Strona 1 z 2

Zmiana pasa na rodzie

PostNapisane: sobota 16 kwietnia 2016, 20:39
przez elektrolivedj
Witam.Mam taki problem. Posiadam samochód seat leon 1 z małym prawy lusterkiem na którym nic nie widać. Przez co mam problem ze zmianą pasa ruchu na rondzie z lewego na prawy. Jak poradzić sobie z tym problemem?

Re: Zmiana pasa na rodzie

PostNapisane: sobota 16 kwietnia 2016, 20:44
przez SJS
Znając życie, to masz źle to lusterko ustawione - dlatego nic w nim nie widzisz.
Poza tym przy zmianie pasa ruchu oprócz lusterka watro spojrzeć przez boczną szybę czy nic nie ma.

Tutaj przykład prawidłowo ustawionego lusterka:
Obrazek

Powinno się ustawić tak, żeby było widać w nim tylko naprawdę minimalnie krawędź samochodu, a jak najwiecej tego co z tylu/boku na jezdni.

Re: Zmiana pasa na rodzie

PostNapisane: sobota 16 kwietnia 2016, 21:12
przez dylek
SJS - seat to VAG ... oni mieli dziwny pomysł na lusterka :
Obrazek
Ogarniasz różnicę między prawym a lewym ? :D

P.S. elektrolivedj - poszukaj na szrocie "anglika" ... i od niego przełóż lustro :D

Re: Zmiana pasa na rodzie

PostNapisane: sobota 16 kwietnia 2016, 22:19
przez szymon1977
Dobry pomysl... ale radze ostroznosc, bo choc nie wiem jak w VW to w Lagunie 1 lewemu lusterku z anglika po przesiadce kierowcy z prawego na lewy fotel brakowalo regulacji.

Re: Zmiana pasa na rodzie

PostNapisane: niedziela 17 kwietnia 2016, 06:45
przez SJS
Dylek, nie tylko VAGi tak miały, jednak w nowszych autach zazwyczaj lusterka są jednakowe.
Jednak nie to jest największy problem.

Wielu ludzi jeździ ze źle ustawionymi lusterkami, gdzie połowa powierzchni jest marnowana (widać w nich bok auta), a potem sie dziwią, że nie widzieli kogoś przy zmianie pasa ruchu:
Obrazek


Powinno być tak:

Obrazek




Jeszcze przydatny link:
Poradnik Orlenu Obrazek

Re: Zmiana pasa na rodzie

PostNapisane: piątek 22 kwietnia 2016, 07:45
przez ks-rider
elektrolivedj napisał(a):Witam.Mam taki problem. Posiadam samochód seat leon 1 z małym prawy lusterkiem na którym nic nie widać. Przez co mam problem ze zmianą pasa ruchu na rondzie z lewego na prawy. Jak poradzić sobie z tym problemem?


Moze nalezalo by sie wyrobic sobie nawyk patrzenia przez RAMIE ?

Re: Zmiana pasa na rodzie

PostNapisane: poniedziałek 25 kwietnia 2016, 20:29
przez lith
Nie napisałem, że mam z tym problem, tylko że to jeden z najtrudniejszych. Właśnie ze względu na mocno ograniczoną widoczność w bocznym lusterku tego co za nami. Szczególnie, że jednocześnie musisz kontrolować, czy nikt nie wjeżdża na rondo z boku kolejnym wjazdem i czy ten przed Tobą przypadkiem nie hamuje. Ja tam jednak wolę widzieć niż wierzyć, że na pewno nikt prawym pasem szybciej ode mnie jechał nie będzie. A może się okazać, ze w lusterku zobaczymy go na sekundę, czy dwie zanim będzie na wysokości naszego tylnego zderzaka. Kilka razy bym się już pewnie przejechał.

Zresztą, o tym że taka zmiana pasa jest dla ludzi problematyczna świadczy choćby ilość objeżdżaczy ronda zewnętrznym pasem.

Re: Zmiana pasa na rodzie

PostNapisane: środa 08 listopada 2017, 11:41
przez Karlena
Przy zmianie pasa, lusterka boczne są oczywiście bardzo ważne oraz - zakres pola widoczności. Jasne. Ale mamy przecież także trzecie lusterko - dlaczego nikt na to nie zwrocil uwagi! Jeśli macie jakieś obawy czy obiekcje do ustawien lusterka, to warto zerknąć jeszcze na srodkowe lustro. TO pozwoli tez uniknac zagrozenia (ryzyka) zwiazanego z tak zwanym czarnym punktem. Jest taki punkt, ze auto, ktore nas wyprzedza staje sie dla nas niewidoczne. I w tym momencie jak wykonacie jakis manewr, to jest duza szansa, na boom. Dlatego powtarzam raz jeszcze z doswiadczenia i przykazów mojego instruktora p. Andrzeja - lusterKA, patrzcie w lusterKA, a nie lusterKO. :)

Re: Zmiana pasa na rodzie

PostNapisane: środa 08 listopada 2017, 13:35
przez oskbelfer
Karlena napisał(a):.......... Ale mamy przecież także trzecie lusterko - dlaczego nikt na to nie zwrocil uwagi! Jeśli macie jakieś obawy czy obiekcje do ustawien lusterka, to warto zerknąć jeszcze na srodkowe lustro.......... Dlatego powtarzam raz jeszcze z doswiadczenia i przykazów mojego instruktora p. Andrzeja - lusterKA, patrzcie w lusterKA, a nie lusterKO. :)


Brawo, w końcu genialna rada :lol:

A panna słyszała o autach typu furgon, autobus, ciężarówka (do 3,5 tony i powyżej 3,5 tony) które nie mają "trzeciego" lusterka, albo mają 8 lusterek, a to "trzecie lusterko" służy zupełnie do czegoś innego niż obserwacja drogi za pojazdem.

Instruktor o tym nie mówił, czy też jest to "instruktor" na kategorię "B" a nie na naukę jazdy ?

Re: Zmiana pasa na rodzie

PostNapisane: środa 08 listopada 2017, 16:19
przez yorki
oskbelfer napisał(a):A panna słyszała o autach typu furgon, autobus, ciężarówka (do 3,5 tony i powyżej 3,5 tony) które nie mają "trzeciego" lusterka, albo mają 8 lusterek, a to "trzecie lusterko" służy zupełnie do czegoś innego niż obserwacja drogi za pojazdem.
Myślę, że panna słyszała. Myślę,też, że czytała pierwszy post i wie, że Lean nie ma 8 lusterek.

Re: Zmiana pasa na rodzie

PostNapisane: czwartek 09 listopada 2017, 07:58
przez Cyryl
lusterka w samochodach:
— Klasa I: „Wewnętrzne lustro wsteczne”, zapewniające pole widzenia określone w punkcie 5.1 załącznika III,
— Klasa II i III: „Główne, zewnętrzne lustro wsteczne” zapewniające pole widzenia określone w punktach 5.2 oraz 5.3 załącznika III,
— Klasa IV: „Zewnętrzne lustro szerokokątne” zapewniające pole widzenia określone w punkcie 5.4 załącznika III,
— Klasa V: „Zewnętrzne lustro bliskiego zasięgu”, zapewniające pole widzenia określone w punkcie 5.5 załącznika III,
— Klasa VI: „Lustro przednie”, zapewniające pole widzenia określone w punkcie 5.6 załącznika III.

więc w samochodach ciężarowych (z wyjątkiem autobusu) nie ma lusterka klasy I, maksymalnie będzie ich 6.
w autobusie jest klasa I, ale nie ma klasy V, więc też może być 6.
w autobusach komunikacji miejskiej oprócz środkowego wewnętrznego lusterka dającego obraz przestrzeni pasażerskiej, jest drugie nad drzwiami (po prawej na górze), w którym kierowca może widzieć sytuację we wszystkich drzwiach wewnątrz autobusu. jednak nie jest ono wymagane przepisami. czyli maksymalnie 7 lusterek.

wspomnianym pojazdem (Seat Leon) jeździłem wielokrotnie i jeżeli jest prawidłowo ustawione prawe lusterko, widoczność jest zupełnie wystarczająca.
żeby coś zobaczyć musi być spełniony pierwszy warunek: trzeba otworzyć oczy!
natomiast w samochodach osobowych (np. Seat Leon), jeżeli nie mamy pewności co do obrazu w lusterku (widzimy obraz pozorny, pomniejszony), możemy spojrzeć przez ramię i zobaczymy obraz rzeczywisty.

Re: Zmiana pasa na rodzie

PostNapisane: czwartek 09 listopada 2017, 16:45
przez oskbelfer
Cyryl - a ile będzie lusterek w pojazdach nauki jazdy :lol: :hmm:

Re: Zmiana pasa na rodzie

PostNapisane: czwartek 09 listopada 2017, 22:22
przez Cyryl
w autobusach i pojazdach ciężarowych nauki jazdy lusterka klasy IV "szerokokątne" spełniają funkcję lusterek dla instruktora/egzaminatora.

w niektórych autobusach takich lusterek nie ma, więc dokłada się "instruktorskie" czyli oprócz lusterek klasy II i III dokładamy dwa, więc są:
wewnętrzne,
dwa zewnętrzne "kierowcy"
dwa "szerokokątne" dla instruktora,
jedno (lub dwa) bliskiego zasięgu.
więc w sumie maksymalnie 7.

w samochodach kat. C i C+E MAN nie ma dodatkowych lusterek poza standardowym wyposażeniem, w autobusie WORD-u (Wrocław) dołożono szerokokątne.
możesz zobaczyć to na filmiku jaki zamieściłem z prezentacji nowego autobusu egzaminacyjnego.

Re: Zmiana pasa na rodzie

PostNapisane: wtorek 14 listopada 2017, 13:21
przez jasiek23
elektrolivedj napisał(a):Witam.Mam taki problem. Posiadam samochód seat leon 1 z małym prawy lusterkiem na którym nic nie widać. Przez co mam problem ze zmianą pasa ruchu na rondzie z lewego na prawy. Jak poradzić sobie z tym problemem?


Ustaw sobie tak żebyś widział jak najwięcej drogi a tylko tak minimalnie bok auta. Ja tak ustawiam. Zawsze to jakieś zmniejszenie tego martwego obszaru.

Re: Zmiana pasa na rodzie

PostNapisane: środa 15 listopada 2017, 09:36
przez jasiek23
SJS napisał(a):Dylek, nie tylko VAGi tak miały, jednak w nowszych autach zazwyczaj lusterka są jednakowe.
Jednak nie to jest największy problem.

Wielu ludzi jeździ ze źle ustawionymi lusterkami, gdzie połowa powierzchni jest marnowana (widać w nich bok auta), a potem sie dziwią, że nie widzieli kogoś przy zmianie pasa ruchu:
Obrazek


Powinno być tak:

Obrazek




Jeszcze przydatny link:
Poradnik Orlenu Obrazek


Myśle że najbardziej optymalne ustawienie to to gdzie widać tylko klamkę :-)