Płyny eksploatacyjne

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Płyny eksploatacyjne

Postprzez Rajders » piątek 15 sierpnia 2014, 20:00

Witam
proszę o pomoc
kilka dni temu kupiłem auto
chciałbym wymienić olej silnikowy, olej ukł. chłodzenia, płyn hamulcowy, płyn do spryskiwaczy
i jak to wygląda w serwisie samochodowym, czy po wymianie płynów i olejów, dostanę tą część płynów którą nie zużyto do wymiany, czy tylko się uiszcza opłatę za samą wymianę ?
chciałbym później co jakiś czas kontrolować poziom płynów i samemu dolewać, a jeśli tylko płaci się za samą wymianę, to wolałbym sam zakupić płyny odpowiednie do auta,
Rajders
 
Posty: 1
Dołączył(a): piątek 15 sierpnia 2014, 19:47

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez Makabra » piątek 15 sierpnia 2014, 21:34

Normalny warsztat kupuje płyny i wlewa tyle ile trzeba. Jak coś zostaje to dostajesz baniaczki na dolewkę, bo płacisz za cały baniak oleju, a nie za tyle ile wlali.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez Borys_q » piątek 15 sierpnia 2014, 22:40

płyn do spryskiwaczy


Tylko nie mów w warsztacie, że chcesz płyn do spryskiwaczy wymienić, po takim tekście + 100% do rachunku:)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez Makabra » wtorek 02 września 2014, 21:15

To że płyny trzymają ilość nie znaczy że można sobie tak jeździć całe życie.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez Uciekaj1 » czwartek 04 września 2014, 14:15

MarcelEVIL89 napisał(a):Dlaczego chcesz wymieniać te wszystkie płyny? Zawsze możesz sprawdzić, czy jest ich właściwy poziom, a jak czegoś brakuje, w instrukcji powinny być wszystkie informacje, jakich olei/płynów używać.

Nie chciałbym odkupić od Ciebie samochodu, jeśli masz takie podejście.
Makabra napisał(a):To że płyny trzymają ilość nie znaczy że można sobie tak jeździć całe życie.

Święta prawda.
Uciekaj1
 
Posty: 227
Dołączył(a): środa 27 czerwca 2012, 12:42

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez MammaMia » środa 24 września 2014, 14:38

MarcelEVIL89 napisał(a):Właściwie to nawet na kursie się uczy i jest na egzaminie, gdzie wszystkie wlewy są i jak się sprawdza ich poziom. Dlaczego chcesz wymieniać te wszystkie płyny? Zawsze możesz sprawdzić, czy jest ich właściwy poziom, a jak czegoś brakuje, w instrukcji powinny być wszystkie informacje, jakich olei/płynów używać. Nie trzeba jechać do serwisu. Zedrą z Ciebie krocie.


Uczą tam także, że płyny co jakiś czas trzeba wymienić, a przede wszystkim nie mieszać ich z nowym, ale innym (inna firma, wartości, itd...).
Avatar użytkownika
MammaMia
 
Posty: 66
Dołączył(a): poniedziałek 04 sierpnia 2014, 15:18

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez among » sobota 27 września 2014, 11:50

Płyn chłodniczy, borygo ale nie olej układu chłodniczego :/

Skoro kupiłeś nowe (używane) auto to kolejnym punktem powinna być wymiana kompletnego rozrządu.
Zbieraj punkty karne - 24 punkty możesz wymienić na rower.
"Gdy alkoholu pełne nieba - pękają mózgi oraz drzewa"
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
among
 
Posty: 293
Dołączył(a): środa 11 kwietnia 2012, 03:00
Lokalizacja: Szukam Satelity...

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez Makabra » sobota 27 września 2014, 13:56

Moze ma lancuch, albo papiery z wymiany rozrzadu.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez among » niedziela 28 września 2014, 11:35

Makabra napisał(a):Moze ma lancuch, albo papiery z wymiany rozrzadu.


A co łańcuch jest nieśmiertelny czy jak?? http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/silnik-2870/news-lancuch-rozrzadu-nie-jest-wieczny,nId,635496
No chyba, że sprzedawca w ostatnim czasie sam to zrobił to rzeczywiście zbędny wydatek.
Zbieraj punkty karne - 24 punkty możesz wymienić na rower.
"Gdy alkoholu pełne nieba - pękają mózgi oraz drzewa"
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
among
 
Posty: 293
Dołączył(a): środa 11 kwietnia 2012, 03:00
Lokalizacja: Szukam Satelity...

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez Baranek » czwartek 02 października 2014, 17:00

Warto, warto uświadamiać. Rozrząd to podstawa. Jak pęknie to silnik do wymiany - zazwyczaj.

Jeśli rozrząd jest na łańcuchu a nie na pasku (tak jak u mnie w Saabie), to też trzeba podjechać do fachowca i zapytać czy wymaga już wymiany. łańcuchy raczej nie pękają ale rozrząd na łańcuchu też trzeba wymieniać - zazwyczaj co 200-300 tys.
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez Borys_q » czwartek 02 października 2014, 21:25

Moze ma lancuch, albo papiery z wymiany rozrzadu.


Może mieć też silnik bezkolizyjny (np 1,4 8v grande punto)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez among » piątek 03 października 2014, 12:55

Borys_q napisał(a):Może mieć też silnik bezkolizyjny (np 1,4 8v grande punto)


Taki rozrząd bezkolizyjny to też loteria. Wszystko zależy przy jakiej prędkości się zerwał. Taki rozrząd tak na prawdę tylko łagodzi skutki zerwania paska. Nie oszukujmy się ale w każdym wypadku możemy uszkodzić silnik.
Zbieraj punkty karne - 24 punkty możesz wymienić na rower.
"Gdy alkoholu pełne nieba - pękają mózgi oraz drzewa"
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
among
 
Posty: 293
Dołączył(a): środa 11 kwietnia 2012, 03:00
Lokalizacja: Szukam Satelity...

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez Borys_q » piątek 03 października 2014, 13:24

Taki rozrząd bezkolizyjny to też loteria. Wszystko zależy przy jakiej prędkości się zerwał.


Możesz rozwinąć ta myśl, za instruktora 2 razy pękł mi pasek a raz odpaliłem po błędzie mechanika z przestawionym o 3 ząbki paskiem i nic się nie stało.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez wulsko » niedziela 12 października 2014, 11:25

bez kolizyjny jak sama nazwa wskazuje nie powoduje zepsucia auta po zerwaniu
wulsko
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela 12 października 2014, 11:16

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez among » niedziela 12 października 2014, 20:05

wulsko napisał(a):bez kolizyjny jak sama nazwa wskazuje nie powoduje zepsucia auta po zerwaniu


Bezkolizyjny! (jaki?: bezkolizyjny:) ) Otóż sam silnik takowy może być należy natomiast pamiętać że w momencie zerwania paska rozrządu (nawet bezkolizyjnego) może dojść do uszkodzenia rozpędzonych elementów. W najlepszym przypadku założymy nowy pasek i pojedziemy dalej. Istnieje jednak czarny scenariusz, gdzie uszkodzimy np. termostat lub pompę wody i mimo wszystko koszt naprawy wzrasta. Widziałem taki przypadek na własne oczy w Astrze F (C16NZ) kolegi. Rozerwany pasek połamał nawet plastikową jego osłonę. Piszę rozerwany, gdyż nie pękł przy 30 km/h lecz w trasie.
Zbieraj punkty karne - 24 punkty możesz wymienić na rower.
"Gdy alkoholu pełne nieba - pękają mózgi oraz drzewa"
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
among
 
Posty: 293
Dołączył(a): środa 11 kwietnia 2012, 03:00
Lokalizacja: Szukam Satelity...

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości