Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

Postprzez terror » piątek 10 lipca 2015, 23:58

Trochę się uśmiałem ale niech ktoś na to zerknie:

Obrazek

To. wg ostatniej nowej aktualizacji jest poprawna odpowiedź.

btw. zainstalujcie mod ReIMG dla phpbb, a znacznie poprawi wyświetlanie za dużych jak i za małych obrazków na forum ;-)
PJ: B, C
Avatar użytkownika
terror
 
Posty: 65
Dołączył(a): wtorek 26 maja 2015, 23:27

Re: Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

Postprzez oskbelfer » sobota 11 lipca 2015, 00:33

Ale z czego się uśmiałeś ?

Chyba jednak zbyt mało znasz się na temacie i dlatego Cię coś śmieszy.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

Postprzez terror » niedziela 12 lipca 2015, 12:08

Widocznie nie masz pojęcia o czym piszesz. Co włączony bieg neutralny do uszkodzenia skrzyni biegów?
PJ: B, C
Avatar użytkownika
terror
 
Posty: 65
Dołączył(a): wtorek 26 maja 2015, 23:27

Re: Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

Postprzez Borys_q » niedziela 12 lipca 2015, 22:39

Dłuższe przesyłanie ciężarówki np kilkanaście kilometrów na motylu lub sztywnym holu powinno odbywać się z zdemontowanym wałem napędowym, skrzynie w ciężarówkach są inaczej smarowane niż w osobowych, rozbryzg w ciężarówkach nie wystarcza.

Ps 8 sekund w guuglu dało taki wynik wychodzi, że skrzynie są delikatniejsze niż myślałem.

http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?f=5&t=5572&sid=1495ae67a97b7a99d3803e8951377994&view=print
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

Postprzez terror » niedziela 12 lipca 2015, 23:12

No to ciekawe bo w pewnej książce jest to dosyć dokładnie opisane: niedopuszczane zjężdzanie z wyłączonym silnikiem (hamulce, uszkodzenie kompresorów..). Jazda na luzie wpływa na zużycie paliwa i niestabilność jazdy (rozłączona skrzynia biegów).

Druga w sprawa w innych testach poprawną odpowiedzią jest wysokie zużycie paliwa.

Wyczytałem także: jazda na luzie moze i wplywa na skrzynie (a konkretnie na cisnienie oleju jakie daje pompa), ale za to nijak sie ma do centralnego smarowania ktore sluzy do samoczynnego smarowania zwrotnic, grzechotek itp.)

Jak ktoś ma jakieś konkretne materiały (dowody), że silnik który pracuje na biegu jałowym uszkadza skrzynie biegów - niech je tu poda, adres url strony, skan ksiazki, ew autora i tytuł. Chętnie poczytam.



Przeczytałem cały temat i akurat wywnioskowałem, że uszkodzić skrzynię można przez OLEJ (braki, stary wyeksploatowany). Gdy jest stary gęsty pompa nie daje odpowiedniego smarowania i skrzynia pada.
Ostatnio zmieniony niedziela 12 lipca 2015, 23:25 przez terror, łącznie zmieniany 1 raz
PJ: B, C
Avatar użytkownika
terror
 
Posty: 65
Dołączył(a): wtorek 26 maja 2015, 23:27

Re: Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

Postprzez Borys_q » niedziela 12 lipca 2015, 23:23

że silnik który pracuje na biegu jałowym uszkadza skrzynie biegów


A ty w ogóle rozumiesz to pytanie? Zaczynam mieć wątpliwości, chodzi o jazdę na luzie, nie o silnik na biegu jałowym. Centralne smarowanie to zupełnie inna historia i nie o to tu chodzi.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

Postprzez terror » niedziela 12 lipca 2015, 23:27

Chodziło o bieg jałowy podczas jazdy. Nie dopisałem (a tego tyczy dyskusja). Wg tego co wyczytałem na forum które podałeś to:

1) olej (stary lub braki)
2) holowanie (na wyłączonym silniku - pompa etc)
3) jazda na luzie + wcisniete sprzeglo
4) wyeksploatowanie

Swoją drogą, te skrzynie potrafią przezyć miliony kilometrów.. Także dalej uważam, że jazda na luzie nie ma wpływu na skrzynię biegów.
Ostatnio zmieniony niedziela 12 lipca 2015, 23:41 przez terror, łącznie zmieniany 1 raz
PJ: B, C
Avatar użytkownika
terror
 
Posty: 65
Dołączył(a): wtorek 26 maja 2015, 23:27

Re: Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

Postprzez Borys_q » niedziela 12 lipca 2015, 23:40

Napisane było też że pompa na luzie na biegu jałowym nie obraca się z odpowiednia szybkością i wytwarza niższe ciśnienie oleju, co morze spowodować zatarcie łożysk zwłaszcza jeśli olej jest blisko końca eksploatacji lub już przewalona wymiana. Wniosek podczas jazdy na luzie może zostać uszkodzona skrzynia biegów. A co byś innego zaznaczył duży wzrost zużycia paliwa? Różnice prawdopodobnie 5-ciu procent nie przekroczą.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

Postprzez terror » niedziela 12 lipca 2015, 23:44

Borys_q napisał(a):Napisane było też że pompa na luzie na biegu jałowym nie obraca się z odpowiednia szybkością i wytwarza niższe ciśnienie oleju, co morze spowodować zatarcie łożysk zwłaszcza jeśli olej jest blisko końca eksploatacji lub już przewalona wymiana. Wniosek podczas jazdy na luzie może zostać uszkodzona skrzynia biegów. A co byś innego zaznaczył duży wzrost zużycia paliwa? Różnice prawdopodobnie 5-ciu procent nie przekroczą.


Zaznaczyłbym wzrost zuzycia paliwa (bo ta odpowiedź jest prawdziwa - występuje większe spalanie ale 5% więcej czy mniej to nie istotne - spalanie jest większe :) Przykładowo, jadąć z górki/na prostej (napędzonym pojazdem) na biegu np. 7 bez gazu komputer odcina dawkę paliwa spalanie wynosi 0, na luzie powiedzmy 1.5l/h - także ta odpowiedź jest prawdziwa.

Tutaj kilka cytatów z forum:

W większości skrzyń pompa oleju jest mocowana na wałku sprzęgłowym i gdy on wiruje w układzie jest wytwarzane ciśnienie. W skrzyniach z wymuszonym obiegiem oleju koła wogóle nie muszą być zanurzone w oleju. są normalne kanały olejowe jak w wale korbowym. Koła zębate sa łozyskowane na złożeniach igiełkowych i smarowanie takiego złożenia o szerokości np 50 mm i grubości 2mm w sposób rozbryzgowy mogło by być zawodne. W skrzyniach volvo w obiegu oleju jest również filtr, który należy wymieniać wraz z olejem.


Nie słuchaj tego co ci piszą!!!!Sam jezdziłem nową scanią i pytałem w serwisie czy mozna puszczać na luz to mówili,że od razu po przejechaniu 1 km,czy nawet 3 nic się nie stanie.Smarowanie jest od silnika i jak silnik chodzi to jakieś tam jest.Oczywiście holować nie można.Obecnie jeżdze FH i tak robię i nic się nie dzieje.Zamiast szukać winy u kierowcy lepiej szukaj winy w oszczędnościach,jaki olej uzywasz i czy sprawdzasz jego stan?????


Wtrące swoje trzy grosze:-P Pompy w skrzyni maja naped od wałka pośredniego wiec jesli silnik pracuje smarowanie jest,pod warunkiem puszczenia sprzegła!!Jazda na luzie nie szkodzi skrzyni biegów.Natomiast holowanie bardzo!!Zatarcie skrzyni mogło być wynikiem braku oleju lub nieodpowiednich jego parametrów.


Tak btw. na przyszłosć wywal z linku &view=print, będzie Ci się niebo lepiej czytało ;-)

Skrzynie biegów nie padają od jazdy na luzie - skrzynie padają od złej eksploatacji (czyt. oszczędności - brak wymiany oleju na czas, czyli serwisu)
PJ: B, C
Avatar użytkownika
terror
 
Posty: 65
Dołączył(a): wtorek 26 maja 2015, 23:27

Re: Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

Postprzez Borys_q » niedziela 12 lipca 2015, 23:55

Skoro wiesz lepiej, to dobrze. Tylko potem nie płacz na forum że oblałeś teorie.

PS co do zużycie paliwa Jakimś cudem słowo "dużo" pominąłeś.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

Postprzez terror » poniedziałek 13 lipca 2015, 00:01

Skoro tu się nie ta dyskutować na normalnym poziomie to proszę o zamknięcie/usunięcie tematu. Zagadkę rozwikłam sobie na forum 'cieżarowym'.

btw. Nie pisałem, że wiem lepiej. Próbuję się tego dowiedzieć. Bo IMO jest to ciekawe, tym bardziej że różne testy mają inne odpowiedźi jeden, że uszkodzenie skrzyni a drugie, że wysokie spalanie.
PJ: B, C
Avatar użytkownika
terror
 
Posty: 65
Dołączył(a): wtorek 26 maja 2015, 23:27

Re: Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

Postprzez Borys_q » poniedziałek 13 lipca 2015, 00:08

No nie da się, dostałeś parę argumentów a ty nadal swoje. To pytanie w bazie pytań było już jak Ja zdawałem w 2001, jak rozróżniasz "większe spalanie" od "dużo większe spalanie" to twój problem. Więc jak chcesz nie uszkodzisz skrzyni jeżdżąc na luzie i wcale nie musisz demontować wału napędowego podczas przesyłania uszkodzonej ciężarówki na motylu bez obsady przez pół Polski.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

Postprzez terror » poniedziałek 13 lipca 2015, 00:10

No dobra, jadąć z górki hamująć silnikiem spalanie wynosi 0, jadać na luzie powiedzmy te 2l/h (teroetycznie, nie wiem jakie dokłądnie wynosi w jakim modelu). To nie jest DUŻO większe spalanie? Wg. mnie tak. Tym. bardziej, że w trasie sporo jest takiej jazdy.

Tak swoją drogą wklejam tutaj link http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?f=47&t=44729 gdzie można zerknać co odpowiedzą fachowcy w tym temacie. :) Być może się mylę, ale nikt tutaj nie potrafi podać konkretnych dowodów na uszkodzenie skrzyni - a one mnie najbardziej interesują.
PJ: B, C
Avatar użytkownika
terror
 
Posty: 65
Dołączył(a): wtorek 26 maja 2015, 23:27

Re: Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

Postprzez oskbelfer » poniedziałek 13 lipca 2015, 00:40

Jazda na luzie niszczy skrzynię biegów, która ma smarowanie pompą olejową (takie są w dużych autach). Jak skrzynia 'idzie na luzie" to w czasie jazdy-nie ma wystarczającego smarowania. Dlatego-przy holowaniu-trzeba odkręcać wał napędowy, nawet przy manualnej skrzyni.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Testy C - uszkodzenie skrzyni biegów

Postprzez terror » poniedziałek 13 lipca 2015, 17:44

Zacytuję jaką odopowiedź dostałem:

skrzynie w dużych autach mają wymuszone smarowanie, czyli zależne od obrotów silnika, skutkuje to dwoma rzeczami:
1. nie można jeździć na luzie,
2. podczas holowania trzeba odkręcić wał napędowy, czyli odłączyć skrzynię biegów w której obracałby się koła zębate od kół, podczas gdy silnik stoi i nie daje smarowania.

czy można uszkodzić skrzynię?
z powodu pierwszego punktu pewnie tak, ale ja się z tym nie spotkałem, z powodu drugiego punktu to tak. na odcinku Domasław - Wrocław ul. Jerzmanowska (20km) dwóch nieodpowiedzialnych kierowców holowało MAN-a F2000, w ich ocenie odcinek był krótki i nie odkręcili wału. w rezultacie koła zębate zrobiły się fioletowe (sam oglądałem) i cała skrzynia była do wymiany.
PJ: B, C
Avatar użytkownika
terror
 
Posty: 65
Dołączył(a): wtorek 26 maja 2015, 23:27

Następna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości