Problem z płynem chłodzącym

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Problem z płynem chłodzącym

Postprzez niebieski » poniedziałek 01 czerwca 2015, 20:58

Kupiłem swój pierwszy samochód- Megane 1996r. z LPG. Miesiąc przejeździłem bez problemu. Po tym miesiącu zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym płynu zostało minimum(kiedy go odbierałem płyn był gdzieś w połowie zbiornika). Dolałem więc trochę, ale zauważyłem, że mimo tego znów powoli zaczyna ubywać. Nie ukrywam, że troche katowałem samochód obrotami, trochę mi gasł (pierwsze kroki za kierownicą), biegi też zmieniałem dość późno. Czy może to mieć wpływ na szybsze parowanie płynu? W ciągu 3 dni ubyło może z 1cm. Dodam, że nie zauważyłem, aby z samochodu coś ciekło, nie dymi na biało(ani na benzynie ani na LPG), na korku nie ma żadnej białej mazi, olej silnikowy się też raczej nie dostaje,gdyż sprawdzałem jego poziom. Samochód swój wiek ma, więc czy może to być swoista choroba starcza, że po prostu potrzebuje więcej płynu? Albo fakt, że samochód często stoi pod chmurką w upale?
niebieski
 
Posty: 14
Dołączył(a): sobota 05 kwietnia 2014, 17:22

Re: Problem z płynem chłodzącym

Postprzez pasqudek » poniedziałek 01 czerwca 2015, 22:24

A jak z uszczelka pod glowica? Moze jakas nieszczelnosc pojawia sie w trakcie jazdy (cisnienie)?
pasqudek
 
Posty: 969
Dołączył(a): czwartek 15 stycznia 2015, 22:48

Re: Problem z płynem chłodzącym

Postprzez niebieski » poniedziałek 01 czerwca 2015, 22:38

Aż tak się nie zagłębiałem w tą komorę, gdyż ilość przewodów,rurek,urządzeń mnie przeraża :lol: . A czym mógłby się objawiać problem z ciśnieniem w trakcie jazdy? Bo wychodzi na to, że jeśli już to ta uszczelka musiała zawieść, gdyż żadnych innych objawów nie ma, a płyn gdzieś musi uciekać. Ta uszczelka jest jakoś na widoku czy jednak trzeba się do niej "dokopać" ?
niebieski
 
Posty: 14
Dołączył(a): sobota 05 kwietnia 2014, 17:22

Re: Problem z płynem chłodzącym

Postprzez niebieski » wtorek 02 czerwca 2015, 16:03

Poczytałem i się dowiedziałem, że jednak z tą uszczelką to nie taka prosta sprawa jak mi się wydawało, ale jednak raczej odrzucam możliwość jej uszkodzenia, gdyż z tego co się dowiedziałem gdyby uszczelka poszła to:
a)"masło" pod korkiem wlewu płynu
b)samochód dymiłby na biało
c)poziom oleju byłby podniesiony
d)płyn chłodniczy faktycznie by ubywał ale dużo szybciej niż ma to miejsce u mnie
Na celowniku znalazł się teraz korek wlewu lub chłodnica, bo przewody nigdzie nie puszczają i samochód chodzi wręcz wzorowo. Dodam, że kiedy zauważyłem ubytek dolałem płynu pod kreskę, ale jednak nie było to tak wiele (200-300ml może). Zauważyłem jeszcze dość dziwną(?) sytuację. Mianowicie kiedy przekręcam kluczyk w pozycję zapłon pojawiają sie kontrolki, wskazówka temp. płynu znajduje się na najniższej temperaturze. Po krótkiej chwili opada ona do wysokiej temperatury(chyba nawet na czerwone pole). Trzymam kilka minut samochód na obrotach, zanim przerzucę na LPG. W czasie jazdy wskazówka znajduje się w pozycji normalnej (gdzieś po środku skali). Może to ma jakiś związek z ubywaniem płynu?
niebieski
 
Posty: 14
Dołączył(a): sobota 05 kwietnia 2014, 17:22

Re: Problem z płynem chłodzącym

Postprzez Borys_q » wtorek 02 czerwca 2015, 16:15

Obserwuj wszystkie przewody wodne obwodu parownika, jeśli tam nie znajdziesz śladów wycieku nie przejmuj się auta z LPG tak najczęściej maja, zwłaszcza jeśli parownik jest leciwy. Druga sprawa popatrz sobie na jakiej wysokości masz umieszczony parownik, w niektórych autach montują wysoko a poziom wody w zbiorniku wyrównawczym musi być powyżej parownika, w niektórych samochodach trzeba powyżej kreski dolewać. Jeśli temperatura jest w trakcie jazdy na normalnej pozycji toi sie nie przejmuj jak ci zacznie w trakcie jazdy latac to trzeba by się zainteresować (mocno falująca temperatura w trakcie jazdy to pierwszy objaw bardzo niskiego poziomu płynu).
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z płynem chłodzącym

Postprzez niebieski » wtorek 02 czerwca 2015, 20:30

Przejrzałem trójniki, Mam plastikowe ale jednak są szczelne i się nie pocą. Na nagrzewnicy też żadnych mokrych śladów. Jedyne co zauważyłem dziwnego to taki biały osad, coś jakby maleńkie kawałki papieru na przewodzie od zbiornika. Być może to jakieś zanieczyszczenie niezwiązane z problemem. Tak czy inaczej nawet jeśli jest gdzieś nieszczelność to i tak jest to lepsza wiadomość niż wymiana uszczelki pod głowicą. A być może też jest tak jak mówisz, że "ten typ tak ma" i po prostu jest to jeden z minusów instalacji LPG. Zdania w tej sprawie są jak zwykle podzielone :P, gdyż jedni mówią, że w układzie chłodzenia ubytki są nieprawidłowe, a inni że to zasługa właśnie instalacji .
niebieski
 
Posty: 14
Dołączył(a): sobota 05 kwietnia 2014, 17:22


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości