Zmiana biegu z 1 na 2

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Zmiana biegu z 1 na 2

Postprzez drakoo » sobota 26 listopada 2016, 01:30

Witam,
wiele osób mi wmawia że zmiana biegu z jedynki na dwójkę powinna się odbywać przez pierwsze wrzucenie luzu - chodzi o pozycje środkową następnie dwójkę, czyli znów odbijamy w lewo i w dół :). W innym temacie na tym forum była informacja że zmieniając po linii prostej bieg z jedynki na dwójkę i tak wrzucamy luz.
Słyszałem, że zmieniając bieg po lini prostej, bezpośrednio z 1 na 2, niszczy się skrzynie biegów. Nie znam się na samochodach, ani na budowie skrzyni dlatego potrzebował bym solidnej wieczy i argumentów obalających ten mit - o ile to mit ;)? Informacje krążą wokół tematu że się jakieś ząbki ścierają i póżniej bieg wypada. W mojej a3 odkąd kupiłem miałem problem z wrzucaniem piegu pierwszego, zamiast niego wrzucała się trójka, pomagało wrzucanie jedynki poprzedzając ją dwójka. Czy to mogło być spowodowane przez niepoprawną zmianę biegów? Czy co powoduje taki fakt?

btw. jeszcze jedno pytanie z ciekawości, czy zwykły mechanik (nie tam jakiś profesjonalny serwis), bawią się w rozkręcanie skrzyni na części pierwsze czy raczej w razie konieczności ją w całości wyjmują? Chodzi mi o potwierdzenie czy info od rzekomo gościa który rozbiera skrzynie i je składa... bla bla :)
drakoo
 
Posty: 4
Dołączył(a): sobota 26 listopada 2016, 01:15

Re: Zmiana biegu z 1 na 2

Postprzez rpa » niedziela 27 listopada 2016, 00:56

"Wrzucasz luz" naciskając sprzęgło, sam fakt ominięcia pozycji "0" na nic nie wpływa. Z praktycznego punktu widzenia nie da się zmienić biegu bez przejścia przez bieg jałowy. Kiedyś zmieniałem z przyzwyczajenia poprzez "0", teraz robię to po linii. I tak zazwyczaj robi się to na dwa razy.
rpa
 
Posty: 367
Dołączył(a): sobota 09 stycznia 2016, 17:11

Re: Zmiana biegu z 1 na 2