Strona 1 z 1

Lekkie łuki, małe zakręty, a bieg

PostNapisane: piątek 10 lutego 2017, 21:03
przez mati113
Witajcie,

Mam niestety problem, bo przesiadłem się do Nissana Micry z dieslem, i mam kłopot. Chodzi o małe łuki, bądź zakręty, gdzie powinno się je brać 30, 35km/h, i teraz podaje następującą sytuacje:

-Jadę sobie normalnie, powiedzmy 55km/h, nagle robi się łuk drogi, a więc z 4 biegu redukuje do biegu 3, mam prędkość 20-30km/h, i samochód jakby miał za mało obrotów. No więc próbuje w drugą stronę.

Jadę 55km/h robi się łuk więc redukuje z 4 na 2, ale wtedy samochód szarpnie bo ma zbyt dużo obrotów, a jak przyhamuje do tych 15 km/h to nie dość że nie potrzebuje aż tak przyhamować, bo nie jest to skręt typowy w prawo czy lewo to jeszcze tamuje ruch z tyłu.

Troche chaotycznie napisałem, ale mam nadzieje, że zrozumiecie o co chodzi. 2 bieg za dużo, 3 bieg za mało - jak wypośrodkować? Może po prostu z samochodem jest coś nie tak, albo z poduchami dlatego na 3 biegu przy prędkości 30, 35 km/h lekko telepie?

Re: Lekkie łuki, małe zakręty, a bieg

PostNapisane: piątek 10 lutego 2017, 21:26
przez mati113
Chodzi mniej więcej o tego typu zakręt, biorę go na 3 - biegu, ok. 25/30km/h czy to zbyt mała prędkość dla 3 biegu?


Obrazek

Re: Lekkie łuki, małe zakręty, a bieg

PostNapisane: piątek 10 lutego 2017, 21:36
przez gumik
Popatrz na obroty. Jeśli przy dieslu masz poniżej 1500 to trochę za mało. Ja na 3 bieg zmieniam dopiero po przekroczeniu 30.

Re: Lekkie łuki, małe zakręty, a bieg

PostNapisane: piątek 10 lutego 2017, 21:40
przez mati113
gumik napisał(a):Popatrz na obroty. Jeśli przy dieslu masz poniżej 1500 to trochę za mało. Ja na 3 bieg zmieniam dopiero po przekroczeniu 30.


Niestety nie mam obrotomierza. Ja też z 2 na 3 wrzucam dopiero mając ok. 40km/h, ale za każdym razem gdy prędkość spadnie poniżej 40km/h mam redukować z 3 na 2? Popatrz na te lekkie łuki, i na swoim przykładzie powiedz jakbyś je wziął i na którym biegu?

Obrazek

Obrazek

Re: Lekkie łuki, małe zakręty, a bieg

PostNapisane: piątek 10 lutego 2017, 23:48
przez gumik
Ciężko ocenić po samych zdjęciach. Jeśli silnik wariuje, że ma za małe obroty, to ja w takim przypadku zawsze wybieram opcje niższego biegu. Ponoć nie zdrowo dla silnika jak się biedak męczy na za wysokim biegu. Więc jeśli na 3 biegu zwalniając poniżej 40 czujesz, że obroty są już zbyt niskie, to zmień na 2.

Re: Lekkie łuki, małe zakręty, a bieg

PostNapisane: wtorek 21 lutego 2017, 15:43
przez jasiek23
Wszystko zależy od zakrętu, łuku. Mój Golfik 4 1.6 SR 8V wchodzi w zakręt nieco większy niż 90 stopni na 3 i jeszcze potem się zbiera :-) ale już Polo 1.4 mojego taty nawet nie pomyśli żeby się zebrać bo to jest beznadziejne 16V i tu przy 30 km/h trzeba wbijać 2 bo na 3 dusi się. Wszystko zależy też od tego czy zakręt jest z górki, czy po równym, czy pod górkę

Re: Lekkie łuki, małe zakręty, a bieg

PostNapisane: wtorek 21 lutego 2017, 15:44
przez jasiek23
Wszystko zależy od zakrętu, łuku. Mój Golfik 4 1.6 SR 8V wchodzi w zakręt nieco większy niż 90 stopni na 3 i jeszcze potem się zbiera :-) ale już Polo 1.4 mojego taty nawet nie pomyśli żeby się zebrać bo to jest beznadziejne 16V i tu przy 30 km/h a nwet i 40 km/h trzeba wbijać 2 bo na 3 nie chce za bardzo iść.
A tak wracając do sedna to wszystko zależy też od tego czy zakręt jest z górki, czy po równym, czy pod górkę.

Re: Lekkie łuki, małe zakręty, a bieg

PostNapisane: środa 01 marca 2017, 14:49
przez KamilTDI
Spróbuj robić to ew na półsprzęgle, wyczujesz co i jak, minimalne dla diesla obroty to ok.1500-1700