Jazda ekonomiczna, bieg jałowy,a hamowanie silnikiem ?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Jazda ekonomiczna, bieg jałowy,a hamowanie silnikiem ?

Postprzez 567 » poniedziałek 08 grudnia 2014, 23:21

Witam, nie wiem czy oglądaliście ale dzisiaj na TVP1 był program dotyczący ruchu drogowego i było pytanie w którym było mniej/więcej coś takiego "chcąc dojechać do świateł tracąc jak najmniej paliwa powinniśmy:
A) jechać na biegu jałowym
B) hamując silnikiem "
Prawidłową odpowiedzią była odp. B, moim zdaniem to dziwne bo przecież na 'luzie' możemy nawet wyłączyć silnik i nie stracimy paliwa wcale. Natomiast hamując silnikiem to mamy również na myśli np. wrzucenie niższego biegu z wyższego to wiąże się z podwyższonymi obrotami silnika co przekłada się na wzrost zużycia paliwa. Co o tym sądzicie ?
567
 
Posty: 5
Dołączył(a): poniedziałek 15 września 2014, 20:03

Re: Jazda ekonomiczna, bieg jałowy,a hamowanie silnikiem ?

Postprzez Makabra » poniedziałek 08 grudnia 2014, 23:58

Było już o tym na forum. Hamowanie silnikiem ekonomiczniejsze. Coś tam ci się wydaje, ale masz bardzo małe pojęcie o budowie i działaniu silnika i jego osprzętu.
Ostatnio zmieniony wtorek 09 grudnia 2014, 00:30 przez Makabra, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Jazda ekonomiczna, bieg jałowy,a hamowanie silnikiem ?

Postprzez lith » wtorek 09 grudnia 2014, 00:19

W uproszczeniu - silnik kręcąc się na luzie spala jakąś tam ilość paliwa. Jak hamujesz silnikiem to kręcą nim koła i mimo wysokich obrotów silnik nie dostaje paliwa wcale. Dopiero jak obroty spadną do pewnego poziomu silnik z powrotem dostaje paliwo. (w autach z gaźnikiem jest nieco inaczej)
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Jazda ekonomiczna, bieg jałowy,a hamowanie silnikiem ?

Postprzez 567 » wtorek 09 grudnia 2014, 00:58

Makabra napisał(a): Coś tam ci się wydaje, ale masz bardzo małe pojęcie o budowie i działaniu silnika i jego osprzętu.

Bo się tym nie interesuje ? Dlatego pytam z logicznego punktu widzenia.

lith napisał(a):W uproszczeniu - silnik kręcąc się na luzie spala jakąś tam ilość paliwa. Jak hamujesz silnikiem to kręcą nim koła i mimo wysokich obrotów silnik nie dostaje paliwa wcale. Dopiero jak obroty spadną do pewnego poziomu silnik z powrotem dostaje paliwo. (w autach z gaźnikiem jest nieco inaczej)

ok dzięki .
567
 
Posty: 5
Dołączył(a): poniedziałek 15 września 2014, 20:03


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości