tomcioel1 napisał(a):zatrzymanie na łuku jest błędem i kończy wykonywanie zadania - w tym momencie egzaminator powinien przerwać i przygotowac pojazd do wykonania drugiej próby . To że tego nie zrobił może świadczyc że albo celowo wstrzymal sie od interwencji żeby zdający się całkowicie pogrążył albo tego nie zauważył - oba przypadki są nieprawidlowe a więc powinny być ocenione jako działania niepoprawne
a jak już tak cytujesz obowiązujące przepisy to może wyjaśnisz dokładniej opierając się na poniższym wg twoich wytycznych :
§ 26. Przed rozpoczęciem części praktycznej egzaminu państwowego egzaminator:
1) potwierdza tożsamość osoby egzaminowanej przystępującej do części praktycznej egzaminu państwowego oraz zgodność danych osobowych tej osoby z danym zawartymi na liście osób zakwalifikowanych na egzamin państwowy, o której mowa w § 13 ust. 1 pkt 1 lit. b;
2) w przypadku obecności na egzaminie:
a) instruktora potwierdza jego tożsamość i uprawnienia na podstawie ważnej legitymacji instruktora nauki jazdy,
b) tłumacza przysięgłego, tłumacza języka migowego lub tłumacza systemu językowo-migowego potwierdza ich tożsamość;
3) upewnia się, czy zasady przeprowadzania egzaminu państwowego są zrozumiałe dla osoby egzaminowanej;
4) przedstawia się osobie egzaminowanej, a w przypadku gdy egzamin państwowy jest rejestrowany, podaje swoje imię i nazwisko oraz numer rejestracyjny pojazdu egzaminacyjnego w taki sposób, aby zostały zarejestrowane.
No dobra, popełniłem literówkę. Chodziło o § 27 pkt. 3 który brzmi: "egzaminator przekazuje osobie egzaminowanej polecenia dotyczące kierunku jazdy lub
wykonania określonego zadania egzaminacyjnego; polecenia te nie mogą być sprzeczne z obowiązującymi na drodze zasadami ruchu drogowego lub stwarzać możliwości zagrożenia jego bezpieczeństwa;".
W tym wypadku egzaminator nie wydał polecenia ponownego zajęcia miejsca w pierwszym stanowisku. Pokaż mi jaki przepis mówi, że zatrzymanie oznacza, że możemy automatycznie rozpocząć podejście do drugiej próby.
Kryteria wykonania tego zadania to:
"Nie przejeżdżanie przez linie i nie najeżdżanie na pachołki i tyczki ograniczające pas. Przejechanie całą szerokością koła przez linię, najechanie na tyczkę lub pachołek powoduje przerwanie egzaminu z oceną negatywną. Jeżeli samochód zostanie zatrzymany podczas tego zadania,
zostanie ono powtórzone po uprzednim ustawieniu pojazdu przez egzaminatora na początkowym polu zatrzymania. Błędami najczęściej popełnianymi przez zdających jest nie utrzymanie właściwego toru jazdy, tzn. przy cofaniu wyjechanie z oznaczonego liniami toru jazdy."