Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

Postprzez tomcioel1 » wtorek 15 października 2013, 23:28

tak , jestem przekonany , za mna stoją pord i literatura

pisz odwołanie , stawiam duża kasę że będzie odrzucone...

szerszon napisał(a):czy w takiej samej odległości jedziesz od prawej krawędzi jak sie przy niej zatrzymujesz ?


a w jakiej powinieneś jechać ? jeżeli jeździsz przepisowo to zjechanie do prawej krawędzi przy zatrzymaniu powinno być praktycznie niezauważalne , że o zmianie kierunku jazdy nawet nie wspomnę ...
tomcioel1
 
Posty: 655
Dołączył(a): środa 23 lutego 2011, 23:06

Re: Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

Postprzez dylek » wtorek 15 października 2013, 23:36

Przyglądam się tej dyskusji i po głowie mi krąży pewien przykład :
Jadę prosto...możliwie blisko prawej krawędzi...pas dość szeroki....i na chodniku obok pasa zaparkował samochodzik...no ale tak nie do końca...ciut go zwisa mi nad pas - wiecie ocb - częsta sytuacja :D
Aby go ominąć muszę się odsunąć do lewej krawędzi mojego pasa.
Dla mnie naturalne jest, że lookam w lewe lustro, sygnalizuję lewym....a tu się nagle okazuje, że błąd :D
Przecież nie zmieniam pasa, ani kierunku, więc BŁĄD jak diabli - nie wolno mi migać w takiej sytuacji :D Niech jadący za mną i nie widzący tej wystającej przeszkody wyrżnie w nią, bo mi zamigać nie wolno i będę za to uwalony. 2x tak zrobię na egzaminie i do widzenia :D
Nie sądzę, że tędy droga...
A skoro jednak wolno mi, czy może nawet i powinienem zamigać to przybliżenie się do lewej krawędzi pasa, to czym to się różni od zamigania prawym przy przybliżaniu się do prawej krawędzi przed zatrzymaniem ?
Ciekaw jestem mocno, czy ci sami egzaminatorzy, którzy notują błąd prawego kierunkowskazu przed zatrzymaniem - są konsekwentni i ten mój lewy kierunkowskaz też jako błąd potraktują :D Analogia zachowań przecież nader oczywista...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

Postprzez szerszon » wtorek 15 października 2013, 23:40

dylek.... :lol:
to brak doświadczenia wychodzi...
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

Postprzez lith » środa 16 października 2013, 00:56

A potem zdziwienie, że ludzie uważają egzamin za oderwany od rzeczywistości, a instruktorzy osobno uczą jeździć i osobno zdać egzamin -.-
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

Postprzez szerszon » środa 16 października 2013, 07:02

tak , jestem przekonany , za mna stoją pord i literatura

A u mnie stoją przede mną...tak trochę wyżej, na pólce...weź mnie nie rozśmieszaj

pisz odwołanie , stawiam duża kasę że będzie odrzucone...

oczywiscie,ze bym pisał...jestem zdumiony,ze jeszcze masz wątpliwości...

a w jakiej powinieneś jechać ? jeżeli jeździsz przepisowo to zjechanie do prawej krawędzi przy zatrzymaniu powinno być praktycznie niezauważalne ,

nastepny od szlifowania krawężników ? jazda możliwie blisko prawej to jazda nie po krawężnikach..w takiej sytuacji zjechanie i zatrzymanie się zgodnie z przepisami jest zauważalne
, że o zmianie kierunku jazdy nawet nie wspomnę ...

a to musi być zmiana kierunku jazdy, aby zasygnalizować ???
===================================
A potem zdziwienie, że ludzie uważają egzamin za oderwany od rzeczywistości, a instruktorzy osobno uczą jeździć i osobno zdać egzamin -.-


W warszawie od dłuższego czau jest ciśnienie, aby egzamin odzwierciedlał w jak największym stopniu realna jazdę w ruchu drogowym...pisałem wcześniej..nieliczne wyjatki wśród egzaminatorów kwestionują w takiej sytuacji kierunkowskaz..najczęściej siedzą cicho..
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

Postprzez makaroni » środa 16 października 2013, 10:36

dylek napisał(a):Przyglądam się tej dyskusji i po głowie mi krąży pewien przykład :
Jadę prosto...możliwie blisko prawej krawędzi...pas dość szeroki....i na chodniku obok pasa zaparkował samochodzik...no ale tak nie do końca...ciut go zwisa mi nad pas - wiecie ocb - częsta sytuacja :D
Aby go ominąć muszę się odsunąć do lewej krawędzi mojego pasa.
Dla mnie naturalne jest, że lookam w lewe lustro, sygnalizuję lewym....a tu się nagle okazuje, że błąd :D
Przecież nie zmieniam pasa, ani kierunku, więc BŁĄD jak diabli - nie wolno mi migać w takiej sytuacji :D Niech jadący za mną i nie widzący tej wystającej przeszkody wyrżnie w nią, bo mi zamigać nie wolno i będę za to uwalony. 2x tak zrobię na egzaminie i do widzenia :D
Nie sądzę, że tędy droga...
A skoro jednak wolno mi, czy może nawet i powinienem zamigać to przybliżenie się do lewej krawędzi pasa, to czym to się różni od zamigania prawym przy przybliżaniu się do prawej krawędzi przed zatrzymaniem ?
Ciekaw jestem mocno, czy ci sami egzaminatorzy, którzy notują błąd prawego kierunkowskazu przed zatrzymaniem - są konsekwentni i ten mój lewy kierunkowskaz też jako błąd potraktują :D Analogia zachowań przecież nader oczywista...


Po pierwsze to do prawej krawędzi nie musimy się przybliżać ponieważ jeżeli jedziemy poprawnie to już przy niej jesteśmy a po drugie te dwa przykłady są jednak trochę inne. Tak czysto teoretycznie to oczywiście ani w jednym ani w drugim przypadku kierunkowskazu nie musimy włączać jeżeli nie zmieniamy pasa ruchu ale egzaminator jako, że dba o bezpieczeństwo ruchu drogowego (wbrew temu co niektórzy twierdzą) na pewno nie zliczy jako błąd kierunkowskazu danego podczas dojeżdżaniu do osi (szczególnie wtedy kiedy jedzie za nami samochód) ponieważ w ten sposób zmniejszamy potencjalne zagrożenie (np: gdyby samochód za nami zamierzał nas wyprzedzać to dobrze jest, abyśmy pokazali kierowcy kierunkowskazem, że za moment będziemy omijać jakąś przeszkodę). Natomiast przy zatrzymywaniu nie ma żadnych podstaw aby stwierdzić że prawy kierunkowskaz zmniejsza zagrożenie BRD. Jeżeli w pierwszej sytuacji egzaminator powie, że włączony kierunkowskaz jest błędem to mamy prawo liczyć na zasadność skargi natomiast w drugiej sytuacji nie ma szans. Kierunkowskaz przy zatrzymywaniu we wskazanym miejscu może być jak najbardziej potraktowany jako błąd. I na koniec, aby była jasność. Jestem zdania, że prawy kierunkowskaz nie powinien być błędem natomiast w świetle obowiązujących przepisów jest i będzie czy nam się to podoba czy nie. Jak chcecie to zmienić to zmieńcie rozporządzenie w sprawie egzaminowania albo ustawę prawo o ruchu drogowym
motoznafca.pl
makaroni
 
Posty: 35
Dołączył(a): poniedziałek 14 października 2013, 12:47

Re: Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

Postprzez szerszon » środa 16 października 2013, 10:49

Po pierwsze to do prawej krawędzi nie musimy się przybliżać ponieważ jeżeli jedziemy poprawnie to już przy niej jesteśmy

a co jest napisane w art dotyczącym zatrzymania ? Zatrzymujesz i parkujesz jak jechałeś ? świetnie....
Kierunkowskaz przy zatrzymywaniu we wskazanym miejscu może być jak najbardziej potraktowany jako błąd.

skąd się wy bierzecie ?
Pokaz mi w przepisach,ze to błąd ...
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

Postprzez szerszon » środa 16 października 2013, 11:29

Hamowanie do zatrzymania we wskazanym miejscu
obserwuj artykuł »
A A A
Autor: Robert Tomaszewski, WORD Warszawa
16 lipca 2013

Jaki jest cel tego zadania egzaminacyjnego? Jak należy je poprawnie wykonać? Na co instruktor powinien uwrażliwić kursanta? Na te i wiele innych pytań odpowiada na przykładzie kategorii "A" prawa jazdy egzaminator WORD Warszawa

W dzisiejszym artykule chciałbym przypomnieć o wciąż po macoszemu traktowanym zadaniu egzaminacyjnym “Hamowanie do zatrzymania we wskazanym miejscu”. Coraz więcej zdających wykazuje zrozumienie istoty tego zadania jednak na egzaminie jeszcze wiele osób ma z nim problemy. Jakkolwiek zadanie to dotyczy wszystkich kategorii prawa jazdy to chciałbym opisać je na przykładzie kat. A. Zadanie to ma na celu sprawdzenie umiejętności zatrzymania pojazdu niewynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego, jakim jest np. zatrzymanie w celu wysadzenia pasażera lub jego zabrania. Musi ono być wykonane zgodnie z techniką kierowania pojazdem, czyli zdający powinien hamować w sposób łagodny i przewidywalny dla innych kierujących. Instruktorzy powinni uwrażliwić kursantów na to, by nie mylili tego zadania z hamowaniem wykonywanym w sytuacjach awaryjnych, co nierzadko ma miejsce na egzaminie państwowym. Oczywiście egzaminator starannie dobiera miejsce do wykonania tego zadania, lecz zaskakujące hamowanie awaryjne w momencie, gdy egzaminator spodziewa się spokojnego i płynnego hamowania może spowodować zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Należy również pamiętać, aby nie doprowadzić do unieruchomienia silnika podczas zatrzymania. Jak wspomniałem wcześniej zadanie to musi być wykonane zgodnie z techniką kierowania więc wszystkie zachowania i czynności prezentowane przez osobę zdającą powinny być zgodne z zasadami szeroko pojętej techniki jazdy. Pomimo tego, że egzaminator wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu np. na wysokości (obok) elementu infrastruktury lub obiektu przydrożnego to osoba egzaminowana musi pamiętać, aby zatrzymać pojazd zgodnie z przepisami ruchu drogowego. A więc zatrzymanie to będzie się wiązało z koniecznością spokojnego zatrzymania pojazdu jak najbliżej krawędzi jezdni i równolegle do niej. Należy w tym miejscu zwrócić uwagę na sformułowanie “jak najbliżej”, które jednoznacznie określa miejsce zatrzymania motocykla i nie pozwalają na szeroką tolerancję w zakresie odstępu od krawędzi jezdni. W przepisie ustawy Prawo o ruchu drogowym dotyczącym zatrzymania pojazdu na jezdni celowo nie zostało użyte słowo “możliwie” blisko lub “przy” krawędzi jezdni, aby nie ulegał wątpliwości fakt, iż każde zatrzymanie pojazdu na jezdni w niewielkim nawet odstępie od jej krawędzi może utrudnić ruch pojazdom lub innym uczestnikom ruchu. Konieczność sprawdzenia powyższych umiejętności skłania do zastanowienia się nad sensem wykonywaniem tego zadania na placu manewrowym ośrodka egzaminowania (ciągle jeszcze metoda ta jest dopuszczona przepisami prawnymi), gdzie poza zatrzymaniem pojazdu w określonym miejscu wskazanym przez egzaminatora żadne inne umiejętności nie zostaną sprawdzone. Zasadnym z punktu widzenia oceny kwalifikacji osoby zdającej wydaje się być wykonanie tego zadania w ruchu drogowym. Przecież egzamin powinien być odzwierciedleniem realnej jazdy w ruchu drogowym a nie sztucznym i czysto formalnym wypełnieniem obowiązku wynikającego z przepisu prawnego. Skoncentrujmy się więc na opisie tego zadania wykonywanego w ruchu miejskim.

Egzaminator wydaje osobie zdającej polecenie wykonania tego zadania odpowiednio wcześniej tak, aby mogła rozpędzić pojazd. Pamiętajmy, że zadanie to musi być wykonane od prędkości co najmniej 50 km/h. Powinien, jeśli oczywiście z jego punktu widzenia jest to istotne, określić stronę jezdni, po której zatrzymanie ma nastąpić. Jeśli tego nie zrobi musi się liczyć z tym, że osoba egzaminowana może wykonać zatrzymanie po lewej stronie jezdni, oczywiście przy zachowaniu warunków, w których takie zatrzymanie może nastąpić, czyli na obszarze zabudowanym na drodze jednokierunkowej lub na dwukierunkowej o małym natężeniu ruchu. Osobiście uważam, że zadnie to powinno być tak sformułowane, by zdający mógł samodzielnie podjąć decyzję, w którym miejscu zatrzymać pojazd przy uprzednim określeniu przez egzaminatora, że zatrzymanie ma nastąpić, na przykład na określonej drodze lub jej odcinku. Pozwoliłoby to na sprawdzenie dodatkowych umiejętności związanych ze świadomym wyborem bezpiecznego i zgodnego z przepisami miejsca do zatrzymania pojazdu. Wracając do tematu, nasuwa się pytanie czy pomimo zjechania do prawej lub lewej krawędzi i zatrzymania pojazdu równolegle do niej powinniśmy użyć kierunkowskazu. Przepisy szczegółowe nie nakładają obowiązku użycia kierunkowskazu zarówno podczas zjeżdżania do prawej strony podczas zatrzymania jak i podczas ruszania, gdy motocykl zbliża się do środka pasa ruchu. Jednak zgodnie z art. 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym uczestnik ruchu musi unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie lub utrudnienie ruchu, a jak wiemy, przez działanie należy rozumieć również zaniechanie. Tak więc, użycie kierunkowskazu przez osobę zdającą będzie z pewnością działaniem na rzecz bezpieczeństwa i dodatkowym plusem w ocenie egzaminatora.

Jak już wiadomo takie zatrzymanie nie wynika z przepisów lub warunków ruchu drogowego więc rozpoczynając jazdę jesteśmy włączającymi się do ruchu. Musimy pamiętać, że skoro włączamy się do ruchu to ciąży na nas obowiązek ustąpienia pierwszeństwa wszystkim innym jego uczestnikom. Egzaminator przywiązuje dużą wagę do prawidłowości włączenia się do ruchu przez osobę zdającą po uprzednim zatrzymaniu. Osoba zdająca powinna bacznie obserwować otoczenie pojazdu przed ruszeniem z miejsca. Mając na uwadze małe lusterka motocykla i ogromne martwe pole jakie towarzyszy tego rodzaju pojazdowi osoba zdająca powinna obrócić głowę w stronę jezdni i upewnić się, że będzie mogła spokojnie włączyć się do ruchu. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że jeśli zdający nie wykona wcześniej pewnych czynności to owe ruszenie będzie bardzo utrudnione. Bardzo ważną rzeczą podczas hamowania motocyklem jest redukcja biegów. Jeśli zatrzymamy motocykl np. na 4 biegu to zredukowanie przełożeń do jedynki będzie bardzo trudne a niekiedy wręcz niemożliwe bez przepchnięcia motocykla z jednoczesnym manipulowaniem dźwignią zmiany biegów i sprzęgłem. Takie zachowanie na drodze może utrudnić ruch innym uczestnikom, a sam zdający narazi się na krytyczną ocenę egzaminatora. Nieprawidłowo wykonane hamowanie do zatrzymania we wskazanym miejscu potraktowane zostanie jako błąd (np. zatrzymanie nastąpiło na środku jezdni lub pasa ruchu, było to hamowanie zbyt gwałtowne lub nie nastąpiło we wskazanym miejscu). Nieprawidłowe włączenie się do ruchu osoby zdającej bez następstwa, jakim jest nieustąpienie pierwszeństwa, potraktowane będzie jako błąd odznaczony w arkuszu przebiegu egzaminu jako nieprawidłowo wykonane zadanie “włączanie się do ruchu”. Jeżeli osoba nie ustąpi pierwszeństwa przejazdu podczas włączania się do ruchu, narażając na niebezpieczeństwo siebie i innych, egzamin zostanie przerwany z wynikiem negatywnym. Mam nadzieję, że powyższy opis pomoże osobom zdającym poprawnie wykonać to hamowanie na egzaminie państwowym, instruktorów uwrażliwi na zagrożenia związane z niewłaściwym wykonaniem zadania, a egzaminatorów przekona do wyboru odpowiedniego miejsca do realizacji tego elementu programu egzaminacyjnego, by sprawdzone zostały wszystkie umiejętności, które będą potrzebne zdającym w późniejszej samodzielnej jeździe.


Robert Tomaszewski
ukończył studia wyższe na Wydziale Ekonomicznym uzyskując dyplom w zakresie Likwidacji Szkód i Oceny Ryzyka Ubezpieczeniowego w Transporcie oraz studia podyplomowe w zakresie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. W latach 2001-2007 pracował jako instruktor nauki jazdy. W 2007 roku objął stanowisko Podinspektora w Biurze Nadzoru nad Egzaminami dla Kierujących Pojazdami w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego. Obecnie Egzaminator Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

Postprzez tomcioel1 » środa 16 października 2013, 12:18

szerszon - czego to dowodzi ? kto to jest ten człowiek ? dla ciebie jest to jakis autorytet? bo co, jest egzaminatorem ? każdy sobie może takie interpretacje stworzyc na własne potrzeby a czy to jest "jedynie słuszna prawda" to bym się kłócił" - jakoś tak sie dziwnie składa że większość wydawców literatury dot tematu prawa jazdy ma dziwnie zdanie zupełnie odwrotne ...
to kto tu jest w końcu autorytetem , ci którzy piszą od lat książki czy ty i jakiś tam egzaminator word w warszawie ?

ty się tutaj w tej dyskusji powołujesz na jakies tam tendencje lansowane w word warszawa ... warszawa to nie jest pępek świata - a to co się tobie wydaje i jeszcze kilku innym osobom wcale nie musi być najważniejsze i jedyne ...
szukacie jakiś argumentów przemawiających za dawaniem kierunku - nie są one bezzasadne ale - jak dla mnie w większości sprzeczne z pord
ty możesz sobie tak jeździć , możesz tak uczyc ale jak dla mnie na egzaminie jest to błąd , oczywiście nie każdy się do tego przyczepi ale jeżeli zasygnalizuje to jako błąd to będzie to zasadne

a czytając ten artykuł jedna rzecz zwróciła moją uwagę - chodzi o miejsce zatrzymania - przypomniała mi sie dyskusja w której to niektórzy egzaminatorzy chwalili się że krzyczą błąd w sytuacji kiedy zdający zatrzyma sie niedokładnie w miejscu wskazanym przez nich , czyli np 3 m dalej ... ciekawa sprawa ...- tu autor dość mądrze określił miejsce zatrzymania
tomcioel1
 
Posty: 655
Dołączył(a): środa 23 lutego 2011, 23:06

Re: Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

Postprzez szerszon » środa 16 października 2013, 13:16

jakoś tak sie dziwnie składa że większość wydawców literatury dot tematu prawa jazdy ma dziwnie zdanie zupełnie odwrotne ...

Jak zwykle oczekuje potwierdzenia..byłoby miło.

to kto tu jest w końcu autorytetem , ci którzy piszą od lat książki czy ty i jakiś tam egzaminator word w warszawie ?

Ja tu nie roszczę żadnych pretensji :D Natomiast co do egzaminatora to bym sie kłócił...

nie są one bezzasadne ale - jak dla mnie w większości sprzeczne z pord

Art 3 jest sprzeczny...zasygnalizowanie powoduje zagrozenie itp... :hmm:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

Postprzez lith » środa 16 października 2013, 13:53

makaroni napisał(a):Natomiast przy zatrzymywaniu nie ma żadnych podstaw aby stwierdzić że prawy kierunkowskaz zmniejsza zagrożenie BRD.


Oczywiście, że są i nie trzeba być geniuszem, żeby się ich doszukać.

Inaczej kierowca jadący za hamującym pojazdem zareaguje jak ten będzie tylko zwalniał, a inaczej jak będzie zwalniał z prawym kierunkowskazem.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

Postprzez skov » środa 16 października 2013, 18:26

lith napisał(a):
makaroni napisał(a):Natomiast przy zatrzymywaniu nie ma żadnych podstaw aby stwierdzić że prawy kierunkowskaz zmniejsza zagrożenie BRD.


Oczywiście, że są i nie trzeba być geniuszem, żeby się ich doszukać.

Inaczej kierowca jadący za hamującym pojazdem zareaguje jak ten będzie tylko zwalniał, a inaczej jak będzie zwalniał z prawym kierunkowskazem.


i ten prawy kierunkowskaz doskonale odczytuje 99% kierowców na drodze co poprawia z całą pewnością bezpieczeństwo. To samo jest z krótkotrwałym użyciem świateł awaryjnych w celu podziękowania innemu kierującemu za uprzejmość. W PoRD o tym cisza a to takie proste, doskonale odczytywane i ułatwiające życie na drodze. Na dodatek nie jest też zabronione.
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1411
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

Postprzez oskinstruktor » środa 16 października 2013, 19:04

Wpuszczanie innego kierującego pomimo posiadanego pierwszeństwa w kodeksie też nie jest opisane (tylko w komentarzu) a działa. Ja się cieszę że są ludzie (instruktorzy) którzy mają takie teorie. Im więcej ludzi w tej grupie, tym ja mam więcej pracy :)
Avatar użytkownika
oskinstruktor
 
Posty: 772
Dołączył(a): wtorek 25 stycznia 2011, 23:50
Lokalizacja: Rybnik

Re: Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

Postprzez szerszon » środa 16 października 2013, 19:53

A który WORD obsługujesz ? Będzie wiadomo, gdzie składać podanie o pracę.. :wink:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Kierunkowskaz przy zatrzymaniu we wskazanym miejscu.

Postprzez aleo » piątek 09 stycznia 2015, 09:37

Pozycja 1019 Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r.
II Szczegółowy program szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami w zakresie prawa jazdy kategorii B1,B,B+E, T oraz pozwolenia.
2.2.2 Materiał nauczania(kategorie B1,B,B+E,T)
Zatrzymanie pojazdu: należy spojrzeć w lusterko,włączyć kierunkowskaz,zjechać jak najbliżej prawej krawędzi jezdni, wcisnąć sprzęgło, a następnie hamulec, wyłączyć bieg, puścić sprzęgło. Sprawdzić, czy pojazd się zatrzymał (czy się nie toczy). W przypadku dłuższego postoju zaciągnąć hamulec pomocniczy (uwaga przy stosowaniu w czasie mrozu).

Zapewne 90% instruktorów i egzaminatorów nie zapoznała się z rozporządzeniem dlatego brak zgodności w tym temacie.
aleo
 
Posty: 21
Dołączył(a): sobota 11 stycznia 2014, 09:35

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości