ROZSTRZYGNIĘCIE SPORU. Jazda po łuku.

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Jak uczyliście sie wykonywać zadanie- Jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu (tzw. łuk)?

PUNKTY ODNIESIENIA (pachołek , linia)
33
58%
NA WYCZUCIE
24
42%
 
Liczba głosów : 57

Postprzez innamorata88 » poniedziałek 07 grudnia 2009, 16:52

Ja starałam się zrobić na egzaminie ,,na pachołka'' czytaj: jeden pełen obrót, gdy pachołek rozpoczynający łuk będzie po środku szyby od strony pasażera, no i szlag łuk trafił. Pytanie tylko czemu? Czy odległość pachołków od siebie nie jest ustawowo regulowana?
innamorata88
 
Posty: 12
Dołączył(a): poniedziałek 02 listopada 2009, 13:10

Postprzez anonimhaha » poniedziałek 07 grudnia 2009, 16:53

ja zostalem nauczony tak:

za 1 pacholkiem z prawej strony 1 obrot kierownica w lewo i tak 3mac non stop kierownice dopoki auto nie najedzie na prosta ( w prawym luterku podczas najezdzania na prosta trzeba patrzec kiedy samochod juz zachodzi na prosta i prostowac kierownice w miare szybko )

pozdro
anonimhaha
 
Posty: 5
Dołączył(a): poniedziałek 07 grudnia 2009, 16:38

Postprzez szerszon » poniedziałek 07 grudnia 2009, 17:07

wiciu2 napisał(a):No i widać jak uczy się jeździć w Polsce. Nie uczy się jak panować nad pojazdem, jak się zachować w ruchu drogowym tylko jak zdać egzamin. Co za problem ustawić lusterka tak żeby widzieć linie ograniczające pas ruchu i obserwować gdzie jedziemy samochodem. W razie potrzeby kręcimy kierownicą tak, aby samochód pojechał tam gdzie chcemy i tyle. Cała filozofia! A co to jest za nauka obrót 3/4, 360 st. jak widzisz tyczkę w tym albo w tym lusterku, szybie to kręcisz. Bzdura i tyle. Na drogach nie ma tyczek. Nie ma instruktora, który powie "o teraz kręć 3/4 obrotu i wyjedziesz". Osoba, która otrzymuje "prawo jazdy" powinna panować nad pojazdem i bezpiecznie poruszać się po drogach. Być bezpiecznym uczestnikiem ruchu dla innych kierujących, no i pieszych.
Przepraszam Cie bardzo,masz rację,ze uczy sie jak zdać egzamin,tylko z czego to wynika.Czy to jest wina tylko i wyłącznie instruktorów ?Czy problemem tez nie są ,,sztuczki ,, egzaminatorów mających na celu jeszcze wieksze zestresowanie kursanta ?Nie wiem ,czy dobrze Ciebie zrozumialem,ale w którym momencie chcesz ustawić lusterka aby widzieć linie,na łuku ?Czy do jazdy miejskiej ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Postprzez lith » poniedziałek 07 grudnia 2009, 17:10

innamorata88 napisał(a):Ja starałam się zrobić na egzaminie ,,na pachołka'' czytaj: jeden pełen obrót, gdy pachołek rozpoczynający łuk będzie po środku szyby od strony pasażera, no i szlag łuk trafił. Pytanie tylko czemu? Czy odległość pachołków od siebie nie jest ustawowo regulowana?

Mogłaś robić trochę za wcześnie, albo za szybko albo np. za wolno kręcić kierownicą, albo się krzywo ustawić na początku albo mieć włączony tryb 'city' ;]
jadąc kompletnie na pałę też jest duża szansa skończenia nie tam gdzie się powinno, bo wszystkiego do centymetra nie odmierzysz, a błędy się mogą skumulować tak, że skończysz na słupku. Chociaż przy drobnych korektach nie powinno być problemu.

edit: oczywiście mogłaś ćwiczy na inaczej rozstawionych słupkach, ale IMO trochę dziwnym rozwiązaniem byłoby uczenie na słupki... mając słupki rozstawione inaczej niz w wordzie :P
Ostatnio zmieniony poniedziałek 07 grudnia 2009, 17:26 przez lith, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez innamorata88 » poniedziałek 07 grudnia 2009, 17:15

No teraz to ja już tego nie rozstrzygnę. Następnym razem będzie lepiej. ;)
innamorata88
 
Posty: 12
Dołączył(a): poniedziałek 02 listopada 2009, 13:10

Postprzez poczatkujaca1991 » poniedziałek 07 grudnia 2009, 19:01

lith napisał(a):albo mieć włączony tryb 'city'


Sorry że tak poza tematem ale chciałam zapytać o ten tryb city - nasłuchałam się przed egzaminem żeby ten tryb nie był przypadkiem włączony podczas jazdy na łuku, i przed robieniem łuku sprawdziłam czy jest wyłączony, ale w sumie nadal nie wiem co ten tryb oznacza i czemu może przeszkodzić w wykonaniu łuku - może mnie ktoś oświecić?:)
28.10.2009 - szczęśliwy dzień!:) Egzamin zdany:)
(11/4/09) Prawo Jazdy:: Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne.
(11/10/09) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie. :)
Od 13.11.2009 początkujący kierowca;)
poczatkujaca1991
 
Posty: 53
Dołączył(a): środa 12 sierpnia 2009, 16:09
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Postprzez lith » poniedziałek 07 grudnia 2009, 19:12

Dodatkowe wspomaganie kierownicy
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez Calvados » poniedziałek 07 grudnia 2009, 20:29

Z tego co wiem lusterka nie moga byc tak ustawione aby widziec linie tzn.... lusterka ustawiamy raz wiec musimy je ustawic do jazdy miejskiej juz na łuk, a niepewnie bym sie czuła jezdzac po miescie z lusterkami ustawionymi w dół.


Zastanawiam się w jaki sposób ja mam pisac posty abys uważał , że panowanie nad autem nie jest dla mnie problemem.... :D

Ps. Piotruś trzeba było posłuchać rady koleżanki (Radosna)a nie kolejny raz pisać idiotyzmy na forum... mam nadzieje ze to juz koniec .. ale oczywiscie nagroda!...ostatnie słowo nalezy do Ciebie ...
Calvados
 
Posty: 159
Dołączył(a): sobota 21 listopada 2009, 10:37

Postprzez Amos » poniedziałek 07 grudnia 2009, 20:50

Ależ w normalnie ustawionym prawym lusterku widać tylne koło i linię, a tyle wystarczy, by wiedzieć, kiedy wyprostować, a potem kontrolować dalszą jazdę do miejsca zatrzymania.
I tylko trzeba czasem zerknąć w tylną szybę, czy ktoś czasem nie stoi za samochodem... ;)
To nie prędkość zabija, tylko bezmyslność, złe przepisy i kiepska infrastruktura...
Avatar użytkownika
Amos
 
Posty: 490
Dołączył(a): czwartek 16 października 2008, 14:32
Lokalizacja: Kraków

Postprzez piotrekbdg » poniedziałek 07 grudnia 2009, 20:57

Ależ w normalnie ustawionym prawym lusterku widać tylne koło i linię, a tyle wystarczy, by wiedzieć, kiedy wyprostować, a potem kontrolować dalszą jazdę do miejsca zatrzymania.
I tylko trzeba czasem zerknąć w tylną szybę, czy ktoś czasem nie stoi za samochodem...


Dokładnie lepiej bym tego nie ujął.

Calvados, zaczne tak uważać jak zaczniesz jeździć samochodem, a przestaniesz liczyć kołki na drodze. To że ktoś jeździ bez wyliczenia liczby obrotów i do przodu i do tyłu naprawdę nie jest idiotyzm. Powiem Ci więcej to nawet norma.
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Postprzez Calvados » poniedziałek 07 grudnia 2009, 21:05

Jednak nie moge sie oprzec (szkoła riposty)

Dokładnie lepiej bym tego nie ujął.


Ty byś tego lepiej nie ujał ... prosze co za skromność ale ja i tak w Ciebie wierze.

Idiotyzmy nie odnosza sie do Twoich wypowiedzi dotyczacych tematu( nawet w najmniejszym stopniu) bo nigdy nie skrytykowałam Twojego punktu widzenia (tylko Ty to ciagle robisz) . Jestem pewna ze teraz i tak nie wiesz jakie jest moje stanowisko w tej sprawie...

Amos- normalnie ustawione - pojecie wzgledne , nie radziłabym tego sprowadzac do ogółu

Ja ... z moimi dla mnie noramalnie ustawionymi lusterkami nie widze lini .
Calvados
 
Posty: 159
Dołączył(a): sobota 21 listopada 2009, 10:37

Postprzez cman » poniedziałek 07 grudnia 2009, 21:13

To musisz mieć te lusterka chyba całkiem na niebo ustawione: http://speed.zgora.pl/ustaw_lusterka.php
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Calvados » poniedziałek 07 grudnia 2009, 21:19

może i tak bo lini nie widze ... zawsze jak ustawiam to minimalny obraz podłoza aby miec tylko pkt odniesienia
Calvados
 
Posty: 159
Dołączył(a): sobota 21 listopada 2009, 10:37

Postprzez godq3 » poniedziałek 07 grudnia 2009, 23:55

Ja robiłem sposobem. Miałem pewnośc, że zawsze mi wyjdzie.
godq3
 
Posty: 29
Dołączył(a): poniedziałek 07 września 2009, 16:12
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez szerszon » wtorek 08 grudnia 2009, 00:30

Amos napisał(a):Ależ w normalnie ustawionym prawym lusterku widać tylne koło i linię, a tyle wystarczy, by wiedzieć, kiedy wyprostować, a potem kontrolować dalszą jazdę do miejsca zatrzymania.
I tylko trzeba czasem zerknąć w tylną szybę, czy ktoś czasem nie stoi za samochodem... ;)
Chciałbym zobaczyć jak zmieniasz pas ruchu z lewego na prawy przy duzym nateżeniu ruchu przy tak ustawionym lusterku,chyba że przymocowaleś jakieś łazienkowe 2 na 2 :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 206 gości