Płyny eksploatacyjne

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez wulsko » poniedziałek 13 października 2014, 18:31

ale jak sie zarwie w 8v to co ma zniszczyc jak tloki z zaworami sie nie zderzą jedynie silnik zgaśnie założysz nowy pasek i jedziesz dalej
wulsko
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela 12 października 2014, 11:16

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez among » poniedziałek 13 października 2014, 19:17

wulsko napisał(a):ale jak sie zarwie w 8v to co ma zniszczyc jak tloki z zaworami sie nie zderzą jedynie silnik zgaśnie założysz nowy pasek i jedziesz dalej


Przeczytaj mój poprzedni post:)
Zbieraj punkty karne - 24 punkty możesz wymienić na rower.
"Gdy alkoholu pełne nieba - pękają mózgi oraz drzewa"
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
among
 
Posty: 293
Dołączył(a): środa 11 kwietnia 2012, 03:00
Lokalizacja: Szukam Satelity...

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez wulsko » wtorek 14 października 2014, 17:44

ale jak uszkodzi termostat/ termostat to 20zł kosztuje a pompa to tez nic a jak kolizyjny jest to przeciez naprawa silnika nie będzie wcale opłacalna
wulsko
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela 12 października 2014, 11:16

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez among » wtorek 14 października 2014, 18:23

wulsko napisał(a):ale jak uszkodzi termostat/ termostat to 20zł kosztuje a pompa to tez nic a jak kolizyjny jest to przeciez naprawa silnika nie będzie wcale opłacalna


Cały czas chodzi o sytuację, która może nam się wydarzyć w trasie. Pokaż mi kogoś kto wozi ze sobą kompletny rozrząd? Gdyby każdy tak myślał to woziłby cały bagażnik części.
Zbieraj punkty karne - 24 punkty możesz wymienić na rower.
"Gdy alkoholu pełne nieba - pękają mózgi oraz drzewa"
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
among
 
Posty: 293
Dołączył(a): środa 11 kwietnia 2012, 03:00
Lokalizacja: Szukam Satelity...

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez wulsko » środa 15 października 2014, 16:19

czyli w bezkolizyjnym po zerwamiu paska nic sie nie zepsuje?
wulsko
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela 12 października 2014, 11:16

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez Nata » czwartek 16 października 2014, 04:39

wulsko napisał(a):czyli w bezkolizyjnym po zerwamiu paska nic sie nie zepsuje?

Zapytaj michala70, on ma duże doświadczenie z różnymi rozrządami :mrgreen:
viewtopic.php?f=4&t=35510
viewtopic.php?f=12&t=35314
Kurs kat. B - OSK Ekspert (instruktor Filip): 28.07.2012 - 12.10.2012
Egzamin - WORD Poznań: 14.11.2012 - zdany za pierwszym razem
Nata
 
Posty: 107
Dołączył(a): poniedziałek 29 października 2012, 21:41
Lokalizacja: Poznań

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez Agniesia24 » środa 11 marca 2015, 13:13

Wszystkie te czynności można wykonać samemu, na kursach uczą jak sprawdzić poziom oleju itp. Ewentualnie możesz zapytać w warsztacie samochodowym. Ja korzystałam z tej strony http://www.motocentrum.pl/. Tam w zakładce porady można dowiedzieć się wielu rzeczy, można też od razu kupić potrzebny olej.
Agniesia24
 
Posty: 3
Dołączył(a): środa 11 marca 2015, 13:04

Re: Płyny eksploatacyjne

Postprzez Borys_q » środa 11 marca 2015, 13:22

le jak sie zarwie w 8v to co ma zniszczyc


Nie wszystkie 8v są bezkolizyjne, benzyna 1,4 8v fiata jest bezkolizyjna, identyczna 1,2 już kolizyjna.

Taki rozrząd bezkolizyjny to też loteria.


Oczywiście, ale najczęściej szkody są znikome w porównaniu z kolizyjnym rozrządem, najwięcej szkód w bezkolizyjnym silniku dokona zerwany łańcuch rozrządu (nawet uszkodzenia mechaniczne bloku silnika jak gdzieś stanie kątem, wyrwane łożyska wałków) pasek nie powinien dużych uszkodzeń spowodować.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości