na pewno najlepiej jest podczas zdawania na "A" :D Wtedy zdający nawet obok takich siedzieć nie musi. A nawet nie zrobią mu szopki o nazwanie pokrywy silnika maską :spoko:
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 2050
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: Elbląg/München, w przyszłości Texas

Re: Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

Postprzez Cyryl » czwartek 30 marca 2017, 06:50

JAKUB napisał(a):Mój wydział komunikacji nie chciał mi wpisać Kat. T tłumacząc, że i tak mam ją z C/E i Policjant zna zakres uprawnień. Ja zwróciłem uwagę że ekstra zdawałem ten egzamin (przy kat. AB i T). No to po konsultacji dopisali (jakoby exstra) kat. T. To było przy wymianie prawa jazdy z książeczki na plastyk.
Przy kolejnej wymianie (co 5 lat) dopisali mi D/E choć nigdy nie jeździłem autobusem z przyczepą.
Kat T cały czas mam wpisaną - czy jako exstra? Nie wiem.


zgadza się, ale to o czym piszesz miało miejsce ponad 8-9 lat temu?
od tego czasu jeżeli posiadasz kat. D i C+E z automatu dostajesz D+E.
podobnie z uprawnieniami instruktora i instruktora techniki jazdy, wpisywane są wszystkie kategorie.
więc jeżeli wspomniany przez naszego kolegę kierowca miałby wydane prawo jazdy przed 2008 rokiem, mogłoby tak być, ale ten człowiek jest przed 30-tką, co więcej: czy Ty pokazywałbyś swoje prawo jazdy obcemu człowiekowi, gdybyś je nie zdobył wczoraj i nie chciałbyś się nim pochwalić? więc wspomniany świeży kierowca posiadając powiedzmy kat. C+E i D, musi mieć wpisane: C1, C1+E, D1, D1+E i oczywiście T.
czyli mamy parę możliwości:
wspomniany kierowca ma inny wiek,
jego prawo jazdy wydane jest przed 2008,
posiada wpis kat. T (niezauważone),
kierowca opowiadał nie pokazywał dokumentu tylko opowiadał,
ów człowiek nie istnieje, a całe zdarzenie było w sferze wyobraźni.

co do postawy egzaminatorów:
w zeszłym tygodniu na egzaminie kat. D zaistniała pewna sytuacja. podczas wykonywania zadania na placu manewrowym, dokładnie jazdy pasem ruchu (łuk), egzaminator, który pierwszy raz egzaminował we Wrocławiu na kat. D zatrzymał zdającego, kazał zgasić światła i silnik, zapytał o jedną rzecz z dodatkowego wyposażenia pojazdu, po otrzymanej odpowiedzi, polecił kontynuować egzamin.
istotnie podczas egzaminu na kat. D jest obowiązkiem wymienienie dodatkowego wyposażenia autobusu jeszcze przed światłami i płynami, jednak jeżeli tego zadania egzaminator nie wykonał do końca nie powinien przejść do dalszej części egzaminu. można domniemywać, że chodziło o sprawdzenie czy zdający będzie kontynuował jazdę pasem ruchu włączając światła, ale takie coś nie jest zgodne z rozporządzeniem.
będę na ten temat rozmawiał z właścicielem OSK i prawdopodobnie (raczej na pewno) będziemy interweniować w WORD-zie, na razie w formie zapytania i rozmowy z dyrektorem.

o wyniku dam znać.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

Postprzez Cyryl » czwartek 30 marca 2017, 07:37

sprawdziłem; rozporządzenie daje taką możliwość egzaminatorowi, bo:
"1. Część praktyczna egzaminu państwowego polega na:
1) wykonaniu na placu manewrowym zadań określonych:
a) w tabeli 2, z zastrzeżeniem pkt 2 - zgodnie z techniką kierowania pojazdem i
kryteriami określonymi w tabeli 4,"

tabela nr 2 to manewry, tabela nr 4 to sprawdzanie pojazdu. więc w rozporządzeniu nie ma podanej kolejności i nie ma rozdzielania tych dwóch czynności, więc w sumie wychodzi na to, że egzaminator może sprawdzać światła, płyny i wyposażenie dodatkowe, pomiędzy manewrami, a czy w trakcie tych manewrów nie jestem w stanie ocenić.
ale zapytam.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

Postprzez szerszon » czwartek 30 marca 2017, 07:43

Cyryl napisał(a):ów człowiek nie istnieje, a całe zdarzenie było w sferze wyobraźni.

Obstawiam bramkę nr....
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

Postprzez dylek » czwartek 30 marca 2017, 09:13

Nie chcę ciągnąć offtopu w tym wątku, ale zauważ Cyryl że :
§ 27. Podczas części praktycznej egzaminu państwowego:
1) na placu manewrowym zadania egzaminacyjne powinny być wykonywane w kolejności określonej odpowiednio
w tabeli nr 2 albo 5 załącznika nr 2 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 5;

Tabela nr 5 dotyczy tramwajów, zastrzeżenie pkt 5 dotyczy jednośladów....więc zadania dla kat. D mają być wykonane w kolejności podanej w tabeli nr 2.
Obrazek

P.S. Zaznaczam, że nie sprawdziłem, czy to co wklejam jest najaktualniejsze... ciągle coś grzebią i może i tu pozmieniali... (ja się oparłem o rozporządzenie z 24.02.16 Dz.U. poz. 232 )
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

Postprzez JAKUB » czwartek 30 marca 2017, 10:23

Cyryl napisał(a):(...)Ty pokazywałbyś swoje prawo jazdy obcemu człowiekowi, gdybyś je nie zdobył wczoraj i nie chciałbyś się nim pochwalić?
Zdarza się. Zwykle jest to nieznajomy obcy i jeszcze w mundurze. Czasem obcy człowiek przy rozmowie kwalifikacyjnej,...
Cyryl napisał(a):(...)więc wspomniany świeży kierowca posiadając powiedzmy kat. C+E i D, musi mieć wpisane: C1, C1+E, D1, D1+E i oczywiście T.
No patrz, aż musiałem zerknąć na zastygły w etui plastyk mojego prawa jazdy. Nie wpisali mi rzadnych A1, A2, B1,C1,D1,C1 E, D1 E . I jak tu wierzyć urzędnikowi z wydziału komunikacji? Pójdę ich zezwać, bo źle zamawiają dokumenty w PWPW. No i moje prawo jazdy błednie wydrukowane. Dobrze że ten w mundurze obcy człowiek się na tym nie poznał.
Cyryl napisał(a):(...)czyli mamy parę możliwości: (...)
I Pana @Cyryl'a możliwość błądzenia "w sferze wyobraźni ".
JAKUB
 
Posty: 1406
Dołączył(a): sobota 10 marca 2012, 19:53

Re: Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

Postprzez Cyryl » czwartek 30 marca 2017, 13:29

miała być tabela nr 4, ale to można było wyczytać z drugiego postu.
sprawdź kiedy masz wydane prawo jazdy, ja też nie mam żadnych C1, D1 itp. bo prawo jazdy wydane dawno temu, ale kat. T jest (wpisana w 2000). jednak już od 2009, może 2010 wpisywano.
także w legitymacji instruktorskiej z 2013 (była zmiana) mam wszystkie takie kategorie poboczne.

natomiast co do wiarygodności słowa mówionego:
to co napisałem o wspomnianym wcześniej egzaminie, było na podstawie tego co przekazał zdający jednemu z naszych instruktorów, gdy dzisiaj jakąś godzinę temu skontaktowałem się z nim, aby dokładnie przygotować się do rozmowy z szefem i ewentualnego interweniowania w WORD okazało się:
najpierw było pytanie do zdających (zdawało 4), czy rozumieją zasady egzaminu. potem nasz kandydat omówił światło, płyn, dodatkowe wyposażenie autobusu i dopiero nastąpiły manewry.
nasz człowiek wsiadł, uruchomił silnik, zamknął drzwi i tu zaczynają się dziwne rzeczy. gość nie ruszył przez dobrą chwilę (sam nie potrafił określić ile to trwało), ale egzaminator podszedł i polecił mu otworzyć drzwi, wyłączyć światła, unieruchomić silnik i zapytał czy wiadome jest mu jakie manewry ma wykonać i na jakich zasadach. zdający powiedział, że tak, wobec czego egzaminator nakazał mu rozpoczęcie manewrów, które zdający rozpoczął tym razem bez świateł.
nie było przerwania rozpoczętego zadania jakim jest łuk, nie było w tym czasie pytania o wyposażenie.
oczywiście można w tym widzieć złą wolę egzaminatora, ale gdyby zdający ruszył bez zwłoki nie doszłoby do całego zajścia.
dlatego co innego jest takie sobie mówienie bez konsekwencji, ale gdy wypowiedź ma być podstawą jakiś sporów, gdzie może dojść do weryfikacji prawda może okazać się trochę inna. dlatego tak sceptycznie podchodzę do wypowiedzi typu:
słyszałem/widziałem,
kolega powiedział/pokazywał,
ogólnie wiadomo itp.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

Postprzez JAKUB » czwartek 30 marca 2017, 14:48

Cyryl napisał(a):(...)sprawdź kiedy masz wydane prawo jazdy, ja też nie mam żadnych C1, D1 itp. bo prawo jazdy wydane dawno temu,( ...)
No to sprawdzam na "plastyku" (PJ) pkt. 4a. 15.07.2015.
wydane dawno?
JAKUB
 
Posty: 1406
Dołączył(a): sobota 10 marca 2012, 19:53

Re: Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

Postprzez jasper1 » czwartek 30 marca 2017, 17:09

@Cyryl i @JAKUB
W kwestii tego co wpisywano/wpisuje się w dokumencie PJ.
Przez wiele lat obowiązywała w tym duża dowolność. Cześć urzędów pomimo braku stosownych zapisów w Rozporządzeniu w sprawie wydawania dokumentów odwoływała się bezpośrednio do PoRD, a później do UoKP i wpisywała kategorię T, a po wejściu w życie UoKP także inne kategorie, jak AM, B1 przy B itd.
Ponieważ takiej możliwości nie było jednak zapisanej w przepisach wykonawczych, to część urzędów skutecznie się temu opierała.
Obowiązek wpisywania wszystkich uprawnień w dokumencie prawa jazdy, a nie tyko tych zdobytych bezpośrednio w drodze zdanego egzaminu, pojawił się dopiero 25 lutego 2016 wraz z wejściem w życie Rozporzadzenia MIiB z dn. 24 lutego 2016 w sprawie wydawania dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami.

§10.6. Prawo jazdy w przypadkach, o których mowa w § 9, wydaje się odpowiednio:
1) w zakresie kategorii objętych pozytywnym wynikiem egzaminu państwowego oraz dodatkowo wydając prawo jazdy w zakresie kategorii:
a) A1 – nadaje się uprawnienia w zakresie prawa jazdy kategorii AM,
b) A2 – nadaje się uprawnienia w zakresie prawa jazdy kategorii AM i A1,
c) A – nadaje się uprawnienia w zakresie prawa jazdy kategorii AM, A1 i A2,
d) B1 – nadaje się uprawnienia w zakresie prawa jazdy kategorii AM,
e) B – nadaje się uprawnienia w zakresie prawa jazdy kategorii B1 i AM,
f) C1 – nadaje się uprawnienia w zakresie prawa jazdy kategorii AM,
g) C – nadaje się uprawnienia w zakresie prawa jazdy kategorii AM i C1,
h) D1 – nadaje się uprawnienia w zakresie prawa jazdy kategorii AM,
i) D – nadaje się uprawnienia w zakresie prawa jazdy kategorii AM i D1,
j) C+E – nadaje się uprawnienia w zakresie prawa jazdy kategorii B+E, C1+E i T oraz D1+E i D+E w przypadku osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami w zakresie prawa jazdy kategorii D1 i D,
k) D+E – nadaje się uprawnienia w zakresie prawa jazdy kategorii B+E, D1+E i T, l) B+E – nadaje się uprawnienia w zakresie prawa jazdy kategorii T;
2) w zakresie kategorii posiadanych w dotychczasowym prawie jazdy lub w zakresie kategorii równoważnych w posiadanym prawie jazdy oraz kategorii niższych;
3) po zwrocie przez osobę dotychczas posiadanego prawa jazdy;
4) w zakresie kategorii objętych pozytywnym wynikiem egzaminu państwowego oraz kategorii posiadanych w dotychczasowym prawie jazdy i nieobjętych zakresem tego egzaminu, z zastrzeżeniem pkt 1.


Dla porównania analogiczny fragment z poprzedniego Rozporządzenia z 31 lipca 2012.

§9.6. Prawo jazdy w przypadkach, o których mowa w § 8, wydaje się odpowiednio:
1) w zakresie kategorii objętych pozytywnym wynikiem egzaminu państwowego;
2) w zakresie kategorii posiadanych w dotychczasowym prawie jazdy lub w zakresie kategorii równoważnych w posiadanym prawie jazdy;
3) po zwrocie przez osobę dotychczas posiadanego prawa jazdy;
4) w zakresie kategorii objętych pozytywnym wynikiem egzaminu państwowego oraz kategorii posiadanych w dotychczasowym prawie jazdy i nieobjętych zakresem tego egzaminu.
Ostatnio zmieniony czwartek 30 marca 2017, 17:33 przez jasper1, łącznie zmieniany 1 raz
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

Postprzez JAKUB » czwartek 30 marca 2017, 17:26

Cyryl napisał(a):
Blacksmith napisał(a):(...)To co widziałem to widziałem i nie kłamie...
(...), wybacz, ale każdy wydział komunikacji jest dla mnie bardziej wiarygodny od Ciebie.
Teraz,... pewnie już nie.
JAKUB
 
Posty: 1406
Dołączył(a): sobota 10 marca 2012, 19:53

Re: Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

Postprzez Cyryl » czwartek 30 marca 2017, 21:46

no tak, ale
w Ustawie Prawo o ruchu drogowym 1997 jest:
3. Prawo jazdy:
...
4) kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E – uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem wolnobieżnym z przyczepą (przyczepami).
czyli kat. T.

w Ustawie o kierujących pojazdami 2011 jest:
"3. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawo jazdy:
...
2) kategorii B+E, C1+E, C+E, D1+E i D+E uprawnia do kierowania zespołem pojazdów złożonym z ciągnika rolniczego z przyczepą (przyczepami) lub pojazdu wolnobieżnego z przyczepą (przyczepami);"
czyli kat. T.

jasper1 napisał(a):...Dla porównania analogiczny fragment z poprzedniego Rozporządzenia z 31 lipca 2012.

§9.6. Prawo jazdy w przypadkach, o których mowa w § 8, wydaje się odpowiednio:
...
2) w zakresie kategorii posiadanych w dotychczasowym prawie jazdy lub w zakresie kategorii równoważnych w posiadanym prawie jazdy;
...



na pewno już w 2000 roku wpisywano kat. T z automatu, a pozostałymi (C1, D1) zgodzę się - różnie to bywało, choć we Wrocławiu wpisywano je od 2009 roku.

to co napisała Jesper 1 miało swoje konsekwencje w kategoriach A, w taki sposób, że instruktorzy posiadający A przenosili się fikcyjnie do powiatów Trzebnica, Oława, Oleśnica, aby posiadać uprawnienia A1, i A2 gdzie traktowano to zgodnie z Ustawą o kierujących pojazdami. w innych kategoriach nie było takich ciekawostek.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

Postprzez jasper1 » czwartek 30 marca 2017, 22:46

Cyryl, na temat kategorii instruktorskich trudno mi się wypowiadać w sposób wiążący, bo to nie moja bajka.
Jednak z tego co pamiętam, to spór dotyczący szkolenia na AM, A1, A2 nie wiązał się z tym, czy niższa kategoria była wpisana w legitymacji, ale dotyczył tego czy instruktor z uprawnieniami na kat. A może szkolić na niższe kategorie z tej grupy i jedni uważali, że tak, a inni, że nie. Czy szła za tym wymiany legitymacji instruktorskich w jakichś powiatach, bądź jej brak, tego nie kojarzę.

Wracając do dokumentu prawa jazdy.

Widziałam kilka praw jazdy wydanych w okolicach 2013, w których były wpisane wszystkie kategorie z wyjątkiem T, a różnice w podejściu starostw do tematu były znane osobom zainteresowanym (z tego co pamiętam, to z dużych miast nie wpisywała Łódź, ale pewna w tej chwili nie jestem).
Co do innych kategorii, to w moim dokumencie wydanym przez UM we Wrocławiu w 2013, już po wejściu w życie UoKP, jest tylko kategoria B, nikt mi B1 i AM nie wpisał, a teraz wpisuje się, więc z tym "z automatu od 2009" coś nie tak.
Zauważyłam, że wytłuściłeś część punktu 2) z rozporządzenia z 2012. w zakresie kategorii posiadanych w dotychczasowym prawie jazdy lub w zakresie kategorii równoważnych w posiadanym prawie jazdy; rozumiem, że jako argument za wpisywaniem kategorii T.
Niestety ten fragment dotyczy wymiany praw jazdy, w domyśle (z całości §8) zagranicznych. Zauważ, że w przypadku nabycia nowych uprawnień, czyli punkt 1), o wpisywaniu kategorii równoważnych nie ma mowy. Dziwne by to było, by komuś kto właśnie uzyskał C+E nie wpisać T, ale komuś kto miał je wcześniej i wymienia dokument już tak.

Oczywiście masz racje jeśli chodzi o PoRD, a następnie UoKP, że są w nich zapisy, które mówią o równoważności kategorii, ale zapis z ustawy bez stosownych przepisów wykonawczych jest martwym przepisem. Oczywiście w takiej sytuacji praktycy próbują sobie radzić i radzą sobie różnie, co przekładało się na różną praktykę dotyczącą wydawania dokumentów o czym pisałam w poprzednim poście.
Jest jednak subtelna różnica pomiędzy uprawnia, a nadaje się uprawnienia. To ta subtelna różnica sprawiła, że w końcu zaczęto nadawać uprawnienia i wpisywać je w prawie jazdy wraz z postępującą unifikacją dokumentów i kategorii w różnych państwach. Zauważ jednak, że nadal nie ma nadania uprawnienia w zakresie A1 po 3 latach z B, a uprawnionym się jest - Rozporządzenie w sprawie wydawania dokumentów milczy na ten temat.
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Dlaczego zdawalność na kat. B jest tak niska? (Ankieta)

Postprzez Cyryl » piątek 31 marca 2017, 05:55

sprawa z kat. T zaczęła się jeszcze przed 2000 rokiem, a było to na skutek tego, że duża liczba ludzi posiadających prawa jazdy B+E i C+E wyjeżdżało do innych krajów pracować w rolnictwie. żeby było zabawniej, kat. T uprawniała do prowadzenia ciągników rolniczych z przyczepami tylko w ruchu krajowym, za granicą Polak musiał mieć B+E lub C+E. więc kat. T musiał mieć dla pracodawcy, a dla policji i służb w rodzaju BAG kategorie z E. co dziwnego tutaj urzędnicy nie stawili tutaj większego oporu i początkowo wpisywane kat. T, gdy właściciel się upomniał, później gdzieś od 2000/2001 z automatu. tak było we Wrocławiu i innych miastach.
natomiast kategorie jak ja to nazywam poboczne AM, A1, A2, B1, C1 i D1 nie dają żadnych dodatkowych uprawnień, więc nikt się o nie nikt upominał. dodatkowo jeżeli ktoś jeździł mniejszym motocyklem, mniejszym autem, ciężarówką czy autobusem, kontrolujący czy to policjanci czy ITD (lub im odpowiadające służby w innych krajach) nie zwracają na to uwagi.
więc z wpisywaniem tak jak zauważyłaś było i jest dowolnie. większość znanych mi osób ma prawo jazdy z 2009-2011 i ma, ja mam z 2013 i mam te kategorie, a jak wspomniał JAKUB on nie ma i pewnie są jeszcze takie osoby, ale już kat. T ma i brak tej kategorii na prawie jazdy przed 2011-2013 już jeżeli nie jest niemożliwe to bardzo mało prawdopodobne.
tutaj wracamy do uprawnień instruktorskich. o ile uznawano kurs na kat. B1, który prowadził instruktor z kat. B, o tyle kursy na kategorie AM, A1 i A2 prowadzone przez instruktorów z kat. A nie uznawano i o to była mocna batalia we Wrocławiu. w innych miastach szybko urzędnicy zrezygnowali z oporu, jednak we Wrocławiu część instruktorów fikcyjnie przemeldowała się do ościennych powiatów, aby wpisano im te niższe kategorie i dopiero ten akt wykonawczy, który zacytowałaś położył temu kres.

jednak wracając do meritum sprawy bardzo młody gość, który nieznajomemu chwali się prawo jazdy, posiadając podane kategorie prawa jazdy kat. T musi mieć. brak jest tak mało prawdopodobny, że graniczy z cudem.
dodatkowo informacja podawane przez naszego kolegę w stylu: słyszałem, kolega powiedział i ogólnie wiadomo itp. dodatkowo podważa wiarygodność tej informacji.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości