przez Cyryl » środa 20 czerwca 2018, 08:10
przede wszystkim trzeba wiedzieć wokół czego obraca się pojazd podczas skrętu.
przy samochodach małych nie zwraca się na to uwagę, natomiast przy dużych samochodach i autobusach ma to bardzo duże znaczenie.
otóż pojazd obraca się wokół tylnej osi i to jest bardzo istotne.
jeżeli pojazdem osobowym, gdzie tylna oś jest 2m za Tobą, to przy szybszej jeździ do przodu nie jest to zauważalna. robi się ważne przy wolnej jeździe podczas manewrowania.
jeżeli np. w autobusie siedzisz 1,8m przed przednią osią, a 9m przed osią tylną, to podczas jazdy do przodu ma ogromne znaczenie.
czyli nie możemy podczas omijania przeszkody zacząć wcześniej kręcić kierownicą nim tylna oś nie minie przeszkody jadąc i do przodu i do tyłu. w tym przypadku przeszkodą jest tył pojazdu zaparkowanego przed Tobą.
1. jedziesz do tyłu, aż tylne koło Twojego samochodu zrówna się z tylnym zderzakiem pojazdu poprzedzającego. jeżeli zaczniesz wcześniej kręcić (gruba fioletowa kreska) w prawo, potem przód Twojego auta będzie kolidować z tyłem pojazdu zaparkowanego przed Tobą.
2. skręcasz kierownicą w prawo i w lewym lusterku lewy bok Twojego pojazdu ma "wycelować" w prawy reflektor pojazdu, za Tobą - wtedy prostujesz koła.
3. jedziesz na prostych kołach dopóki lewe tylne koło Twojego auta zacznie wchodzić w obrys miejsca na którym chcesz zaparkować, wtedy kręcisz w lewo.
to są oczywiście ogólne zasady, każdy jeździ do tyłu w innym tempie i z inną prędkością kręci kierownicą, więc to wskazówki musi adoptować do swojej charakterystyki prowadzenia pojazdu.
również możesz znaleźć sobie inne punkty odniesienia (jeżeli będzie to skuteczne), ale zasady są takie same.
- Załączniki
-
- Zakręt a.png (4.26 KiB) Przeglądane 5687 razy
-
- Parkowanie równoległe.png (11.41 KiB) Przeglądane 5687 razy