Oblany egzamin C+E

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Oblany egzamin C+E

Postprzez adikopo1991 » środa 27 lipca 2016, 18:20

Witam i z góry dziękuje za pomoc, sytuacja tyczy się uznania przez egzaminatora że zawracanie w tym miejscu jest niedozwolone, postaram się dokładnie opisac skrzyżowanie. Dwie jezdnie sąsiadujące ze sobą o dwóch pasach ruchu, jednokierunkowe oddzielone pasem zieleni, egzaminatro wydał polecenie zawrócenia w najbliższym możliwym miejscu na lewym pasie był zjazd na krótki około 20 metrowy pas do lewoskrętu na sąsiadujacą dwupasmowa jezdnie ednokierunkowa, ja z pasa prawego zjechałem na lewy (środkowy nie do lewoskrętu i z niego zawróciłem bo gabaryt nie pozwalały mi zawrócic z lewego pasa, przed skzyzowaniem jest znak informacyjny ( lewy krótki pas strzałka w lewo środkowy strzałka prosto prawy strzałka prosto i w prawo) nie ma lini ciągłych ani podwójnych zakazu zawracania, zdaniem egzaminatora wykonalne jest zawrócenie z lewego pasa, próbowałe tego z instruktorem i da sie ale kolo dosownie ociera zestawem z nauki o krawęznik i instruktor pwiedział żeby lepej nie ryzykowac i zrobic to ze środkowego pasa Dzien przed egzaminem powiedział też ze rozmawiał z Egzaminatorem nadzorującym o tym miejscu kilka miesięcy wcześniej i powiedział mu ze jest dozwolone i mega się wku....ił że teraz angle egzaminator mnie tam oblał. Powołuje sie tutaj na :http://prawo.money.pl/kodeks/drogowy/dzial-ii-ruch-drogowy/rozdzial-3-ruch-pojazdow/art-22 3 punkt ustawy w którym pisze o nie stosowaniu wydaje mi sie byc kluczowy Według kodeksu zawraca nie wolno w poniżej opisanych przypadkach B-23 "Zakaz zawracania"
linii ciągłej pojedynczej lub podwójnej
sygnalizacji kierunkowej S-3 bez strzałki zawracania
nakaz jazdy prosto, w lewo lub w prawo (znaki typu C) Podkreślam że na skrzyżowaniu nie było znaku nakazu tylko znak informacyjny.
Jeszcze raz dzięki za odpowiedź, mam nadzieje że opis jest zrozumiały :P
adikopo1991
 
Posty: 4
Dołączył(a): środa 27 lipca 2016, 17:55

Re: Oblany egzamin C+E

Postprzez skov » piątek 29 lipca 2016, 16:30

Jaka jest konkretna przyczyna wyniku negatywnego? Podaj miejscowość i nazwę ulicy będzie można podejrzeć na street view.
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1411
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Oblany egzamin C+E

Postprzez kursant1234 » piątek 29 lipca 2016, 21:29

Przyczyna jest prosta, zawrócił do pasa do jazdy na wprost, takie zawracanie można wykonać na egzaminie, gdy nie ma znaków poziomowych na jezdni. Wtedy możesz zawracać z komentarzem. Wiadomo że w w życiu kierowca tak zawróci, ale to egzamin ...
kursant1234
 
Posty: 2
Dołączył(a): piątek 13 maja 2016, 07:26

Re: Oblany egzamin C+E

Postprzez adikopo1991 » piątek 29 lipca 2016, 22:08

Opole, ulica Generała Kazimierza Sosnkowskiego z ulicą stokrotek i grota roweckiego, jadąc w stronę ronda od olicy Pużaka. Dzięki za zainteresowanie.
adikopo1991
 
Posty: 4
Dołączył(a): środa 27 lipca 2016, 17:55

Re: Oblany egzamin C+E

Postprzez adikopo1991 » piątek 29 lipca 2016, 22:11

Przyczyną jest zawróćenie w niedozwolonym miejscu/ nie stosowanie sie do znaków informacyjnych.
adikopo1991
 
Posty: 4
Dołączył(a): środa 27 lipca 2016, 17:55

Re: Oblany egzamin C+E

Postprzez skov » niedziela 31 lipca 2016, 21:03

Nie znam miasta ale twój instruktor zapewne zna i wie czy jest to miejsce uczęszczane podczas egzaminów na C+E. Jeżeli jest, to zapewne doskonale wie czy pojazdem egzaminacyjnym da się zawrócić z lewego pasa. Jeżeli się da a ty zawróciłeś ze środkowego to przyczyna przerwania egzaminu słuszna. Egzaminator zna swój samochód i pewnie nie raz nim zawracał w tym miejscu, więc stąd ta decyzja.
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1411
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Oblany egzamin C+E

Postprzez adikopo1991 » poniedziałek 01 sierpnia 2016, 06:40

Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.
4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
6. Zabrania się zawracania:
1) w tunelu, na moście, wiadukcie lub drodze jednokierunkowej;
2) na autostradzie;
3) na drodze ekspresowej, z wyjątk
iem skrzyżowania lub miejsca do tego przeznaczonego;
4) w warunkach, w których mogłoby to zagrozić bezpieczeństwu ruchu na drodze lub ruch ten utrudnić.
adikopo1991
 
Posty: 4
Dołączył(a): środa 27 lipca 2016, 17:55

Re: Oblany egzamin C+E

Postprzez rpa » wtorek 02 sierpnia 2016, 07:16

skov napisał(a):Nie znam miasta ale twój instruktor zapewne zna i wie czy jest to miejsce uczęszczane podczas egzaminów na C+E. Jeżeli jest, to zapewne doskonale wie czy pojazdem egzaminacyjnym da się zawrócić z lewego pasa. Jeżeli się da a ty zawróciłeś ze środkowego to przyczyna przerwania egzaminu słuszna. Egzaminator zna swój samochód i pewnie nie raz nim zawracał w tym miejscu, więc stąd ta decyzja.

Beznadziejna interpretacja. Sam fakt, że coś jest możliwe, nie znaczy jeszcze, że jest sensowne i bezpieczne. Zdający nie musi znać miasta i na podstawie własnej obserwacji (mocno przerysowanej i asekuranckiej - no ale do tego doprowadziły wyśrubowane warunki zdania egzaminu) decyduje z którego pasa jechać. Jeśli manewr był bezpieczny, a zawrócenie z lewego pasa byłoby dużo trudniejsze, a przez to mniej bezpieczne (z racji czasu, przez który wykonuje się manewr [dłuższy niż przy łatwiejszym], a także z przymusu precyzyjnej jazdy pod presją czasu [bo z naprzeciwka może ktoś wyjechać i wtedy wymuszenie]), egzaminator na dobrą sprawę nie miał podstaw by cię uwalić. Znam to skrzyżowanie i osobiście sądzę, że trzeba mieć nieźle nakopane we łbie, żeby próbować tam zawracać składem z lewego pasa, tym bardziej że projektant drogi przewidział taką sytuację i zastosował znak P-1e, który czemu miałby służyć, jak nie ciężarówkom? Autobusy raczej rzadko nawracają, bo mają swoje ustalone trasy z pętlami.
rpa
 
Posty: 367
Dołączył(a): sobota 09 stycznia 2016, 17:11

Re: Oblany egzamin C+E

Postprzez skov » wtorek 02 sierpnia 2016, 20:29

3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.


Ten zapis jest precyzyjny - jeżeli wymiary umożliwiają skręcenie z właściwego pasa to należy z niego skręcać. Nie ma mowy o tym, że jak jest łatwiej i bezpieczniej to można z innego. Przepis też nie uwzględnia wiedzy i umiejętności kierującego.

tym bardziej że projektant drogi przewidział taką sytuację i zastosował znak P-1e, który czemu miałby służyć, jak nie ciężarówkom?


znak P-1e umożliwia przejazdy poprzeczne na skrzyżowaniu
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1411
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości