Strona 1 z 1

Mechanizm

PostNapisane: poniedziałek 25 listopada 2019, 17:00
przez Marcel2727
Jak się nazywał ten mechanizm w automacie, gdzie po dociśnięciu gazu na maksa naciska się coś na kształt guzika? W efekcie auto szybciej osiąga większą moc, jest to szczególnie przydatne przy np. wyprzedzaniu, gdy trzeba się pośpieszyć.

Re: Mechanizm

PostNapisane: poniedziałek 25 listopada 2019, 19:38
przez Cyryl
jak zwykle coś Ci się pomieszało.

1. w niektórych pojazdach ze skrzynią automatyczną jest przycisk S - "speed" lub "sport", który powoduje, że zmiany biegów odbywa się na wyższych niż zwykle obrotach.

2. również w niektórych pojazdach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów może być przycisk: "O/D off" jest to wyłącznie nadbiegu, czyli najwyższego biegu.
trzeba pamiętać, że współczesne pojazdy z automatyczną skrzynią biegów mogą być wyposażone nawet w 8 biegów.

3. w każdym pojeździe wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów można zmieniać biegi poprzez operowanie pedałem gazu.
np. przy wyprzedzaniu przy wciśnięciu pedału gazu (trzeba mieć dość czuła nogę i wcale nie trzeba cisnąć na maksa).
jeżeli jedziemy powiedzmy na 5 biegu, po wciśnięciu pedału gazu, skrzynia przerzuca na niższy bieg, co daje nam więcej mocy i można wyprzedzić bardziej dynamicznie.
jeżeli jednak jedziemy na 4 biegu z prędkością obrotową np. 2000 rpm, a skrzynia zmieni nam na 5 bieg dopiero przy np. 3000 rpm, to leciutko upuszczając gazu, a potem leciutko dodając możemy sami zmienić na wyższy bieg przy niższej prędkości obrotowej niż zrobi to sam automat.

ogólnie biorąc automatyczna skrzynia biegów daje nam więcej możliwości niż manualna, jednak większość ludzi traktuje ją jak aparat fotograficzny - nastawiamy na "auto" i z głowy, a to że tam jest sporo możliwości, wykorzystują je tylko nieliczni.

porównanie samochodu Audi A4 z silnikiem 2,0 TDI 190KM ze skrzynia manualną i automatyczną:

Re: Mechanizm

PostNapisane: wtorek 26 listopada 2019, 13:37
przez Marcel2727
Nic mi się nie pomieszało, a Ty masz lekturę na dzisiaj skoro chcesz komuś doradzać o automatach, a mianowicie "kickdown".

Re: Mechanizm

PostNapisane: wtorek 26 listopada 2019, 18:10
przez Cyryl
to jest nazwa bardzo jakby samą nazwą ograniczająca możliwości kierowcy, bo w automacie można zmieniać biegi i dół i w górę według własnego uznania, a nie w tym momencie jak "chce" skrzynia i nie kopiąc, ale bardzo delikatnie operując gazem.

"kickdown" to bardzo mocne uproszczenie, ale jak chcesz używać automatycznej skrzyni w bardzo ograniczonym zakresie, to ta nazwa jest w zupełności wystarczająca.

Re: Mechanizm

PostNapisane: wtorek 26 listopada 2019, 21:49
przez ks-rider
Marcel2727 napisał(a):Nic mi się nie pomieszało, a Ty masz lekturę na dzisiaj skoro chcesz komuś doradzać o automatach, a mianowicie "kickdown".


Cyryl w prosty sposob wytlumaczyl Ci jak to dziala, Kick Down nie naciska zadnego guzila tylko po prostu zwiekszala sie obroty i bieg zostaje zredukowyny w dol.

:wink: