Szybkie ruszenie spod świateł

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Szybkie ruszenie spod świateł

Postprzez Reporteer » sobota 23 stycznia 2016, 16:23

Mam pewien problem bo np. gdy chcę szybko ruszyć spod świateł albo wyjechać z parkingu, jakiejś drogi to muszę zrobić to szybko tak, żeby nie wymusić pierwszeństwa, nie utrudnić ruchu innym pojazdom. Gdy chcę tak zrobić to dodaję więcej gazu i jednocześnie szybciej puszczam sprzęgło i tutaj pytanie.
1. Dobrze robię czy źle? Sprzęgło bez względu na to czy chcę szybko wyjechać czy po woli puszczać w jednakowym tempie czy jak chcę wyjechać to szybciej? Chyba ta 1 opcja, ale dodając więcej gazu?
2. Druga sprawa. Często po ruszeniu instruktor mi mówi, żebym włączył już 2 bieg ale ja jeszcze nie puściłem do końca sprzęgła. To jest normalne czy za wolno puszczam? W takim przypadku szybko odpuścić sprzęgło czy jeszcze nie odpuszczone sprzęgło wcisnąć do końca i zmienić bieg?
3. Czy sprzęgło jest uzależnione od prędkości? Chodzi mi o to czy np. jak już ruszyłem i jadę a obroty mam w okolicach 2 tysięcy i puszczę szybko sprzęgło to mi zgaśnie czy już nie ma takiej opcji?
4. Na pewnej stronie przeczytałem, że żeby płynnie ruszyć z miejsca potrzeba ok. 2500 obrotów. Czy liczba obrotów nie jest uzależniona od pojazdu? W pojeździe w którym jeżdżę instruktor mówi mi, że starczy jak obroty są w okolicach 1500 obrotów.
Reporteer
 
Posty: 1
Dołączył(a): sobota 23 stycznia 2016, 16:06

Re: Szybkie ruszenie spod świateł

Postprzez szkolakrakowska » środa 27 stycznia 2016, 19:42

Reporteer napisał(a):Mam pewien problem bo np. gdy chcę szybko ruszyć spod świateł albo wyjechać z parkingu, jakiejś drogi to muszę zrobić to szybko tak, żeby nie wymusić pierwszeństwa, nie utrudnić ruchu innym pojazdom. Gdy chcę tak zrobić to dodaję więcej gazu i jednocześnie szybciej puszczam sprzęgło i tutaj pytanie.
1. Dobrze robię czy źle? Sprzęgło bez względu na to czy chcę szybko wyjechać czy po woli puszczać w jednakowym tempie czy jak chcę wyjechać to szybciej? Chyba ta 1 opcja, ale dodając więcej gazu?
2. Druga sprawa. Często po ruszeniu instruktor mi mówi, żebym włączył już 2 bieg ale ja jeszcze nie puściłem do końca sprzęgła. To jest normalne czy za wolno puszczam? W takim przypadku szybko odpuścić sprzęgło czy jeszcze nie odpuszczone sprzęgło wcisnąć do końca i zmienić bieg?
3. Czy sprzęgło jest uzależnione od prędkości? Chodzi mi o to czy np. jak już ruszyłem i jadę a obroty mam w okolicach 2 tysięcy i puszczę szybko sprzęgło to mi zgaśnie czy już nie ma takiej opcji?
4. Na pewnej stronie przeczytałem, że żeby płynnie ruszyć z miejsca potrzeba ok. 2500 obrotów. Czy liczba obrotów nie jest uzależniona od pojazdu? W pojeździe w którym jeżdżę instruktor mówi mi, że starczy jak obroty są w okolicach 1500 obrotów.

1. Szybciej. Jeźeli będziesz puszczał powoli - spalisz sprzęgło
2. Za wolno puszczasz.
3. Jak już ruszyłeś to możesz puścić szybko - nie zgaśnie.
4. Jeżeli chcesz ruszyć spokojnie i powoli to przy odrobinie wprawy możesz wcale gazu nie dodawać, trzeba tylko z wyczuciem puszczać sprzęgło.
szkolakrakowska
 
Posty: 16
Dołączył(a): sobota 23 stycznia 2016, 13:28

Re: Szybkie ruszenie spod świateł

Postprzez JAKUB » środa 27 stycznia 2016, 19:50

Pośpiech nie jest wskazany.
Cierpliwość jest cnotą!(...)
Nie wygrywaj się i zapamietaj, że
flegmatycy też mają prawo jazdy.
____________________________
Stres egzaminacyjnych czyni z flegmatyka "orła".
JAKUB
 
Posty: 1406
Dołączył(a): sobota 10 marca 2012, 19:53


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości