Dlaczego te pytania muszą być bez sensu?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Dlaczego te pytania muszą być bez sensu?

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 31 sierpnia 2015, 02:20

Z plonacego Hindenburga z wysokisci kilkunastu metrow wyskoczyla kobieta trzymajac w rekach dwojke dzieci. Szok byl tak silny, ze nie czujac bolu przebiegla kilkadziesiat metrow ratujac zycie dzieciom po czym padla martwa na skutek obrazen wywolanych skokiem a w tym oczywiscie kompletnie zniszczonymi biodrami. Co tam spacerki ze zlamana noga po potraceniu przez samochod.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Dlaczego te pytania muszą być bez sensu?

Postprzez tomekkoz » środa 02 września 2015, 13:25

Biegać z połamanymi nogami? To tak jakby chodzić na połamanych szczudłach. Może być ciężko.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Dlaczego te pytania muszą być bez sensu?

Postprzez lith » środa 02 września 2015, 22:46

Nogi to nie tylko kości.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Dlaczego te pytania muszą być bez sensu?

Postprzez Radhezz » wtorek 15 września 2015, 13:08

Yup, owszem, różnie to bywa - zwłaszcza uszkodzenia miednicy i kości udowych z powodu masywnego krwawienia bywają niebezpieczne.

Ale i tak duża część tych pytań jest idiotyczna - w ratmed nie ma tylko i wyłącznie jednych jedynych słusznych zasad postępowania, są jedynie pewne priorytety, które się realizuje w zależności od posiadanej wiedzy, umiejętności i sprzętu. Na załączonym w pierwszym poście obrazku facet sobie leży na drodze - nie wiemy jaka to droga, z jaką widocznością, z jakim natężeniem ruchu... możemy tylko domniemywać co autor miał na myśli... A jeśli ktoś uważa że to spoko bezpieczny pomysł gościa zglebić na jezdni w każdej tego typu sytuacji to gratuluję wyobraźni... :roll:
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 756
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole

Re: Dlaczego te pytania muszą być bez sensu?

Postprzez mp0011 » wtorek 15 września 2015, 21:52

Kretynizmem tego pytania jest część "w przedstawionej sytuacji" oraz zdjęcie.

Chyba, że z odległości pieszy - samochód można wywnioskować siłę uderzenia, bo uwzględniając że samochód jeszcze hamował kilka metrów, ten pieszy musiał przelecieć z 10 lub więcej żeby się tu zatrzymać gdzie leży...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2449
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Dlaczego te pytania muszą być bez sensu?

Postprzez Radhezz » środa 16 września 2015, 12:52

mp0011 napisał(a):Chyba, że z odległości pieszy - samochód można wywnioskować siłę uderzenia, bo uwzględniając że samochód jeszcze hamował kilka metrów, ten pieszy musiał przelecieć z 10 lub więcej żeby się tu zatrzymać gdzie leży...
Rzecz w tym że siła uderzenia w tym przypadku dla podstawowej pierwszej pomocy jest bez znaczenia - bez wchodzenia w szczegóły. Za to widać jak na dłoni, że różne osoby różnie interpretują przedstawione obrazki - ja bym w życiu nie powiedział że kierowca ze srebrnego auta jest tym, który potrącił. I to jest problem tych pytań - człowiek musi ucelować w co autor pytania miał na myśli. To są niby szczegóły, które robią dużą różnicę.

A co do moich pierwotnych obiekcji - najważniejsze jest bezpieczeństwo ratującego i poszkodowanego, potem utrzymanie czynności życiowych (krążenie/oddech), potem dopiero zabezpieczenie przed obrażeniami ukrytymi/wtórnymi.

A więc... Leżenie na jezdni do najbezpieczniejszych rzeczy nie należy, nie tylko na autostradzie czy ekspresówce. Ergo mamy tu bardzo zły przykład jak wbija się ludziom jakąś ogólną zasadę do łbów, a nie uczy logicznego myślenia.
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 756
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole

Re: Dlaczego te pytania muszą być bez sensu?

Postprzez lith » czwartek 17 września 2015, 03:52

No u mnie na kursie na prawko cała pierwsza pomoc to bylo męczenie pozycji bocznej ustalonej i RKO. Po takim przeszkoleniu nie pozostaje nic innego jak wywlec klienta z auta i go spacyfikować na asfalcie do pozycji bezpiecznej :mrgreen:
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Dlaczego te pytania muszą być bez sensu?

Postprzez Radhezz » czwartek 17 września 2015, 04:35

lith napisał(a):No u mnie na kursie na prawko cała pierwsza pomoc to bylo męczenie pozycji bocznej ustalonej
Brawo dla organizatora kursu... Pozycja bezpieczna (boczna ustalona) stosowana jest u poszkodowanego który jest nieprzytomny, ma zachowany oddech i krążenie, przeciwwskazana jest u poszkodowanych urazowych (podejrzenie urazu kręgosłupa szyjnego)... Poszkodowany urazowy, to taki, co do którego wiemy na pewno lub nie możemy na 100% wykluczyć, że jego stan jest związany z fizycznym uszkodzeniem ciała (urazem). W skrócie: w wypadku komunikacyjnym każdy poszkodowany jest z automatu urazowy i pozycja bezpieczna zastosowania w takim przypadku nie ma.

lith napisał(a):Po takim przeszkoleniu nie pozostaje nic innego jak wywlec klienta z auta i go spacyfikować na asfalcie do pozycji bezpiecznej :mrgreen:
I tutaj kolejna niespodzianka: jeśli klient uczestniczył w wypadku i jeszcze nie zdążył wyjść z auta, a nie ma żadnych zagrożeń zewnętrznych lub wewnętrznych, to nie należy go z tego auta wyciągać na siłę... Wręcz lepiej będzie dla niego jak zostanie nieruchomo w środku do czasu przybycia służb ratowniczych. Względnie jeśli da się, to można wykonać dostęp jakby jakieś zagrożenie faktycznie wystąpiło, np. otworzyć drzwi, przeciąć pasy.
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 756
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole

Re: Dlaczego te pytania muszą być bez sensu?

Postprzez lith » czwartek 17 września 2015, 08:22

No ja to wiem... :lol:
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Dlaczego te pytania muszą być bez sensu?

Postprzez Radhezz » czwartek 17 września 2015, 13:29

lith napisał(a):No ja to wiem... :lol:

A ja tak tylko piszę dla narybku, który czyta ten temat :mrgreen:
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 756
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości