przez marcij » niedziela 06 maja 2007, 17:20
Jesli chodzi o szarpanie to ja bym sonde raczej wukluczyl , gdyz mimo ze jest ona podgrzewana potrzebuje wiecej niz 20m zeby sie rozgrzac na tyle zeby podawala sensowne impulsy do komputera.
Otoz sonda lambda jest wkrecona w kolektor wydechowy i idzie od niej przewod , a dokladnie 4 przewody w przypadku fiata w bialej bawelnianej koszulce.(dokladnie zobacz sobie na allegro.) Jej polaczenie z instalacje elektryczna znajduje sie na scianie grodziowej, tak mniejwiecej w odleglosci 1/4 od lewej strony (stajac na wprost samochodu od prawej).Poprzez plaska wtyczke. Na poczatek proponuje odpiac ja wogole i zobaczyc co sie bedzie wtedy dzialo. Samochod wtedy bedzie korzystal ze sredniej wartosci jaka powinna byc podawana z tego czujnika , samochod moze byc slabszy , gorzej przyspieszac , wiecej pali , ale nie powinien szarpac. Ewentualnie , najlepiej to wez miernik i zmierz jakie napiecie jest miedzy kabelkami koloru czarnego i szarego (pozostale dwa biale zostaw w spokoju) Napiecie to powinno byc w zakresie od 0-1V , na wolnych obrotach okolo 0,5V. Uwaga , mierzyc to musisz po dosc mocnym rozgrzaniu silnika , na zimnym nic nie pokaze.
Ja bym jednak w tym przypadku nie obstawial sondy, a moze wlasnie jej grzanie jest uszkodzone i nie osiaga wlasciwej temperatury , a komputer wie ze juz powinna osiagnac i bierzej z niej sygnal.Wtedy ona pokazuje za niskie napiecie i komputer zalewa silnik ?
Napisz przede wszystkim czy masz gaz w tym samochodzie i czy to szarpanie jest przy bardzo niskich obrotach , jak praktycznie nie naciskasz gazu , czy przy wyzszych tez ? Jak jest z hamowaniem silnikiem , czy wtedy samochod zachowuje sie normalnie ? Czy obroty biegu jalowego sa w normie ? Ja bym tutaj jeszcze podejrzewal caly zespol przepustnicy , czyli silniczek krokowy moze sie przywieszac (nie zaszkodzi go zresetowac), lub czujnik polozenia przepustnicy. Nie masz tam oczywiscie systemu autodiagnostycznego i kontrolki "check engine" na desce ?
Co do przeglubu to mysle ze sobie poradzisz z "koziolkiem", ale tez wczesniej poczytaj gdzies jak to sie robi.
Olej w skrzyni trzeba sprawdzic , moze tez zuzywac sie juz sprzeglo i trzeba podciagnac linke.
Pilota raczej nie dorobisz , moze to zrobic tylko serwis i zazwyczaj jest to nieoplacalne, lepiej kupic uzywana centralke z pilotami, lub zalozyc ze 10letniego auta Ci nikt nie ukradnie i to olac.