Praktyka kat A

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Praktyka kat A

Postprzez Bohun221 » wtorek 09 sierpnia 2016, 10:57

Witajcie
Jestem Bartek mam 24 Lata i za 2 dni mam egzamin praktyczny w Poznaniu na kat A. Do tej pory posiadam kat B ale z moto mam do czynienia od dzieciaka.
Mam do Was pytanie, które mnie nurtuje otóż znalazłem kilka filmików na necie gdzie osoba egzaminowana wyjeżdżając z slalomu tzw. ósemki x5 raz zatrzymuje się przed slalomem wolnym między bramkami a inni jadą od razu w slalom wolny. Jak to wygląda gdy zakończę ósemki wyjadę na liniach przerywanych bez zatrzymania się jadę w slalom wolny czy muszę się zatrzymać przed pierwszym przejazdem i upewnić przed ruszeniem ?
Po wykonaniu pierwszego slalomu wolnego wracam na punkt startu pierwszego slalomu i ponownie się zatrzymuje czy jadę od razu ?
Może głupie pytanie ale proszę o poradę :)

Pozdrawiam serdecznie
Bartek
Bohun221
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek 09 sierpnia 2016, 10:52

Re: Praktyka kat A

Postprzez pisaq » czwartek 11 sierpnia 2016, 00:30

Cześć Bartek!
Pytanie nie jest głupie, ale trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Tutaj wszystko zależy od WORDu i egzaminatora. U mnie, w Dąbrowie Górniczej, po zakończeniu ósemki należało podjechać do slalomu wolnego, zatrzymać się, upewnić o możliwości ruchu i wykonać slalom. Następnie wrócić i drugi przejazd zrobić bez zatrzymania. Egzaminator dopuszczał możliwość zatrzymania się przed drugim przejazdem, ale nie była obowiązkowa.
Słyszałem nawet, że w niektórych WORDach ósemka i slalom wolny są traktowane jako jeden manewr, który należy wykonać bez zatrzymania. Egzaminator poinformuje Cię o sposobie wykonywania zadań, ale pewnie chcesz wiedzieć wcześniej, żeby móc poćwiczyć. Dlatego najlepiej jak spytasz w swoim OSK :)
pisaq
 
Posty: 137
Dołączył(a): sobota 05 listopada 2005, 22:55
Lokalizacja: Wojkowice

Re: Praktyka kat A

Postprzez skov » czwartek 11 sierpnia 2016, 19:27

Zamieszanie z rożnymi treściami dostępnymi w internecie związane jest ze zmianą przepisów. Przed zmianami slalom wolny i "ósemka" to było jedno zadanie egzaminacyjne. Obecnie zostało to rozdzielone na dwa zadania. A skoro dwa, to przed każdym z nich należy się zatrzymać i upewnić o możliwości jazdy.
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1411
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Praktyka kat A

Postprzez pisaq » czwartek 11 sierpnia 2016, 20:58

Zgodzę się z tym, że są to dwa osobne zadania, ale od zdających słyszałem, że kwestia zatrzymania przed slalomem wolnym zależy od "widzimisię" egzaminatora.
W moim przypadku, każdym z trzech :D należało się zatrzymać i upewnić o możliwości ruszenia, jednak drugi przejazd można było zrobić z marszu.
pisaq
 
Posty: 137
Dołączył(a): sobota 05 listopada 2005, 22:55
Lokalizacja: Wojkowice

Re: Praktyka kat A

Postprzez skov » czwartek 11 sierpnia 2016, 21:22

pisaq napisał(a):Zgodzę się z tym, że są to dwa osobne zadania, ale od zdających słyszałem, że kwestia zatrzymania przed slalomem wolnym zależy od "widzimisię" egzaminatora.


tu nie może być "widzimisia" - musi być zatrzymanie ponieważ elementem ocenianym jest upewnienie się o możliwości jazdy i płynne ruszenie.


pisaq napisał(a):W moim przypadku, każdym z trzech :D należało się zatrzymać i upewnić o możliwości ruszenia, jednak drugi przejazd można było zrobić z marszu.


dokładnie tak, ponieważ slalom wolny to dwa przejazdy i zatrzymanie pomiędzy nimi jest zbędne.
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1411
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Praktyka kat A

Postprzez Bohun221 » piątek 12 sierpnia 2016, 10:15

To w takim razie odpowiem od siebie jestem już po egzaminie w dniu 11.08.2016 godz 17:15 Zdane za pierwszym .

Więc w WORD piła rzeczy eksploatacyjne czyt. światła etc sprawdzamy pod garażem po czym instruktor ustawia motocykl w polu tzw. garażu , przepychamy ustawiamy. Po wykonaniu nakazuje podprowadzić motocykl do lini przerywanej od pola z ósemkami i przygotować się do jazdy. Robimy ósemki i na jego komunikat wyjeżdżamy po czym ustawiamy się na lini przerywanej przed slalomem wolnym. Na sygnał rozglądamy się i ogień potem wracamy i ustawiamy się ponownie na lini i ruszamy z miejsca.

Mam już to za sobą , niestety narzeczona na A2 oblała , zgasł jej na łuku w ósemce po czym zablokowało się koło i położył się jej motocykl na bok. Za tydzień ma poprawkę a teraz na siłkę musi wyruszyć :)

Bardzo dziękuję za pomocne odpowiedzi

Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia Tym którzy mają to przed sobą :)
Bartek
Bohun221
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek 09 sierpnia 2016, 10:52

Re: Praktyka kat A

Postprzez pisaq » wtorek 16 sierpnia 2016, 00:11

Gratuluję Bartek, lewa w górę :)
skov napisał(a):
pisaq napisał(a):W moim przypadku, każdym z trzech :D należało się zatrzymać i upewnić o możliwości ruszenia, jednak drugi przejazd można było zrobić z marszu.


dokładnie tak, ponieważ slalom wolny to dwa przejazdy i zatrzymanie pomiędzy nimi jest zbędne.

Owszem, jest to zbędne, ale jeśli się decydujemy to pamiętajmy o upewnieniu się o możliwości jazdy.
Podobnie jak trzeba uważać na pachołki nie będące elementami naszego zadania. Potrącenie jakiegokolwiek pachołka kończy egzamin.
pisaq
 
Posty: 137
Dołączył(a): sobota 05 listopada 2005, 22:55
Lokalizacja: Wojkowice

Re: Praktyka kat A

Postprzez skov » wtorek 16 sierpnia 2016, 09:16

teoretycznie zatrzymanie i podparcie się nogą przed drugim przejazdem powinno skutkować nie zaliczeniem zadania. :D
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1411
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Praktyka kat A

Postprzez Bohun221 » wtorek 16 sierpnia 2016, 13:20

Przepraszam teraz widzę że napisałem w poście wyżej WORD PIła a chodziło mi o WORD Poznań bo tu zdawałem .
Bohun221
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek 09 sierpnia 2016, 10:52

Re: Praktyka kat A

Postprzez pisaq » wtorek 16 sierpnia 2016, 21:59

skov napisał(a):teoretycznie zatrzymanie i podparcie się nogą przed drugim przejazdem powinno skutkować nie zaliczeniem zadania. :D

Zgadza się, dlatego należy uważnie słychać egzaminatora podczas prezentacji/omówienia zadań.
pisaq
 
Posty: 137
Dołączył(a): sobota 05 listopada 2005, 22:55
Lokalizacja: Wojkowice

Re: Praktyka kat A

Postprzez Bohun221 » środa 17 sierpnia 2016, 08:34

pisaq napisał(a):
skov napisał(a):teoretycznie zatrzymanie i podparcie się nogą przed drugim przejazdem powinno skutkować nie zaliczeniem zadania. :D

Zgadza się, dlatego należy uważnie słychać egzaminatora podczas prezentacji/omówienia zadań.



Zgadza się , przed samym egzaminem w salce jeden z egzaminatorów tłumaczy zasady egzaminu itp itd co gdzie jak jechać i się zatrzymywać, z czego sam egzaminator również przed zadaniem powiedział że jedzie Pan jedną potem wraca na miejsce zatrzymuje i następną gdy będzie Pan gotowy.
Bohun221
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek 09 sierpnia 2016, 10:52


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości