Pytanie do znawców - prawo jazdy kat. D , plac manewrowy

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Pytanie do znawców - prawo jazdy kat. D , plac manewrowy

Postprzez mk61 » poniedziałek 02 września 2013, 22:14

dylek napisał(a):Nie przesadzaj - Setra 312HD ma tylko 10,80 m długości.

215HD, A przynajmniej ja na tej zdawałem. Wciąż widzę ją często na mieście, więc pracuje, ale nie mam pewności, czy WORD jeszcze na niej egzaminuje.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Pytanie do znawców - prawo jazdy kat. D , plac manewrowy

Postprzez rusel » poniedziałek 02 września 2013, 22:19

U nas Autosan A1010t, niecale 10.8m a ludzie sie tym nie wyrabiają wlasnie na prostopadlym albo klinują przy pierwszym pacholku albo nie wyrabiają przy wyjazdach
Ostatnio zmieniony poniedziałek 02 września 2013, 22:21 przez rusel, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Pytanie do znawców - prawo jazdy kat. D , plac manewrowy

Postprzez mihauu » poniedziałek 02 września 2013, 22:19

rusel napisał(a):
Nie miałem nigdy takiej sytuacji, żebym nie zaliczył wykonania tego zadania tylko dlatego, że ktoś nie cofnął do tych 2 metrów. Uważam za nadinterpretację wymaganie takiego wyjazdu od osoby egzaminowanej.


A u nas calkiem czesto sie to zdarza zwlaszcza przy kat D, wyjazd zbyt szeroki poza linię przerywaną wyznaczającą stanowisko, pod żywoplot i krawęznik wyspy na placu, to nie jest wyjazd zgodnie z rozp. bez znaczenia czy jest termin "wyjazd" czy "wjazd" na druku, takie zadanie jest powtarzane


Po pierwsze: linia przerywana nigdy nie wyznacza stanowiska tylko jak już - obszar wjazdu.

Po drugie: nie znam infrastruktury Waszego WORDu - nie ma ona żadnego znaczenia.

Nie zrozum mnie źle. Jeżeli ktoś wyjeżdża poza linię wyznaczającą obszar wjazdu, to oczywiście zadanie nie będzie zaliczone. Wyjazd rozumie się jako wyjechanie kołem, nie obrysem (w przeciwieństwie do tego co jest wewnątrz stanowiska). Niemniej jednak samo nieustawienie pojazdu po wyjeździe na te 2 metry nie stanowi podstawy do niezaliczenia zadania.
mihauu
 
Posty: 175
Dołączył(a): poniedziałek 03 grudnia 2007, 12:01

Re: Pytanie do znawców - prawo jazdy kat. D , plac manewrowy

Postprzez skov » poniedziałek 02 września 2013, 22:27

dylek napisał(a):
mk61 napisał(a):W Szczecinie egzaminy są na 12 metrowym autobusie i nie ma możliwości wjechać na raz. Trzeba to zrobić z korektą, tj. podjechać do stanowiska na skośne, cofnąć i wjechać sobie przodem idealnie. Przy wyjeździe wystawia się tylko tylny zwis poza linię i skręcając mocno kierownicę można odjechać od miejsca zbrodni.

Nie przesadzaj - Setra 312HD ma tylko 10,80 m długości.
Sam zdawałem Solbusem ST11, który ma 10,78 m - ciut poćwiczenia wymagało, ale dawało radę wjechać bez korekt 10/10.... Korekta przydawała się przy wyjeździe, choć jak człek miał farta to i to się udawało (ale ryzyko - więc się standardowo wyjazd z korektą robiło)


z informacji znalezionych w necie w Szczecinie mają na zmianę Setrę i Renault FR1, która ma te 12m.
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1411
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Pytanie do znawców - prawo jazdy kat. D , plac manewrowy

Postprzez rusel » poniedziałek 02 września 2013, 22:31

Po pierwsze: linia przerywana nigdy nie wyznacza stanowiska tylko jak już - obszar wjazdu


powtorze sobie dzisiaj 10 razy przed spaniem skoro to teraz takie istotne

Po drugie: nie znam infrastruktury Waszego WORDu - nie ma ona żadnego znaczenia


nikt nie kaze poznawac

Po trzecie: jeżeli sobie egzaminujecie wg. własnej interpretacji, to już Wasza sprawa


nasza, Waszej nie znamy i nie potrzebujemy
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Pytanie do znawców - prawo jazdy kat. D , plac manewrowy

Postprzez mihauu » poniedziałek 02 września 2013, 23:00

rusel napisał(a):
Po pierwsze: linia przerywana nigdy nie wyznacza stanowiska tylko jak już - obszar wjazdu


powtorze sobie dzisiaj 10 razy przed spaniem skoro to teraz takie istotne


Istotne, bo skoro nie odróżniasz lub mylisz pojęcia, to Twoje zdanie jest mało wiarygodne.

rusel napisał(a):
Po drugie: nie znam infrastruktury Waszego WORDu - nie ma ona żadnego znaczenia


nikt nie kaze poznawac


To po co piszesz o jakiś żywopłotach i wyspach na placu? Jakie to ma znaczenie?

rusel napisał(a):
Po trzecie: jeżeli sobie egzaminujecie wg. własnej interpretacji, to już Wasza sprawa


nasza, Waszej nie znamy i nie potrzebujemy


Szkoda, bo może wtedy byś wyciągnął mądre wnioski. Jak na razie to próbujesz wcisnąć mi okulary, żebym sobie zobaczył "obszar wyjazdu", który widzisz tylko Ty, bo korzystasz z "mądrej książeczki", która nijak ma się do tego, co powinieneś wiedzieć jako egzaminator.
mihauu
 
Posty: 175
Dołączył(a): poniedziałek 03 grudnia 2007, 12:01

Re: Pytanie do znawców - prawo jazdy kat. D , plac manewrowy

Postprzez rusel » wtorek 03 września 2013, 09:54

Istotne, bo skoro nie odróżniasz lub mylisz pojęcia, to Twoje zdanie jest mało wiarygodne.


zatem nie musisz sie moim zdaniem przejmowac i poswiecac temu czas

po co piszesz o jakiś żywopłotach i wyspach na placu? Jakie to ma znaczenie?


dla kandydata na kierowce ma ogromne bo procz linii ograniczajacych cale stanowisko do wykonania zadania, oj przepraszam szanowny Panie obszar! za ktory wyjezdza moze sam przekonac sie czym skutkuje nieumiejetna proba wyjazdu, no moze u Was tego nie oceniają, nie wnikam

Szkoda, bo może wtedy byś wyciągnął mądre wnioski. Jak na razie to próbujesz wcisnąć mi okulary, żebym sobie zobaczył "obszar wyjazdu", który widzisz tylko Ty, bo korzystasz z "mądrej książeczki", która nijak ma się do tego, co powinieneś wiedzieć jako egzaminator.


Ja bym żale odłożyl na bok i zaczal logicznie myslec, to Ci dobrze zrobi, masz ustalone pole wjazdu ograniczone oznakowaniem i pole wyjazdu, poki co oceniany jest wjazd/wyjazd ze stanowiska chyba ze ktos ma zdolnosc teleportacji
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Pytanie do znawców - prawo jazdy kat. D , plac manewrowy

Postprzez skov » wtorek 03 września 2013, 20:57

rusel napisał(a):dla kandydata na kierowce ma ogromne bo procz linii ograniczajacych cale stanowisko do wykonania zadania, oj przepraszam szanowny Panie obszar! za ktory wyjezdza moze sam przekonac sie czym skutkuje nieumiejetna proba wyjazdu, no moze u Was tego nie oceniają, nie wnikam


kandydat na kierowcę chce wiedzieć jak zostanie oceniony wykonując takie zadanie bez względu na to, w którym ośrodku będzie zdawał. W tym wątku dowie się że są ośrodki egzaminowania które mają mniej miejsca na placu manewrowym ( żywopłot, krawężnik) i przez to potrafią nagiąć przepisy pod siebie. Wyjechanie traktują jako naruszenie linii. A te zachowania są przecież nie przypadkowo rozdzielone w kryteriach oceny wykonania zadania. Zgadzam się też z dylkiem, że wyjechać można również obrysem ale w tym przypadku chodzi jednak o koło. Gdyby było inaczej byłby zakaz naruszania linii ograniczających stanowisko i obszar wjazdu.


rusel napisał(a):Ja bym żale odłożyl na bok i zaczal logicznie myslec, to Ci dobrze zrobi, masz ustalone pole wjazdu ograniczone oznakowaniem i pole wyjazdu, poki co oceniany jest wjazd/wyjazd ze stanowiska chyba ze ktos ma zdolnosc teleportacji


owszem, oceniany jest również wyjazd ale argumentów przemawiających za koniecznością "wyjechania" do pozycji początkowej nie widzę.
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1411
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Pytanie do znawców - prawo jazdy kat. D , plac manewrowy

Postprzez dylek » wtorek 03 września 2013, 21:24

skov napisał(a):Zgadzam się też z dylkiem, że wyjechać można również obrysem ale w tym przypadku chodzi jednak o koło. Gdyby było inaczej byłby zakaz naruszania linii ograniczających stanowisko i obszar wjazdu.

Ja pozostanę przy swoim zdaniu, że nie o koło chodzi, lecz o pojazd.
"Naruszenie linii" wg mnie to najechanie obrysem nad nią lub poza nią.
"Wyjechanie poza linię" natomiast dopuszcza najechanie obrysem nad nią bez przekroczenia owej linii.
Inaczej ujmując to wg mnie nie można wystawić obrysu pojazdu poza wewnętrzną krawędź ciągłych linii, oraz poza zewnętrzną krawędź przerywanych linii.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Pytanie do znawców - prawo jazdy kat. D , plac manewrowy

Postprzez szeq » wtorek 17 września 2013, 17:54

jeszcze z innej beczki

obszar wjazdu w parkowaniu skośnym też wynosi 12 metrów ? doczytałem się z rozporządzenia.. że tak, ale wolę spytać bo może coś źle interpretuje.

i jak jest w końcu z tą linią przerywaną ograniczającą obszar wjazdu w parkowaniu prostopadłym przodem, zresztą chyba w parkowaniu tyłem jest tak samo, można wyjechać za nią obrysem czy nie ? kołem rozumiem że na pewno nie wolno, a obrysem ?

i jeszcze jedna sprawa w tzw "garażu" parkowania prostopadłego oprócz linii ciągłych jest również linia przerywana, można za nią obrysem wyjechać czy nie ??

z tego co zostałem poinformowany, obrysem nie mogę wyjść ani po za linie przerywaną wewnątrz stanowiska parkowania prostopadłego (jak nie mogę obrysem to analogicznie nie mogę i kołem) i również nie mogę obrysem po za linie przerywaną ograniczającą obszar wjazdu/wyjazdu czyli te 12m.

a w jeździe pasem ruchu po łuku do przodu i od tyłu obrysem mogę tak ?

i taka sytuacja cofam tyłem wyjeżdżając ze stanowiska parkowanie prostopadłe przodem (czyli wyjeżdżam tyłem skręcając w prawo), wyjechałem przodem po za słupki, teoretycznie wyjechałem ze stanowiska, mam obawy czy nie wyjadę skręcając tyłem po za linie ograniczającą obszar wjazdy/wyjazdu czyli te 12m (tu są różne opinie, że w sumie zakończyłem zadanie pozytywnie, i że nie bo nie ustawiłem się równolegle do linii ograniczającej obszar wjazdu wyjazdu 12 m), mogę w takim wypadku zrobić korektę? czyli wyciągnąć autobus do przodu skręcając np w lewo jeśli przy wyjeździe łamałem się w prawo po czym po korekcie w przód cofnąć skręcając ponownie w prawo ustawiając się równolegle do linii przerywanej ograniczającej obszar wjazdu/wyjazdu, będzie to poprawna korekta ?

z góry dziękuje za pomocne odpowiedzi.
szeq
 
Posty: 10
Dołączył(a): sobota 04 maja 2013, 12:53

Re: Pytanie do znawców - prawo jazdy kat. D , plac manewrowy

Postprzez skov » wtorek 17 września 2013, 18:54

szeq napisał(a):jeszcze z innej beczki


to ta sama beczka

szeq napisał(a):obszar wjazdu w parkowaniu skośnym też wynosi 12 metrów ? doczytałem się z rozporządzenia.. że tak, ale wolę spytać bo może coś źle interpretuje.


to nie interpretacja tylko umiejętność czytania.

szeq napisał(a):i jak jest w końcu z tą linią przerywaną ograniczającą obszar wjazdu w parkowaniu prostopadłym przodem, zresztą chyba w parkowaniu tyłem jest tak samo, można wyjechać za nią obrysem czy nie ? kołem rozumiem że na pewno nie wolno, a obrysem ?


jak przeczytałeś powyższe posty powinieneś dojść do wniosku że trzeba zapytać egzaminatora na swoim egzaminie albo instruktora jakie zwyczaje w tym temacie są praktykowane w danym ośrodku.

szeq napisał(a):i jeszcze jedna sprawa w tzw "garażu" parkowania prostopadłego oprócz linii ciągłych jest również linia przerywana, można za nią obrysem wyjechać czy nie ??


jest to konieczne w celu wjechania/wyjechania ze stanowiska :D


szeq napisał(a):a w jeździe pasem ruchu po łuku do przodu i od tyłu obrysem mogę tak ?


tu nie ma wątpliwości, tu zapis jest konkretny, chodzi o najechanie kołem.

szeq napisał(a):i taka sytuacja cofam tyłem wyjeżdżając ze stanowiska parkowanie prostopadłe przodem (czyli wyjeżdżam tyłem skręcając w prawo), wyjechałem przodem po za słupki, teoretycznie wyjechałem ze stanowiska, mam obawy czy nie wyjadę skręcając tyłem po za linie ograniczającą obszar wjazdy/wyjazdu czyli te 12m (tu są różne opinie, że w sumie zakończyłem zadanie pozytywnie, i że nie bo nie ustawiłem się równolegle do linii ograniczającej obszar wjazdu wyjazdu 12 m), mogę w takim wypadku zrobić korektę? czyli wyciągnąć autobus do przodu skręcając np w lewo jeśli przy wyjeździe łamałem się w prawo po czym po korekcie w przód cofnąć skręcając ponownie w prawo ustawiając się równolegle do linii przerywanej ograniczającej obszar wjazdu/wyjazdu, będzie to poprawna korekta ?


poprawna

z góry dziękuje za pomocne odpowiedzi.[/quote]
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1411
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: Pytanie do znawców - prawo jazdy kat. D , plac manewrowy

Postprzez reddevil29 » piątek 17 lipca 2015, 12:33

Błagam o pomoc!! :(
Gdzie się włącza oświetlenie do jazdy nocnej w Solbusie ST 11? Którym przełącznikiem? Pierwszym od lewej?
Ja się uczę troszkę na innym modelu autobusu.
Na YT jest filmik https://www.youtube.com/watch?v=aAunEntc2MA i oświetlenia zaczynają się od 5:25 min, ale nie ma właśnie wyjaśnione z tym oświetleniem do jazdy nocnej oraz oświetleniem do wsiadania i wysiadania.
reddevil29
 
Posty: 3
Dołączył(a): poniedziałek 22 czerwca 2015, 22:39

Re: Pytanie do znawców - prawo jazdy kat. D , plac manewrowy

Postprzez Vergil » sobota 18 lipca 2015, 14:43

Pytanie odnośnie sprawdzenia światła cofania bez pomocy egzaminatora.
Nie da rady tego zrobić bez włączonego silnika prawda? Muszę uruchomić silnik, wbić bieg następnie zgasić silnik pozostawiając na zapłonie, wtedy wyjść i pokazać światło cofania? Wybaczcie za to głupie pytanie ale miałem to dawno temu i nie pamiętam dokładnie.
Jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie to będzie to Autosan A1010.
Vergil
 
Posty: 11
Dołączył(a): sobota 28 marca 2015, 12:15

Poprzednia strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 112 gości