reassor napisał(a):Jeśli kogoś nie interesuje co ma pod maską masywnego ciągnika na który właśnie robi prawko to coś jest nie tak!
Retarder został stworzony po to by oszczędzać hamulce (tak mi się wydaje). Bo uwierzcie jadąc po górach można naprawdę spalić (stopić) hamulce w takim kolosie.
Kazali nam się uczyć teraz jak działają podzespoły w samochodach do 3,5t może czas na upgrade teorii na wyższe? (ja mam tylko B ale uwielbiam ciągniki)
Rzecz w tym że podstawy mechaniki/budowy i eksploatacji pojazdów są elementem kursu prawa jazdy również wyższych kategorii. Jeśli ktoś nie ogarnia tej teorii, to kiepsko go widzę gdy w praktyce będzie musiał przyswoić dużo więcej informacji praktycznych dotyczących pojazdu/pojazdów jakimi będzie się poruszał i w jakich warunkach będzie się poruszał.
Inna bajka że chyba nie ma kierowcy który bez instruktażu by sobie dał radę z każdym samochodem i w każdych warunkach.