ruszanie - z 1 do 2

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

ruszanie - z 1 do 2

Postprzez Coral » środa 16 lipca 2014, 21:05

Na kursie uczę się z różnymi instruktorami. Do tej pory akceptowali mój sposób ruszania: gdy samochód "złapie", puszczam sprzęgło całkowicie, dodaję gazu i dopiero wciskam sprzęgło i bieg drugi. Jednak zajmuje to więcej czasu i auto trochę wyje i szarpie. Dziś nowy instruktor kazał mi robić inaczej, podając to jako jedyny słuszny sposób: mam po ruszeniu nadal przytrzymywać sprzęgło, dodać gazu, docisnąć sprzęgło i dać bieg drugi i dopiero wtedy wolno mi do końca puścić sprzęgło. Dzięki temu odbywa się to płynniej, szybciej, nie muszę w kółko zwalniać i klikać sprzęgła. Jednak czy to na pewno właściwe, nie jest to nadużywanie tego pedału?
Coral
 
Posty: 1
Dołączył(a): środa 16 lipca 2014, 21:00

Re: ruszanie - z 1 do 2

Postprzez jasper1 » czwartek 17 lipca 2014, 16:55

Mnie uczyli tej nowej dla Ciebie wersji.
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: ruszanie - z 1 do 2

Postprzez Makabra » czwartek 17 lipca 2014, 17:10

Trzymanie sprzega podczas przyspieszania na 1 niszczy sprzeglo i nie zapewnia nalezytego "kopa". A jak auto szarpie przy zmianie na 2 to brak wyczucia w operowaniu gazem i sprzeglem. Jak chodzi o wycie auta to w czym problem? Ma troche wyc ale nie za duzo i nie za dlugo.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: ruszanie - z 1 do 2

Postprzez lith » czwartek 17 lipca 2014, 19:15

Ja gazu zaznaczam dodawać przed puszczeniem sprzęgła, ale dopóki nie puszczę do końca to nie wchodzę na wyższe obroty. Jak sprzęgło puszczone do końca to obroty w górę i normalnie zmiana na 2kę.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: ruszanie - z 1 do 2

Postprzez Borys_q » piątek 18 lipca 2014, 09:05

Ja mam jałowe 750, ruszam nie więcej jak 1000 obrotów, najczęściej 850 jak puszcze sprzęgło całkiem to dopiero rura, zmiana na dwójkę normalnie, po pełnym puszczeniu sprzęgła i rozpędzeniu samochodu.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ruszanie - z 1 do 2

Postprzez Uciekaj1 » czwartek 04 września 2014, 14:22

lith napisał(a):Ja gazu zaznaczam dodawać przed puszczeniem sprzęgła, ale dopóki nie puszczę do końca to nie wchodzę na wyższe obroty. Jak sprzęgło puszczone do końca to obroty w górę i normalnie zmiana na 2kę.

:spoko:
Ja tak samo :)

Borys_q napisał(a):Ja mam jałowe 750, ruszam nie więcej jak 1000 obrotów, najczęściej 850 jak puszcze sprzęgło całkiem to dopiero rura, zmiana na dwójkę normalnie, po pełnym puszczeniu sprzęgła i rozpędzeniu samochodu.

Jak jest dość spokojny ruch przede mną, to podobnie robię (ale ruszam z trochę wyższych obrotów - ok. 1200-1300). Natomiast nigdy jak jestem pierwszy na światłach, wtedy ruszam dynamiczniej i z około 1600-2000 obrotów, niech za mną więcej przejedzie aut, zwłaszcza jak są światła krótkie
Uciekaj1
 
Posty: 227
Dołączył(a): środa 27 czerwca 2012, 12:42


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości