Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Postprzez Borys_q » piątek 24 lipca 2015, 12:37

Oczywiscie bieg tylko awaryjnie jakby puscil, mi tam nic sie nie blokuje ani nie zamarza.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Postprzez pasqudek » piątek 24 lipca 2015, 12:40

@zakopower: reczny hamuje tylko tyl. Natomiast bieg i reczny przy napedzie przednim blokuja 4 kola. W automacie zostawiasz bieg P, w niektorych skrzyniach nie odpalisz na N.
Majac naped 4x4 bieg blokuje 4 kola.
pasqudek
 
Posty: 969
Dołączył(a): czwartek 15 stycznia 2015, 22:48

Re: Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Postprzez Borys_q » piątek 24 lipca 2015, 16:09

Dobra praktyka?? :shock: No nie wiem bo jeśli jest duży spadek a auto ma tendencje do przeskakiwania na tłokach...


Jak przeskakuje na jedynce, to na wstecznym też przeskoczy. Jak będziesz miał pecha to już nie odpali.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Postprzez oskbelfer » piątek 24 lipca 2015, 18:33

jasiek23 napisał(a):
Borys_q napisał(a):Dobra praktyka mówi o zostawianiu na biegu zgodnym z kierunkiem spadku. .


Dobra praktyka?? :shock: No nie wiem bo jeśli jest duży spadek a auto ma tendencje do przeskakiwania na tłokach... Ja powiedziałbym raczej że dajemy bieg przeciwny bo kierunku ewentualnego stoczenia się samochodu. Jest to zawsze jakieś dodatkowe zabezpieczenie oprócz ręcznego.


Jak przeskakuje na tłokach - to do mechanika bo kompresja równa się zero.

Bieg przeciwny gwarantuje przy przeskakujących tłokach że silnik będzie do kapitalnego remontu.

Pozostawienie na samym ręcznym nie jest wskazana, gdyż np. w przypadku pęknięcia linki, autko odjedzie w siną dal.

Pozostawienie na samym biegu również może stworzyć zagrożenie, gdyż bieg również może się "wyzębić" - mało prawdopodobne jednak i tak może być.

Optymalne zabezpiecznie to reczny plus bieg, a w skrajnych przypadkach klin pod koło.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Postprzez lith » sobota 01 sierpnia 2015, 20:16

Zazwyczaj zostawiam na luzie i ręcznym. Jedynie jak jest wyraźnie pod górke/ z górki to do tego bieg i koła w stronę krawężnika. Na samym biegu zdarzało mi się sporadycznie, jak przychodziły nagle większe mrozy - ale zazwyczaj o tym nie myślę i odruchowo zaciągam. Czasami pod domem jak wyciągam kluczyki jeszcze podczas jazdy to tez zostaje na dwójce, ale to już lenistwo i pośpiech.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Postprzez Rogatek » sobota 01 sierpnia 2015, 20:28

Zazwyczaj zostawiam na luzie i ręcznym. Jedynie jak jest wyraźnie pod górke/ z górki to do tego bieg i koła w stronę krawężnika. Na samym biegu zdarzało mi się sporadycznie, jak przychodziły nagle większe mrozy - ale zazwyczaj o tym nie myślę i odruchowo zaciągam.
mam dokładnie tak samo - więc jest spoko ;)
Obrazek

Kategoria B: 04-04-2012 za pierwszym
Kategoria C: 24-07-2015 za pierwszym
Kategoria D: --
Rogatek
 
Posty: 136
Dołączył(a): sobota 10 listopada 2012, 00:52
Lokalizacja: Lublin

Re: Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Postprzez oskbelfer » niedziela 09 sierpnia 2015, 02:42

no nie wiem czy jest spoko w przypadku osobówki


jaki problem zostawić bieg 1-wszy i zaciągnąć ręczny ?
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Postprzez szymon1977 » czwartek 13 sierpnia 2015, 00:49

oskbelfer napisał(a):Jak przeskakuje na tłokach - to do mechanika bo kompresja równa się zero.
Bez przesady!

oskbelfer napisał(a):Bieg przeciwny gwarantuje przy przeskakujących tłokach że silnik będzie do kapitalnego remontu.
O! A to dlaczego?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Postprzez Borys_q » czwartek 13 sierpnia 2015, 13:58

O! A to dlaczego?


Dlatego, czytaj parę postów wstecz.

ZGODNYM!!! Mnie też uczyli o przeciwnym, ale to jest wierutna bzdura.

Stojąc na silnym spadku do przodu na wstecznym biegu siła grawitacji będzie próbowała przekręcić silnik do tyłu (przeciwnie do jego naturalnych obrotów). Jeśli przypadkiem tej sile się uda silnik chociaż ćwierć obrotu przekręcić może przeskoczyć pasek rozrządu. Układ napinacza paska rozrządu jest tak skonstruowany, że pasek z jednej strony pozostaje napięty, bo wał korbowy ciągnie pasek i jest on napinany przez opór wałka rozrządu. Z drugiej strony luz jest zbierany napinaczem. Podczas próby obrotu wałkiem korbowym do tyłu (a taka siła powstaje jeśli stawiamy auto na biegu przeciwnym) pasek ulega naciągnięciu od strony napinacza a luz niczym nie kontrolowany zostaje z drugiej strony paska. W bardzo niekorzystnych okolicznościach pasek może o jeden lub dwa ząbki przeskoczyć.


I dlatego:

Tak dobrze rozumiesz. W większości aut wsteczny jest odrobinę szybszym biegiem od jedynki, co w drugą stronę przekłada się na większą siłę na wale korbowym podczas postoju na spadku.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Postprzez Baranek » czwartek 13 sierpnia 2015, 18:24

W Saabie nie mam problemu, bo samochód muszę zostawić na wstecznym. Inaczej nie wyjmę...kluczyka ze stacyjki (która umieszczona jest między fotelami).

Więc w Saabie zawsze musi być samochód zostawiony na wstecznym
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Postprzez Makabra » czwartek 13 sierpnia 2015, 19:34

Ostatnio na parkingu galerii bonarka w Krakowie auto wytoczyko się na środek alejki z miejdca parkingowego. Oczywiście było na luzie bo specjalnie zagladalismy. Spadku tam raczej nie ma dużego.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Postprzez szymon1977 » czwartek 13 sierpnia 2015, 22:15

Borys_q napisał(a):Dlatego, czytaj parę postów wstecz.
Przeczytalem. Chyba lepiej jak przeskoczy na tlokach niz jak tloki albo zawory beda stawiac taki opor, ze przeskoczy na pasku? Wychodzi na to, ze slaba kompresja to raczej gwarancja nieuszkodzenia silnika.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Postprzez problem » piątek 14 sierpnia 2015, 00:29

szymon1977 napisał(a):
Borys_q napisał(a):Dlatego, czytaj parę postów wstecz.
Przeczytalem. Chyba lepiej jak przeskoczy na tlokach niz jak tloki albo zawory beda stawiac taki opor, ze przeskoczy na pasku? Wychodzi na to, ze slaba kompresja to raczej gwarancja nieuszkodzenia silnika.

A czym się różni przeskoczenie na pasku, od Twojego przeskoczenia na tłokach, tzn co przeskakuje i względem czego?
BTW: brak kompresji nie jest tu wykładnią skutecznego zatrzymania pojazdu w razie fakapu hamulca awaryjnego. Przy sprawnym silniku też można przekręcić wał, a i tak nic to nie musi mieć wspólnego z przeniesieniem napędu.
problem
 
Posty: 95
Dołączył(a): środa 12 sierpnia 2015, 10:33

Re: Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Postprzez Borys_q » piątek 14 sierpnia 2015, 10:42

Chyba lepiej jak przeskoczy na tlokach niz jak tloki albo zawory beda stawiac taki opor, ze przeskoczy na pasku?


Podejrzewam, że nie wiesz o czym mówisz, na pasek nie działa żadna większa siła niż opór łożysk wałka rozrządu i opór "klawiatury". Nieważne czy auto puści na tłokach czy nie puści jeśli na wał napędowy działa sił a skierowana zgodnie z jego naturalnymi obrotami nic się nie ma prawa stać. Jeśli jest odwrotnie to pasek rozrządu może przeskoczyć w ekstremalnych przypadkach nawet jeśli tłoki nie puszczą tylko wał obróci się do tyłu kilka stopni do zaparcia w innej pozycji. Oczywiście wcale ta nie musi się stać gdyż samych rozwiązań napinania paska rozrządu jest naście i wcale paska tam nie musi być, jednak nie zostawiał bym na znaczącym spadku auta na biegu przeciwnym bez trzymającego ręcznego.

Ps: Najlepiej i najbezpieczniej z twojej strony będzie przyjąć to za pewnik a nie drążyć tematu z którym nie jesteś do końca zaznajomiony.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Samochód zostawia się na luzie czy biegu (jedynce) ?

Postprzez szymon1977 » piątek 14 sierpnia 2015, 19:39

Masz racje - potraktuje to jak zabobony.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości