Jak to jest z dojazdem do rond, skrzyżowań, zjazdów itd

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Jak to jest z dojazdem do rond, skrzyżowań, zjazdów itd

Postprzez mala557 » piątek 04 września 2015, 21:20

Witam serdecznie. A więc zaczęłam kurs prawa jazdy, przede mną 4 lekcja a mam ciągle problem z takimi sytuacjami jak dojazd do ronda, skrzyżowania, wjazd z podporządwanej lub powolną jazdą na parkingu np. przy jakimś sklepie. Chodzi dokładnie o fakt, gdy dojeżdżając do skrzyzowań wszelkiego typu zwalniam hamując, następnie redukuję bieg do II ewentualnie znów lekko przyhamowuję jednak widzę, że nadal wjechać na rondo nie mogę wciskam sprzęgło, gdyż obroty spadają już do 1000 nie chcę aby zgasł mi silnik no i właśnie co dalej? jadę na wcisniętym sprzęgle powolutku nie muszę auta zatrzymać tylko mogę wjechać więc powinnam zmienić bieg na I czy wystarczy podnieść lekko obroty dodając gazu, jednocześnie puszczająć sprzegło do połowy znów dodać gazu czy mam inaczej postąpić. Po prostu głupieję i nie wiem jak to powinnam wykonać. To samo jest gdy dojeżdzam do osi jezdni i chcę skręcić w lewo na parking np. przy Biedronce. Boję się, żę jak będę jechać na drugim biegu z małą predkością to obroty spadną poniżej jałowych i auto mi zagaśnie więc znów powinnam wciśnać sprzegło i kontynuować jazdę na II biegu popuszczając sprzegło dodając gazu, czy zredukować bieg do jedynki i ruszać tak jak z miejsca mimo, że auto nadal lekko się toczy??? :/ Wiem, że to głupie pytanie ale mam naprawdę z tym problem. Gubię się w tym.
mala557
 
Posty: 21
Dołączył(a): piątek 04 września 2015, 21:05

Re: Jak to jest z dojazdem do rond, skrzyżowań, zjazdów itd

Postprzez lith » sobota 05 września 2015, 11:43

Możesz i tak, i tak. Redukując do 1'ki zbierzesz się szybciej co może mieć znaczenie przy wjeździe na rondo czy wyjeżdżaniu z podporządkowanej. Ale wszystko zależy do ilu rzeczywiście zwolnisz, od sytuacji, samochodu.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Jak to jest z dojazdem do rond, skrzyżowań, zjazdów itd

Postprzez szymon1977 » sobota 05 września 2015, 14:52

lith napisał(a):Redukując do 1'ki zbierzesz się szybciej...
...albo zrobisz kangura czy zamielisz kolami. A zaraz pozniej bedziesz i tak musial zmienic na dwojke.

Na pewno latwiej pozostac na dwojce i wcisnac troche gazu by troszke rozpedzic sie na polsprzegle. Redukcja na jedynke choc celowa z powodu trudnosci z wykonaniem moze okazac sie niepraktyczna. Wiec dopoki predkosc nie jest minimalna pozostan na dwojce.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Jak to jest z dojazdem do rond, skrzyżowań, zjazdów itd

Postprzez Borys_q » sobota 05 września 2015, 20:30

Pierwsza sprawa auto po puszczeniu gazu na w miarę równej nawierzchni nie zgaśnie, prawdopodobnie na żadnym biegu, a do trójki na pewno. Żeby zdławić auto musisz zacząć hamować. Co do redukcji do jedynki i jazdy na półsprzęgle. Ja osobiście nie cierpię pół sprzęgła i używam najrzadziej jak się da (najwolniejsze manewry na jedynce na jałowych obrotach). Jeśli auto się toczy na dwójce na jałowych obrotach a chcesz jeszcze wolniej to zredukuj do jedynki powoli puszczając sprzęgło, tylko przypadkiem nie gazuj. Redukcje przy niskich szybkościach trzeba wykonywać delikatnie dodając bardzo mało gazu podczas redukcji. Póki auto jedzie spokojnie to jest ok, ale jak szarpiąc wyprowadzisz je ze spokojnej jazdy to na niskich biegach są największe kangury, zaczyna się panika, auto się trzęsie nogi razem z nim i auto jeszcze bardziej.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak to jest z dojazdem do rond, skrzyżowań, zjazdów itd

Postprzez mala557 » niedziela 06 września 2015, 10:15

No też właśnie ostatnio zrobiłam niezłego kangura próbując ruszyć z jedynki :-/ (sądzę, że również za szybko puściłam sprzęgło) w momencie gdy radykalnie przyhamowałam i prędkość zmalała. Zniechęciło mnie to zupełnie do jazd :-/
mala557
 
Posty: 21
Dołączył(a): piątek 04 września 2015, 21:05

Re: Jak to jest z dojazdem do rond, skrzyżowań, zjazdów itd

Postprzez oskbelfer » środa 09 września 2015, 18:22

lith napisał(a):Możesz i tak, i tak. Redukując do 1'ki zbierzesz się szybciej co może mieć znaczenie przy wjeździe na rondo czy wyjeżdżaniu z podporządkowanej. Ale wszystko zależy do ilu rzeczywiście zwolnisz, od sytuacji, samochodu.



A po co redukować do jedynki ?

Jedynka to bieg służący do ruszania.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Jak to jest z dojazdem do rond, skrzyżowań, zjazdów itd

Postprzez Borys_q » środa 09 września 2015, 22:08

Jedynka to bieg służący do ruszania.


A jak jest ślisko i ruszamy z dwójki to można do jedynki redukować? Wtedy jedynka nie służy do ruszania to chyba można, czy się mylę?
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak to jest z dojazdem do rond, skrzyżowań, zjazdów itd

Postprzez lith » czwartek 10 września 2015, 22:44

@oskbelfer
Nie wsteczny? Dzięki :)
Całe życie myślałem, że to 'R' jak 'Ruszanie' a tu niespodzianka.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości