Zachowanie pedału gazu, akumulator - samochód z automatem

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Zachowanie pedału gazu, akumulator - samochód z automatem

Postprzez rdw » środa 05 lipca 2017, 16:01

Dwa pytania laika 8)
Jeżdżę autem z 2016 w automacie, benzyna, dwusprzęgłowa skrzynia EDC.
W aucie jest profil "sport" który sprawia, że auto bardziej "wyje" jakby wolniej zmieniało biegi oraz sprawia inne detale takie jak twarde zawieszenie (trzęsie autem) i więcej trzeba kręcić kierownicą.
Ostatnio jak tak pojeździłem parę dni na tym programie (spalanie sięga 20 l./100 ale mniejsza o to) to zadziało się kilka razy dziwne zachowanie auta.
Mianowicie dość agrsywnie dodając gazu parę razy zdarzyło się, że samochód mimo rozpędzania jakby nerwowo sam przyhamowywał.
Za pierwszym razem myślałem, że mi się wydaje, ale sytuacja przy szybszym rozpędzaniu powtórzyła się jeszcze kilka razy w ciągu dnia.
W innych "programach" nie było czegoś takiego, że dociskam gazu, auto szybko rozpędza i nagle chwilowo uczucie jakby sam się hamulec nieco dociskał i dopiero wolniej i znów rozpędza.
Czy to normalne zachowanie auta wynikające np. z tego, że wolniejsza zmiana biegów wymusza jakieś dziwne przyhamowywanie?
Oczywiście nie mam jakichś ograniczników prędkości włączonych itp.
Jest to o tyle dziwne bo profil sportowy jest dla większej dynamiki i osiągów, więc dziwne to ograniczanie rozpędzania się. Poza tym przez to "wycie" silnika zastanawiam się, czy auto się aby szybciej nie zużywa na tym programie. To tak jakbym za wolno zmieniał biegi na ręcznej skrzyni co raczej nie jest zalecane.

Pytanie drugie.
Auto ma fukcję Start&Stop, nie wiem czemu ma to służyć bo jeśli tylko oszczędzaniu paliwa to niewiele chyba się oszczędza. Polega to na tym, że jak staję na światłach to dociskając hamulec do końca auto gaśnie.
Ruszając, odpuszczam tylko hamulec, auto samo się zapala i od razu rusza.
W momencie gdy auto jest zgaszone na dłuższych światłach klima itp. chyba są zasilane z akumulatora?
Dzieją się dziwne rzeczy bo już kilka razy normalnie stając na 1-2 minuty na światłach czy McDrive auto nie chce jechać dalej.
Zapala się lampka kontrolna rozładowanego akumulatora, właczają światełka w kabinie takie jak przy zakończonej jeździe, a puszczenie hamulca i dodanie gazu nie uruchamia auta.
Auto wyświetla komunikat że mam ustawić bieg na Parking oraz wcisnąć Start czyli od nowa uruchomić auto na zaparkowanym biegu.
Dopiero po wykonaniu tej operacji mogę wrócić na bieg Drive aby ruszyć.
Taka "awaria" powoduje, że już parę razy opóźniłem o parę ładnych 5-15 sekund ruch drogowy.
O co może chodzić?
Czy to akumulator działa zbyt krótko a jeśli tak, czy on sam się naprawia podczas pracy silnika, czy mam użyć prostownika (nie mam i nie umiem) a może powinienem to reklamować w ramach gwarancji samochodu (auto ma niecały rok i chyba akumulator nie z mojej winy tak krótko działa)?
Podobnie frustruje mnie, że na zgaszonym silniku w klimie i z radiem można posiedzieć parenaście minut i włącza się ostrzeżenie o rozładowanym akumulatorze.
Przez to boję się zostawić auto na awaryjnych na więcej niż 20 minut, tym bardziej na pozycyjnych, bo boję się, że za którymś razem nie wyjadę autem
Czy to normalne że nowe auto (i jest to też nowy model) tak dziadowsko szybko się rozładowuje?

Nie wiem po co wymyślono Start&Stop skoro auto wyłącza się co parę minut na światłach, oszczędza może 15-30 sekund działania, musi odpalać od nowa, a jak dłużej postoję to się rozładowuje akumulator.... i jest to dodatek za który trzeba dopłacić w odpowiednim pakiecie.
Przez to, zaczynam nie oszczędzać na paliwie, tylko jak zahamuję na światłach dociskając hamulec do końca, na chwilę zrzucam stopę z hamulca, auto przez to się spowrotem włącza i tak stoję na światach z włączonym silnikiem.
Zresztą jak jest zima i mróz albo pada deszcz to i tak muszę "uaktywniać" auto bo zaparowują szyby na światłach.
Albo ja czegoś nie rozumiem, nie umiem, albo jest to jakiś bezsens :)
Zanim nie miałem takiej funkcji to nie rozumiałem, czemu ludzie w nowych autach gaszą i odpalają samochody na światłach, oszczędni czy co :lol:
rdw
 
Posty: 21
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2016, 12:29

Re: Zachowanie pedału gazu, akumulator - samochód z automate

Postprzez rpa » poniedziałek 10 lipca 2017, 11:32

Po pierwsze - co to za samochód?

Z tym przyhamowywaniem to może być wiele możliwości. Może zbyt mocno cisnąc powodujesz buksowanie kół (utrata przyczepności), przez co komputer w jakiś sposób ogranicza ci moc, lub lekko przyhamowuje. Starsze auto nie da takich efektów - po prostu pozwoli ci bezsensownie ścierać opony.
Co do drugiego - po prostu wyłącz start/stop, jeździłem kilkoma samochodami z tym systemem i nigdy w niczym nie pomógł.
rpa
 
Posty: 339
Dołączył(a): sobota 09 stycznia 2016, 17:11


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości