Zmiana biegów

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Zmiana biegów

Postprzez Angelo » piątek 21 listopada 2014, 15:48

lolano napisał(a):Hej, Mam takie pytanko. Słysze różne głosy na temat redukcji biegów podczas jazdy. Czy jeśli egzaminaor powie mi że mam skręcić w lewo a ja jadę ok. 50 km/h powiedzmy biegiem nr 4 a chce na zakręt wjechać dwójką to mogę od razu z 4 zredukować na 2 (oczywiscie po przychamowaniu do ok 20 km/h) czy muszę zredukować z 4 na 3 i od razu z 3 na 2?


Możesz redukowac z 4 na 2 ale wypada miec tez wtedy odpowiednią prędkość.
Angelo
 
Posty: 4
Dołączył(a): środa 12 listopada 2014, 13:08

Re: Zmiana biegów

Postprzez MadridWalker » wtorek 25 listopada 2014, 20:58

Ja jadac w miescie 50km majac bieg 4 i chce wejsc w zakret na ktorym nie ma swiateł to zazwyczaj przed krzyzówka zmniejszam predkosc do około 35-40 daje na 3 i wjezdzam a jesli jest za szybko daje hamulec a pozniej 4 i do przodu.

Na rondzie nawet jak jest pusto to i tak daje na 3 - dla bezpieczenstwa
MadridWalker
 
Posty: 18
Dołączył(a): środa 30 lipca 2014, 11:13

Re: Zmiana biegów

Postprzez skov » środa 26 listopada 2014, 20:41

Borys_q napisał(a):Mnie ta 4-ka przy 50 zawsze wk...ła, jak szkoliłem to tego jeszcze nie było w instrukcje wpisane. Grande punto 1,4 8v na 4 tym sam chce szybciej, chwila nieuwagi i zaraz jest 60 a kursant zamiast skupić się na jeździe lampi się w ten prędkościomierz jak sroka w gnat.


wymóg egzaminacyjny pojawia się wraz z nadejściem Nowego Roku i tylko dla tych co po tym dniu zdadzą egzamin teoretyczny.
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1411
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Zmiana biegów

Postprzez disaster » środa 26 listopada 2014, 23:12

Tak czy inaczej wymóg jest kretyński.
Dzisiaj jechałem akurat Swiftem i pomijając już ogólne komfort jazdy tym czymś, to 50 wypada idealnie pomiędzy 3 a 4.
Kto tak zestawił tę skrzynię?
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Re: Zmiana biegów

Postprzez Pogo » czwartek 04 grudnia 2014, 00:58

rusel napisał(a):Cały trud włożony w zmianę biegów będzie bezcelowy jeżeli pokonasz dany zakręt z wciśniętym pedałem sprzęgła, a robi tak 95% osób na egzaminie.



Chciałabym się o to dopytać, bo czasem zdarza mi się wchodzić w zakręt z wciśniętym sprzęgłem. Czy to duży błąd?
Pogo
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek 04 grudnia 2014, 00:42

Re: Zmiana biegów

Postprzez linkologia » czwartek 04 grudnia 2014, 01:07

I tak egzaminator oceni dobrze, jeśli po prostu bieg będzie dopasowany do prędkości. Co słychać czy jest dobrze czy nie. Właśnie trzeba pokazać to naturalne wyczucie, że zmian biegów na skutek tego jak zmienia się prędkość i jakie wydaje z siebie dźwięki auto.
I chyba lepiej powoli się przymierzać do zakrętu i w tym czasie zrzucić do 3 a potem do 2. Bo szybka zmiana i od razu o 2 biegi może spowodować szarpnięcie autem...
linkologia
 
Posty: 1
Dołączył(a): środa 03 grudnia 2014, 21:35

Re: Zmiana biegów

Postprzez disaster » czwartek 04 grudnia 2014, 11:00

Pogo napisał(a):
rusel napisał(a):Cały trud włożony w zmianę biegów będzie bezcelowy jeżeli pokonasz dany zakręt z wciśniętym pedałem sprzęgła, a robi tak 95% osób na egzaminie.



Chciałabym się o to dopytać, bo czasem zdarza mi się wchodzić w zakręt z wciśniętym sprzęgłem. Czy to duży błąd?

Duży i niebezpieczny.
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Re: Zmiana biegów

Postprzez Pogo » sobota 06 grudnia 2014, 14:49

disaster napisał(a):
Pogo napisał(a):
rusel napisał(a):Cały trud włożony w zmianę biegów będzie bezcelowy jeżeli pokonasz dany zakręt z wciśniętym pedałem sprzęgła, a robi tak 95% osób na egzaminie.



Chciałabym się o to dopytać, bo czasem zdarza mi się wchodzić w zakręt z wciśniętym sprzęgłem. Czy to duży błąd?

Duży i niebezpieczny.


Ok, rozumiem. A czy można za to oblać? Jak więc pokonywać zakręty 90stopni, żeby unikać tego błędu? Wrzucać dwójkę sporo przed zakrętem i zdążyć zwolnić sprzęgło?
Pogo
 
Posty: 7
Dołączył(a): czwartek 04 grudnia 2014, 00:42

Re: Zmiana biegów

Postprzez Makabra » sobota 06 grudnia 2014, 15:54

Pogo napisał(a):
Ok, rozumiem. A czy można za to oblać? Jak więc pokonywać zakręty 90stopni, żeby unikać tego błędu? Wrzucać dwójkę sporo przed zakrętem i zdążyć zwolnić sprzęgło?


Oblac nie, ale blad na.karte moze byc. Wjezdzac trzeba tak jak tobopisales. Wczesniej redukcja i shamowanie i puszczenie sprzegla
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Zmiana biegów

Postprzez Bobo18 » sobota 06 grudnia 2014, 16:02

ja jak sie uczylem to zawsze jezdzilem 3 bo bałem sie ze bede mial to 50 i przekrocze... na rondzie zawsze zmieniam z 3 na 2 hamujac silnikem, przy skrecie w lewo lub prawo też na 2 tak jest najlepiej.. bo jak wjedziesz 3 to mozesz w cos przywalic...
23.10.2014 teoria zdana za 1 :P :D
06.11.2014 dwu kierunkowa ;/
24.11.2014 jeb.ny plac ;/
04.12.2014 Wymuszenie ;/
18.12.2014 ZDAŁEM !! :D
Bobo18
 
Posty: 19
Dołączył(a): sobota 08 listopada 2014, 18:30

Re: Zmiana biegów

Postprzez Mateusz91 » sobota 06 grudnia 2014, 19:14

A nie trzeba na egzaminie wykorzystać wszystkich 4 biegów? ja powyżej 40 jeżdże na czwórce.
09.12.2014 Zdane za 20 razem !
Mateusz91
 
Posty: 39
Dołączył(a): poniedziałek 31 grudnia 2012, 12:24

Re: Zmiana biegów

Postprzez Anett » sobota 06 grudnia 2014, 19:30

Nie... Zależy jaka prędkość... Ja 4 przy 50tce dopiero.
Anett
 
Posty: 952
Dołączył(a): sobota 13 października 2012, 20:44
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Zmiana biegów

Postprzez lith » sobota 06 grudnia 2014, 21:44

disaster napisał(a):
Pogo napisał(a):
rusel napisał(a):Cały trud włożony w zmianę biegów będzie bezcelowy jeżeli pokonasz dany zakręt z wciśniętym pedałem sprzęgła, a robi tak 95% osób na egzaminie.



Chciałabym się o to dopytać, bo czasem zdarza mi się wchodzić w zakręt z wciśniętym sprzęgłem. Czy to duży błąd?

Duży i niebezpieczny.

Bez przesady. Jak nie puścisz gwałtownie sprzęgła w zakręcie będąc na granicy przyczepności, ani nie wciśniesz nagle hamulca w podłogę to nic w tym niebezpiecznego.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Zmiana biegów

Postprzez disaster » sobota 06 grudnia 2014, 22:31

Tyle, że najczęściej jak się delikwent orientuje, że wszedł w zakręt ze sprzęgłem to je puszcza, a wtedy zaczyna się nim szatan interesować.
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Re: Zmiana biegów

Postprzez lith » sobota 06 grudnia 2014, 22:37

To wystarczy delikwentowi wytłumaczyć, że samo wciskanie sprzęgła to nic strasznego, dopiero puszczanie. Wtedy nie będzie w panice puszczał, jak zauważy :P

@lolano
Pewnie zauważyłeś, że jak nieumiejętnie zredukujesz to potrafi szarpnąć samochodem. Właśnie jak zrobisz coś takiego w zakręcie, a będziesz na granicy przyczepności to mozesz wpaść w poślizg i z zakrętu wyfrunąć. Podobnie wciskając mocniej hamulec na sprzęgle większa szansa, że niechcący przyblokujesz koła, bo silnik nie będzie ich napędzał - bez wciśniętego sprzęgła musisz zatrzymać koła razem z silnikiem, a to już trudniej przypadkowo zrobić.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości