Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Postprzez jasiek23 » czwartek 02 lutego 2017, 13:53

Mam pewien irytujący problem z temperaturą. Problemem jest wolno rosnąca temp. silnika. Jak od razu wyjadę na trasę to temp. rośnie dosyć wolno ale osiągnie zadaną wartość i sporadycznie (ale to dosłownie sporadycznie) zdarzy się że po osiągnięciu zadanej spadnie te 3 mm w dół ale potem znów wrośnie do zadanej i już nie spada. Wolniej osiąga temp. kiedy rozgrzewa się w korku w ruchu miejskim. Najśmieszniejsze jest że ciepłe powietrze zaczyna dmuchać szybko w porównaniu z wolno rosnącą temp. silnika. Zwykle potrzebuje ok 8 km żeby osiągnął zadaną temp. Termostat był wymieniany. Zastanawiam się czy problemem nie jest czasami czujnik temperatury. Jak myślicie?
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Re: Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Postprzez JAKUB » czwartek 02 lutego 2017, 23:37

Ja myślę, że jeździsz sprawnym pojazdem.
JAKUB
 
Posty: 1406
Dołączył(a): sobota 10 marca 2012, 19:53

Re: Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Postprzez Borys_q » piątek 03 lutego 2017, 17:24

Też tak sądze, w Astrze mam tak samo.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Postprzez rpa » sobota 04 lutego 2017, 03:20

Mi golf 4 1.4 grzeje się do 90*C po 2km w mieście. Przy czym jest w pełni sprawny i nie przegrzewa się podczas upałów. Może zbyt egoistycznie korzystasz z nawiewu? Ja staram się go w ogóle nie włączać dopóki wskazówka temperatury się nie ruszy, ewentualnie zimny nawiew na szybę z klimą jeśli trzeba odparować.
rpa
 
Posty: 367
Dołączył(a): sobota 09 stycznia 2016, 17:11

Re: Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Postprzez Baranek » sobota 04 lutego 2017, 14:09

Naprawdę nie włączacie ciepłego nawiewu, żeby silnik wcześniej się nagrzał? Skąd takie teorie czerpiecie, że lepiej w zimnym zamarzniętym samochodzie niż w ciepłym? Kto tak naucza? :)
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Postprzez rpa » sobota 04 lutego 2017, 21:08

Praktyka tak naucza. nawiew na full + temperatura na full i silnik grzeje się 8km, a nie 2. Co ma temperatura wewnątrz budy do temperatury silnika? Sądzisz, że silnik na postoju na mrozie przy nawiewie i temperaturze rozkręconych na 100% nie będzie stygł?
rpa
 
Posty: 367
Dołączył(a): sobota 09 stycznia 2016, 17:11

Re: Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Postprzez Baranek » sobota 04 lutego 2017, 23:32

Naprawdę w twoim samochodzie tak jest? No właśnie ty chcesz mnie przekonać, że nawiew do środka (zwiększenie temperatury w środku) powoduje odczuwalnie dłuższe nagrzewanie silnika....

Jeśli w ogóle ma to jakiekolwiek znaczenie, że nawiew ciepłego do środka powoduje dłuższe nagrzewanie silnika to jest to pomijalne i niezauważalne.
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Postprzez dylek » sobota 04 lutego 2017, 23:48

Baranek - najpierw płyn chłodzący krąży w małym obiegu .... i dopiero jak tam się nagrzeje to puszcza termostat na duży obieg z chłodnicą... Ile wchodzi płynu w układ ? 4 ? 6 litrów ? To ile będzie tak pi razy oko w małym obiegu? 1,5 - 2 litry max ?
Ten mały obieg jak zaczniesz dmuchać wentylatorem nawiewu, to raczej może mieć to wpływ na czas złapania temperatury silnika... to tak na logikę, bo przecież różne rozwiązania są w furkach ;)
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Postprzez Baranek » sobota 04 lutego 2017, 23:54

Błagam was... Zdarzyło mi się jechać kiedyś z kimś kto stosował tę "logikę". Przez 6-7 km marzłem jak pies - nie wiedząc czemu. PO czym po 7km on stwierdził - to teraz włączam ogrzewanie.
U mnie przy temp. -5 (na zewnątrz) wskazówka temp. cieczy jest w optymalnym położeniu po 3-4 km - mimo że grzanie mam na ful w kabinie.
To są naprawdę pomijalne rzeczy... Nie twórzmy teorii, które w praktyce są pewną "ideologią jazdy"
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Postprzez rpa » poniedziałek 06 lutego 2017, 01:04

Może to ideologia, może to faktycznie działa w moim aucie, a w innych nie - ale spróbować warto. W sumie próbowałem tego również w innych samochodach z podobnym skutkiem, przy dieslach różnica była nawet większa, biorąc poprawkę na to, że diesel z natury potrzebuje więcej czasu na dogrzanie.
rpa
 
Posty: 367
Dołączył(a): sobota 09 stycznia 2016, 17:11

Re: Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Postprzez problem » poniedziałek 06 lutego 2017, 15:45

Nawet nie wiem, czy są samochody z nagrzewnicą elektryczną - w takich ciepły nawiew byłby bez znaczenia dla temperatury silnika.
W pozostałych jednak jest normalna nagrzewnica. Baranek - jeśli przekręcasz pokrętło od nagrzewania na ciepłe powietrze, to tym samym otwierasz zawór nagrzewnicy. Płyn z krótszego obiegu w silniku miesza się z płynem zimnym w nagrzewnicy. Robi się więcej zimnego - dlatego przy włączonym ogrzewaniu silnik nagrzewa się dłużej.
problem
 
Posty: 95
Dołączył(a): środa 12 sierpnia 2015, 10:33

Re: Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Postprzez Borys_q » poniedziałek 06 lutego 2017, 16:05

Można zrobić zamknięty obieg, woda będzie się mniej wychładzać. Dopóki temperatura będzie rosła to szyby nie zaparują jak się ustabilizuje to zaczną parować.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Postprzez Baranek » poniedziałek 06 lutego 2017, 21:12

To są drodzy koledzy detale. Ile ten silnik będzie się dłużej nagrzewał?
I dodatkowo - czy chodzi o jakąś oszczędność na paliwie?
Tu kolega rpa pisał nawet, że jak jest wilgotno - to nie włącza ciepłego tylko klimę - a akurat klima żre sporo paliwa ok. litra/100 km - w końcu to jest lodówka.
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Postprzez rpa » wtorek 07 lutego 2017, 15:33

Baranek napisał(a):Tu kolega rpa pisał nawet, że jak jest wilgotno - to nie włącza ciepłego tylko klimę - a akurat klima żre sporo paliwa ok. litra/100 km - w końcu to jest lodówka.

Ekonomiczne uzasadnienie jeżdżenia bez nawiewu jakieś jest... zimny silnik pali więcej, więc czym szybciej się zagrzeje, tym mniej spali. Co do klimy, to wiadomo, że tu żadna ekonomia nie wchodzi w grę, ale za to silnik nagrzewa się dzięki niej szybciej - większe obciążenie :) Tylko że to są drobiazgi, a zimny nawiew/brak nawiewu robi wyraźną różnicę.
rpa
 
Posty: 367
Dołączył(a): sobota 09 stycznia 2016, 17:11

Re: Golf IV 1.6 SR - problem z temperaturą

Postprzez Borys_q » środa 08 lutego 2017, 10:32

W większości samochodów klima i tak poniżej 7 stopni Celsjusza się nie odpali.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości