Witam na pierwszej " jeździe" Instruktor pokazywał mi gdzie światła są w pojeździe, poznawałem ciężarówke i robiłem łuk i pytanie wiem że trzeba sie trzymać prawej strony jak cofam ale czy na pachołki mi wyznaczają ile obrotów kierownicy mam odkrecić tak jak na kat b i na samym końcu jak odkrecam przy prostowaniu troszke nie za dobrze mi to wychodzi jak to poprawić ? ale musze sie pochwalić ze z 5 razy sam zrobilem łuk bez żadnej podpowiedzi instruktora ale i tak sa "małe niedociągnięcia " więc prosze podpowiedzieć mi odnosnie 2 pytań będe wdzieczny pozdro
Skoro na B uczyłeś się na debilne systemy dokręcania i odkręcania przy jakimś konkretnym pachołku, to teraz masz efekt taki że nie umiesz cofać. Zamiast zacząć się normalnie uczyć, pytasz znowu o te same debilne systemy, których efektem jest nieumiejętność cofania na czuja. Ćwicz odkręcanie na czuja to się nauczysz cofać jak człowiek
Knapik trzymasz prawą stronę tak jak mówi instruktor ale bez przesady i powolne odkręcanie. Obserwacja 2 pachołka po lewej żeby dokręcić odpowiednio jak go przejdziesz i dalej już celowanie.
przez GregoryAlone » czwartek 19 marca 2015, 19:45
W ciężarówce jest na tyle dużo lusterek w odpowiedniej wielkości ze nie trzeba się uczyć "systemu", wystarczy Ci tylko dobre oko i wyczucie ! Trening czyni mistrza miałem egzamin 17 Marca i zdałem bez problemu, nawet trzymając się bardzo blisko prawej strony ( tym się nie sugeruj ), a tez się bałem jak cholera niepotrzebnie, powodzenia !
ps. czas na przyczepy
Kat B - 2007 - za 1 | Kat C - 2015 - za 1 | Kat C+E - 2015 - za 2 | KW - 2015 - za 1
Moim zdaniem łuk solówką najlepiej robić tylko na prawe lusterko, gdy ruszasz do tyłu to cały czas obserwacja w prawej i gdy widzisz jak autko ucieka to lekko w prawo, dalej ucieka i znowu lekko w prawe.
Kat: B,B+E,C,C+E,D,D+E
''Kontroluj swoje przeznaczenie albo ktoś zrobi to za Ciebie''