gumik napisał(a):...Po tych 70k kilometrach sporo z tych pasków będzie jeszcze ok. Ale ten n% będzie już na skraju wytrzymałości. Wszystko to żeby samochód był niezawodny...
ale piszesz o paskach produkowanych 20-15 lat temu.
dzięki zastosowaniu kordu z włókna szklanego, teflonu, a ostatnio kevlaru, paski mają dzisiaj o wiele większą trwałość od tych starszych.
w tej chwili standard to 180-240tyś. km, a w niektórych wypadkach więcej.
dlaczego w 10-15 letnim silniku nie możesz wstawić paska współczesnego?
wtedy zalecenia producenta z czasu budowy auta, będą już nieaktualne.
to nie jest jedynym wyznacznikiem wymiany paska, jeszcze ważne jest w jakich warunkach on pracuje.
w pojazdach eksploatowanych w ciężkich warunkach: taksówki, w zapylonym środowisku, z pełnym obciążeniem, skraca się ten przebieg o 20-30%.
ale gdy silnik pracuje w lekkich warunkach: transport dalekobieżny w terenie płaskim z niepełnymi ładunkami, kampery, itp.
można ten przebieg wydłużyć.