ustąp pierszeństwa a dynamika jazdy

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

ustąp pierszeństwa a dynamika jazdy

Postprzez nick112 » wtorek 09 stycznia 2018, 21:29

Cześć
Chciałbym się was spytać od jakiej mniej wiecej odległości nie czekać na samochód z pierszeństwem i pojechać pierwszy?
Wiem że głupie pytanie i gdyby nie egzamin to wogóle bym o to nie pytał ale właśnie dzisiaj przy tym stresie za to oblałem (nieustąpienie pierszeństwa) :oops:
Dlatego w razie gdyby następnym razem też złapał mnie stres to chciałbym jakiegoś gotowca gdy nie będe w stanie trzeźwo myśleć z góry dzięki :thumb2:
nick112
 
Posty: 2
Dołączył(a): wtorek 09 stycznia 2018, 21:21

Re: ustąp pierszeństwa a dynamika jazdy

Postprzez ZOli » czwartek 11 stycznia 2018, 22:10

Bedę niedługo przystępowała do egzaminu i nie mam dużego doświadczenia. Jednak tak jak napisałeś głupie pytanie, na które nie ma odpowiedzi, sam musisz to ocenić.
ZOli
 
Posty: 14
Dołączył(a): poniedziałek 11 grudnia 2017, 21:53

Re: ustąp pierszeństwa a dynamika jazdy

Postprzez ks-rider » piątek 12 stycznia 2018, 00:05

dlaczego Wy chcecie na egzaminie pokazac, ze jezdzicie dynamicznie ? Na egzaminie jedzie sie defenzywnie aby pokazac, ze jest sie godnym zaufania aby pozwolono Wam uczyc sie dalej samemu.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 2340
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: ustąp pierszeństwa a dynamika jazdy

Postprzez Cyryl » piątek 12 stycznia 2018, 07:42

1. w jeździe codziennej wyznacznikiem jest czas, jedziemy aby: się przemieścić, kogoś zawieść, coś zawieść i czas gra tu ważną rolę, czasem z mediów możemy się przekonać, że bywa ważniejszy od bezpieczeństwa.
natomiast na egzaminie jazda służy samej jeździe. za szybszy przejazd nikt nie dostanie dodatkowych punktów.

2. o ile instruktor przejeżdżając ileś tam godzin z uczącym się poznaje go, wie jakie są jego mocne i słabe strony oraz gdzie szczególnie pilnować podopiecznego.
egzaminator nie ma takiego komfortu, dla niego każdy zdający jest osobą o kompletnie nie znanych umiejętnościach i zakłada większy margines bezpieczeństwa niż zazwyczaj instruktor podczas szkolenia.

więc tu nie ma jakieś jasnej odpowiedzi, jak chciałby to autor.
np. jeżeli na drodze z prawej w obszarze o ograniczonej prędkości jedzie nauka jazdy, to ta odległość może być mniejsza, ale gdy już zwykłe (ja nazywam) cywilne auto, to musi być większa, bo wiadomo to ograniczenie prędkości respektują tylko nauki jazdy i egzaminy.
a takich sytuacji, które trzeba uwzględnić jest więcej.
Cyryl
 
Posty: 973
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: ustąp pierszeństwa a dynamika jazdy

Postprzez ks-rider » piątek 12 stycznia 2018, 23:41

Cyryl napisał(a):2. o ile instruktor przejeżdżając ileś tam godzin z uczącym się poznaje go, wie jakie są jego mocne i słabe strony oraz gdzie szczególnie pilnować podopiecznego.
egzaminator nie ma takiego komfortu, dla niego każdy zdający jest osobą o kompletnie nie znanych umiejętnościach i zakłada większy margines bezpieczeństwa niż zazwyczaj instruktor podczas szkolenia.


Pierwsza rzecz jakiej sie nauczylem to, ze mozesz znac swego kursanta jak lysego konia ale absolutnie nie znasz go gdy jedzie egzamin.

Dlatego obecny system to patologia. Jechalby szkolacy ze zdawajacym i egzamnator, wszystko na pojezdzie OSK i 50 % problemow odpada.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 2340
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: ustąp pierszeństwa a dynamika jazdy

Postprzez skov » sobota 13 stycznia 2018, 10:26

Jaka patologia skoro jest to możliwe w chwili obecnej? Dla 50% chyba warto .
Avatar użytkownika
skov
 
Posty: 1349
Dołączył(a): czwartek 07 czerwca 2007, 13:48

Re: ustąp pierszeństwa a dynamika jazdy

Postprzez Blacksmith » sobota 13 stycznia 2018, 19:23

Chodzi o to aby zdawanie na pojeździe OSK było powszechną praktyką. Zmienić system tak aby było to obustronnie opłacalne. Czy może się wypowiedzieć jakiś instruktor/właściciel OSK ile kosztuje/kosztowałoby u niego podstawienie auta? Zakładając, że przybędzie się na miejsce o ustalonej godzinie i na egzamin można by było czekać nawet 1,5 godziny.
Dlatego obecny system to patologia. Jechalby szkolacy ze zdawajacym i egzamnator, wszystko na pojezdzie OSK i 50 % problemow odpada.

Dokładnie tak powinno być, jak w Niemczech. I zdawalność podskoczyłaby z 35% do 70% i to minimum.
"Kiedy niesprawiedliwość staje się prawem... opór staje się obowiązkiem"- T. Jefferson
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 755
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: München

Re: ustąp pierszeństwa a dynamika jazdy

Postprzez szerszon » sobota 13 stycznia 2018, 19:47

Blacksmith napisał(a): Zmienić system tak aby było to obustronnie opłacalne.
Czyli ?
Czy może się wypowiedzieć jakiś instruktor/właściciel OSK ile kosztuje/kosztowałoby u niego podstawienie auta?
Już było pisane, tylko jak zwykle wykazujesz się...50 zł za każą rozpoczętą godzinę.
Dokładnie tak powinno być, jak w Niemczech. I zdawalność podskoczyłaby z 35% do 70% i to minimum.
czyli znowu wykazałeś się umiejętnością czytania ze zrozumieniem.
Jest to możliwe teraz. I samochód OSK i iinstruktor na egzaminie. Kwestia ceny.
Na świecie są dwa rodzaje ludzi: ci, którzy wierzą w ewolucję i ci, których ona ominęła
Największą wadą internetu i portali społecznościowych jest to, że najwięksi kretyni wyszli z podziemia i zyskali możliwość publicznego wyrażania swoich opinii.
Avatar użytkownika
szerszon
 
Posty: 15527
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: ustąp pierszeństwa a dynamika jazdy

Postprzez Blacksmith » niedziela 14 stycznia 2018, 01:44

szerszon napisał(a):Czyli ?

Czyli tak aby i było to opłacalne dla kursanta i dla OSK. Chociaż o czym my tu gadamy. Trzeba ustawowo zlikwidować auta WORD i każde OSK musiałoby mieć siłą rzeczy auta na podstawienie. Instruktor zawsze na egzaminie. A że większe opłaty dla kursantów to cóż.... wynagrodzi mu to zdany sprawiedliwy egzamin. I zdający bardziej będzie się przykładał przez wgląd na wyższe opłaty, i także instruktor będzie się bardziej przykładał wiedząc, że będzie na egzaminie i w razie czego będzie świecił oczami. Czemu widzisz tylko minusy? Pomyśl o korzyściach! Nie tkwij w tym maraźmie jałowizny.
"Kiedy niesprawiedliwość staje się prawem... opór staje się obowiązkiem"- T. Jefferson
Avatar użytkownika
Blacksmith
 
Posty: 755
Dołączył(a): środa 23 marca 2016, 15:54
Lokalizacja: München

Re: ustąp pierszeństwa a dynamika jazdy

Postprzez szerszon » niedziela 14 stycznia 2018, 08:29

Blacksmith napisał(a):Czyli tak aby i było to opłacalne dla kursanta i dla OSK.
Czyli ? Rzucanie chwytliwych hasełek tutaj nie pomoże. Konkrety.
Trzeba ustawowo zlikwidować auta WORD i każde OSK musiałoby mieć siłą rzeczy auta na podstawienie.
System nakazowo rozdzielczy. Ok. Znasz obecne ceny. Twoja propozycja ?
A że większe opłaty dla kursantów to cóż.... wynagrodzi mu to zdany sprawiedliwy egzamin.
Stawiasz znak równości samochód osk=zdany egzamin ?
I zdający bardziej będzie się przykładał przez wgląd na wyższe opłaty
:lol: :lol: :lol:
i także instruktor będzie się bardziej przykładał wiedząc, że będzie na egzaminie i w razie czego będzie świecił oczami.

"przepraszam Panią/Pana, ale moim zdaniem nie nadajesz się jeszcze na egzamin, a ja nie zamierzam świecić oczami przed egzaminatorem"
" ty naciągaczu i złodzieju !!! setki razy robię łuk(na małpę), a ty nie hcesz mi podpisać wewnętrznego "
=============================
Nadajesz się na polityka :mrgreen: "ja wam zrobię dobrze tylko mnie wybierzcie" a konkretów brak.
Na świecie są dwa rodzaje ludzi: ci, którzy wierzą w ewolucję i ci, których ona ominęła
Największą wadą internetu i portali społecznościowych jest to, że najwięksi kretyni wyszli z podziemia i zyskali możliwość publicznego wyrażania swoich opinii.
Avatar użytkownika
szerszon
 
Posty: 15527
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
cron