Wszędzie sucho a płynu chłodzącego ubywa

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Wszędzie sucho a płynu chłodzącego ubywa

Postprzez jasiek23 » piątek 02 czerwca 2017, 13:09

Tak jak w temacie. Z tego z obserwuje: w silniku sucho (w okolicach zbiornika, wężyków, chłodnicy, czujnika temperatury cieczy chłodzącej, pod samochodem po postoju - wszędzie sucho) Co to może być? Czy może coś z klimą się dzieje bo jak zauważyłem to to akurat wcześniej jechałem z włączoną klimatyzacją. Chodzi o Golfa 4 1.6 SR, 2000 r.

Może jakieś sugestie?
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Re: Wszędzie sucho a płynu chłodzącego ubywa

Postprzez problem » piątek 02 czerwca 2017, 15:02

Klima nic tu nie ma do rzeczy.
Złe wiadomości: 99% że uszczelka pod głowicą.
Nie kopci bardziej na biało?
Zobacz jaka jest konsystencja płynu, czy nie jest lepki oleisty, czy nie ma osadu pod korkiem chłodnicy. Tak samo sprawdź poziom oleju - czy nie przybyło.
Zmierz kompresję.
problem
 
Posty: 95
Dołączył(a): środa 12 sierpnia 2015, 10:33

Re: Wszędzie sucho a płynu chłodzącego ubywa

Postprzez eragon » piątek 02 czerwca 2017, 21:03

Osad/majonez na korku nie ma tu nic do rzeczy.. Nie siej propagandy jak się nie znasz.
UPG prawdopodobnie padła, patrz w lusterko. To jedyna dobra rada kolegi.
Pozdrowienia z prawego fotela L-ki..
Obrazek
Avatar użytkownika
eragon
 
Posty: 884
Dołączył(a): niedziela 31 sierpnia 2014, 12:50

Re: Wszędzie sucho a płynu chłodzącego ubywa

Postprzez problem » poniedziałek 05 czerwca 2017, 08:43

Ma. Nie sieję. Znam.
Nie wiem co chciałeś wnieść do tematu ale jak chcesz diagnozować walniętą uszczelkę wyłącznie po oparach z wydechu, to jesteś ostatnią osobą, która powinna komentować mojego posta.
problem
 
Posty: 95
Dołączył(a): środa 12 sierpnia 2015, 10:33

Re: Wszędzie sucho a płynu chłodzącego ubywa

Postprzez eragon » poniedziałek 05 czerwca 2017, 12:01

problem napisał(a):jesteś ostatnią osobą, która powinna komentować mojego posta.

Tak? A to czyje slowa..
problem napisał(a):Nie kopci bardziej na biało?

W zwiazku z tym..
eragon napisał(a): patrz w lusterko. To jedyna dobra rada kolegi.

A majonez pod korkiem to skąd w/g ciebie się bierze ? Bo na pewno nie z awarii UPG.. Poczytaj troche na ten temat - przyda ci się.
Jeśli juz to na miarce oleju taki osad będzie. I luzik, człowiek się uczy całe życie, a masz go jeszcze chyba wiele..
Chociaż to forum nie mechaniczne.
Pozdrowienia z prawego fotela L-ki..
Obrazek
Avatar użytkownika
eragon
 
Posty: 884
Dołączył(a): niedziela 31 sierpnia 2014, 12:50

Re: Wszędzie sucho a płynu chłodzącego ubywa

Postprzez rpa » wtorek 06 czerwca 2017, 05:30

Dlaczego majonez pod korkiem na pewno nie oznacza problemów z uszczelką pod głowicą? Wg mnie to normalne, jeśli coś dostaje się do silnika, musi się przepalić bądź wylądować w oleju - albo oba naraz. Dlatego uszczelka pod głowicą to dobry trop. Nie mówię, że to to, ale sprawdzić warto.
rpa
 
Posty: 339
Dołączył(a): sobota 09 stycznia 2016, 17:11

Re: Wszędzie sucho a płynu chłodzącego ubywa

Postprzez Borys_q » wtorek 06 czerwca 2017, 15:27

Pompa wody, przecieka w trakcie pracy a woda dostaje sie na wirujący element i przepada bez śladu. Uszczelki nie ruszaj jeśli nie będziesz​ 100 procent pewny. Droga sprawa a dużo mechaników potrafi spierniczyc. Woda w oleju lub olej w wodzie może też swiadczyc o przeciekającej chłodnicy oleju jesli to auto ma.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wszędzie sucho a płynu chłodzącego ubywa

Postprzez rpa » wtorek 06 czerwca 2017, 15:46

Przecież nikt nie będzie diagnozował uszczelki pod głowicą poprzez naoczne oględziny, skoro problem może leżeć w czymś innym ;) Sama uszczelka nie jest droga, to robocizna kosztuje swoje.
Ja bym zaczął od najprostszych spraw - upewnić się, że korek płynu jest szczelny, sprawdzić czy silnik się za bardzo nie grzeje -płyn może również uciekać "górą", ale to raczej przypadek ekstremalny i do wychwycenia w mig. Może też cieknąć prosto na gorące elementy, wprawdzie płyn zostawia ślad, ale łatwiej go przeoczyć niż ciecz. Sam mordowałem się z tym w golfie 3, okazało się, że jeden z trójników niedomaga, ale akurat przeciekał w trudno zauważalne miejsce i w ilościach względnie niewielkich. Przez pół roku dolewałem ok. szklanki co miesiąc, nic wielkiego się nie stało :)
rpa
 
Posty: 339
Dołączył(a): sobota 09 stycznia 2016, 17:11

Re: Wszędzie sucho a płynu chłodzącego ubywa

Postprzez eragon » wtorek 06 czerwca 2017, 18:42

@rpa, i do kolegi autora, i do innych - majonez pod korkiem to parafina, wytrąca się z oleju i osadza na najchłodniejszym elemencie. Jest to normalny objaw gdy silnik się słabo dogrzewa zwłaszcza przy małych przebiegach dziennych.
W zaleznosci od usterki UPG woda wciskana jest do cylindra (biały dym) lub do oleju (biały osad na miarce).
Inne awarie systemu chłodzenia opisał Borys, to chyba wszystko.. Szukać !!!
Pozdrowienia z prawego fotela L-ki..
Obrazek
Avatar użytkownika
eragon
 
Posty: 884
Dołączył(a): niedziela 31 sierpnia 2014, 12:50

Re: Wszędzie sucho a płynu chłodzącego ubywa

Postprzez Borys_q » czwartek 08 czerwca 2017, 22:09

A masz LPG?
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości