Plac manewrowy- cofanie na łuku.

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Plac manewrowy- cofanie na łuku.

Postprzez daggerfall » piątek 13 listopada 2015, 02:08

Witam, dzisiaj pierwszy raz zdawałem na kategorię B i mimo, że na kursie robiłem plac manewrowy idealnie to dzisiaj zawadziłem o pachołek i nie zdałem.
Mój instruktor mówił mi, żebym kręcił o pół obrotu kierownicy kiedy jestem obok 2 pachołka i o pół obrotu za 3 pachołkiem. Na kursie ani razu nie popełniłem błędu a dzisiaj na egzaminie się to nie udało. Teraz czytam, że lepiej robić jeden pełny obrót kierownicą za drugim pachołkiem i potem tylko patrzeć na linie i prostować. Czy według was sposób mojego instruktora jest w porządku?
daggerfall
 
Posty: 4
Dołączył(a): środa 11 listopada 2015, 15:22

Re: Plac manewrowy- cofanie na łuku.

Postprzez mat19 » piątek 13 listopada 2015, 13:00

Ja myślę że metoda na pachołki jak dla mnie jest głupotą.Trzeba troszkę pomyśleć nad tym co się robi,gdzie się cofa . Na drodze,jak będziesz cofał nie będziesz miał pachołków :) No ale każdy uczy jak umie.:) Spróbuj cofać normalnie nie na pachołki zobaczysz jak ci lepiej :)
B-11.02.11
C-22.12.14
C+E-19.10.15
Avatar użytkownika
mat19
 
Posty: 25
Dołączył(a): czwartek 18 grudnia 2014, 15:54

Re: Plac manewrowy- cofanie na łuku.

Postprzez JAKUB » piątek 13 listopada 2015, 13:16

Temat jest bardziej złożony. Różne są metody (generalnie trzy. Twoja - na ćwiartki, na obrót i na czuja ). Ty musisz to poćwiczyć i wybrać ta którą Ci przypasuje. Najprościej (moim zdaniem) jest na pełen obrót,...
JAKUB
 
Posty: 1406
Dołączył(a): sobota 10 marca 2012, 19:53

Re: Plac manewrowy- cofanie na łuku.

Postprzez piotrekbdg » piątek 13 listopada 2015, 14:12

JAKUB napisał(a):Temat jest bardziej złożony. Różne są metody (generalnie trzy. Twoja - na ćwiartki, na obrót i na czuja ). Ty musisz to poćwiczyć i wybrać ta którą Ci przypasuje. Najprościej (moim zdaniem) jest na pełen obrót,...


Jest jedna metoda - jedziesz i myślisz, reszta to substytuty dla "kierowców", którzy tego myślenia się wybyli w drodze ewolucji.

To, że "sposoby" są dla ludzi inteligentnych inaczej potwierdzają dobitnie już same te wątki w których przeczytać można te genialne porady. Na pełen obrót, na pół, na liczenie pachołków...że też żądnemu z Was, geniuszy kierownicy nie wpadło ani przez chwilę do głowy, że na egzaminach są różne marki samochodów, które różnią się między sobą rozmiarami, promieniem skrętu, widocznością do tyłu, konstrukcją bocznego słupka itd. A Wy jak zaklęci podajecie uniwersalne rozwiązania które pasują na pewno idealnie i do Fiata Punto, Peugeota 206 i Nissana Micry zarazem. :spoko:
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Re: Plac manewrowy- cofanie na łuku.

Postprzez bartek4334 » piątek 13 listopada 2015, 14:48

Może to jest złudzenie, ale zdawałem już na trzy kategorie prawa zjazdy i za każdym razem mam wrażenie, że łuk jest mniejszy niż ten na których się uczymy. Do tego pachołki też mogą różnie stać i później właśnie tak się dzieje. Głową trzeba ruszyć, rozejrzeć się przy cofaniu, powoli i nie ma lipy, ze sie nie da.
bartek4334
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota 10 stycznia 2015, 10:21

Re: Plac manewrowy- cofanie na łuku.

Postprzez daggerfall » piątek 13 listopada 2015, 15:14

Niestety instruktor mi na siłę wciskał swój sposób, chociaż sam chciałem to robić na wyczucie. Efekty są tego takie, że na egzaminie nie myślałem tylko obracałem kierownicą jak według jakiegoś wzoru. Czas chyba zmienić instruktora na dodatkowe jazdy które wykupię, specjalnie na plac manewrowy- na mieście idzie mi dobrze. Tylko, że 140 poszło się j** :(
daggerfall
 
Posty: 4
Dołączył(a): środa 11 listopada 2015, 15:22

Re: Plac manewrowy- cofanie na łuku.

Postprzez WiecznyKursant » piątek 13 listopada 2015, 21:10

Ale po co uczyć się na "sztywno". Musisz wyczuć samochód i skręcić w odpowiednim momencie, ja ćwiczyłem na 2 placach z łukiem i każdy był w zasadzie inny a na egzaminie się okazało że metoda z kierownicą się nie sprawdza bo są pachołki ustawione inaczej.

Łuk zawsze można poprawić jak np. najedziesz na linię. Trzeba uważać na spadki i wzniesienia bo też place manewrowe są różne, egzaminator może stanąć bardzo blisko pachołka wtedy najlepiej ruszać z ręcznego.
WiecznyKursant
 

Re: Plac manewrowy- cofanie na łuku.

Postprzez terror » piątek 13 listopada 2015, 23:02

Jedź na lusterka. Widzisz w nich linię i jej się trzymasz. Ot cała filozofia. Nie wyborażam sobie jazdy ciężarowym na pachołki...
PJ: B, C
Avatar użytkownika
terror
 
Posty: 65
Dołączył(a): wtorek 26 maja 2015, 23:27

Re: Plac manewrowy- cofanie na łuku.

Postprzez Karolina1994 » wtorek 17 listopada 2015, 15:30

daggerfall napisał(a):Witam, dzisiaj pierwszy raz zdawałem na kategorię B i mimo, że na kursie robiłem plac manewrowy idealnie to dzisiaj zawadziłem o pachołek i nie zdałem.
Mój instruktor mówił mi, żebym kręcił o pół obrotu kierownicy kiedy jestem obok 2 pachołka i o pół obrotu za 3 pachołkiem. Na kursie ani razu nie popełniłem błędu a dzisiaj na egzaminie się to nie udało. Teraz czytam, że lepiej robić jeden pełny obrót kierownicą za drugim pachołkiem i potem tylko patrzeć na linie i prostować. Czy według was sposób mojego instruktora jest w porządku?

Mnie uczą właśnie pełny obrót kierownicą gdy drugi pachołek jest na środku bocznej lewej szyby, i później patrzenie na linię tak jak napisałeś, przyznam rację użytkownikom że na pachołki jest to kiepska nauka, mimo że jest to dla mnie bardzo łatwy sposób i robię łuk bezbłędnie ale miałam okazję wyjeżdżać z parkingu do tyłu w sposób tak jak pokonujemy łuk, niestety pachołków nie było i robiłam na wyczucie, jakoś się udało... :)
WiecznyKursant napisał(a):Ale po co uczyć się na "sztywno". Musisz wyczuć samochód i skręcić w odpowiednim momencie, ja ćwiczyłem na 2 placach z łukiem i każdy był w zasadzie inny a na egzaminie się okazało że metoda z kierownicą się nie sprawdza bo są pachołki ustawione inaczej.

Łuk zawsze można poprawić jak np. najedziesz na linię. Trzeba uważać na spadki i wzniesienia bo też place manewrowe są różne, egzaminator może stanąć bardzo blisko pachołka wtedy najlepiej ruszać z ręcznego.
I właśnie ja tego sie boję że na egzaminie pachołki będę mieć ustawione inaczej.
Egzamin teoretyczny 02.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny (71/74)
Egzamin praktyczny 16.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny
Karolina1994
 
Posty: 354
Dołączył(a): czwartek 08 października 2015, 09:10

Re: Plac manewrowy- cofanie na łuku.

Postprzez VanDerVart » wtorek 17 listopada 2015, 15:48

daggerfall napisał(a):Witam, dzisiaj pierwszy raz zdawałem na kategorię B i mimo, że na kursie robiłem plac manewrowy idealnie to dzisiaj zawadziłem o pachołek i nie zdałem.
Mój instruktor mówił mi, żebym kręcił o pół obrotu kierownicy kiedy jestem obok 2 pachołka i o pół obrotu za 3 pachołkiem. Na kursie ani razu nie popełniłem błędu a dzisiaj na egzaminie się to nie udało. Teraz czytam, że lepiej robić jeden pełny obrót kierownicą za drugim pachołkiem i potem tylko patrzeć na linie i prostować. Czy według was sposób mojego instruktora jest w porządku?


Żadne pachołki stary!
Wyobraź sobie sytuację jazdy na mieście :hmm:

Na łuku robimy tak:
Jedziemy sobie w stronę skrętu w prawo i w momencie skręcania staramy się utrzymać przy lewej krawędzi, po skręcie zaś i jechaniu już na wprost do zatrzymania ustawiamy się przy prawej krawędzi.
W momencie cofania ruszamy do tyłu i obserwując prawe lusterko sterujemy tak kierownicą, abyśmy skręcali razem z linią :spoko:
Lusterka dobrze ustawione, wyczuta kierownica sprzęgło i gaz oraz odległości pomiędzy przodem/tyłem auta od pachołków końcowych = sukces :D
Teoria 74/74 13 listopada 2015 (piątek)
Praktyka 2 grudnia :D
VanDerVart
 
Posty: 78
Dołączył(a): sobota 14 listopada 2015, 00:46

Re: Plac manewrowy- cofanie na łuku.

Postprzez Karolina1994 » wtorek 17 listopada 2015, 15:57

Po co gaz? Znaczy mnie uczą aby robić to samym sprzęgłem, robimy to wolniej i możemy łatwo zwolnić nie zatrzymując pojazdu lub przyśpieszyć, czyli taka zabawa sprzęgłem.
Egzamin teoretyczny 02.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny (71/74)
Egzamin praktyczny 16.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny
Karolina1994
 
Posty: 354
Dołączył(a): czwartek 08 października 2015, 09:10

Re: Plac manewrowy- cofanie na łuku.

Postprzez piotrekbdg » wtorek 17 listopada 2015, 16:37

Żeby nie zgasł? Tym bardziej, ze w egzaminacyjnym samochodzie nie masz obczajonego na 100% sprzęgła, jesteś w nowym pojeździe, dla lepszego samopoczucia dobrze jest choć odrobinę wskazówkę na obrotomierzu podnieść.
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Re: Plac manewrowy- cofanie na łuku.

Postprzez VanDerVart » wtorek 17 listopada 2015, 17:02

piotrekbdg napisał(a):Żeby nie zgasł? Tym bardziej, ze w egzaminacyjnym samochodzie nie masz obczajonego na 100% sprzęgła, jesteś w nowym pojeździe, dla lepszego samopoczucia dobrze jest choć odrobinę wskazówkę na obrotomierzu podnieść.


Dokładnie, przecież każde sprzęgło inaczej się zachowa (zapoznanie się z autem egzaminacyjnym jest bardzo krótkie i warto wiedzieć więcej) :wink:
Teoria 74/74 13 listopada 2015 (piątek)
Praktyka 2 grudnia :D
VanDerVart
 
Posty: 78
Dołączył(a): sobota 14 listopada 2015, 00:46

Re: Plac manewrowy- cofanie na łuku.

Postprzez Borys_q » wtorek 17 listopada 2015, 18:52

Im więcej będziesz trenować pracę samym sprzęgłem tym łatwiej będzie ci szybko wyczuć nowy samochód.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Plac manewrowy- cofanie na łuku.

Postprzez Karolina1994 » wtorek 17 listopada 2015, 19:09

Borys_q napisał(a):Im więcej będziesz trenować pracę samym sprzęgłem tym łatwiej będzie ci szybko wyczuć nowy samochód.

Pewnie też tak uważam :) Pierwsze jazdy miałam na suzuki, później trochę renault ale poza kursem tak po bocznych wiejskich drogach, później jak miałam kolejne jazdy oplem to nie miałam większych problemów z wyczuciem sprzęgła.
Egzamin teoretyczny 02.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny (71/74)
Egzamin praktyczny 16.12.2015 podejście 1 wynik: Pozytywny
Karolina1994
 
Posty: 354
Dołączył(a): czwartek 08 października 2015, 09:10

Następna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości