przez X » czwartek 29 sierpnia 2002, 23:25
Dzieki za plynace zewszad gratulacje :).
I chcialbym zaprzeczyc ze ustawienie lusterek do dolu na placu manewrowym czy tez wykonywanie korekt ma jakikolwiek wplyw na wynik egzaminu - na placu manewrowym jest to traktowane jako norma - przeciez jak nie umiesz wykonac jakiegos z zadan to ustawienie lusterek czy robienie korekt raczej nic nie pomoze :). I bardzo wazne: jesli zapomniesz poprawic lusterek przed wyjechaniem z placu do miasta od razu masz ocene negatywna.
Uwaga na dosc rzadki ale wystepujacy blad (bylem jego swiadkiem :) - jesli egzaminator kaze wam ustawic sie do luku nie mozecie wjechac w niego od tylu (tam gdzie go konczymy) - jest tam linia ciagla i przejechanie jej przy ustawianiu samochodu do luku oznacza od razu probe nieudana (chociaz nota bene jej nawet nie rozpoczelismy :).
Dobra, a teraz co mowil egzaminator w sali wszystkim przed egzaminem (moze sie komus przyda :):
PLAC (omawial zadania wylosowane):
- prostopadle przodem - nienaruszanie lini, caly pojazd ma byc w stanowisku, kierunkowskazy, nienaruszanie pacholkow - naruszenie lini, najechanie na pacholek wyklucza uzycie korekty, zadanie jest nie zaliczone i przystepujemy do drugiej proby (jesli jej jeszcze nie wykorzystalismy :). Nie musimy wyjezdzac ze stanowiska do pozycji w jakiej je rozpoczelismy - nie musimy wyjezdzajac tylem ustawic sie rownolegle do lini z ktorej rozpoczynalismy, mozemy wyjechac nawet prosto (tzw. wlaczenie sie do ruchu) nie jest traktowane jako korekta.
- wzniesienie - przy ruszaniu nie moze zgasnac silnik, ruszanie nie moze byc gwaltowne (z piskiem opon), samochod nie moze stoczyc sie wiecej niz 20 cm. I wsjo jakby powiedzieli koledzy rosjanie :).
MIASTO:
- Na egzaminie w miescie mozna popelniac drobne bledy (np. zgasniecie silnika, przejechanie ciaglej etc.), jednak nie mozna popelnic tego samego bledu dwukrotnie (tzn. raczej nie przejdzie jesli dwa razy zgasnie komus samochod).
- Egzaminator ma obowiazek przerwac egzamin jesli stwierdzi ze osoba
nie panuje nad pojazdem lub zagraza bezpieczenstwu innym uczestnikom ruchu.
- Powazny blad (wymuszenie pierwszenstwa, przejechanie na czerwonym etc.) oznacza ze osoba zagraza bezpieczenstwu ruchu - egzamin zostaje natychmiast przerwany, a osoba zdajaca otrzymuje wynik negatywny.
Egzaminator w samochodzie przed wyjazdem na miasto powiedzial mi:
- jechac jak najblizej prawej krawedzi jezdni
- dostosowac predkosc do warunkow panujacych na drodze
I tyle :). Nic tylko isc i zdac :).
Na placyku mialem troszeczke problemow - do luku przy pierwszym podejsciu probowalem ruszyc na luzie :), egzaminator nie zauwazyl :). Ale co sie odwlecze... - w tej probie zaparkowalem nie przy tych pacholkach co trzeba =).
Na miescie z kolei oprocz zgasniecia silnika nie bylo wiekszych problemow :). I tak IXSA wypuscili na ulice :).